loading...

نکات زیبایی

آن ویدیوهای ویروسی از افرادی که به طور تصادفی موهای خود را آویزان می کنند، همه سرگرم کننده و بازی هستند—تا زمانی که با موردی از موهای سوخته خود سروکار داشته باشید! مطمئن باشید که تنها نیستید و موهایتان دوباره رشد خواهند کرد. در حالی که شما نه چندان صبورانه منتظر هستید تا یال خود به شکوه سابق خود بازگردد، چند درمان وجود دارد که می توانید برای کمک به تارهای خود از ظاهر قبل از سوختگی خود استفاده کنید.

برای دریافت بینش تخصصی در مورد مقابله با موهای سوخته، با آرایشگر آماندا اپستین تماس گرفتیم . او مشتاق بود نکات جالبی را در مورد اینکه وقتی موهایتان را می سوزانید چه کاری انجام دهید و اینکه کدام محصولات برای تارهای سوخته بهتر هستند را به اشتراک بگذارد.

اگر به طور تصادفی موهای خود را بسوزانید چه باید کرد؟

چه موهایتان را کمی دور اتو فر کرده باشید ، چه با اتوی صاف کمی زیاده روی کرده باشید یا با سشوار دچار مشکل شده باشید، سعی کنید وحشت نکنید.

بعد، اپستین اصرار دارد که قبل از اینکه بخواهید مسائل موهای سوخته را به دست خود بگیرید، با آرایشگرتان تماس بگیرید. از آنجایی که موهای سوخته قابل ترمیم نیستند، آرایشگر شما می تواند با برخی از برش های استراتژیک برخی از آسیب ها را پنهان کند. همچنین، آرایشگر شما می‌تواند به شما کمک کند تا یک برنامه بازی برای حفظ موهای باقی‌مانده خود ارائه دهید.

در حالی که منتظر قرار ملاقات خود هستید، چند کار وجود دارد که می توانید برای پنهان کردن آسیب و مراقبت از رشته های خود انجام دهید. اپستین می گوید که با یک ماسک موی تغذیه کننده جدی شروع کنید.

او می‌گوید: «من ماسکی مانند ماسک مو چند منظوره پک درمان عمیق Biolage HydraSource انجام می‌دهم. گزینه دیگر ماسک موی Kérastase Resistance Masque Extentioniste برای موهای آسیب دیده است که با کراتین برای تقویت تارها، اسید مالئیک برای مهر و موم کردن کوتیکول و سرامید برای صاف و نرم شدن فرموله شده است.

اپستاین خاطرنشان می کند: «[همچنین] هر منبع گرمایی را دور نگه دارید. او همچنین پیشنهاد می‌کند از مدل‌های مویی که ممکن است توجه را به نقاط ناهموار جلب کند، خودداری کنید. مدل موهای شل و بدون گرما و لوازم جانبی مو را انتخاب کنید که باعث ایجاد اصطکاک یا اصطکاک اضافی نمی شود.

آیا موهای سوخته دوباره رشد می کنند؟

بله، موهای سوخته کاملاً دوباره رشد می کنند . با این حال، صبر بسیار مهم است، زیرا موهای سر با سرعتی در حدود شش اینچ در سال رشد می کنند. موها از ریشه در پوست سر رشد می کنند و با گذشت زمان تارهای سوخته ما به خاطره ای تبدیل می شوند (و شاید حتی بتوانید به آن بخندید).

چگونه بوی سوختگی مو را از بین ببریم؟

هیچ چیز کاملاً شبیه بوی موهای سوخته نیست و آن عطر قطعاً وحشتناک است! بهترین راه برای از بین بردن بوی آن شامپو زدن و حالت دادن به موهایتان است. برداشتن برخی از انتهای آواز شده توسط آرایشگر نیز می تواند کمک کننده باشد. اگر هنوز متوجه بوی سوختگی موهایتان شدید، یک عطر مو را امتحان کنید .

چگونه می توانید از سوختن تصادفی موهای خود جلوگیری کنید؟

اگرچه حالت دادن گرما همیشه باعث آسیب مو می شود، اما چند راه برای جلوگیری از سوزاندن کامل تارهای مو وجود دارد. مرحله اول استفاده از ابزاری نوآورانه است که نخ های شما را سوزانده است. به عنوان مثال، صاف کننده مو + فر کننده مو Steampod Professionnel L'Oréal دارای کنترل هوشمند حرارت، صفحات با فناوری دوگانه است که گیر نمی کند، و بخاردهی انقلابی برای کمک به صاف کردن موها.

اپستاین اضافه می کند که هرگز نباید از یک محافظ حرارتی صرف نظر کنید! یک گزینه عالی، محافظت از گرمای ایمن Redken Extreme Play و درمان آسیب دیدگی مو است. این فرمول نه تنها دمیدن موثرتری را ایجاد می کند، بلکه به کاهش 70 درصد ظاهر موها کمک می کند و برای شکستن کمتر موها را تقویت می کند.

در نهایت، مراقب تنظیم حرارت ابزارهای داغ خود باشید. بالاترین دما برای همه انواع مو در نظر گرفته نشده است. هر چه موهای شما نازک تر باشد، تنظیم باید کمتر باشد. اگر مطمئن نیستید که کدام حالت گرما برای نوع و بافت موهای شما مناسب است، با تنظیم کمتر شروع کنید و به سمت بالا بروید.

اپستین پیشنهاد می‌کند: «من پیشنهاد می‌کنم ابزار داغ خود را زیر 350 درجه فارنهایت نگه دارید و ابزار داغ را بیش از 10 ثانیه روی موها نگه ندارید.»

بهترین محصولات برای کمک به مراقبت از موهای سوخته چیست؟

یک متخصص سالن - و کمی وقت - می تواند به بازگرداندن تارهای شما به شکوه از قبل سوخته کمک کند. در همین حال، ترکیب برخی از محصولات مراقبت از مو با کیفیت سالن در رژیم خود می تواند به موهای شما کمک کند تا براق، سالم و زیبا به نظر برسند.

با تعویض شامپو و نرم کننده معمولی خود با سیستم مراقبت از موی فرموله شده برای موهای آسیب دیده شروع کنید. به عنوان مثال، مجموعه Matrix Total Results So Long Damage یک سیستم سه مرحله ای است که شامل شامپو، نرم کننده و لوسیون است. این به شما کمک می کند تا با احیای ظاهر تارهای ضعیف و خشک شده، به اهداف موهای بلند خود برسید. این مجموعه با سرامیدها برای افزایش درخشندگی و استحکام ساخته شده است که به رشد طولانی‌تر مو کمک می‌کند.

اگر آسیب گرما باعث خشکی بیش از حد تارهای شما شده است ، اپستین همچنین استفاده از ماسک موی مغذی را در برنامه روزانه خود توصیه می کند. ماسک مو چند منظوره پک درمان عمیق Biolage HydraSource و ماسک موی مقاوم Kérastase Masque Extentioniste برای موهای آسیب دیده - که هر دو در بالا ذکر شد - دو انتخاب خوب هستند.

با در نظر گرفتن نکات تخصصی اپستین، اگر شما یا یکی از دوستانتان با موهای سوخته سر و کار دارید، دقیقاً می دانید که چه کاری انجام دهید.

به دنبال نکات تخصصی بیشتری در مورد موهای آسیب دیده از گرما هستید؟ از مکان یاب سالن ما برای رزرو قرار ملاقات در سالن نزدیک خود استفاده کنید.

لینک کوتاه 

https://is.gd/p27H68

پوست آینه ای می خواهید؟

یاسین بازدید : 267 سه شنبه 24 آبان 1401 : 9:02 نظرات (0)

پوست آینه ای می خواهید؟ راهنمای کامل این روند جدید K-beauty را در رادار ما بررسی کنید!

روی سطح مات حرکت کنید، زیرا اکنون همه ما در مورد شبنم و طبیعی هستیم! با افزایش محبوبیت رژیم‌های مراقبت از پوست کره‌ای و استانداردهای زیبایی، که به دلیل رشد فرهنگ پاپ کره‌ای در خط مقدم جهانی قرار گرفته‌اند، استانداردهای کره‌ای برای پوست بی‌عیب و نقص تمام دنیا را به خود جلب کرده است! اگر نام پوست شیشه ای شنیده اید، در اینجا چیزی جدید است که توجه ما را به خود جلب کرده است - پوست آینه! 

در حالی که پوست شیشه ای بر روی پوستی بدون منافذ و شفاف و بدون لک تمرکز می کند، این ترند جدید K-beauty دارای پوستی نرم و براق طبیعی است که نور را به خوبی جذب می کند! پوست آینه ای ویژگی های طبیعی شما را افزایش می دهد و عملاً به جوانی بیشتر ترجمه می شود. حال سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که …

آیا این روند مراقبت از پوست است یا آرایش؟

پوست آینه ای ممکن است باعث شود که هایلایترهای رنگدانه فوق العاده متالیک و رژگونه های درخشان را مشاهده کنید، اما واقعاً اینطور نیست. روند "پوست آینه ای" بر مراقبت از پوست تمرکز دارد تا درخشندگی طبیعی شما را همراه با جلوه ای انعکاسی و انعکاسی که مجذوب خود می کند به ارمغان بیاورد.

برای از بین بردن این روند، هدف فوری شما شفافیت پوست است. با این حال، آرایش به طور کامل از تصویر حذف نمی شود. حداقل آرایش پایه حاوی مراقبت از پوست و اصلاحات سبک مورد استقبال قرار می گیرد، اگرچه برای تقویت درخشندگی شما اجباری نیست. 

میخواهی بیشتر بدانی؟ در اینجا چند راه ساده برای دستیابی به پوست آینه ای وجود دارد! لطفاً توجه داشته باشید - اگرچه همه اینها محصولات طبیعی و آزمایش شده هستند، لطفاً فراموش نکنید که قبل از استفاده از محصولات جدید یک آزمایش پچ را به عنوان یک قانون کلی برای آزمایش هرگونه آلرژی انجام دهید!

  1. دوبار پاکسازی کنید. 

پاکسازی مضاعف در اینجا واقعاً کلیدی است. با استفاده از یک شستشوی معمولی صورت مانند این شستشوی Mamaearth که حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است شروع کنید تا عمیقاً منافذ شما را تمیز کرده و از شر انواع کثیفی و سموم خلاص شوید. پس از آن، شما باید این فرآیند را با یک پاک کننده صورت با کف ملایم مانند این محصول Cetaphil که با ویتامین E و B5 غنی شده است، تکرار کنید. 

  1. لایه برداری کنید.

پس از پاکسازی کامل صورت، لایه برداری آن کاملا ضروری است.

یک اسکراب لایه بردار ملایم مانند این هیمالیا هربالز توصیه می شود زیرا حاوی خواص زردآلو است که به از بین بردن جوش های سر سیاه و لکه ها و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست معروف است. همچنین می‌توانید از لایه‌بردار لایه‌بردار صورت پاک‌کننده منافذ Minimalist استفاده کنید که پوست شما را روشن‌تر، درخشان‌تر و صاف‌تر از همیشه می‌کند. 

  1. از تونر استفاده کنید.

تونینگ پوست تمیز و تازه لایه برداری شده گامی حیاتی برای دستیابی به پوست آینه ای است.

شما باید به سراغ تونرهای آبرسانی بروید که وعده تغذیه طبیعی را به پوست شما می دهند و آن را از اعماق روشن می کنند. این یکی از Good Vibes حاوی عصاره گل رز، ویتامین C و E است که بافت پوست را یکدست و صاف می کند، پوست ملتهب را (به خصوص بعد از لایه برداری) تسکین می دهد و به انعطاف پذیری آن کمک می کند!

  1. محصولات مرطوب کننده لایه. 

این مرحله اصلی است که اساساً به پوست شما اثر بازتابی آینه مانند می دهد

. نکته کلیدی استفاده از لایه های سبک و نازک از محصولات آبرسان، مغذی و شفابخش است. همیشه ابتدا یک لایه نازک از سرم و سپس یک امولسیون سبک بمالید تا هیدراتاسیون را ببندد و به پوست شما درخشندگی طبیعی بدهد! در اینجا چند محصول وجود دارد که می توانید استفاده کنید - 

تو چیزی نیستی جز دختری که اعتماد به نفس بالایی دارد. شما می دانید که در آینه ها گرم به نظر می رسید، زیرا واقعاً هستید.

و در مورد سلفی ها، آنها فقط عکس هستند، دختر! نحوه ژست گرفتن ما، ظاهر ما را نشان می دهد و منعکس می کند. شما فقط باید ژستی را پیدا کنید که به بهترین شکل برای شما به نظر می رسد و از زاویه ای که چهره شما به بهترین شکل به نظر می رسد.

 به عنوان مثال، سعی کنید صورت خود را به سمت راست و چپ حرکت دهید یا چانه خود را به سمت پایین یا بالا حرکت دهید. این به شما کمک می کند یک سلفی عالی بگیرید.

و برای آخرین چیز، شما همان چیزی هستید که به آن اعتقاد دارید. اگر باور دارید که داغ هستید، هستید. 

اما پوست شیشه ای چیست؟

پوست شیشه ای تکنیکی است که توسط دنیای مراقبت از پوست کره ای به ما اعطا شده است. "پوست شیشه ای زمانی است که پوست شما دارای آن درخشش درخشان شفاف و درخشان است. دزیره دلیا ، آرایشگر و زیبایی شناس می گوید: زیبا و سالم است. بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، پوست شیشه ای می تواند به روال مراقبت از پوست، سبک آرایش یا کمی از هر دو اشاره داشته باشد.

این روتین که از کره سرچشمه گرفته است (مانند بسیاری از تکنیک های زیبایی محبوب)، به صورت شما ظاهری سالم، هیدراته، روشن از درون می دهد که مانند یک تکه شیشه کاملا صیقلی بدون منافذ، صاف و بدون چین و چروک است. دلیا می‌گوید: «این امر با ثابت‌بودن و متعهد بودن نه تنها به روتین مراقبت از پوست، بلکه به رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، نوشیدن آب فراوان، ورزش مکرر و خواب مناسب به دست می‌آید.

لینک کوتاه

https://is.gd/tjFAul

9 راه حل برای موهای خشک و شکننده

یاسین بازدید : 264 دوشنبه 16 آبان 1401 : 11:08 نظرات (0)

موهای شما زیاد تحمل می کند. از گرمای سوزان گرفته تا درمان های شیمیایی، موهای خود را در فر می گذارید. بنابراین، وقتی شروع به نشان دادن علائم آسیب می کند، جای تعجب نیست.

موهای شکننده ترکیبی از خشکی، تیرگی، دو شاخه شدن و وز شدن مو است.

مانند پوست خشک، موهای خشک طیف وسیعی از سطوح از خفیف تا شدید و طیف وسیعی از علل را نیز دارد. درک اینکه چه چیزی باعث خشکی و شکننده شدن موهای شما می شود نیمی از کار است. 

بیایید موضوع شکنندگی مو و علل آن را بررسی کنیم. همچنین در مورد تفاوت بین موهای شکننده و نازک و نحوه درمان آن صحبت خواهیم کرد. 

موهای خشک و شکننده چگونه به نظر می رسند؟ 

موهای شما همانطور که هستید منحصر به فرد است. نوع موی شما حجم و بافت آن و همچنین گزینه های شما برای حالت دادن را تعیین می کند. برخی از موها به خوبی انواع دیگر به گرما و محصولات حالت دهنده پاسخ نمی دهند. 

صرف نظر از نوع موی شما، برخی از علائم رایج موهای سالم وجود دارد:

  • ریزش حداقل.

  • بافتی صاف با کمترین گره خوردن

  • بافت طبیعی را در مواجهه با رطوبت حفظ می کند 

  • پوست سر سالم و عاری از شوره سر

  • درخشش و درخشش طبیعی، اما نه بیش از حد چرب 

  • بدون شکاف یا ساییدگی. حداقل علائم شکستگی

  • کیفیت برگشت محکم؛ هنگام کشیده شدن نمی شکند

  • حرکت و جهش طبیعی

موهایی که مانند اسفنج آب را به جای دفع آن جذب می کنند، معمولاً خیلی خشک هستند. موهای شکننده نیز احتمالاً در هنگام لمس خشن هستند و در صورت کشیدن یا کشیده شدن، شکسته می شوند. اگر موهای شما حالت یا رنگ را به خوبی حفظ نمی کند، می تواند نشانه ای از موهای خشک و شکننده باشد. 

اگر موهای شما نشانه هایی از آسیب را نشان می دهد، این چیزی نیست که نباید نادیده بگیرید. پیدا کردن موهای بیشتر از حد معمول در برس یا دیدن موهای پاشیده شده روی بالش هنگام بیدار شدن ممکن است نتیجه نازک شدن باشد تا شکستن.  

گزینه های درمانی برای موهای خشک و شکننده 

اولین قدم برای بازگرداندن بافت سالم و درخشندگی موهایتان، ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی است.

هنگامی که رژیم غذایی شما ضعیف باشد، در بدن و موهای شما منعکس می شود.

یک رژیم غذایی سالم برای مو شامل مقدار زیادی پروتئین بدون چربی و همچنین میوه ها و سبزیجات تازه برای تامین آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی حمایت کننده مو مانند بیوتین، ویتامین E، ویتامین C و آهن است. 

علاوه بر ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی خود، کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای شروع بهبود وضعیت موهای خشک و شکننده خود انجام دهید. در اینجا چند ایده وجود دارد: 

  • به شامپو و نرم کننده ای که برای کنترل آسیب طراحی شده است تغییر دهید. اینها با ترکیبات حمایت کننده از مو مانند آنتی اکسیدان ها، پروتئین و روغن های مرطوب کننده ساخته شده اند تا به بازیابی وضعیت سالم و استحکام موهای شما کمک کنند. 

  • از یک ماسک درمانی یا حالت دهنده قبل از شامپو استفاده کنید. ممکن است چند دقیقه بیشتر در دوش گرفتن طول بکشد، اما مزایای مرطوب‌کننده و بازسازی‌کننده آن ارزشش را دارد. 

  • محصولات حالت دهنده مو را انتخاب کنید که با مواد آبرسان ساخته شده اند.  به دنبال مرطوب کننده هایی مانند کره شی، روغن آرگان و روغن  نارگیل باشید ، در حالی که از مواد خشن و خشک کننده مانند الکل و سولفات ها اجتناب کنید. 

  • سعی کنید موهای خود را یک روز در میان بشویید. شستن روزانه موها می تواند روغن های طبیعی را که موهای شما را هیدراته و حالت دهنده نگه می دارد از بین ببرد. سعی کنید موهای خود را یک روز در میان بشویید و در صورت نیاز از شامپوی خشک استفاده کنید. 

  • بیشتر مراقب نحوه شستن موهای خود باشید. هنگام شامپو کردن موها، کف را در ریشه غلیظ کنید و انتهای آن را به حال خود رها کنید. با نرم کننده، توجه خود را بر روی انتهای خشک و شکافته متمرکز کنید و از ناحیه پوست سر خودداری کنید. 

  • هنگامی که موهای خود را در معرض گرما یا آفتاب قرار می دهید از محصولات محافظ مو استفاده کنید. قبل از استفاده از ابزارهای حرارتی روی یک اسپری محافظ حرارتی اسپری کنید و قبل از گذراندن روز در زیر نور خورشید، از موهای خود با اسپری SPF برای موها محافظت کنید. 

  • هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی هوشمند باشید. همیشه قبل از استفاده از ابزارهای حرارتی مطمئن شوید که موهایتان کاملاً خشک است و از ماندن طولانی مدت در یک قسمت خودداری کنید. یک یا دو پاس تمام چیزی است که با یک اتو صاف نیاز دارید - هر چیزی بیشتر خطر آسیب را افزایش می دهد. 

علاوه بر رعایت این نکات، باید از مواردی که باعث خشکی و شکننده شدن موهایتان می شود نیز آگاه باشید.

چیزی به سادگی هوای گرم و آفتابی می‌تواند موهای شما را خشک کند و استفاده مکرر از روش‌های حالت دهنده و صاف کردن حرارت می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

ریزش موی هورمونی ممکن است در دوران بارداری، یائسگی و قاعدگی رخ دهد. با این حال، موهای سفت، درمان‌های شیمیایی خشن و شامپوی خشک‌کننده نیز می‌توانند روی موهای شما تأثیر بگذارند. 

چگونه از خشکی و شکننده شدن موها جلوگیری کنیم 

بسیاری از زنان موهای خود را بدیهی می دانند. اما وقتی یک روز در آینه نگاه می‌کنید و ناگهان متوجه می‌شوید که موهایتان آسیب دیده و خشک شده است، ممکن است آرزو کنید که آرزو می‌کردید در طول سال‌ها کمی بیشتر برای محافظت از آن‌ها تلاش می‌کردید. 

خوشبختانه، چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای محافظت از موهای خود انجام دهید : 

  • برای کاهش استرس روی فولیکول های مو، هر چند وقت یکبار مدل موهای خود را تغییر دهید. اگر معمولاً مدل موی بافتنی یا تنگ می پوشید، این امر به ویژه مهم است.

  • گاه از استفاده از ابزارهای حرارتی استراحت کنید. اگر روزانه موهای خود را صاف یا فر می کنید، چند روز مرخصی بگیرید و به جای آن موهای خود را به حالت دم اسبی شل باز کنید. 

  • از تنظیم حرارت کم روی سشوار خود استفاده کنید تا رطوبت موها از بین برود، سپس اجازه دهید بقیه راه به طور طبیعی خشک شود. 

  • موهای خود را قبل و بعد از استفاده از رنگ یا درمان های شیمیایی حالت دهید. کوتیکول شما در طول این درمان ها باز می شود و آن را بیشتر در معرض آسیب قرار می دهد.

  • از شامپو و نرم کننده طراحی شده برای انواع موهای خود استفاده کنید و از مواد خشن و خشک کننده مانند سولفات ها، سیلیکون ها و الکل خودداری کنید. 

  • هنگام برس زدن و شانه زدن موها، به خصوص زمانی که موهایتان خیس هستند، مراقب باشید. از یک شانه دندانه پهن روی موهای خیس یا برس مخصوص باز کردن گره استفاده کنید. 

اگر مشکوک هستید که مشکلات موهای شما به دلیل نازک شدن و نه خشکی است، ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد درمان های پزشکی برای ریزش مو صحبت کنید. 

درمان موضعی ماینوکسیدیل (غلظت دو درصد) یک درمان بسیار مؤثر برای ریزش مو در زنان است - در واقع برای زنان مؤثرتر از مردان است.

در مطالعات بالینی ، نزدیک به 20 درصد از زنانی که به مدت 8 ماه از ماینوکسیدیل موضعی استفاده می کردند، رشد موی متوسطی را تجربه کردند و 40 درصد نیز رشد مجدد خفیفی را تجربه کردند.

به خاطر داشته باشید که استفاده مداوم برای مزایای طولانی مدت مورد نیاز است - اگر درمان را متوقف کنید، ممکن است رشد موهایی که به دست آورده اید را از دست بدهید. 

هر زنی خواهان موهای بلند و خوش طعم است، اما حفظ موهای سالم به زمان و تلاش نیاز دارد.

لینک کوتاه 

https://is.gd/bGZ826

مزایای استفاده از اسکراب صورت

یاسین بازدید : 258 چهارشنبه 11 آبان 1401 : 12:58 نظرات (0)

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت یک محصول مراقبت از پوست است که برای لایه برداری پوست شما استفاده می شود. این به حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست شما کمک می کند و احتمال مسدود شدن منافذ و آکنه را کاهش می دهد. همچنین به مرطوب‌کننده‌های شما اجازه می‌دهد غرق شوند و کار خود را انجام دهند. شما نمی توانید پوست مرده را مرطوب کنید

اسکراب ها را می توان با مواد مختلفی مانند شکر یا نمک ریز آسیاب شده، تفاله قهوه، لوفا، دارچین، جو دوسر، عسل و غیره درست کرد.

اسکراب صورت با صورت شما چه می کند؟

یک رژیم خوب مراقبت از پوست شامل شستن روزانه صورت و مرطوب کردن آن است. با این حال، اینها فقط اصول اولیه هستند. پوست صورت مانند بقیه بدن ما با تجمع سلول های مرده پوست مواجه می شود. سلول‌های مرده پوست می‌توانند منافذ شما را مسدود کنند،

لکه‌هایی ایجاد کنند، ظاهری کدر ایجاد کنند و باعث خارش و سوزش شوند. 

اسکراب های صورت حاوی ذراتی هستند که به لایه برداری پوست کمک می کنند. این ذرات می توانند بسیار ریز یا طبیعی باشند. هنگامی که از اسکراب صورت استفاده می کنید، ذرات باید ریز باشند، زیرا پوست صورت نازک تر و حساس تر از پوست سایر نواحی بدن شما است. 

این ذرات روی پوست شما ساییده می شوند و تمام کثیفی ها و تجمعات را از منافذ پوست شما پاک می کنند و پوست شما را صاف تر و نرم تر می کنند.

 اضافه شدن استفاده از یک اسکراب پاک کننده خوب و ملایم صورت واقعاً پوست شما را به سطح بالاتری می برد. با خلاص شدن از شر کثیفی ها و ایجاد پوستی بسیار روشن تر و درخشان تر به پوست کمک می کند تا سالم به نظر برسد.

ماده جادویی ما چیست؟

پودر برنج!

در آسیا، از قرن شانزدهم، پودر برنج برای تسکین پوست ملتهب

، مانند آکنه و زخم، استفاده می‌شود و به عنوان پایه‌ای برای سفید کردن پوست دختران گیشا ژاپنی استفاده می‌شود. ساختار شیمیایی آن مانند سرامیدهای موجود در پوست شما است که تولید کلاژن را تشویق می کند.

اما اگر پوست حساسی دارید چه؟

نگران نباشید، ما آن را نیز تحت پوشش داریم! اسکراب های ملایم صورت ما بافت نرمی دارند. آنها علاوه بر پودر برنج با پودر بسیار ریز فرموله شده اند که آنها را برای انواع پوست ایده آل می کند. فرمول ما به آرامی سطح را تمیز می کند در حالی که سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را نرم، صاف و درخشان می کند.

نحوه استفاده از اسکراب صورت

مرحله 1:  صورت خود را کاملا با آب بشویید. آن را خشک نکنید.

مرحله 2:  یک اسکراب صورت به اندازه نیکل را در کف دست خود بردارید.

مرحله 3:  اسکراب صورت را روی صورت مرطوب خود بمالید.

مرحله 4:  اسکراب را به آرامی روی صورت خود بمالید و کمترین فشار را اعمال کنید. می توانید اسکراب را به صورت دایره ای با استفاده از انگشتان خود مالش دهید.

مرحله 5:  همیشه صورت خود را به سمت بالا ماساژ دهید و روی نواحی مانند بالا و گوشه بینی، گونه ها و لب های بالایی تمرکز کنید.

مرحله 6:  ماساژ را برای 10 تا 15 ثانیه ادامه دهید.

مرحله 7:  حالا به سمت گردن و زیر چانه حرکت کنید و 10 ثانیه دیگر ماساژ دهید.

مرحله هشتم:  پس از اتمام لایه برداری، صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید.

مرحله 9:  صورت خود را به آرامی با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید.

مرحله 10 : با یک مه تونینگ صورت و کرم مرطوب کننده صورت که برای نوع پوست شما فرموله شده است، دنبال کنید.

چند وقت یکبار باید لایه برداری کنید؟

اسکراب های پاک کننده صورت ما با عملکرد دوگانه استثنایی هستند. آنها به اندازه کافی ملایم هستند تا هر روز از آنها استفاده کنید. با این حال، توصیه می‌کنیم دستورالعمل‌های ما را برای هر نوع پوست دنبال کنید تا حداکثر فواید را داشته باشید.

برای انواع پوست های خشک، معمولی و حساس هفته ای دو بار و برای انواع پوست های چرب، آکنه ای و مختلط تا چهار بار در هفته توصیه می کنیم.

لینک کوتاه 

https://is.gd/bBaFQg

چگونه از وز شدن مو بعد از حمام جلوگیری کنیم؟

یاسین بازدید : 256 شنبه 07 آبان 1401 : 11:38 نظرات (0)

کاهش عادات محرک موخوره

از انگشتان خود برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید. برس ها و شانه ها باعث ایجاد اصطکاک می شود که می تواند به موهای شما آسیب برساند یا تارها را ناراحت کند و باعث وز شدن بیشتر شود. هنگام استفاده از برس خشک بر روی موهای خشک، شکستگی و موخوره بیشتر می شود. برای کاهش موخوره ناشی از برس زدن، از انگشتان خود برای باز کردن گره موهای خود در زمانی که خشک هستند، استفاده کنید. 
  • در صورت لزوم، از یک شانه دندانه پهن زیر دوش استفاده کنید تا نرم کننده به درستی پخش شود و گره مو باز شود. از استفاده از شانه روی موهای خشک خودداری کنید. برس های موی گراز انتخاب خوبی برای موهای خشک هستند. 
خشک کردن با هوا را به سشوار کردن موها انتخاب کنید. خشک کردن موها در هوا می تواند به جلوگیری از موخوره کمک کند. اصطکاک و گرما از عوامل اصلی موخوره هستند، بنابراین اجتناب از سشوار کشیدن و خشک کردن با حوله می تواند به جلوگیری از وز شدن موهای شما کمک کند.
  • برای کمک به خشک شدن کوتیکول های مو، سعی کنید موهای خود را در حین خشک شدن به صورت کش یا بافته ببندید. این کار باعث می‌شود تا رشته‌ها صاف بخوابند و در حین خشک شدن از وز شدن و وز شدن آن جلوگیری شود.

  1. حوله را کنار بگذارید. هنگام خشک کردن موهای خود، سعی کنید به جای حوله از یک تی شرت یا پارچه میکروفایبر استفاده کنید. حوله های معمولی اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند که ممکن است باعث وز شود. تی‌شرت‌ها و پارچه‌های میکروفایبر ملایم‌تر هستند و به موهای شما کمک می‌کنند هنگام خشک شدن صاف شوند.
    موهای خود را کمتر بشویید. کاهش موخوره با شستن کمتر موها امکان پذیر است. شستشوی مکرر می تواند روغن های طبیعی را از موهای شما پاک کند و این ممکن است باعث وز شدن موهای شما شود. موهای نازک فقط یک روز در میان و موهای ضخیم تر فقط هر سه روز یکبار باید شامپو شوند
    • افرادی که موهای چرب دارند، یا کسانی که روزانه به دلیل فعالیت هایی مانند کار یا ورزش عرق می کنند، ممکن است نیاز به شستشوی مکرر موهای خود داشته باشند. در روزهای بدون شامپو از نرم کننده استفاده کنید تا عرق و کثیفی را از بین ببرید و حالت دادن به آن را آسان کنید.
    در طول روز دست های خود را از موهای خود دور نگه دارید. هرچه در طول روز موهای خود را بیشتر لمس کنید، اصطکاک بیشتری ایجاد می شود. این می تواند کوتیکول های موی شما را به هم بزند و باعث وز شود. سعی کنید در طول روز از دست زدن به موهای خود یا بالا و پایین انداختن موها خودداری کنید. 
کاهش درمان های شیمیایی درمان‌هایی مانند رنگ کردن، خشک‌کننده‌ها و شل‌کننده‌ها می‌توانند به طرز چشمگیری بافت موهای شما را تغییر دهند و باعث وز شدن آن‌ها به روش‌هایی شوند که قبلاً چنین نبود. برای کمک به مبارزه با موخوره، تعداد دفعاتی که در یک سال تحت درمان های شیمیایی قرار می گیرید را کاهش دهید.
  • استفاده از پودرهای روت تاچ آپ را در بین رنگ ها در نظر بگیرید و سبک هایی را بیابید که به شما امکان می دهد بافت طبیعی خود را به جای تغییر شیمیایی تغییر دهید.

یک محلول ضد موخوره را مخلوط کنید. اگر موهای شما مستعد وز است، سعی کنید محلولی از نرم کننده و آب ایجاد کنید تا به نوک موهای خود بمالید. حدود یک قاشق غذاخوری نرم کننده بردارید و آن را با حدود 1 فنجان آب مخلوط کنید. با انگشتان خود مقدار کمی را به انتهای موهای خود بمالید. این محلول را برای رفع سریع موخوره در دسترس داشته باشید یا آن را به بخشی از مراقبت روزانه از موی خود تبدیل کنید.
  • مطمئن شوید که این محلول را فقط به انتهای موهای خود بمالید نه ریشه.
  • همچنین می توانید مقداری از محلول را در یک بطری اسپری کوچک بریزید تا در کیف یا کیف همراه خود داشته باشید و در صورت لزوم در طول روز استفاده کنید.

از آووکادو ماسک مو درست کنید. یک آووکادو را له کنید. آن را روی موهای تمیز و مرطوب با انگشتان خود بمالید و چند اینچ از ریشه فاصله داشته باشید. بگذارید پانزده دقیقه بماند. با آب بشویید.
  • کسانی که موهای نازکی دارند باید ماسک را فقط به انتهای خود بمالند.
  • روغن های موجود در آووکادو به طور طبیعی موهای شما را می پوشاند و از آسیب و رطوبت محافظت می کند. همچنین برای جلوگیری از خشک شدن آن، رطوبت را قفل می کند.
  • همچنین می توانید از روغن زیتون برای ایجاد ماسک مو استفاده کنید. روغن زیتون را روی اجاق گاز گرم کنید تا گرم شود، اما آنقدر داغ نباشد که به آن دست بزنید. آن را در سراسر موهای مرطوب بمالید. سی دقیقه صبر کنید شامپو و حالت عادی. 
درمان با روغن جوجوبا را امتحان کنید. روغن جوجوبا یک روغن طبیعی گیاهی است که به عنوان مرطوب کننده مو فروخته می شود. برای موهای مستعد وز بسیار مفید است. این روغن را هر هفته روی موهای زیر گوش خود بمالید و روی نوک آن تمرکز کنید، جایی که احتمال آسیب بیشتر وجود دارد. استفاده از زیر گوش نیز از صاف به نظر رسیدن موهای شما جلوگیری می کند.
موهای خود را با روغن نارگیل صاف کنید. روغن نارگیل کاربردهای زیادی دارد و برای حفظ رطوبت و جلوگیری از موخوره روی موهای پرپشت می توان از آن استفاده کرد. روی موهای تمیز و مرطوب بمالید، از انتها شروع کنید و به سمت بالا بروید. موها را در وسط بالا نگه دارید، زیرا استفاده از آن در نزدیکی پوست سر باعث می شود موهای شما بسیار چرب به نظر برسد.
موهای خود را با هوای سرد از فریزر به مدت چند دقیقه منفجر کنید. موها از حالت دادن گرما و هوای گرم وز می شود. برای اینکه بعد از حالت دادن به موهایتان حالت دهید، یک دقیقه جلوی فریزر بایستید. این به کوتیکول‌های مو اجازه می‌دهد تا قبل از بیرون رفتن، جایی که ممکن است در معرض آفتاب و رطوبت قرار بگیرند، خنک شوند و به آرامی ته نشین شوند
  • همچنین می‌توانید از دکمه شات خنک روی سشوار خود در مدل تمام شده برای رسیدن به همان اثر استفاده کنید.
1
شامپوها و نرم کننده های با کیفیت را انتخاب کنید. سولفات های موجود در شامپو برای از بین بردن کثیفی و چربی عالی هستند، اما به طرز باورنکردنی موها را خشک می کنند و می توانند باعث ایجاد موخوره بیش از حد شوند. شامپوها و نرم‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که فاقد سولفات هستند تا اثر خشکی و وز کردن رشته‌های شما را کاهش دهند. 
2
از محصولات موی حاوی الکل دوری کنید. محصولات مو مانند اسپری مو می توانند موهای شما را خشک کنند. قبل از خرید هر محصول مو، الکل را در لیست مواد تشکیل دهنده بررسی کنید. اگر الکل را در لیست مواد تشکیل دهنده مشاهده کردید، محصول را نخرید.
  • همه الکل ها موهای شما را خشک نمی کنند. الکل های چرب لوریل الکل، ستیل الکل، میریستیل الکل، استئاریل الکل، ستئاریل الکل و بهنیل الکل، خشک کننده نخواهند بود. 
استفاده از استایلرهای حرارتی را محدود کنید. ابزارهایی که موهای شما را در معرض گرما قرار می دهند، مانند سشوار، صاف کننده و بیگودی، می توانند آسیب هایی ایجاد کنند که ممکن است به موخوره کمک کنند. استفاده از این محصولات اغلب می تواند باعث آسیب دائمی شود، بنابراین بهتر است آنها را برای موارد خاص ذخیره کنید.
  • اگر می خواهید موهای خود را با سشوار خشک کنید، برای کاهش میزان حرارت مستقیم روی موهای خود، روی یک دیفیوزر سرمایه گذاری کنید. 
  • هنگام استفاده از سشوار استاندارد، صبر کنید تا موها 90 درصد در هوا خشک شوند، سپس از سشوار برای خشک کردن 10 درصد آخر موهای خود استفاده کنید. این به کاهش آسیب های ناشی از گرما کمک می کند.
  • هنگام استفاده از حالت دهنده های حرارتی، ممکن است بخواهید از یک اسپری مخصوص برای محافظت از کوتیکول های مو در برابر گرما و حفظ رطوبت استفاده کنید. محصولات زیادی وجود دارند که لایه ای محافظ به کوتیکول های موی شما اضافه می کنند تا به راحتی در اثر حرارت مستقیم آسیب نبینند. 
  1. بین شستشوها از شامپوی خشک استفاده کنید. شامپوی معمولی موهای شما را خشک می کند و اصطکاک ناشی از شستن موها نیز می تواند به موخوره کمک کند. سعی کنید در بین شستشوها از شامپوی خشک استفاده کنید تا به از بین بردن چربی نزدیک پوست سر کمک کند. این کار با کاهش نیاز شما به شستشوی مداوم، موخوره را کنترل می کند. 
    • حتماً به شامپو خشک خود نگاه کنید تا ببینید آیا از الکل غیر چرب استفاده می کند یا خیر. الکل های با زنجیره کوتاه در واقع می توانند مشکل را در طول زمان بدتر کنند.
    • اگر به طور مکرر از شامپوی خشک استفاده می‌کنید، می‌تواند بر روی موهایتان تجمعاتی ایجاد کند که آن‌ها را خشک کرده و وز می‌کند. با استفاده از شامپوی شفاف کننده یک بار در ماه با این مشکل مقابله کنید.
    بلافاصله پس از دوش گرفتن از محصولات حالت دهنده استفاده کنید. استفاده از محصولات حالت دهنده بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام می تواند به حفظ رطوبت کمک کند. فقط مطمئن شوید که ابتدا موهای خود را فشار دهید وگرنه محصولات جذب نمی شوند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی پلیمرها و سیلیکون هستند که به مبارزه با رطوبت کمک می کند.
    • برای موهای ظریف و موج دار، سعی کنید از موس استفاده کنید. به این اندازه موهای شما را سنگین نمی کند. برای موهای ضخیم تر، ژل ها و کرم ها را امتحان کنید، که می توانند در برابر فرهای ضخیم تر مقاومت کنند. 
    • هنگام استفاده از محصولات بر روی موهای وز، مطمئن شوید که محصول را به سمت انتهای موهای خود متمرکز کنید. محصول را تا نیمه کار کنید تا به موها برسد. انتهای آن سریعتر خشک می شود و استفاده از محصول روی پوست سر فقط موهای شما را چرب نشان می دهد.
    لینک کوتاه

بهترین و بدترین راه برای از بین بردن جوش های سر سیاه

یاسین بازدید : 256 سه شنبه 03 آبان 1401 : 15:01 نظرات (0)

چگونه از ایجاد جوش های سر سیاه روی پوست خود جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از جوش های سر سیاه، Suozzi رتینوئیدهای موضعی یا خوراکی، از جمله داروهای تجویزی مانند ترتینوئین یا رتین-A را توصیه می کند

. او می‌گوید: «اخیراً یک رتینوئید قوی به نام آداپالن یا دیفرین، بدون نسخه برای درمان آکنه کومدونال در دسترس قرار گرفت.

 در موارد شدیدتر آکنه کومدونال، بیماران ممکن است به درمان با رتینوئیدهای خوراکی مانند ایزوترتینوئین یا آکوتان نیاز داشته باشند. ساعدی می‌افزاید که لایه‌بردارهای شیمیایی نیز می‌توانند مؤثر باشند، اما او طرفدار اسکراب‌ها نیست زیرا می‌توانند باعث تحریک شوند.

مطالب مرتبط: پوست حساس؟ 5 اشتباه رایج در زیبایی که باید از آنها اجتناب کنید

بهترین راه برای از بین بردن جوش های سر سیاه

اگر قبلاً جوش‌های سرسیاه دارید، چند روش تأیید شده توسط متخصصین پوست برای خلاص شدن از شر آنها وجود دارد - و تعدادی از آنها نیز پیشگیرانه هستند.

از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید

ساعدی می‌گوید یکی از مواد اولیه برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه، اسید سالیسیلیک است، یک اسید بتا هیدروکسی که گردش سلولی را افزایش می‌دهد و منافذ را باز می‌کند. Suozzi اضافه می کند که درمان آکنه می تواند به خشک کردن ضایعات فعال آکنه کمک کند زیرا یک تحریک کننده شیمیایی خفیف است.

تعداد زیادی از تحقیقات نشان می دهد که اسید سالیسیلیک به درمان آکنه کمک می کند.

 این شامل یک مطالعه کوچک دوسوکور و کنترل شده است که نشان داد استفاده از شستشوی اسید سالیسیلیک 2 درصد به مدت دو هفته منجر به کاهش ضایعات آکنه در 30 نفر شد.

ساعدی دو محصول مقرون‌به‌صرفه اما مؤثر داروخانه‌ای با اسید سالیسیلیک را توصیه می‌کند: شستشوی آکنه بدون روغن گریپ فروت صورتی نوتروژنا (7.97 دلار، Amazon.com ) و ژل پاک‌کننده آکنه نوتروژنا (8.29 دلار، Amazon.com ).

اگر می‌خواهید کمی پول بیشتر برای محصولی قدرتمندتر و چندوظیفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید، Suozzi Skinceuticals Blemish + Age Defense (92 دلار، Dermstore.com ) ترکیبی از اسید دیئوئیک 2 درصد با فرمولاسیون آلفا و بتا هیدروکسی اسید بهینه را توصیه می‌کند. نه تنها به آکنه کمک می کند، زیرا سبوم را کاهش می دهد، بلکه دارای خواص ضد پیری است. علاوه بر این، او از طرفداران پدهای DCL Multi Action Penta Peel (65 دلار، Dermstore.com )، یک لایه بردار بسیار غلیظ یا لایه بردار شیمیایی است.

یک رتینوئید را به برنامه خود اضافه کنید

رتینوئیدها، که با نسخه (مانند Retin-A) و بدون نسخه (Differin) در دسترس هستند، روشی قابل اعتماد برای از بین بردن جوش های سر سیاه پوست هستند. Suozzi توضیح می دهد: "رتینوئیدها با تقویت گردش پوست و کاهش "چسبندگی" سلول های پوست برای جلوگیری از انسداد استخوان فولیکولی عمل می کنند.

او خاطرنشان می‌کند که وقتی درمان با رتینوئید را شروع می‌کنید، کومدون‌ها ممکن است بدتر شوند زیرا گردش سلولی در برابر دهانه مسدود شده افزایش می‌یابد و باعث اتساع بیشتر می‌شود. او می‌گوید: «با این حال، با ادامه درمان، اوستیای مسدود شده شروع به بهبود می‌کنند و با افزایش گردش پوست، احتمال مسدود شدن آن‌ها در آینده کمتر است.

رتینوئید نه تنها به بهبود آکنه کمک می کند، بلکه برای ضد پیری و بازسازی پوست نیز عالی است. مطالعه ای  که در مارس 2016 در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شد، نشان داد که تنها در چهار هفته استفاده از رتینول (یک رتینوئید با غلظت پایین)، آزمودنی ها افزایش تولید کلاژن و ضخامت اپیدرم را تجربه کردند و در 12 هفته کاهش قابل توجهی در صورت مشاهده کردند. چین و چروک.» ساعدی پیشنهاد می‌کند ابتدا یک محصول OTC مانند Differin (12.88 دلار، Amazon.com ) را امتحان کنید، اما اگر کمکی نکرد، "پس برای دریافت نسخه قوی به پزشک مراجعه کنید."

مطالب مرتبط: تازه با رتینول آشنا شده اید؟ راهنمای کامل مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست

آلفا هیدروکسی اسیدها را در نظر بگیرید

ساعدی می گوید که اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک نیز مفید هستند، اما او معتقد است که اسید سالیسیلیک برای باز کردن منافذ پوست بهتر است. سرم شب بازکننده گلیکولیک Framboos Drunk Elephant TLC (90 دلار، Sephora.com ) و Sunday Riley Good Genes Glycolic Acid Treatment (48 دلار ، SundayRiley.com ) دو AHA با رتبه بالا در وب هستند.

یک درمان در مطب را انتخاب کنید

متخصص پوست می تواند به خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه پوست شما کمک کند. Suozzi خاطرنشان می کند: "درمان هایی در مطب وجود دارد که می توانند به کاهش ظاهر منافذ کمک کنند." اینها شامل لایه برداری غیر سایشی (معروف به لیزر درمانی) مانند لیزر Fraxel یا لیزر Clear + Brilliant یا میکرونیدلینگ است.

 به گفته متخصصان پوست، قیمت ها متفاوت است و می تواند از چند صد دلار تا 1500 دلار یا بیشتر متغیر باشد. در حالی که برخی از افراد از نتایج یک درمان راضی هستند، برخی دیگر ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه به جلسات متعدد نیاز داشته باشند.

مطالب مرتبط: آنچه باید در مورد لیزر درمانی لیزری بدانید

بدترین راه برای از بین بردن جوش های سر سیاه

استفاده از اسکراب های خشن

این می تواند وسوسه انگیز باشد که با کمک یک اسکراب لایه بردار ، تمام پوست مرده خود را در یک لذت فوری از بین ببرید . 

در حالی که لایه بردارهای شیمیایی (مانند AHA ها) می توانند مفید باشند، ساعدی پیشنهاد می کند از لایه برداری بیش از حد با اسکراب گرانول خودداری کنید، همانطور که ممکن است در دوران نوجوانی به شما آموزش داده شده باشد، زمانی که گرانول ها را به صورت دستی روی پوست خود می مالید تا زمانی که قرمز شود. 

او اشاره می‌کند: «اسکراب‌های خشن می‌توانند روغن‌های طبیعی شما را از بین ببرند و روغن بیشتری تولید کنند. متخصصان پوست به طور کلی توصیه می‌کنند بسته به محصولی که استفاده می‌کنید و نوع پوستتان، تا سه بار در هفته لایه‌برداری کنید.

انجام استخراج دستی

Suozzi توصیه می کند که با میل به بیرون زدن هر گونه جوش مبارزه کنید.

 او می گوید: «اگر جوش های سرسیاه خود را فشار دهید، می توانید باعث پارگی فولیکول و ایجاد یک ضایعه التهابی یا کیست شوید. به عبارت دیگر، شما می توانید جوش سر سیاه خود را به یک بیماری پوستی بسیار جدی تر تبدیل کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه جوش سر سیاه به سطح پوست شما نزدیک تر باشد، فشار دادن آن بی خطرتر است.

روی آوردن به دستگاه های مکش

Suozzi می‌گوید: فناوری که نوید مکیدن سبوم منافذ پوست را می‌دهد ممکن است جذاب به نظر برسد، اما این محصولات ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشند ضرر داشته باشند. Suozzi توضیح می دهد: "این مکش می تواند برای پوست ظریف صورت مضر باشد و می تواند باعث ایجاد تلانژکتازی یا "رگ های خونی شکسته" شود، به خصوص روی بینی و اطراف آن.

مرتبط: 10 چیزی که پوست شما سعی می کند به شما بگوید - و چگونه به آن پاسخ دهید

راهکاری برای پیشگیری و درمان جوش های سر سیاه

در حالی که ممکن است تقریباً غیرممکن باشد که در مقابل تلاش برای استخراج آن جوش سرسیاه با دو انگشت خود مقاومت کنید، اما تمام تلاش خود را بکنید تا آن را به حال خود رها کنید.

Suozzi می گوید: «بهترین درمان پیشگیری است. از چند ماده موثر کمک بگیرید - به عنوان مثال رتینوئیدها، مواد مضاعف که نه تنها به درمان بیماری پوستی کمک می کنند، بلکه از ایجاد جوش های سر سیاه جدید نیز جلوگیری می کنند. یا برای درمان حرفه ای با متخصص پوست خود قرار ملاقات بگذارید.

لینک کوتاه

https://is.gd/4Y8UmT

  • آب برنج حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که مو و پوست سر را تغذیه می کند و ممکن است رشد را تقویت کند.
  • برای تهیه آن، اجازه دهید حدود یک فنجان برنج به مدت یک روز در دو تا سه فنجان آب تخمیر شود.
  • یک تا دو بار در هفته از آن استفاده کنید، و می‌توانید در عرض چند هفته یا چند ماه منتظر نتیجه باشید.

آب برنج مایع باقی‌مانده‌ای است که از آبکشی یا پختن برنج به دست می‌آید - و قرن‌هاست که برای مراقبت از مو و پوست در بسیاری از کشورهای آسیایی استفاده می‌شود. 

به عنوان مثال، خانم های دربار ژاپنی از دوره هیان (794 تا 1185) تارهای بلندی داشتند که آنها را در آب برنج برای رشد سالم و خاصیت ارتجاعی بهتر شستشو می دادند. در هند از آب برنج به عنوان یک داروی آیورودا برای درمان اگزما استفاده می شود .

به گفته دکتر میشل گرین ، متخصص پوست ، آب برنج مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای رشد مو ضروری هستند و می‌توانند به بهبود ظاهر و حس موهای شما کمک کنند. او می گوید این مواد مغذی به تقویت فولیکول های مو کمک می کند، تراکم مو را بهبود می بخشد و آن را سالم و براق می کند.

آیا آب برنج به رشد موهای شما کمک می کند؟

گرین می گوید:  آب برنج حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های زیادی است که برای سلامت و رشد مو مفید هستند.

به گفته گرین، برخی از مواد مغذی موجود در آب برنج که می توانند برای موهای شما مفید باشند، اسید فولیک، نیاسین، منیزیم و اینوزیتول هستند. همچنین حاوی اسیدهای آمینه است که به آن اجازه می دهد به عنوان یک درمان پروتئینی برای تقویت و محافظت از مو عمل کند.

در اینجا نحوه تأثیر برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در برنج بر روی زانوهای شما آورده شده است:

  • اسید فولیک (ویتامین B9)، نیاسین (ویتامین B3) و سلنیوم برای گردش سلولی و سلامت کلی پوست سر و فولیکول مو مهم هستند. آنها رشد مو را تحریک می کنند و به تقویت و ضخیم شدن مو کمک می کنند.
  • نیاسین (ویتامین B3) و آلانتوئین استحکام و قابلیت ارتجاعی فولیکول مو را بهبود می بخشد و با افزایش جریان خون در پوست سر، التهاب را کاهش می دهد.
  • منیزیم تجمع کلسیم روی مو را از آب سخت حل می کند و فولیکول های مو را جوان می کند.
  • اینوزیتول (ویتامین B8) در بسیاری از غذاها مانند میوه ها، آجیل ها، لوبیاها و غلات یافت می شود. بدن شما همچنین از کربوهیدرات ها برای ساخت اینوزیتول خود استفاده می کند. این ماده مغذی خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می دهد و مو را قوی تر می کند. یک مطالعه کوچک در سال 2012 نشان داد که مصرف مکمل های اینوزیتول به مدت 180 روز به تحریک رشد مو و کاهش نازک شدن مو کمک می کند. 

به گفته گرین، آب برنج می‌تواند به رفع برخی از آسیب‌های ناشی از استرس ، مشکلات سلامتی و محصولات شیمیایی (مانند رنگ‌ها یا شل‌کننده‌ها) کمک کند که می‌تواند باعث خشک شدن پوست سر و آسیب فولیکول‌های مو شود. گرین می گوید: وقتی پوست سر تمیز و با عملکرد خوبی داشته باشید، به نوبه خود موهایی سالم، قوی و درخشان خواهید داشت که رشد می کنند.

علاوه بر این، آب برنج تخمیر شده نیز ممکن است به درمان و پیشگیری از شوره سر کمک کند. در یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2013 ، مشخص شد که این قارچ از رشد مالاسزیا، یک قارچ ایجاد کننده شوره سر جلوگیری می کند.

طرز تهیه آب برنج برای مو

درست کردن آب برنج به سادگی ترکیب این دو ماده و دادن زمان تخمیر به آنها است. در اینجا روند گام به گام آمده است:

  1. برنج را آبکشی کنید: برنج را بشویید تا هرگونه کثیفی یا ناخالصی از بین برود. شما می توانید از هر نوع برنج استفاده کنید، البته اگر از انواع غیر ارگانیک استفاده می کنید، آن را چند بار دیگر بشویید تا از شر آفت کش ها خلاص شوید. 
  2. بگذارید تخمیر شود: در حالی که می‌توانید از آب برنجی استفاده کنید که تخمیر نشده است، گرین می‌گوید که نوع تخمیر شده قوی‌تر است زیرا فرآیند تخمیر محصول جانبی به نام پیتاریا را آزاد می‌کند که حاوی تمام مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی برنج است. از یک فنجان برنج و دو تا سه فنجان آب استفاده کنید. گرین می گوید: برای تخمیر آب برنج، اجازه دهید یک روز بماند. 
  3. عطرهای طبیعی را اضافه کنید: آب برنج تخمیر شده بوی قوی دارد. اگر دوست دارید می توانید چند قطره اسانس یا مقداری چای گیاهی به آب برنج اضافه کنید تا عطر بهتری به آن بدهید. می توانید پوست پرتقال یا لیمو را نیز به آن اضافه کنید.

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

بسته به علاقه خود می توانید به جای شامپو یا بعد از شستن موهایتان از آب برنج استفاده کنید. قبل از استفاده آن را صاف کنید. 

شروع کنید به ریختن آن روی پوست سر و ماساژ دادن آن، سپس آن را روی بقیه موهایتان نیز بریزید. اجازه دهید تا 30 دقیقه بماند سپس آن را با آب بشویید.

می توانید یک یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید . گرین می‌گوید در حالی که برخی از افراد ممکن است پس از چند بار استفاده تغییراتی را در موهای خود مشاهده کنند، هر گونه تفاوت واقعی در استحکام و طول مو تدریجی‌تر خواهد بود. 

آیا آب برنج می تواند به موهای شما آسیب برساند؟

در مورد اینکه آیا می توان از آب برنج برای موهای با تخلخل کم استفاده کرد یا خیر، بحث هایی وجود دارد. تخلخل به میزان رطوبتی که موهای شما می توانند جذب کنند اشاره دارد. ممکن است موهایی با تخلخل کم داشته باشید اگر:

  • موهای شما معمولاً در حمام آب یا نرم کننده زیادی جذب نمی‌کنند، بنابراین شستن آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، زیرا خیس شدن مناسب بیشتر طول می‌کشد. 
  • موهای شما مستعد تجمع محصولات هستند
  • موهای شما برای چند دقیقه در بالای یک لیوان آب با دمای اتاق شناور می شوند، قبل از اینکه به پایین فرو بروند

با این حال، گرین می‌گوید آب برنج می‌تواند برای همه انواع مو مفید باشد. اگر فکر می کنید که آب برنج ممکن است برای شما مناسب نباشد زیرا موهایی با تخلخل کم دارید، می توانید ابتدا آن را روی یک تکه کوچک آزمایش کنید و ببینید چه حسی دارد. اگر موهایتان بیشتر وز می شود، از آب برنج روی موهایتان استفاده نکنید. 

مهم است به خاطر داشته باشید که استفاده از آب برنج روی مو یک درمان خانگی است و مانند بسیاری از درمان‌های خانگی، ممکن است به برخی افراد کمک کند و ممکن است به دیگران کمکی نکند. اگر احساس می کنید آب برنج برای موهای شما مناسب نیست، باید استفاده از آن را متوقف کنید. 

نحوه حذف دائمی علائم کشش

یاسین بازدید : 254 سه شنبه 26 مهر 1401 : 14:26 نظرات (0)
چگونه ترک های پوستی را برای همیشه پاک کنیم

اگر اخیراً آن چند پوند اضافی را از دست داده اید (تبریک!)، کمی زندگی به دنیا آورده اید (باز هم تبریک می گویم) یا دچار هر نوع تغییر ناگهانی بدن شده اید، این احتمال وجود دارد که اکنون با نوارهای ببری روی پوست خود برکت داشته باشید. . بله، ما در مورد علائم کشش صحبت می کنیم ! خطوط روشن شده نتیجه انبساط و انقباض پوست است که به معنای کشش پوست است. اگرچه این یک بیماری شایع در نوسانات وزن و بارداری است، اما می تواند به دلیل عوامل ژنتیکی، استرس و غیره نیز ایجاد شود. اما این سوال باقی می ماند - چگونه علائم کشش را از بین ببریم؟

آنها معمولاً روی ران‌ها، ساعد، کمر، به‌اندازه کافی خنده‌دار (و ناامیدکننده) ظاهر می‌شوند و برجسته‌تر هستند، قسمت‌هایی که در تابستان‌ها در برخی از پوست‌ها مناسب است. ترک‌های پوستی واقعاً می‌توانند شما را پایین بیاورند و شما را از پوشیدن لباس‌های بدون آستین و کوتاه، که نمی‌خواهید، باز دارند. اگر از جای زخم های ناخوشایند خسته شده اید و به دنبال راه حل های سریع برای از بین بردن ترک های پوستی هستید ، ما فقط راه حلی برای شما داریم!

در اینجا نه یک، بلکه 8 درمان خانگی شگفت انگیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا از شر ترک های پوستی خلاص شوید و یک بار دیگر پوستی بی عیب و نقص را به رخ بکشید. برای دانستن ترکیبات شگفت انگیز و چگونگی خلاص شدن از شر ترک های پوستی با استفاده از آنها به ادامه مطلب مراجعه کنید...

1. ویتامین A

1. ویتامین A

رتینوئیدها برای از بین بردن علائم کشش و ایجاد پوستی جوان شناخته شده اند . ویتامین A، رتینول، به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند و پوست را نرم‌تر و جوان‌تر می‌کند و به همین دلیل است که به طور گسترده در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های مراقبت از پوست استفاده می‌شود . مصرف یا استفاده از ویتامین A می‌تواند به سفت‌تر شدن پوست و محو کردن ترک‌های پوستی کمک کند.

می‌پرسید چگونه ترک‌های پوستی را برای همیشه از بین ببریم؟ ویتامین A را به صورت خوراکی مصرف کنید یا روغن ویتامین A را از کپسول خارج کنید و هر شب قبل از ضربه زدن به کیسه، آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید غذاهای غنی از ویتامین A مانند شیر، تخم مرغ، سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی و غیره را برای بهبود سریعتر پوست در وعده غذایی خود بگنجانید.

 

2. شکر

2. شکر

شکر یک ماده عالی برای میکرودرم ابریژن هومیوپاتی است. از آنجایی که میکرودرم ابریژن یکی از موثرترین و تایید شده‌ترین روش‌های متخصص پوست برای رفع ترک‌های پوستی است، می‌توانید از یک اسکراب شکر خانگی برای مقابله با ترک‌های پوستی مزاحم در خانه استفاده کنید. لایه برداری نواحی با یک اسکراب طبیعی ساخته شده از شکر به تنظیم جریان خون در ناحیه کمک می کند و همچنین ظرفیت التیام پوست را تسریع می کند. ۱ قاشق غذاخوری شکر و چند قطره روغن ویتامین E یا هر روغن ضروری را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و چند دقیقه قبل از آبکشی با آن با حرکات دورانی لایه برداری کنید.

 

3. روغن نارگیل و آلوئه ورا

3. روغن نارگیل و آلوئه ورا

هم روغن نارگیل و هم ژل آلوئه ورا مرطوب کننده های طبیعی هستند و به آبرسانی پوست کمک می کنند. در حالی که روغن نارگیل دارای خواص درمانی است، آلوئه ورا به بازگرداندن بافت های پوست به سلامت کمک می کند. اگر می‌خواهید چگونه به طور موثر علائم کشیدگی را از بین ببرید، در اینجا یک درمان DIY وجود دارد که باید امتحان کنید. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر و شیره آلوئه ورا تازه استخراج شده را بردارید و آنها را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

برای بهترین نتیجه، روزانه مقدار کمی از مخلوط را روی ترک‌های پوستی بمالید. بعد از دو تا سه، متوجه خواهید شد که علائم کشش شروع به محو شدن می کنند. روغن نارگیل همچنین از ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند و بنابراین به مادران باردار توصیه می‌شود که شکم را با مقداری روغن نارگیل ماساژ دهند تا جای زخم باقی بماند. زیرا، به هر حال، پیشگیری بهتر از درمان است.

 

4. روغن بادام

4. روغن بادام

روغن بادام شیرین یک ماده شگفت‌انگیز برای مراقبت از پوست است و می‌تواند شما را از شر تمام مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، حلقه‌های تیره و ترک‌های پوستی خلاص کند. از آنجایی که افراد مشهوری مانند هیلاری داف پس از بارداری خود به این روغن شگفت‌انگیز سوگند یاد می‌کنند، به جرات می‌توان گفت که این روغن در کوتاه‌مدت این کار را انجام می‌دهد. روغن بادام سرشار از ویتامین E و سایر مواد مغذی ضروری است که به شدت نواحی آسیب دیده را مرطوب می کند، از سلامت سلول ها حمایت می کند، قرمزی لک ها را کاهش می دهد و با گذشت زمان علائم کشیدگی را از بین می برد. مقداری روغن بادام را گرم کنید و پوست خود را با آن به صورت دورانی ماساژ دهید و اجازه دهید جذب پوست شود. این کار را دو بار در روز تکرار کنید و با یک مرطوب کننده ادامه دهید. 

 

5. جوش شیرین و آب لیمو

5. جوش شیرین و آب لیمو

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی است در حالی که لیمو خاصیت سفید کنندگی دارد که پوست را روشن می کند. جوش شیرین به از بین بردن سلول های مرده پوست و در نتیجه از بین بردن علائم کشش کمک می کند. لیمو قرمزی را کاهش می دهد و باعث می شود کمتر دیده شوند. ثابت شده است که مخلوط جوش شیرین و آب لیمو یک راه موثر و سریع برای از بین بردن علائم کشش است.

تنها چیزی که نیاز دارید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، آب نصف لیموترش تازه و بسته بندی است. برای این کار می توانید از رول آشپزخانه استفاده کنید. هر دو ماده را با هم مخلوط کرده و روی ترک‌های پوستی بمالید. روی آن را با نایلون بپوشانید و بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید. اگر پوست حساسی دارید ، بهتر است ابتدا آن را روی پوست خود تست کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی بازوی خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و اگر واکنش نشان نداد یا خارش نکرد، آن را به تمام نواحی آسیب دیده بمالید.

 

6. روغن درخت چای

6. روغن درخت چای

روغن درخت چای را به‌عنوان دارویی برای خلاص شدن از شر آکنه و التیام زخم‌های آکنه می‌شناسید ، اما می‌تواند بیش از این کار را انجام دهد. به دلیل خواص ضدالتهابی و التیام بخشی که دارد می تواند به از بین بردن هر نوع جای زخم پوستی از جمله علائم کشش کمک کند. همچنین استفاده منظم از روغن درخت چای از بروز لک های سرسخت جلوگیری می کند. پوست خود را با روغن درخت چای درمان کنید تا علائم کشش شما به مرور زمان کمتر دیده شود. یکی دیگر از درمان‌های خانگی ساده برای از بین بردن ترک‌های پوستی این است که چند قطره روغن درخت چای را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط کنید و روغن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. همچنین می توانید مقداری روغن نارگیل یا روغن ویتامین E به آن اضافه کنید. بگذارید تمام شب روی پوست بماند و روز بعد بشویید.

 

7. اسید گلیکولیک

7. اسید گلیکولیک

ممکن است از این ماده مراقبت از پوست غافل باشید ، اما اجازه دهید به شما بگوییم که این ماده در ناپدید شدن علائم کشش برای همیشه کار بسیار خوبی انجام می دهد. یک روش بسیار محبوب نیست اما یک روش موثر برای از بین بردن علائم کشش استفاده از اسید گلیکولیک روی آنها است. این اسید میوه طبیعی به نام AHA است که پوست را مرطوب می کند و کلاژن را تقویت می کند و در نتیجه علائم کشش را درمان می کند و آنها را کمتر دیده می شود. برای خانم هایی که علائم کشش رنگدانه ای مانند قرمز یا بنفش دارند، این می تواند به شما کمک کند.

برای زنان باردار بی خطر است و به راحتی در بازار موجود است. مقدار کمی اسید گلیکولیک را شب ها قبل از خواب روی ترک ها بمالید و صبح آن را بشویید. از بیرون رفتن در آفتاب با این اسید روی پوست خودداری کنید، زیرا در معرض نور خورشید قرار گرفتن باعث آفتاب سوختگی می شود و بنابراین برای استفاده در شب مناسب است.

 

8. آب سیب زمینی

8. آب سیب زمینی

یک داروی موثر برای درمان سیاهی دور چشم ، آب سیب زمینی می تواند به شما کمک کند تا از شر ترک های پوستی نیز خلاص شوید. بله درست است. سیب زمینی سرشار از نشاسته است و مملو از سایر آنزیم های روشن کننده پوست است که به روشن شدن جای زخم ها و لکه های موجود بر روی پوست کمک می کند. همچنین، کاتکولاز یک عامل سفید کننده موجود در سیب زمینی است که جای زخم را التیام می بخشد و پوست روشن تری به شما می دهد.

می‌پرسید چگونه با استفاده از سیب‌زمینی از شر ترک‌های پوستی خلاص شویم ؟ یک سیب زمینی را ریز رنده کنید و با فشار دادن آب آن بگیرید. آب میوه را با پالپ رنده شده مخلوط کنید و بسته را روی علائم کشش بمالید. اجازه دهید 30 دقیقه خشک شود و با آب سرد بشویید. استفاده منظم از آب سیب زمینی باعث کاهش دید ترک‌ها می‌شود و پوستی سالم و بدون لک به شما می‌دهد.

سوالات متداول در مورد نحوه حذف علائم کشش:

1. سریع ترین راه برای از بین بردن ترک های پوستی چیست؟

A. اول چیزها. پوست خود را به خوبی هیدراته نگه دارید. از دست دادن رطوبت می تواند روند بهبود را کند کند. همچنین، روغن نارگیل می تواند بهترین گزینه برای درمان سریع ترک های پوستی باشد. روغن نارگیل پوست را مرطوب می کند و ترک های پوستی را از بین می برد. 

2. آیا جوش شیرین می تواند به از بین بردن ترک های پوستی کمک کند؟

الف. جوش شیرین به لطف خواص لایه برداری آن می تواند یک درمان عالی برای کمک به خلاص شدن از شر ترک های پوستی باشد. آن را با لیمو مخلوط کنید و یکی از بهترین دستور العمل ها را برای پوست بدون کشیدگی دارید. 

لینک کوتاه 

7 درمان طبیعی و جایگزین برای اگزما

یاسین بازدید : 66 دوشنبه 25 مهر 1401 : 12:17 نظرات (0)

درمان های جایگزین که با شواهد علمی برای بهبود علائم اگزما پشتیبانی می شوند

شماره 1: هیپنوتیزم

اگرچه این بیماری در لبه درمان‌های رایج و جایگزین زندگی می‌کند، اما شواهدی وجود دارد که برای اگزما مفید است. اگرچه ممکن است گران و وقت گیر باشد، اما کاملا بی خطر به نظر می رسد و همچنین می تواند به کاهش استرس و اجزای رفتاری این بیماری پوستی کمک کند.

شماره 2: طب سوزنی

طب سوزنی ممکن است به کاهش خارش در افراد مبتلا به اگزما کمک کند.

ممکن است از طریق تعدیل درد عصبی و خارش کار کند، اما اثرات جهانی نیز بر بدن دارد، استرس را کاهش می دهد و حس خوب بودن را بهبود می بخشد. همچنین بسیار امن است، اما می تواند گران باشد زیرا اغلب تحت پوشش بیمه نیست.

شماره 3: گیاهان سنتی چینی

یک منطقه بسیار دشوار برای مطالعه، زیرا گیاهان دارویی برای تشدید اگزما به خودی خود داده نمی شوند، بلکه برای عدم تعادل اساسی در بدن که منجر به اگزما می شود، تجویز می شود. تعدادی مقاله کوچک وجود دارد که اثرات مثبتی را نشان می دهد و ممکن است چیزی در این مورد وجود داشته باشد.

 با این حال، دانستن اینکه کدام ترکیب خاص ممکن است موثر باشد دشوار است و نتیجه هر بیمار ممکن است به مهارت پزشک مربوط باشد. همچنین نگرانی هایی در مورد آلودگی فلزات سنگین برخی گیاهان دارویی وارداتی وجود دارد و حتی گیاهان خالص دارای عوارض جانبی بسیار واقعی هستند که باید در نظر گرفته شود.

شماره 4: درمان های طبیعی

روغن نارگیل برای مرطوب کردن اگزما
روغن نارگیل یک مرطوب کننده محبوب برای افراد مبتلا به اگزما است و ممکن است خواص ضد باکتریایی نیز داشته باشد

بسیاری از گیاهان و مواد طبیعی در این دسته قرار می‌گیرند، و تشخیص اینکه چه چیزی واقعا موثر است را بسیار دشوار می‌کند، اما زوجی وجود دارند که می‌توانند به اگزما و خشکی پوست کمک کنند.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده محبوب برای تسکین علائم اگزما و از بین بردن خشکی است. همچنین ممکن است خواص ضد باکتریایی داشته باشد. بسیاری از لوسیون ها و سایر محصولات مراقبت از پوست می توانند حاوی روغن نارگیل نیز باشند.

روغن دانه آفتابگردان که به صورت موضعی استفاده می شود به نظر می رسد خواص بسیار مطلوبی از نظر خارش پوست، کاهش بثورات، از بین بردن تاول ها و بهبود عملکرد سد پوستی و سیستم ایمنی دارد. روغن آفتابگردان همچنین ممکن است در صابون ها و پمادهای مخصوص پوست های حساس استفاده شود. 

یک مقاله اخیر نشان می دهد که روغن گل گاوزبان و روغن گل مغربی اکنون شواهد کافی دارند که به طور قانع کننده ای برای درمان اگزما مفید نیستند. آزمایشات بالینی نشان می دهد که این روغن ها از سلامتی بیماران اگزما حمایت نمی کنند.

شماره 5: رژیم های غذایی

برخی از بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی احساس می کنند که رژیم غذایی راز اگزما است و بسیاری از ما آرزو می کنیم که ای کاش آنقدر ساده بود.

حقیقت این است که انواع مختلفی از رژیم های غذایی برای اگزما توصیه می شود، از جمله: بدون لبنیات، بدون گلوتن، کم حساسیت، بدون قند، بدون رنگ، بدون غذاهای مخمر، غذاهای قلیایی، و بسیاری دیگر.

همچنین در صورت امکان باید از آلرژی غذایی اجتناب شود. اما جدای از پرهیز از غذاهایی که فرد واقعاً به آنها حساسیت دارد، به نظر می رسد رژیم های غذایی در دنیای واقعی تأثیر کمتری نسبت به آنچه در اینترنت به نظر می رسد دارند.

با این حال، شکی وجود ندارد که برخی از غذاها، به ویژه در برخی افراد، التهاب زا هستند، و بنابراین بدون گلوتن و لبنیات ممکن است در برخی تفاوت ایجاد کند.

هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد محدود کردن رژیم غذایی به جلوگیری از عود اگزما کمک می کند

اجتناب از غذاهای فرآوری شده نیز به طور کلی ایده خوبی است،

حتی اگر به اگزما کمک زیادی نکند. خوردن غذاهای طبیعی، ارگانیک و متعادل یک برد-برد است، بنابراین به جای اینکه مخالف آن بحث کنید، بهتر است آن را تشویق کنید! به طور خاص، بسیاری از مردم بر این باورند که روغن زیتون، سرکه سیب، عسل مانوکا، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها مکمل های رژیم غذایی عالی برای کاهش اگزما هستند. استفاده از آلوئه ورا روی پوست شما همچنین می تواند آنتی اکسیدان های موجود در سیستم شما را تقویت کند.

با این حال، زمانی که به بیمار اطمینان داده شود که رژیم غذایی راه حل است و - علیرغم بهترین تلاش آنها - به نظر می رسد که اگزما با آن موافق نیست، همیشه ناامید کننده است.

شماره 6: پروبیوتیک ها

معرفی باکتری های سالم در بدن منطقی است، زیرا باکتری های مختل شده به وضوح هم در پوست تحریک شده و هم در روده بیماران مبتلا به اگزما وجود دارد. با این حال، وقتی در دنیای واقعی مطالعه می‌شود، به این سادگی عمل نمی‌کند: به نظر می‌رسد وقتی به مادران باردار داده می‌شود به پیشگیری از اگزما کمک می‌کند، اما به عنوان راهی برای درمان اگزما در موارد کودکان یا به‌عنوان درمان درماتیت آتوپیک، آن را درمان می‌کند. اثر محدودی دارد

شماره 7: ویتامین ها

تعدادی ویتامین وجود دارد که ممکن است به درمان اگزما کمک کند. مکمل ویتامین D، اگرچه هنوز کمی بحث برانگیز است، اما به سرعت در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است زیرا مطالعات نشان می‌دهند هم مکمل ویتامین D می‌تواند به اگزما کمک کند و هم اینکه اگزمای شدیدتر با سطوح پایین‌تر ویتامین D مرتبط است. چ

ایمن و ارزان است، به نظر منطقی می‌رسد. برای اکثر بیماران

ویتامین B12 موضعی مورد مطالعه قرار گرفته است و شواهد قانع کننده ای در مورد مفید بودن آن وجود دارد. با این حال، تا لحظه نگارش این مقاله هیچ محصول تجاری وجود ندارد، و بنابراین برای استفاده باید آن را ترکیب کرد که می تواند گران باشد.

درمان‌های جایگزین، امکانات بسیار زیادی را در بر می‌گیرد که می‌تواند برای بیمار و ارائه‌دهنده به طور یکسان طاقت‌فرسا باشد. 

و حتی بیشتر از موارد ذکر شده در این مقاله درمان اگزما وجود دارد، مانند حمام بلغور جو دوسر کلوئیدی، روغن درخت چای در آب حمام، حمام سفید کننده و پوشش مرطوب. اغلب، این درمان‌های طبیعی و جایگزین می‌توانند مکمل داروهای بدون نسخه یا داروهای تجویزی باشند، اگرچه توجه به عوارض جانبی مهم است. 

یافتن یک متخصص پوست که تجربه اگزما را داشته باشد، قابل اعتماد است، و مایل به اعتراف در زمانی که چیزی کار نمی کند، برای موفقیت بسیار مهم است، چه از داروهای جایگزین یا متعارف استفاده شود.

لینک کوتاه 

yun.ir/59ozv8

چگونه از پوست حساس مراقبت کنیم

یاسین بازدید : 256 چهارشنبه 20 مهر 1401 : 11:01 نظرات (0)

گاهی اوقات، پوست حساس می تواند باعث شود که در یک زمین بازی احساس تنهایی کنید. تعداد کمی آن را می شناسند در حالی که به ندرت در مورد آن بحث می کنند. اگر شما زنی با این نوع پوست هستید، می‌دانید که درست است و به همین دلیل است که ما اینجا برای شما هستیم. ما 7 نکته برتر مراقبت از پوست را برای مراقبت از پوست حساس به شما معرفی می کنیم...

با این حال، قبل از پرداختن به نکات، ابتدا باید بفهمید که آیا پوست حساسی دارید یا خیر. ما نشانه‌های پوست حساس را برای شما فهرست کرده‌ایم، پس خودتان ببینید که آیا پوست شما همه این جعبه‌ها را بررسی می‌کند یا خیر.

1. با صورت خود درست رفتار کنید

با صورت خود درست رفتار کنید

از آنجایی که پوست حساس به محصولاتی نیاز دارد که با ملایمت و در عین حال موثر با آن رفتار کنند، شستشوی صورت زعفران طبیعی فیرنس آیوش و کرم صورت زعفران نچرال فیرنس آیوش به حق آن عمل می کنند. شست و شوی صورت با کومکومادی تایلم منحصربفرد خود از 16 روغن و گیاه، تیرگی را از بین می برد و پوست شما را روشن تر از قبل می کند. دنباله‌روی کرم صورت است که حاوی گیاهانی مانند لودهرا، منجیشتا و نیلوپتال علاوه بر کومکومادی تایلام است که رنگ پوست را یکدست کرده و چهره را درخشان می‌کند.

 

2. ملایم باشید

ملایم باش

در سفر برای مراقبت از پوست حساس خود ، مطمئن شوید که زیاده روی نکنید. از محصولات ملایمی استفاده کنید که بدون خشن بودن، پاک کننده و مرطوب کننده هستند. به مواد تشکیل دهنده توجه کنید زیرا مواد طبیعی اغلب بهترین راه حل هستند. از قرار دادن بیش از حد پوست خود با محصولات غیر ضروری خودداری کنید زیرا می تواند آسیب بیشتری به این نوع پوست لطیف وارد کند.

 

3. بدن خود را فراموش نکنید

بدن خود را فراموش نکنید

پوست حساس فقط مربوط به صورت نیست. این در مورد بدن نیز هست. برای اولین قدم پاکسازی بدن، نوار حمام دوو پینک/رزا بیوتی را با رنگ صورتی ظریفش توصیه می کنیم. فرمول آن با کرم مرطوب کننده 1/4 ساخته شده است که به آرامی بدون از بین بردن رطوبت آن را تمیز می کند تا پوست تمیز و سالم شود.

سپس، رطوبت را با لوسیون بدن وازلین مراقبت عمیق عمیق ببندید . حاوی عصاره خالص جو دو سر و رطوبت چند لایه Stratys است که 3 لایه عمیق می شود تا پوست را به آرامی تغذیه کند و لایه ای غیر چرب و مرطوب داشته باشد.

 

4. راه خود را از داخل کار کنید

راه خود را از داخل کار کنید

یک راه مطمئن برای مراقبت از پوست حساس این است که از درون به بیرون کار کنید. منبع کافی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و چربی های خوب را در رژیم غذایی خود دریافت کنید تا مطمئن شوید که پوست شما سالم و انعطاف پذیر می ماند. برای تسکین پوست حساس خود، غذاهای غنی از ضد التهاب مانند شیر، زردچوبه، زنجبیل و عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

5. پوست خود را در شب جوان سازی کنید

در شب پوست خود را جوان کنید

هنگامی که پوست حساسی دارید، باید مراقبت بیشتری از آن داشته باشید تا سالم بماند. یکی از بهترین زمان ها برای بازسازی پوست شب است، زمانی که در حال استراحت هستید. در طول 7 تا 8 ساعت خواب شما، زمان کافی برای تجدید قوا دارد. به همین دلیل است که قبل از خواب، مقداری مراقبت از پوست را انجام دهید. با پوستی شادتر و سالم تر از خواب بیدار خواهید شد.

 

6. خوب تمیز کنید

خوب پاک کن

وقتی پوست حساسی دارید، باید در انتخاب محصولات مراقبت از پوست دقت بیشتری به خرج دهید . پاکسازی منظم پوست حساس مهم است. با این حال، پاک کننده ها معمولاً به دلیل محتوای مواد شیمیایی و نگهدارنده های خشن، پوست را خشک می کنند. پاک کننده های ملایمی را انتخاب کنید که می توانند از پوست حساس شما مراقبت کنند. به غیر از محصولات پاک کننده، پس از استفاده از آنها نیز مراقب باشید. حوله ها ممکن است برای پوست خشن باشند، بنابراین به جای آن دستمال های پاک کننده صورت را انتخاب کنید.

 

7. لایه برداری را فراموش نکنید!

لایه برداری را فراموش نکنید!

بله، می دانیم، چندین برس و اسکراب لایه بردار فانتزی در بازار موجود است. با این حال، اگر پوست حساسی دارید، باید از استفاده از روش های مکانیکی یا اسکراب برای لایه برداری اجتناب کنید. این می تواند پوست شما را بیشتر تحریک کند و قرمزی را افزایش دهد. برای لایه برداری پوست خود از یک لایه بردار شیمیایی ملایم استفاده کنید و با یک پارچه ملایم تمیز کنید. نکته کلیدی این است که با پوست خود ملایم باشید. هفته ای یکبار پوست خود را لایه برداری کنید تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید.

 

نشانه های پوست حساس چیست؟

نشانه های پوست حساس چیست؟

  • پوست شما نسبت به محصولات واکنش نشان می دهد
  • همیشه مقداری قرمزی روی پوست شما وجود دارد
  • پوست شما زیاد لایه برداری می کند
  • به خصوص پس از استفاده از محصولاتی که ممکن است خیلی خشن باشند، احساس خارش می کند
  • اگر از محصولات قوی استفاده می کنید، ممکن است پوست شما دچار گزش و سوختگی شود
  • شما اغلب دچار بثورات می شوید
  • به راحتی دچار آفتاب سوختگی می شوید
  • پوست شما مستعد جوش است
  • پوست شما احساس خشکی می کند

 

سوالات متداول در مورد پوست حساس

سوالات متداول در مورد پوست حساس

س. چگونه می توانم از حساس شدن پوستم جلوگیری کنم؟

پاسخ: شما با نوع پوست خود متولد شده اید و نمی توانید آن را تغییر دهید. با این حال، نوع پوست شما ممکن است در دوره های مختلف زندگی شما تغییر کند، مانند دوران بارداری، یائسگی، با شروع افزایش سن و غیره.

س چگونه می توانم نوع پوست خود را تشخیص دهم؟

الف . ساده ترین راه برای تشخیص نوع پوست این است که بیشتر اوقات به احساس آن فکر کنید. با این حال، در اینجا یک آزمایش آسان برای تعیین نوع پوست شما وجود دارد:

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و شستشوی صورت بشویید. آن را خشک کنید و بگذارید 30 دقیقه خالی بماند. پس از 30 دقیقه، پوست خود را مشاهده کنید.

  • اگر احساس می کنید پوست شما سفت است، به این معنی است که پوست خشکی دارید.
  • اگر متوجه درخشش خفیف روی بینی و پیشانی خود شدید، پوست شما طبیعی است.
  • اگر براقیت زیادی روی بینی، پیشانی و گونه‌های شما وجود دارد، پس شما پوست چرب دارید.
  • اگر فقط ناحیه T شما چرب است، پس پوست مختلط دارید.
  • اگر پوست شما احساس خارش کرد یا قرمز شد، پس پوست حساسی دارید.

س. چه چیزی باعث ایجاد پوست حساس در صورت می شود؟

لینک کوتاه 

https://b2n.ir/j35922

پاک کننده مناسب خود را انتخاب کنید

زایشنر می گوید: پاک کننده مناسب برای شما ممکن است با آنچه بهترین دوست شما استفاده می کند متفاوت باشد. او توضیح می‌دهد: «اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از پاک‌کننده‌های آب‌رسان و بدون کف استفاده کنید، زیرا عوامل کف‌کننده‌ای که در پاک‌کننده‌های کف‌زا استفاده می‌شوند، بیشتر روی پوست خشک می‌شوند.» پاک کننده پوست ملایم Cetaphil ( Target.com ) یکی از محصولات مورد علاقه متخصصان پوست است.

اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، یک شوینده فوم دار یا مبتنی بر اسید سالیسیلیک ممکن است برای شما بهترین باشد. او می‌گوید: «پاک‌کننده‌های فوم‌دار برای افرادی با پوست‌های چرب که نیاز به تمیز کردن عمیق‌تری دارند، مناسب‌تر هستند، و اسید سالیسیلیک یک اسید بتا هیدروکسی است که به طور موثری به حذف چربی از روی پوست کمک می‌کند.» پاک کننده اسید سالیسیلیک تجدید CeraVe ( Target.com ) یکی از گزینه های مورد بررسی است.

زایکنر اضافه می کند که فرمول های پاک کننده مختلفی نیز وجود دارد که در وسط زندگی می کنند. او می‌گوید: «از شیر گرفته تا روغن، مومیایی‌کننده تا آب، هر پاک‌کننده تجربه حسی متفاوتی را برای مطابقت با ترجیحات شخصی شما به ارمغان می‌آورد. هر محصولی را که انتخاب می کنید، مراقب شستن بیش از حد آن باشید: زایشنر هشدار می دهد که اگر صورت شما دچار قرمزی، لایه برداری یا پوسته پوسته شدن شد، یا احساس سفت یا خارش کردید، ممکن است بیش از حد پوست خود را بشویید.

2

صورت خود را با آب داغ نشویید

قوانین-ساده-برای-شستشوی-صورت-02-722x406

دکتر Dendy Engelman، متخصص زیبایی پوست و جراح Mohs در کلینیک Shafer در شهر نیویورک ، می‌گوید: «شستن صورت با آب داغ می‌تواند رطوبت پوست شما را بمکد و آن را خشک و احتمالاً تحریک‌کننده کند .

Zeichner توصیه می کند برای پاک کردن پاک کننده خود از آب خنک یا ولرم استفاده کنید. او می‌افزاید: «آب داغ می‌تواند منجر به گرگرفتگی و شعله‌ور شدن صورت شود، به‌خصوص اگر پوست حساس یا روزاسه دارید».

دکتر انگلمن یک قدم فراتر می رود و آب سرد را توصیه می کند. او می گوید که این برای همه انواع پوست مناسب است و می تواند با تحریک جریان خون و بهبود گردش خون، پوست را سفت کند. برای پوست‌های مستعد آکنه، آب سرد تولید سبوم [یا چربی پوست] را تنظیم می‌کند که به نوبه خود می‌تواند اندازه منافذ را به حداقل برساند و از ایجاد جوش‌ها جلوگیری کند. کسانی که پوست حساسی دارند نیز از شستن صورت خود با آب سرد سود می برند زیرا آب داغ با از بین بردن سطح چربی مورد نیاز برای حفظ رطوبت، پوست شما را خشک می کند.

3

صورت خود را دو بار در روز بشویید

قوانین ساده صورت را دو بار در روز بشویید
زایکنر معمولاً شستن صورت خود را دو بار در روز، صبح و قبل از خواب توصیه می کند. اما رفتن به رختخواب با پوست تمیز ضروری است. او می‌گوید: «اگر می‌خواهید فقط یک‌بار بشویید، توصیه من این است که شام ​​را بشویید تا همه چیزهایی را که در طول روز جمع شده‌اند پاک کنید تا با صورت تمیز روی بالش بخوابید. و فراموش نکنید که بعد از یک تمرین عرق آور تمیز کنید. او می افزاید: «اگر ورزش می کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا بعد از آن نیز بشویید.
4

تصور نکنید که نیاز به استفاده از تونر یا قابض دارید

قوانین-ساده-برای-شستشوی-صورت-04-722x406

زایشنر می‌گوید پاک‌کننده‌های امروزی بسیار مؤثرتر از گذشته هستند، بنابراین تونر یا قابض همیشه برای از بین بردن کامل کثیفی و چربی ضروری نیست. او می‌گوید: «من معمولاً فقط زمانی تونر یا قابض را توصیه می‌کنم که احساس می‌کنید پاک‌کننده شما به تنهایی کارش را انجام نمی‌دهد. اگر می خواهید از تونر استفاده کنید، Zeichner تونر Neutrogena Pore Refining ( Neutrogena.com ) با اسیدهای آلفا هیدروکسی را برای کمک به حذف چربی و به حداقل رساندن ظاهر منافذ توصیه می کند.

5

از پاک کننده های آرایش اختصاصی استفاده کنید

قوانین ساده شستن صورت استفاده از پاک کننده آرایش

پاک کردن کامل آرایش قبل از رفتن به رختخواب بسیار مهم است. Zeichner می‌گوید: «این می‌تواند خطر ایجاد تحریک پوست را از خود آرایش به حداقل برساند.

او می گوید، اگر آرایش ملایمی دارید، پاک کننده معمولی صورت شما ممکن است برای پاک کردن آن کافی باشد. اما می توانید از پاک کننده های روغنی یا آب میسلار نیز برای پاک کردن آرایش استفاده کنید. به گفته شرکت مراقبت از پوست Nivea ، میسلار واتر حاوی مولکول‌های میسل است که هم به آب و هم به روغن متصل می‌شوند تا به طور موثر آلودگی و آرایش را پاک کنند  . این بهترین حالت برای آرایش های سنگین است، مانند چیزی که در عروسی یا رویدادهای خاص دیگر می پوشید. (نکته حرفه ای: همچنین برای پاک کردن هر گونه آرایش لباس، مانند لباس هایی که برای هالووین می پوشید، موثر است.)

برای دور چشم، زایشنر یک پاک کننده مبتنی بر روغن گیاهی، مانند Dermalogica Precleanse ( Dermalogica.com )، یا پاک کننده آرایش چشم را توصیه می کند. این محصولات بر پایه روغن، لاینر و آرایش سرسخت را بدون مالش یا کشیدن بر روی پوست ظریف اطراف چشم، مایع می کنند. در صورت تمایل، می‌توانید این کار را با پاک‌سازی دوم با استفاده از یک پاک‌کننده معمولی مبتنی بر آب (اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح دهید) ادامه دهید.

در حالی که ریمل شما در آب است، پاک کننده شما واقعا می تواند کار خود را روی بقیه قسمت های صورت شما انجام دهد. با این حال زایشنر به بیماران خود هشدار می دهد که آرایش چشم را با احتیاط پاک کنند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را به آرامی انجام دهید این است که به جای مالش، ناحیه چشم را به صورت عمودی بزنید. او می‌گوید: «فشار زیاد یا مالش در ناحیه حساس می‌تواند منجر به التهاب با درجه پایین شود که   در طول زمان به هیپرپیگمانتاسیون تبدیل می‌شود».

6

پوست خود را به روش اشتباه مالش ندهید

قوانین ساده شستشوی صورت صورت را با انگشتان خود بمالید

برای یک پاکسازی ملایم اما کامل، بهترین ابزار شما در نوک انگشتان شما هستند – در واقع، آنها در نوک انگشتان شما هستند. طبق آکادمی پوست آمریکا (AAD) نه تنها ملایم‌تر هستند و کمتر احتمال دارد پوست شما را نسبت به پارچه‌های شستشو یا اسفنج‌ها تحریک کنند  ، بلکه فرصتی عالی برای انجام مراقبت از خود با ماساژ سبک صورت است.

زایشنر می‌گوید برای تمیز کردن عمیق، پاکسازی صوتی می‌تواند به طور موثرتری آب را از پوست پاک کند. او می افزاید: «در واقع، در مقایسه با پاکسازی دستی، پاکسازی با کمک صوتی به طور موثرتری آلودگی ذرات معلق را از پوست پاک می کند. برای پاکسازی اولیه، زایشنر هر یک از برس های کلاریسونیک ( CurrentBody.com ) را توصیه می کند.

7

از یک حوله تمیز که فقط برای صورت شماست استفاده کنید

قوانین-ساده-برای-شستشوی-صورت-07-722x406

پاکسازی بیشتر از فقط صورت شما را شامل می شود! زایشنر می گوید قبل از شروع شستن صورت دست های خود را کاملا بشویید. و در برابر اصرار برای خشک کردن صورت خود با حوله دستی خانوادگی که چندین روز روی قفسه آویزان شده است مقاومت کنید. باکتری ها می توانند روی حوله رشد کنند و به صورت تمیز و شبنم دار شما منتقل شوند. او پیشنهاد می کند از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنید که فقط روی صورت خود استفاده می کنید. پوست خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید و از مالیدن یا کشیدن روی پوست خودداری کنید. (یا خشک کردن هوا را در نظر بگیرید، به خصوص اگر پوست حساس، مستعد آکنه یا خشکی دارید ، شرکت زیبایی  L'Oréal Paris را پیشنهاد می کند .)

8

بعد از پاکسازی از مرطوب کننده غافل نشوید

قوانین ساده شستشوی صورت مرطوب کننده

Zeichner خاطرنشان می کند: در حالی که می خواهید صورت خود را تمیز کنید، نمی خواهید روغن های ضروری پوست را بیش از حد پاک کنید یا باعث خشکی آن شوید. پس از شستشو، او توصیه می کند که هیدراتاسیون را با یک مرطوب کننده سبک قفل کنید. او خاطرنشان می کند : "مورد علاقه من کرم واتر تاچا است که آبرسانی موثری را ارائه می دهد اما روی پوست بسیار سبک است."

اگر از داروهای ضد آکنه یا یک محصول ضد پیری مانند  رتینول استفاده می کنید، Zeichner توصیه می کند که آن محصول را بعد از استفاده از مرطوب کننده خود استفاده کنید، زیرا مرطوب کننده به عنوان یک بافر عمل می کند تا به حداقل رساندن تحریک احتمالی کمک کند.

9

دوبار تمیز کردن را انجام دهید (اما آن را مختصر نگه دارید)

قوانین ساده شستشوی صورت دوبار پاکسازی

دکتر انگلمن پاکسازی مضاعف را پیشنهاد می کند – یعنی شستن صورت و سپس تکرار فوری – به خصوص اگر پوست خشک یا مستعد آکنه دارید. او می‌گوید: «پاک‌سازی مضاعف روشی ملایم است که به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام آرایش، آلودگی و ناخالصی‌ها را از روی پوست خود کاملاً پاک کرده‌اید، بدون اینکه مانع پوستی شود یا تحریک شود.» او توصیه می‌کند که با یک روغن پاک‌کننده مغذی، مانند روغن پاک‌کننده سرامید الیزابت آردن ( ElizabethArden.com )، شروع به شستشو، و سپس شستشوی مجدد با شستشوی معمولی صورت خود کنید. 

اما جلسات شستشوی صورت نباید بیش از دو دقیقه طول بکشد، زیرا شستشو، شستشو و پاکسازی بیش از حد ممکن است تولید سبوم سالم را مختل کند و پوست شما را خشک کند و باعث تحریک یا التهاب شود. "از 30 ثانیه تا دو دقیقه زمان بهینه شستشو است." و اگر پوست خشکی دارید، مطمئن شوید که از یک پاک کننده ملایم استفاده می کنید تا از پاک کردن چربی های ضروری پوست خود جلوگیری کنید.

10

هر روز لایه برداری نکنید

قوانین ساده برای شستشوی صورت بیش از حد لایه برداری نمی کند

انگلمن هشدار می دهد که لایه برداری بخش مهمی از هر رژیم شستشوی سالم صورت است – اما ممکن است در آن زیاده روی کنید. او توضیح می دهد: "لایه برداری بیش از حد می تواند سطح چربی را از پوست شما بزداید و حساسیت بی دلیل ایجاد کند." هنگامی که پوست ما تحت استرس دائمی مانند این باشد، در واقع می تواند اثر مطلوب معکوس ایجاد کند و منجر به التهاب، چین و چروک و تسریع پیری شود. 

و در حالی که برس‌های پاک‌کننده صورت برای تحریک جریان خون به پوست و تمیزی فوق‌العاده عمیق بسیار عالی هستند، او هشدار می‌دهد که بهتر است استفاده از آن‌ها را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید: «استفاده بیش از حد از برس‌های پاک‌کننده صورت باعث لایه‌برداری بیش از حد پوست می‌شود. پوست و می تواند باعث تحریک [و] قرمزی و حتی آسیب به سد پوستی شود.

فرکانس لایه برداری بهینه بستگی به نوع پوست شما دارد و اینکه آیا از یک ابزار لایه بردار یا لایه بردار شیمیایی استفاده می کنید. با متخصص پوست خود صحبت کنید تا بفهمد چند وقت یکبار باید لایه برداری کنید.

لینک کوتاه

yun.ir/mr6fy6

این روال موهای خشک و آسیب دیده من را نجات داد

یاسین بازدید : 25 سه شنبه 12 مهر 1401 : 11:49 نظرات (0)

آیا موهای خشک و شکننده دارید که در اثر رنگ کردن زیاد آسیب دیده اند؟ آیا سال‌ها سبک‌کاری گرما رشته‌های شما را شکافته و وز کرده است؟ باور کنید من آنجا بوده ام. موهای من قبلاً آنقدر از سفید کننده آسیب دیده بود که دائماً می چسبید و خود به خود گره ایجاد می کرد. درشت بود. اما من توانستم عادات خود را تغییر دهم و آسیب را بدون نیاز به کشیدن یک بریتنی و تراشیدن آن ترمیم کنم.

با شروع دانشگاه، موهایم را خیلی تغییر دادم. در سال دوم، تصمیم گرفتم که بلوند سفید کننده شوم. 

در آن زمان این کاری بود که باید انجام داد و من آن را دوست داشتم. من با موهای روشن به دنیا آمدم که با گذشت زمان تیره می‌شدند،

بنابراین رنگ آن با رنگ پوست من مناسب بود. و من دوست داشتم هر وقت خواستم انتهای آن را صورتی پاستلی یا اسطوخودوس رنگ کنم. این اولین آزمایش از بسیاری از آزمایش‌هایی بود که در نهایت موهای من را ترمیم نکردند، اما با کار زیاد و محصولات مناسب به موهای سالم و طبیعی خود بازگشتم…

جدای از روال خاص من که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، اولین چیزی که در مسیر ترمیم موها وجود دارد این است که هر چیزی را که در روال خود باعث آسیب بیشتر می شود را حذف کنید. 

هر محصولی را با سولفات یا سیلیکون بریزید و سشوار خود را پنهان کنید. هر روز از ابزارهای حالت دهنده گرما استفاده نکنید و در هنگام استفاده حتما از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید. سعی کنید موهای خود را هر 2 یا 3 روز یکبار بشویید، نه هر روز. روغن های طبیعی شما برای پوست سر و موهای شما مفید هستند و موهای روز دوم معمولاً بهترین ظاهر را دارند.

 فقط یک شامپوی خشک خوب تهیه کنید. من Klorane یا Living Proof Perfect Hair Day را دوست دارم .

روتین مراقبت از موهای آسیب دیده من:

  1. مراقبت از پوست سر – موهای سالم با داشتن پوست سر سالم شروع می شود. یک یا دو بار در هفته، از یک اسکراب پوست سر استفاده کنید تا بقایای محصول را از بین ببرید و پوست سرتان را لایه برداری کنید. شما صورت خود را لایه برداری می کنید، پس چرا پوست سر شما از همان TLC بهره نمی برد؟ من اسکراب IGK's Low Key Cleansing Walnut Scalp Scrab و شامپو Briogeo's scalp Revival را دوست دارم .

  1. شامپو و نرم کننده – شامپوی شما در واقع می تواند بزرگ ترین مقصر انباشته شدن و خشک شدن رشته های چرب باشد. هر چیزی که بیش از حد صابون باشد مو و پوست سر شما را از بین می برد. از شامپوهای حاوی سولفات، سیلیکون و پارابن خودداری کنید. شامپوی طبیعی مورد علاقه من که هنوز موهایم را تمیز می کند، Briogeo's Be Gentle, Be Kind است. نرم کننده مورد علاقه من در تمام دوران ها Kérastase Lait Vital است.
  2.  Briogeo's Don't Despair, Repair! ماسک انتخاب طبیعی تری است، اما به نظر من برای استفاده روزمره کمی سنگین است.
  3. درمان‌های بازسازی – اکنون که موهایم تقریباً به حالت عادی برگشته‌اند، اینها را از روتین خود حذف کرده‌ام، اما زمانی که هنوز رنگم را اصلاح می‌کردم، اینها زندگی را نجات می‌دادند! از چیزی با پروتئین های فعال استفاده کنید که در واقع فولیکول های آسیب دیده مو را ترمیم کرده و از شکستن آن جلوگیری می کند. تفاوتی که در ماه اول استفاده از اینها دیدم شگفت انگیز بود. من از اسپری درمان موی بازسازی کننده پروتئین گربه ردکن اکستریم و درمان ترک شدید ضد ضربه شدید استفاده کردم، اما شنیده ام که اولاپلکس نیز فوق العاده است.
  4. حالت دهی – حدود 4 سال است که موهایم را سشوار نکردم – به جز مواقع خاص – و واقعاً می توانم تفاوت هایی را در وضعیت موهایم تشخیص دهم. وقتی موهایم را سشوار می‌کنم، موهایم صاف می‌شوند، بنابراین وقتی آن‌ها را با هوا خشک می‌کنم، بافت موهایم را ترجیح می‌دهم. برای تشویق کمی موج،
  5. از ژل روغن نارگیل Rich Kid IGK استفاده می‌کنم که بویی الهی دارد و موهایم دوست دارد. صبح روز 2 مو، روغنی را که پوست سرم در طول شب تولید کرده است، برس می زنم، ریشه ها را با شامپوی خشک اسپری می کنم و انتهای آن را با یک روغن سبک مانند NatureLab Tokyo's Perfect Shine Oil Mist می پاشم .
  6. درمان آخر هفته - در آخر هفته ها دوست دارم ماسک مو انجام دهم. این می‌تواند ماسکی باشد که شما می‌خرید مانند «نمیوسید، تعمیر» Briogeo! یا یک روغن غذایی مانند روغن نارگیل یا زیتون. شب قبل از دوش گرفتن،
  7. این درمان را روی پوست سر و تا انتها پایین بیاورید، موهای خود را با بافته های شل بپیچید و روی بالش خود را با یک حوله یا یک تی شرت قدیمی بپوشانید. روال معمول خود را صبح انجام دهید، مطمئن شوید که تمام مواد اضافی موهایتان را با شامپو بشویید و آماده شوید که از سلامت موهایتان شگفت زده شوید! میکاپ آرتیست فرانسوی مورد علاقه من، ویولت، یک ویدیوی عالی در مورد درمان موهای آخر هفته خود دارد:

پیدا کردن این روال یک فرآیند آزمون و خطا بوده است، اما من روی چیزی که برای موهای صاف و زیبای من بسیار موثر است، تصمیم

گرفتم. بسته به نوع موی شما، اینها ممکن است بهترین محصولات برای شما نباشند، اما اصول کلی هستند: مواد شیمیایی آسیب رسان را با روغن های طبیعی جایگزین کنید، مراقب ابزارهای حرارتی باشید و یک درمان ترمیم کننده مبتنی بر پروتئین پیدا کنید. از اینکه چقدر سریع تفاوت در درخشندگی و مدیریت موهایتان را می بینید شگفت زده خواهید شد!

از آنجایی که احتمالاً در آخر هفته بیشتر موهای خود را حالت می دهید، بهتر است آنها را کمتر بشویید تا روغن های طبیعی شما جمع شده و از تارهای شما محافظت کند. در صورت نیاز، می‌توانید مقداری شامپوی خشک را به ریشه‌هایتان بمالید تا مازاد آن جذب شود، اما شستن آن را تا فردا موکول می‌کنیم. 

همچنین می توانید مقداری سرم یا روغن اضافی را به انتهای موهای خود بمالید تا رطوبت از دست رفته در اثر حالت دادن گرما را جایگزین کنید. پس از اتمام کار، می توانید روال موهای آسیب دیده خود را دوباره شروع کنید تا حال و هوای خوب خود را حفظ کنید 

لینک کوتاه 

yun.ir/e7njm4      

چگونه موهایی صاف و ابریشمی داشته باشیم /1

یاسین بازدید : 32 چهارشنبه 06 مهر 1401 : 11:54 نظرات (0)

اگر از تکنیک های مناسب استفاده کنید ، به راحتی می توانید موهای ابریشمی و صاف داشته باشید! آن را به دفعات کمتر بشویید و محصولات ملایمی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند تا موهای صافی داشته باشید. از استفاده مکرر از وسایل حالت دهنده حرارتی خودداری کنید،

زیرا می توانند به موهای شما آسیب بزنند و خشک کنند. یک درمان حالت دهنده عمیق را برای قفل های صاف و ابریشمی فورا امتحان کنید.

تهویه عمیق
برای جبران رطوبت، درمان با روغن نارگیل انجام دهید. هفته ای یکبار این درمان را امتحان کنید تا موهایی نرم، صاف و براق داشته باشید
. 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) یا بیشتر از روغن نارگیل ذوب شده (اما نه داغ!) را بردارید و آن را از ریشه تا نوک موهای خود بمالید و مطمئن شوید که همه رشته ها پوشیده شده است.
موهای خود را شانه کنید سپس آن را با کلاه دوش یا یک تکه پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید روغن به مدت یک ساعت یا حتی یک شب روی موهای شما بماند.
  • موهای خود را یک یا دو بار شامپو بزنید تا تمام روغن آن از بین برود. هنگامی که موهای شما خشک می شود، تحت تاثیر نتایج قرار خواهید گرفت.
  • روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از استفاده آن را گرم کنید.
  • از روغن نارگیل تصفیه نشده به جای روغن نارگیل تصفیه شده استفاده کنید، زیرا برای استفاده در لوازم آرایشی 

  1. برای یک گزینه آسان، خود را با روغن زیتون آماده کنید. 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن زیتون را روی موهای خود شانه کنید،
  2. سپس موهای خود را با کلاه دوش یا تکه ای پلاستیک بپوشانید. اجازه دهید به مدت 1 ساعت در موهایتان بماند سپس کلاهک را بردارید
  3. و موهایتان را کاملا شامپو بزنید تا روغن آن از بین برود. موهای خود را طبق معمول خشک کنید. 
یک ماسک موی سفیده تخم مرغ برای درمان طبیعی درست کنید. این یک حالت عالی برای حالت دهنده ایجاد می کند و بلافاصله ظاهری نرم تر و براق تر ایجاد می کند.
۲ عدد تخم مرغ را جدا کرده و سفیده ها را در ظرفی با همزن بزنید.
در حمام، موهای خود را خیس کنید و سفیده تخم مرغ را بمالید و مطمئن شوید که آن ها را از ریشه تا نوک شانه کنید.
اجازه دهید در حالی که هر کار دیگری را که باید در حمام انجام دهید، بماند، سپس موهای خود را با آب سرد شامپو بزنید تا آبکشی شود.
  • در صورت تمایل، 2 تا 3 قطره روغن لیمو را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید تا عطری تمیز و با طراوت داشته باشید.
  • از آب داغ برای شستشوی سفیده های تخم مرغ از موهای خود استفاده نکنید، در غیر این صورت ممکن است بپزند!

ماسک موز عسلی را برای موهای روشن و براق امتحان کنید. عسل موها را روشن، صاف و نرم می کند و موز مقداری رطوبت می بخشد.
یک موز را با 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر) عسل له کنید. در حمام، موهایتان را خیس کنید و ماسک موز عسلی را از ریشه تا نوک شانه کنید.
اجازه دهید هنگام دوش گرفتن روی موهایتان بماند، سپس موهایتان را با شامپو بشویید تا آبکشی شود.
  1. برای بهترین نتایج یک درمان تهویه عمیق حرفه ای دریافت کنید. بسیاری از سالن ها درمان های حرفه ای تهویه مطبوع را ارائه می دهند. این درمان ها از روغن های مخصوص و سایر مواد تشکیل شده است که به مو نفوذ کرده و آن را برای روزهای آینده ابریشمی می کند. اگر رویداد خاصی در پیش دارید، مانند عروسی، فارغ التحصیلی یا مهمانی، این گزینه عالی است.

لینک کوتاه 

مراقبت پس از پرکننده پوست

یاسین بازدید : 29 شنبه 02 مهر 1401 : 14:01 نظرات (0)

مراقبت پس از پرکننده پوست

پیروی از دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت‌های پس از پرکننده پوست بسیار مهم است.

برای کسب اطلاعات دقیق، لطفاً دستورالعمل یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان پرکننده پوست در سراسر جهان را ببینید.

بلافاصله پس از درمان پرکننده پوست، ممکن است چند مورد از موارد زیر را متوجه شوید:

  • تورم
  • کبودی
  • علائم سوراخ سوزن قرمز
  • عدم تقارن
  • لطافت
  • خارش در ناحیه

این مشکلات فوق در مراقبت های پس از پرکننده پوست رایج است و باید طی چند روز تا چند هفته آینده برطرف شود. نتیجه نهایی شما حدود 4 هفته پس از درمان مشاهده می شود و می توانید برای بررسی اینکه آیا برای دستیابی به نتایج برنامه ریزی شده به درمان های بیشتری نیاز است یا خیر، بررسی می شوید.

بلافاصله پس از تزریق صورت شما تمیز می شود. به مدت 6 ساعت نباید صورت خود را لمس کنید. پس از این می توانید پوست خود را با آب و یک پاک کننده ملایم تمیز کنید.

اگر می خواهید بعد از 6 ساعت آرایش کنید، مارک هایی مانند Oxygenetix وجود دارند که برای این منظور ساخته شده اند، اگرچه برای اجتناب از آرایش در روز عمل ایده آل است.

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد:

  • منطقه را در معرض گرمای شدید قرار ندهید (مانند سولاریوم یا سونا)
  • در چند شب اول از فشار روی نواحی تحت درمان خودداری کنید (یعنی به پشت بخوابید)
  • به مدت 24 ساعت از ورزش های شدید خودداری کنید.
  • از مصرف الکل به مدت 24 ساعت اجتناب کنید
  • به مدت 24 ساعت از درمان با AHA، رتینول/ویتامین C یا آرایش مبتنی بر روغن استفاده نکنید
  • تا دو هفته پس از درمان از انجام فیشال، اپیلاسیون صورت، لایه برداری گلیکولیک یا AHA، درمان های مبتنی بر IPL یا انرژی و میکرودرم ابریژن خودداری کنید. لطفاً قبل از انجام سایر درمان های صورت در این مدت با پزشک خود مشورت کنید

مسکن درد

درد پس از تزریق فیلر معمولاً خفیف و گاهی متوسط ​​است. مناطقی مانند چانه و لب ها می توانند بسیار دردناک باشند. تسکین درد مانند پاراستامول ممکن است طبق دستور پزشک مصرف شود

تسکین تورم

در روز درمان هر ساعت یک بار کمپرس خنک را به مدت 10 دقیقه قرار دهید (یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید). استفاده از کمپرس خنک به طور منظم در  24 ساعت اول پس از تزریق ممکن است به کاهش میزان تورم کمک کند. برخی از بیماران قبل و بعد از درمان از آرنیکا برای کاهش تورم استفاده می کنند.

تسکین کبودی

بیمارانی که آسپرین، روغن ماهی یا سایر داروهای مرتبط با افزایش کبودی مصرف می‌کنند، ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند. برای درمان کبودی، درمان‌های بدون نسخه از جمله برودرم و هیرودوئید وجود دارد.

لیزر عروقی نیز گزینه ای برای درمان کبودی است.

برخی از بیماران بروملین را به عنوان پیشگیری کننده برای کبودی مصرف می کنند.

ماساژ دادن

ماساژ نواحی پرکننده ممکن است توسط پزشک توصیه شود یا نباشد. پس از رفع درد و حساسیت به لمس و در صورت توصیه پزشک، می توان از ماساژ ملایم استفاده کرد.

تبخال و پرکننده پوست

ممکن است احتمال کمی وجود داشته باشد که یک درمان ممکن است باعث شیوع تبخال صورت در بیماران با سابقه قبلی شود.

برخی از بیماران از لیزین پیشگیرانه یا داروهای ضد ویروسی برای کمک به کاهش خطر تبخال استفاده می کنند. اگر بعد از درمان دچار تبخال شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

بررسی زیبایی شناسی

بررسی نتایج فیلر پوستی باید در 4 هفته انجام شود (به جز موارد اورژانسی زیبایی مانند عفونت یا انسداد عروقی که باید فورا مورد بررسی قرار گیرند)

مرور قبل از 4 هفته مفید نیست زیرا اغلب مقدار کمی تورم هنوز وجود دارد، بنابراین تا زمانی که این مشکل برطرف نشود نمی توان نتایج را قضاوت کرد. این امر به ویژه با توجه به تقارن مهم است. تقارن نباید قبل از 4 هفته بررسی شود.

درمان مجدد

درمان مجدد باید در هر زمانی بین 1 تا 6 ماه پس از اولین درمان انجام شود. هنگامی که پیک فیلر به دست آمد و بیمار تحت تزریق نگهدارنده است، ممکن است سالی یک بار فیلر مصرف کند.

عوارض

از عوارض زیبایی می توان به انسداد عروق و عفونت اشاره کرد. انسداد عروق بیشتر در صندلی درمان رخ می دهد و پزشکان می توانند مشاهده کنند که اتفاق می افتد و آنها را درمان می کنند. ممکن است ناحیه‌ای سفید شود، یا ممکن است ناحیه‌ای از پوست شبیه جوراب‌های توری ماهی باشد، یا ممکن است تغییر رنگ پوست در ناحیه‌ای دور که پوست تزریق نشده است، وجود داشته باشد. پس از انسداد، ممکن است ناحیه ای وجود داشته باشد که دارای تاول های کوچک روی پوست باشد. اگر پزشک نگران باشد، باید برگشت مویرگی پوست را بررسی کند. اگر بیماران هر یک از این موارد را روی پوست خود مشاهده کردند، باید فوراً با پزشک تجویز کننده خود تماس بگیرند.

عفونت های اولیه ممکن است پس از چند روز پس از درمان رخ دهد. بیمار ممکن است متوجه افزایش قرمزی، حساسیت، تورم، درد، گرما، ندول یا چرک شود. در صورت بروز این مشکل، بیماران باید به پزشک مراجعه کنند.

فیلر لب بعد از مراقبت

مراقبت های بعد از پرکننده پوست لب نیاز به ذکر خاصی دارد: هنگامی که لب ها تزریق می شود، لب بالایی بیشتر از لب پایین متورم می شود و اغلب بیماران فکر می کنند که لب بالایی آنها بیش از حد فیلر به آن تزریق شده است. وقتی تورم آرام شد، متوجه می‌شوند که اینطور نیست. نسبت معمولی که بیشتر افراد برای تناسب لب خود انتخاب می‌کنند، 40 درصد در بالا و 60 درصد در پایین است، بنابراین به احتمال زیاد پس از رفع تورم، لب بالایی کوچک‌تر از لب پایینی خواهد بود (مگر اینکه بیمار درخواست کرده باشد. لبی با ظاهری کمتر طبیعی).

لطفا از صفحه مراقبت پس از پرکننده لب ما دیدن کنید

پرکننده های معبد

سردرد پس از تزریق محرک زیستی شقیقه شایع است. در صورت لزوم باید از Panadol برای درمان آنها استفاده شود. اغلب وریدهای شقیقه بیرون زده و پس از پرکننده ها به طور موقت آشکارتر می شوند.

پرکننده های خط فک

اغلب ممکن است برآمدگی پرکننده پوستی در امتداد خط فک احساس کنید. این مشکل طی چند هفته آینده با ادغام فیلر با پوست برطرف خواهد شد

پرکننده های پیشانی

برآمدگی یک مشکل رایج پس از پرکننده های پیشانی است. برای دستیابی به بهترین نتایج روی پیشانی ممکن است چندین درمان لازم باشد

نگرانی های بعد از درمان پرکننده

اگر بعد از درمان نگران هستید، لطفا با کلینیک خود تماس بگیرید. اگر نمی توانید با کلینیک یا پزشک خود تماس بگیرید و نگران این هستید که یک اورژانس است، لطفاً به بخش اورژانس بیمارستان محل خود مراجعه کنید.

۷ ترفند ساده برای افزایش ماندگاری رژ لب

یاسین بازدید : 29 چهارشنبه 30 شهریور 1401 : 13:23 نظرات (0)

اگر از ماندگاری رژلب ها شکایت دارید و دوست ندارید همیشه رژ لب در دست داشته باشید و هر بار که به آینه رسیدید آن را تجدید کنید، احتمالاً باید روش زدن رژ لب را تغییر دهید. برای افزایش ماندگاری رژ لب تجدید نظر کنید و از این چند راه حل استفاده کنید.

چگونه ماندگاری رژ لب را افزایش دهیم؟

BingMag.com 7 ترفند ساده برای افزایش ماندگاری رژ لب

عوامل مختلفی بر ماندگاری رژ لب تاثیر می گذارد. برند و مدل رژ لب و نوع رژ لبی که استفاده می کنید مهم ترین عوامل تاثیرگذار هستند. جدا از نوع رژ لب، نحوه رژ زدن می تواند در افزایش ماندگاری آن تاثیر بسزایی داشته باشد. با چند تکنیک می توانید ماندگاری رژ لب را افزایش دهید اما قبل از هر چیز بهتر است در مورد انواع رژلب و ماندگاری هر کدام بیشتر بخوانید تا از محصولات آرایشی و بهداشتی انتظار معجزه نداشته باشید.

انواع رژ لب

رایج ترین انواع رژ لب عبارتند از:

مرطوب کننده های لب

این رژلب ها ظاهری نرم و طبیعی به لب ها می دهند و آن ها را آبرسانی می کنند. این مدل رژ لب ها برای روزهایی که تمایلی به آرایش ندارید یا ترجیح می دهید آرایش بسیار ملایم داشته باشید مناسب است. رژ لب های مرطوب کننده رنگ کمی دارند و اگر دوست دارید رنگ بیشتری بگیرید باید چندین بار بزنید. اما در مجموع ویژگی اصلی آنها رنگ های مرطوب و ملایم است.

این مدل رژ لب برای مرطوب نگه داشتن لب ها استفاده می شود و طبیعی است که ماندگاری کمی داشته باشد. شما باید این رژ لب را به طور مرتب در طول روز تجدید کنید.

رژ لب های کرم

این رژلب ها ترکیبی از رژلب های مات و مرطوب کننده هستند. این مدل هم خاصیت مرطوب کنندگی دارد و هم ظاهر مات رژلب های مات. این مدل به راحتی بر روی لب ها اعمال می شود و پوشش دهی بالاتری نسبت به مدل قبلی دارد. رژ لب کرمی برای مواقعی مناسب است که می خواهید لب های خود را تغذیه کرده و به آنها رنگ و درخشندگی بدهید. ماندگاری این مدل رژ لب نسبت به مرطوب کننده بیشتر است.

رژ لب مات

BingMag.com 7 ترفند ساده برای افزایش ماندگاری رژ لب

اگر به دنبال رژ لبی با دوام با رنگ های خیره کننده هستید، رژ لب مات بخرید. این نوع رژ لب ها معمولا چربی کمی دارند و ممکن است لب ها را خشک کنند. به همین دلیل باید قبل از استفاده از این رژ لب ها را آماده کنید. رژ لب مات ماندگاری بیشتری نسبت به دو مدل قبلی دارد.

رنگ لب

رنگ لب که اخیراً در شبکه های اجتماعی بسیار محبوب شده است، برای زمانی مناسب است که می خواهید کمی به لب های خود رنگ بدهید. بدون اینکه یک لایه رژ لب روی آنها احساس کنید. رنگ‌ها معمولاً مدت طولانی دوام می‌آورند و از نظر شدت رنگ بسیار متنوع هستند. از تیپ های کاملا طبیعی و کم رنگ گرفته تا مدل های جسورانه. این نوع رژ لب می تواند لب ها را بسیار خشک کند اما می توانید از آن به عنوان رژگونه هم استفاده کنید. دارد. اگر به لب های براق علاقه دارید این مدل انتخاب خوبی برای شماست اما ماندگاری آن معمولا بسیار کوتاه است. یکی از مزیت های این مدل رژ لب ها مرطوب نگه داشتن لب هاست. می توانید آن را روی سایر انواع رژ لب بزنید تا کمی درخشش و درخشندگی به آن اضافه شود.

بالم لب رنگی

بالم لب یکی از محصولاتی است که باید در کیف آرایش شما داشته باشید. به خصوص اگر لب های شما مستعد خشکی هستند. اگر زیاد از بالم لب استفاده می کنید، شاید بد نباشد که نسخه رنگی آن را بخرید تا کمی رنگ به صورت خود بدهید. بالم لب های رنگی خاصیت مرطوب کنندگی دارند و لب های شما را نرم و زیبا نگه می دارند.

  • رنگ لب چیست و چه تفاوتی با انواع رژ لب دارد؟

7 راه حلی برای افزایش ماندگاری رژ لب

BingMag.com 7 ترفند ساده برای افزایش ماندگاری رژ لب

پس از انتخاب رژ لب مناسب، راه حل دیگری که می تواند با استفاده از تکنیک صحیح و چند ترفند مجرب، ماندگاری رژ لب را افزایش دهد.

برای مثال می توانید این چند راه حل را امتحان کنید.

1. لایه برداری

بسیاری از ما برنامه هایی برای لایه برداری پوست و استفاده از محصولات خاصی داریم، اما فراموش می کنیم که لایه برداری لب های خود را انجام دهیم. لب ها نیز مانند پوست سایر قسمت های صورت نیاز به لایه برداری دارند و اولین قدم برای داشتن لب های زیبا و رژ لب ماندگار، نرم نگه داشتن لب ها است.

برای این کار می توانید از اسکراب های مخصوص لب استفاده کنید یا خودتان در خانه یک اسکراب لب درست کنید. درستش کن. برای لایه برداری لب های خود بدون خرید محصولات خاص، از یک مسواک استفاده نشده و مقداری روغن نارگیل و شکر قهوه ای استفاده کنید. با این کار پوست اضافی لب ها از بین می رود و لب هایی نرم و یکدست برای زدن رژگونه خواهید داشت.

2. آبرسانی به لب

درست مانند لایه برداری که فقط برای پوست صورت انجام می دهیم، آبرسانی نیز یکی از مواردی است که معمولاً در مورد لب ها فراموش می کنیم. همیشه از بالم از لب هایی استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی دارند و دارای مواد مغذی و نرم کننده مانند ویتامین E و روغن های طبیعی هستند.

پس از لایه برداری، لب ها را با بالم لب مناسب بپوشانید. می توانید قبل از خواب و 15 دقیقه قبل از آرایش از بالم لب استفاده کنید تا همیشه لب هایی نرم و زیبا داشته باشید.

3. آماده سازی لب ها

برای آماده سازی لب ها می توانید از کانسیلر یا پرایمر لب استفاده کنید. این کار کمک می کند رژ لب در جای مناسبی قرار گیرد و رنگ دقیقی که از آن انتظار دارید روی لب هایتان دیده شود. در غیر این صورت خود رنگ لب روی رنگ رژلب تاثیر می گذارد و می تواند کمی آن را تغییر دهد.

4. استفاده از خط لب

چند دهه پیش استفاده از خط لب بسیار رایج بود. حتی خط لب را با رنگی متفاوت از خود رژ لب انتخاب کردند. اما این روزها از خط لب برای افزایش ماندگاری رژ لب استفاده می کنند. برای این منظور باید از خط لب دقیقا همرنگ رژ لب استفاده کنید. با کمک خط لب دور لب را کاملاً خط می کشید و رژ لبی مرتب تری خواهید داشت که مدت بیشتری روی لب ها می ماند. برای کشیدن خطوط دقیق حتما از خط لب با نوک نسبتا تیز استفاده کنید.

5. از انگشت خود برای زدن رژگونه استفاده کنید

می توانید از انگشت خود برای زدن رژگونه استفاده کنید. حرارت طبیعی انگشت، رژ لب را کمی ذوب می کند و باعث می شود به طور یکنواخت روی لب پخش شود. همچنین می توانید از برس های مخصوص رژ لب برای پخش یکنواخت رژ لب روی لب ها استفاده کنید.

6. تکمیل آرایش لب

یکی از مراحل تکمیل آرایش لب استفاده از دستمال برای پاک کردن رنگ اضافی لب هاست. برای این منظور دستمالی را بین دو لب قرار دهید و به آرامی لب ها را به هم فشار دهید. با این کار رژ لب روی لب‌هایتان ثابت می‌شود و رنگ اضافی از روی لب‌ها پاک می‌شود. اگر نتیجه نهایی رضایت بخش نبود، می توانید یک بار دیگر رژ لب بزنید و این کار را تکرار کنید.

این ترفند رژ لب ها را مات و طبیعی تر می کند و باعث می شود رژ لب در نقاط کم و بلند و خطوط ریز روی لب ها کاملا جا بیفتد. . با این روش مدت زمان رژ لب افزایش می یابد و مدت بیشتری روی لب باقی می ماند.

7. مراقبت های بعدی

در پایان روز حتما از یک پاک کننده مناسب برای پاک کردن آرایش لب استفاده کنید. حتی درخشان ترین و سرسخت ترین رژلب ها نیز با این پاک کننده ها کاملا تمیز می شوند و لب های شما برای روز بعد و آرایش بعدی آماده است.

  • بهترین راه برای پاک کردن آرایش صورت چیست؟ (معرفی بهترین پاک کننده ها)

نکاتی در مورد افزایش ماندگاری رژ لب

BingMag.com 7 ترفند ساده برای افزایش ماندگاری رژ لب

برند و کیفیت رژلب در ماندگاری آن نقش بسزایی دارد. همیشه از برندهای معتبر استفاده کنید و محصولاتی را بخرید که دوام را تضمین می کنند.

هیچ محصولی نمی تواند ادعا کند که براق کننده لب 24 ساعته است. اگر دوست دارید همیشه لب های براق داشته باشید، باید دائماً برق لب را تجدید کنید.

رژ لب های مات معمولا ماندگاری بیشتری دارند و کمتر روی سایر نقاط صورت می مالند. اما این رژلب ها معمولا لب ها را خشک می کنند، بنابراین قبل از استفاده باید لب ها را با یک بالم و کانسیلر مناسب آماده کنید. تفاوت رنگ بین خط لب و رژلب ظاهری ناخوشایند ایجاد می کند. اگرچه قبلا این روش مد بود اما با این تکنیک نمی توانید آرایشی طبیعی و مد روز داشته باشید.

لینک کوتاه

yun.ir/07z6ac

5 دلیل برای اینکه چرا باید روزانه از بالم لب استفاده کنید

یاسین بازدید : 39 سه شنبه 29 شهریور 1401 : 13:01 نظرات (0)

خشکی لب را از بین می برد

برای برخی، خشکی لب ها بدتر از دیگران است. ترکیدن مداوم، لایه برداری به اضافه درد همراه، همه چیز مثل جهنم درد دارد! یک بالم لب خوب نه تنها لب های خشک را تسکین می دهد، بلکه آن لب هایی را که تمام عمر و آبرسانی از آنها مکیده شده است را نیز التیام می بخشد. یک لایه ضخیم از بالم لب هر شب، و شما آن را دارید!

لب های نرم و لطیف در انتظار آرزوی صبح بخیر! استفاده از بالم لب به عنوان یک درمان شبانه یک راه کاملاً اثبات شده برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب ها است. انجام این کار همچنین از سلول‌های جدید پوستی که در حال تولید هستند محافظت می‌کند و تضمین می‌کند که همیشه لب‌های پرپشتی دارید

رژ لب شما صاف می لغزد

حتماً زمانی را گذرانده اید که می خواستید رژ لب مورد علاقه خود را بزنید اما ترکیب آن یک کابوس بود. مطمئناً لب های خشک و رژ لب ها BFF نیستند. استفاده از یک لایه خوب از بالم لب ابتدا بوم عالی ایجاد می کند و به رژ لب اجازه می دهد تا به راحتی ادامه یابد. 

نکته: اگر از رژ لب مات استفاده می کنید، مطمئن شوید که فقط از یک لایه نازک از مومیایی کردن استفاده کنید و قبل از اینکه رژ لب خود را ادامه دهید، بگذارید کاملا خشک شود

لبخند دختر با رژ لب

رژ لب شما صاف می لغزد

حتماً زمانی را گذرانده اید که می خواستید رژ لب مورد علاقه خود را بزنید اما ترکیب آن یک کابوس بود. مطمئناً لب های خشک و رژ لب ها BFF نیستند. استفاده از یک لایه خوب از بالم لب ابتدا بوم عالی ایجاد می کند و به رژ لب اجازه می دهد تا به راحتی ادامه یابد. 

نکته: اگر از رژ لب مات استفاده می کنید، مطمئن شوید که فقط از یک لایه نازک از مومیایی کردن استفاده کنید و قبل از اینکه رژ لب خود را ادامه دهید، بگذارید کاملا خشک شود.

خورشید شما را اذیت نمی کند!

بله، لب های شما نیز قربانی اشعه های مضر UV هستند! همانطور که آنها خشک می شوند و به پوست شما آسیب می رسانند، لب ها تفاوتی ندارند. و به این فکر کنید که پوست لب‌های شما بسیار نازک‌تر از بقیه قسمت‌های صورت شماست و آن را مستعد خشکی و آسیب‌های ناشی از نور خورشید می‌کند. اما نگران نباشید

این بیشتر از یک تقویت براق است

ما می دانیم که با افزایش سن، پوست ما دچار افتادگی و نازک شدن می شود. با لب ها، خشکی هم همین تاثیر را دارد. آنها شروع به نازک‌تر به نظر رسیدن می‌کنند و تمام خطوط روی لب‌ها کاملاً تأکید دارند. هیچ کس آن را نمی خواهد. استفاده هر روز از بالم لب باعث می شود که نفخ شما حجیم شود و خطوط آن نرم شود. حتی زمانی که آنها خشک یا ترک خورده نیستند، نگه داشتن یک بالم لب و استفاده مکرر از آن برای حفظ جوانی و لطافت لب ها کلیدی است

لینک کوتاه 

11 اشتباه رایج زیبایی که باید از آنها اجتناب کرد

یاسین بازدید : 25 دوشنبه 28 شهریور 1401 : 9:38 نظرات (0)

همه افراد مشتاق هستند که ظاهری بی عیب و نقص و پر زرق و برق با ظاهری شیشه ای مانند آرایش داشته باشند. همه ما عاشق آزمایش و امتحان کردن ظاهر و سبک های جدید آرایش هستیم. یک روال آرایش روزانه حول پایه، کانسیلر، پودر فشرده، خط چشم، ریمل، رنگ لب یا رژ لب می چرخد. با این حال، مهم ترین مسئله ای که اهمیت دارد، نحوه قرار دادن آن بر روی صورت است.

ما باید در مورد محصولات آرایشی که استفاده می کنیم بسیار خاص باشیم زیرا هر فردی دارای پوست متفاوتی است و باید محصولات را بر اساس آن انتخاب کنیم. اما بسیاری از زنان اشتباهات آرایشی مانند انتخاب آرایش نامناسب برای نوع پوست نامناسب و بسیاری موارد دیگر را مرتکب می شوند که باید فوراً از آنها اجتناب کرد، در غیر این صورت افتضاح و عجیب به نظر می رسند.

اگرچه بسیاری از راهنماها به شما یاد می دهند که آرایش خود را به درستی انجام دهید، اما تعداد زیادی وجود ندارد که به شما بگوید چگونه آرایش خود را انجام ندهید. بنابراین ما این مسئولیت را بر عهده گرفته ایم که در این مقاله به برخی از اشکالات آرایش اشاره کنیم.

انواع اشتباهات زیبایی و راه های جلوگیری از آنها

در اینجا لیستی از اشتباهات آرایشی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید و احتمالاً چنین نیستید:

1. استفاده از بنیاد اشتباه

همیشه از ما خواسته می شود که از رنگ پوست طبیعی خود روشن تر به نظر برسیم و اغلب از کرم پودرهایی استفاده می کنیم که خیلی روشن تر از رنگ پوست ما هستند. این یکی از بدترین اشتباهات آرایشی است که باید از نظر مذهبی از آن اجتناب کنید. ما همیشه باید از کرم پودری با سایه ای نزدیک به رنگ پوست طبیعی خود استفاده کنیم تا ظاهری بی عیب و نقص داشته باشیم. استفاده از کرم پودر روشن تر یا تیره تر که با رنگ پوست ما مطابقت نداشته باشد، لایه ای روی پوست ما تشکیل می دهد که بسیار غیر طبیعی به نظر می رسد.

2. استفاده از آرایش روی پوست خشک

آرایش کردن روی پوست خشک یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که خانم ها هنگام آرایش انجام می دهند. شما باید صورت خود را به درستی مرطوب کنید تا ظاهری شبنم دار بی عیب و نقص داشته باشید، در غیر این صورت صورت ما به دلیل فونداسیون خشک می شود و بسیار پیر، ناهموار و ترک خورده به نظر می رسد. بنابراین همیشه باید در نظر داشته باشیم که قبل از آرایش صورت خود را به درستی مرطوب کنیم.

3. تکنیک های ترکیب اشتباه

مهمترین مرحله این است که آرایش را با پوست ترکیب کنیم تا شبیه پوست دوم ما شود. برای ترکیب صحیح آرایش خود باید از برس مناسب یا مخلوط کن زیبایی استفاده کنیم. کلید آرایش طبیعی در تسلط بر هنر ترکیب کردن نهفته است. برای این کار باید از تکنیک ها و ابزارهای مناسب استفاده کنیم. آرایش غیر ترکیبی همیشه غیر طبیعی و نامناسب به نظر می رسد.

4. ابروهای خود را زیاد کنید

چه کسی ابروهای مشکی ضخیم را دوست ندارد؟ هر کس مناسب است، درست است؟ اما برخی از ما اغلب زیاده روی می کنیم و بیش از حد از این محصول برای پرکردن ابروهایمان استفاده می کنیم. پوشش روی ابروها و پرکردن ابروها با رنگ جت مشکی جذاب به نظر نمی رسد. ما هرگز نباید از سایه سیاه یا مداد ابرو برای پر کردن ابروهای خود استفاده کنیم زیرا باعث می شود ابروهای خود غیر واقعی و عجیب به نظر برسند. این یکی از شکست های بزرگ آرایش است. ما باید از سایه های قهوه ای و خاکستری برای پرکردن ابروها استفاده کنیم تا طبیعی به نظر برسند.

زیاده روی در ابروهای خود

با روش صحیح آرایش چشم آشنا شوید .

5. استفاده بیش از حد از فونداسیون

برخی از خانم‌ها احساس می‌کنند که استفاده از یک فونداسیون ضخیم باعث می‌شود آنها بی‌عیب به نظر برسند. اما این یک نه بزرگ است. استفاده زیاد از فونداسیون هیچ فایده ای برای صورت ما ندارد. درعوض، صورت ما را بی‌نظیر می‌کند. در عوض، ما باید از یک لایه نازک کرم پودر استفاده کنیم تا ظاهری طبیعی به صورت خود ببخشیم.

6. زرق و برق اضافی ناخواسته

 سایه‌های پر زرق و برق بسیار زیبا به نظر می‌رسند، اما قرار دادن آن در سراسر پلک بیش از حد براق به نظر می‌رسد، که مطمئناً از بین می‌رود. و استفاده بیش از حد از هایلایتر ما را براق نشان می دهد. وقتی صحبت از سایه چشم می شود باید به برهنه ها پایبند باشیم، اما سایه های براق فقط در گوشه های داخلی و مرکز پلک قرار می گیرند و برای ایجاد درخشندگی سالم، از هایلایتر در قسمت های بالای صورت خود استفاده کنیم.

زرق و برق اضافی ناخواسته

7. مشکلات خط لب

کشیدن خطوط خشن روی لب ها و پوشاندن بیش از حد لب ها یک اشتباه آرایشی است که باید به شدت از آن اجتناب کنید. در غیر این صورت، در نهایت خنده دار به نظر می رسید. این به این دلیل است که خط لب شما باید لب های شما را مشخص کند، نه اینکه یک مرز در اطراف آنها ایجاد کند.

8. زدن بیش از حد رژگونه

اگر زیاد روی گونه هایمان رژگونه بزنیم، شبیه دلقک ها می شویم. این یکی دیگر از شکست های آرایشی است. ما باید از رژگونه استفاده کنیم تا گونه هایمان گلگون و طبیعی شود.

9. استفاده از پودر بیش از حد

استفاده از پودر بیش از حد

بسیاری از خانم ها فکر می کنند پودر بیشتر صورت را شاداب و مات می کند. اما پودر کردن بیش از حد باعث می شود که صورت به شدت خشک، چروک و کیک شود. باید فقط روی نواحی مورد نیاز پودر کنیم.

10. استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب حیاتی ترین بخش هر آرایش روزانه است. اساسا غیر قابل تعویض است. اما بسیاری از زنان تمایل به حذف کرم ضد آفتاب دارند که معادل یک گناه مراقبت از پوست است. قبل از خروج از خانه باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.

11. کانتور بیش از حد

کانتور بسیار زیاد است
 اغلب صورت را بیش از حد کانتور می کنند که باعث می شود صورت آنها سفت و کارتونی به نظر برسد. کانتورینگ بیش از حد ظاهری بسیار غیر طبیعی می دهد، بنابراین نباید زیاد از آن استفاده کنیم.

لینک کوتاه 

yun.ir/6n5c88

آب برنج برای موهای شما چه می کند؟

یاسین بازدید : 26 یکشنبه 27 شهریور 1401 : 15:50 نظرات (0)

دانه های برنج حاوی 75 تا 80 درصد نشاسته است.

آب برنج همان آب نشاسته ای است که پس از خیساندن یا پختن برنج باقی می ماند.

تصور می شود که آب برنج حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج است. این شامل:

  • آمینو اسید
  • ویتامین های گروه B
  • ویتامین E
  • مواد معدنی

مطابق بامحققانمنبع مورد اعتمادزنان در دوره هیان (794 تا 1185 پس از میلاد) در ژاپن موهای بلندی داشتند که با حمام کردن آنها در آب برنج سالم نگه داشته می شدند.

معادل امروزی این داستان را می توان در چین یافت. زنان یائو که در روستایی به نام Huangluo در چین زندگی می کنند، به داشتن موهایی با طول متوسط ​​6 فوت مشهور هستند.

گفته می‌شود که موهای زنان یائو علاوه بر طول باورنکردنی‌اش، رنگ خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند، زیرا تا زمانی که به ۸۰ سالگی برسند شروع به سفید شدن موهایشان نمی‌کنند.

زنان یائو، بلندی و رنگ موهای خود را به این دلیل می دانند که آنها را در آب برنج حمام می کنند.

در سال‌های اخیر، وب‌سایت‌های مشاوره زیبایی و توسعه‌دهندگان محصولات به این سنت پی برده‌اند. اکنون روند آب برنج در حال گسترش است.

فواید

طرفداران استفاده از آب برنج برای مو معتقدند:

  • موها را باز می کند
  • موها را صاف تر می کند
  • درخشش را افزایش می دهد
  • مو را قوی تر می کند
  • به بلند شدن مو کمک می کند

آنچه تحقیق می گوید

با افزایش محبوبیت استفاده از آب برنج برای مو، شواهد حکایتی در مورد فواید آن در حال افزایش است. اما آیا این ادعاها از نظر علمی ثابت شده است؟

در نگاه اول، الفمقاله 2010منبع مورد اعتمادنشان می دهد که ممکن است باشند. نویسندگان خاطرنشان می کنند که آب برنج ممکن است اصطکاک سطحی را کاهش دهد و خاصیت ارتجاعی مو را افزایش دهد. با این حال، این مطالعه بر نمونه‌های تاریخی برای نتیجه‌گیری بدون پشتوانه تکیه می‌کند.

در جای دیگر، یک مرکز تحقیقاتی در ژاپن تکنیک تصویربرداری را توسعه داده است که اثر تقویت کننده اینوزیتول را بر روی مو به تصویر می کشد. اینوزیتول در آب برنج موجود است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این تحقیق مستقیماً توسط تأسیساتی منتشر می شود که ممکن است دارای منافع تجاری باشد.

تا به امروز، فواید آب برنج برای مو ثابت نشده است. تحقیقات بیشتری برای حمایت از شواهد حکایتی در مورد فواید آب برنج برای مو مورد نیاز است.

طرز تهیه آب برنج

چندین روش مختلف برای تهیه آب برنج وجود دارد، از جمله

خیساندن

خیساندن سریعترین راه برای تهیه آب برنج است.

برای استفاده از این روش:

  • ½ فنجان برنج نپخته مصرف کنید
  • کاملا آبکشی کنید
  • برنج را با 2 تا 3 فنجان آب در یک کاسه قرار دهید
  • بگذارید 30 دقیقه خیس بخورد
  • آب برنج را در یک کاسه تمیز صاف کنید

تخمیر شده در مقابل آب برنج ساده

برخی از طرفداران آب برنج ادعا می کنند که آب برنج تخمیری فواید بیشتری نسبت به آب برنج ساده دارد.

طبق یک مطالعه در سال 2012 ، مواد تخمیر شده دارای مقدار بیشتری آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها ممکن است با آسیب سلولی مو و پوست مقابله کنند، به همین دلیل است که آنها مواد اولیه محصولات زیبایی هستند.

برای تخمیر آب برنج، مراحل 1 تا 4 روش خیساندن را دنبال کنید. قبل از صاف کردن، آب برنج را تا 2 روز در دمای اتاق بگذارید و اجازه دهید تا تخمیر شود. آب برنج را قبل از استفاده در یک کاسه تمیز صاف کنید.

غلیان

روش دیگر تهیه آب برنج، جوشاندن برنج است.

½ فنجان برنج را با دو برابر آبی که معمولاً برای پخت و پز استفاده می شود بپوشانید. برنج را در آب جوش بپزید و آب برنج را قبل از استفاده در یک کاسه تمیز صاف کنید.

نحوه استفاده از آب برنج

آب برنج می تواند جایگزین یک نرم کننده تجاری شود. برای انجام این کار، فرد باید:

  • موها را با شامپو بشویید
  • به طور کامل با آب از شیر آب بشویید
  • آب برنج را روی موهایشان بریزید
  • آب برنج را به مو و پوست سر ماساژ دهید
  • بگذارید تا 20 دقیقه بماند
  • موها را با آب گرم شیر آب به طور کامل آبکشی کنید

حریم خصوصی شما برای ما مهم است . هرگونه اطلاعاتی که از طریق این وب سایت در اختیار ما قرار می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر با چنین قرارگیری موافق نیستید، اطلاعات را ارائه نکنید.

فواید پوستی

آب برنج علاوه بر فواید زیبایی که برای مو دارد، ممکن است برای پوست نیز مفید باشد.

آمطالعه 2002منبع مورد اعتماددریافت که نشاسته موجود در آب برنج به بهبود پوست آسیب دیده افراد مبتلا به درماتیت کمک می کند.

بردن

شستن مو با آب برنج یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا رایج است.

با جلب توجه آنلاین، این درمان زیبایی جایگزین اکنون در سراسر جهان محبوب است.

بسیاری از مردم آب برنج را یک درمان مفید برای مو می دانند. نمونه های تاریخی و شواهد حکایتی نشان می دهد که آب برنج ممکن است استحکام، بافت و رشد مو را بهبود بخشد.

اکثر شواهد علمی در مورد درمان قطعی نیستند، بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید استفاده از آب برنج مورد نیاز است.

در حالی که مزایای آن برای مو ثابت نشده است، استفاده از آبکشی مو با آب برنج در خانه بی خطر است و ممکن است برای پوست نیز استفاده شود. مشخص شده است که سلامت پوست را در افراد مبتلا به درماتیت تقویت می کند.

لینک کوتاه 

yun.ir/znuzj5

سن مناسب برای شروع 10 روش حیاتی مراقبت از پوست

یاسین بازدید : 46 پنجشنبه 24 شهریور 1401 : 11:34 نظرات (0)

چه زمانی این اقدامات مراقبت از پوست را شروع کنیم

مراقبت خوب از پوست بسیار فراتر از شستن صورت است. مرطوب کننده ها، لایه بردارهای شیمیایی، درمان های لیزری و سرم های ضد پیری وجود دارند که از پوست شما محافظت و تغذیه می کنند. ما با متخصصان پوست در مورد بهترین روش های مراقبت از پوست برای هر سنی بررسی کردیم. در اینجا توصیه آنها برای حفظ سلامت پوست شما است.

از دیروز شروع به استفاده از ضد آفتاب کنید

برخی از اقدامات حیاتی مراقبت از پوست وجود دارد که باید تقریباً از بدو تولد انجام دهید. در حالی که نمی توانید به گذشته برگردید تا کودک خود را در کرم ضدآفتاب استفاده کنید، حداقل می توانید در حال حاضر کرم ضد آفتاب مناسبی برای فرزندان خود و خودتان انتخاب کنید. جولی راساک، MD، از کلینیک پوست روساک ، می‌گوید: «برای کودکان، من یک ضد آفتاب فیزیکی را توصیه می‌کنم – یکی با اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم، به جای ضد آفتاب شیمیایی . ضد آفتاب های شیمیایی می توانند باعث تحریک یا واکنش های آلرژیک شوند زیرا یک ضد آفتاب شیمیایی به جای اینکه فقط روی لایه بالایی پوست بنشیند جذب می شود

قبل از اولین جوش به طور مرتب لایه برداری کنید

آیا در اواخر دهه 20 زندگی خود لایه برداری را شروع کردید؟ اگر چنین است، در واقع این تمرین کلیدی را خیلی دیر شروع کرده اید. جرالد ایمبر، MD می‌گوید: «لایه‌بردارها باید از سال‌های نوجوانی برای تمیز کردن منافذ، محافظت در برابر آکنه، و پاک کردن سلول‌های مرده از سطح پوست استفاده شوند. S. Manjula Jegasothy، MD، از موسسه پوست میامی می گوید: "چه پوست شما چرب باشد یا خشک، لایه برداری منظم از سال های میانی نوجوانی به بعد برای صاف کردن سطح پوست و به حداقل رساندن منافذ ضروری است." او می افزاید: مطالعات نشان می دهد که تجمع ناهموار لایه های مرده پوست ممکن است منجر به کدر شدن چهره و احتمالاً حتی سرطان های پوست غیر ملانوما در آینده شود

به محض اینکه می توانید رای دهید، لیزر درمانی را در نظر بگیرید

دکتر راساک می گوید: «هیچ وقت برای شروع لیزر زود نیست. برخی از بیماران از سال‌های نوجوانی خود ، لیزر را برای زخم‌های آکنه یا جوش‌های آکنه دریافت می‌کنند. بسته به لیزر و آنچه تحت درمان هستید، می توانید از اواخر سال های نوجوانی شروع کنید. در کنار درمان های اولیه با لیزر، دکتر راساک مصرف مکمل های مراقبت از پوست حاوی کلاژن و آنتی اکسیدان را توصیه می کند. او می گوید: «سرمایه گذاری روی پوست یکی از مهم ترین کارهایی است که یک فرد می تواند انجام دهد. "به یاد داشته باشید، شما یک پوست دارید که باید برای تمام عمر شما دوام بیاورد." (دریابید که آیا کرم کلاژن پاسخی برای سلامت پوست است یا خیر.

لایه برداری شیمیایی را در اوایل 20 سالگی در نظر بگیرید

علی‌رغم آنچه از نامش پیداست، لایه‌برداری‌های شیمیایی صورت در واقع راه حل‌های ملایمی هستند که به شل شدن پیوندهایی که سلول‌های مرده پوست را در کنار هم نگه می‌دارند، کمک می‌کنند تا بتوانید آنها را راحت‌تر از بین ببرید و موارد تازه و جدید را در زیر نشان دهید. می‌گوید: «پیلینگ شیمیایی بسیار شبیه لایه‌برداری معمولی در خانه است، اما با استروئیدها. دکتر جگاسوتی. چه منافذ بزرگ، منافذ مسدود، لکه‌های قهوه‌ای، قرمزی، پوست حساس داشته باشید، ما می‌توانیم اسید میوه‌ای را که در لایه‌برداری شیمیایی شما استفاده می‌شود برای ایجاد پوستی شاداب و بدون منافذ و به اندازه کافی صاف برای هر گونه آرایشی به کار ببریم. "او می گوید. در خانه، بهترین عملکردها عبارتند از Glytone Rejuvenating Mini Peel ، با اسید گلیکولیک قوی اما ملایم، و Exuviance Performance Peel AP25.با ترکیبی از اسیدهای میوه برای لایه برداری به علاوه مواد تشکیل دهنده برای تحریک نوسازی سلولی. یک گزینه مقرون به صرفه ، پدهای پیکسی بای پترا گلو پیل است که دارای اسید گلیکولیک برای از بین بردن سلول های مرده پوست و گلاب برای آبرسانی است. دکتر ایمبر همچنین بدون لایه برداری خود را توصیه می کند که در کلینیک راهرو جوانان مستقر در نیویورک در دسترس است. (در اینجا آمده است که چند بار باید صورت خود را برای بهترین نتیجه لایه برداری کنید

سرم های ضد پیری چشم را در اواسط دهه 20 زندگی خود انتخاب کنید

مهم است که این تمرین را چندین دهه قبل از شروع چروک شدن و افتادگی چشمانتان شروع کنید. دکتر راساک می گوید: «شما باید سرم ضد پیری چشم را در 20 سالگی شروع کنید. اگرچه شما همیشه می خواهید از SPF با محافظ چشم استفاده کنید تا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید، سپس باید از کرم ضد پیری استفاده کنید - کرمی که حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر عوامل مفید است.

از اواسط 20 سالگی شروع به مرطوب کردن دستان خود کنید

کرم دست فقط یک عطر خوشبو نیست، بلکه باید پوست نازک و ظریف دست‌هایتان را حفظ کنید، زیرا با افزایش سن، پوست نازک‌تر می‌شود و آفتاب آسیب بیشتری می‌بیند . دکتر جگاسوتی می‌گوید: «انواع پوست‌های روشن‌تر، نازک شدن پوست و ظاهری خزدار را تجربه می‌کنند که از انگشتان تا بند انگشتان امتداد می‌یابد و ظاهری پیر به دست می‌دهد، حتی بیشتر از صورت. پوست‌های روشن‌تر نیز مستعد ابتلا به لکه‌های کبدی یا کراتوز سبورئیک، زگیل‌های قهوه‌ای و زگیل‌دار هستند که ناخوشایند هستند و ممکن است از اواخر دهه 30 ما ظاهر شوند. برای افرادی که پوست تیره تری دارند، مرطوب کردن روزانه برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از کم آبی یا خاکستری پوست به همان اندازه مهم است.

دکتر جگاسوتی می افزاید: «یک کرم مرطوب کننده دست گلیکولیک خوب به عنوان یک لایه بردار روزانه عمل می کند و ممکن است پوست را سفت، ضخیم کند و از کراتوز سبورئیک جلوگیری کند. زمانی که شروع به دیدن چیزهایی مانند لکه های پیری و چروک شدن پوست کردید، زمان آن فرا رسیده است که تفنگ های بزرگتر مانند Exuviance AGE REVERSE Hand Rejuvenator را بیرون بیاورید . این یک درمان لایه برداری دو مرحله ای (ساخته شده توسط دانشمندانی که اولین لایه برداری گلیکولیک را ایجاد کردند) است که برای از بین بردن لکه های زبر کسل کننده، مبارزه با پوست شل، خزش و لکه های پیری و بازگرداندن هیدراتاسیون برای پوستی سفت تر و جوان تر طراحی شده است. (مطمئن نیستید که به کرم دست نیاز دارید؟ در اینجا نشانه های ظریفی وجود دارد که دستان شما به TLC نیاز دارند .)

در اواسط 20 سالگی با اسکراب بدن دوست شوید

به همین ترتیب صورت شما برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست برای ایجاد فضا برای سلول‌های جدید به کمک نیاز دارد، پوست روی بقیه بدن شما نیز به کمک نیاز دارد. به جای اینکه فقط صورت خود را لایه برداری کنید، حتما بازوها، پاها، سینه، شکم و موارد دیگر را نیز درمان کنید.

استفاده از کرم گردن را از اوایل 30 سالگی شروع کنید

گردن شما می تواند شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهد، به همین دلیل مهم است که مراقبت های پیشگیرانه از گردن را به عنوان یکی از اولویت های زیبایی خود در نظر بگیرید. افرادی که پوست روشن‌تری دارند و از ضد آفتاب برای گردن خود استفاده نمی‌کنند یا از کرم گردن استفاده نمی‌کنند، بیشتر در معرض تغییر رنگ مزمن پوست خود به نام پوکیلودرما هستند. دکتر جگاسوتی می‌گوید که این نتیجه قرار گرفتن در معرض آفتاب مزمن است - حتی قرار گرفتن در معرض گاه به گاه مانند در طول روز کاری مهم است. پوست‌های تیره‌تر دچار افتادگی و تجمع چربی در گردن می‌شوند و بنابراین کمتر از پوست‌های روشن‌تر به کرم گردن نیاز دارند. او یک کرم آنتی اکسیدان خوب را توصیه می کند تا گردن شما را مانند زمانی که در دبیرستان دم اسبی می پوشیدید، برازنده و شبیه قو داشته باشد.

در هر زمان از روغن بدن استفاده کنید

نکته کلیدی برای داشتن پوستی جوان، آبرسانی است و یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به بدنی مرطوب، استفاده از روغن بدن است. دکتر راساک می‌گوید: «انواع پوستی که به‌طور طبیعی خشک‌تر هستند، از روغن بدن در هر سنی سود می‌برند». دکتر جگاسوتی توصیه می کند که روی آرنج ها و زانوهای خشک و خشن تمرکز کنید. او می‌گوید: «همچنین با نزدیک شدن به 40 و 50 سالگی، پوست را در ان نواحی سفت تر نگهمیدارد 

لینک کوتاه

yun.ir/zys2fa

آلوئه ورا چگونه برای مو مفید است؟

یاسین بازدید : 38 چهارشنبه 23 شهریور 1401 : 16:14 نظرات (0)

. مردم از آن به خاطر کاربردهای تزئینی و خواص دارویی آن قدردانی می کنند.

مردم هزاران سال است که این عضو از خانواده Liliaceae را به دلیل خواص درمانی و احیا کنندگی فراوان آن ارزشمند می دانند .

طرفداران استفاده از آلوئه ورا برای سلامت مو به منبع فراوان ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مرتبط با رشد مو اشاره می کنند. آنها می گویند این خواص نشانه هایی از توانایی آن در تقویت موهای سالم و فراوان است.

ارتباط بین خواص آلوئه ورا و شادابی مو هنوز توسط تحقیقات علمی ثابت نشده است.

در اینجا، ما این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد، همراه با سایر فواید آلوئه ورا برای مو و پوست سر.

  • یکی از اولین ذکرهای مکتوب درباره اثرات درمانی آلوئه ورا به 2100 سال قبل از میلاد برمی گردد.
  • کاربردهای فراوان آلوئه ورا ممکن است تا حدی با آرایش آن توضیح داده شود. حاوی 75 ماده فعال از جمله ویتامین های A، C، E، B12 و کولین است.
  • برخی از مواد مغذی تأثیر قابل توجهی بر کیفیت مو دارند و کمبودهای تغذیه ای می تواند منجر به ریزش مو شود .
  • تحقیقات نشان می دهد که بین مصرف آلوئه ورا و سلامت مو همبستگی مثبت وجود دارد، اما هیچ ارتباط علمی محکمی ایجاد نشده است.
آیا برای رشد مو موثر است؟

طبق گفته انجمن تریکولوژیک، یک انجمن مستقل برای متخصصان درگیر در مطالعه و درمان پوست سر و موی انسان، میانگین رشد مو 1 سانتی‌متر در ماه است.

نشان داده نشده است که شامپوها و سایر محصولات مو تأثیر قابل توجهی بر این میزان که در درجه اول توسط ژنتیک و سلامت فرد تعیین می شود، داشته باشند.

تصور می شود که آلوئه ورا عمدتاً به دلیل محتویات آن مؤثر است که عبارتند از:

  • ویتامین ها
  • اسیدهای آمینه ضروری
  • مواد معدنی مانند مس و روی که برای رشد مو مهم هستند
  • استروئیدهای گیاهی

فواید ثابت شده آلوئه ورا

پژوهشمنبع مورد اعتمادتجزیه و تحلیل خواص درمانی آلوئه ورا موارد زیر را ایجاد کرده است:

  • یک ارتباط بالقوه بین آلوئه ورا و بهبود بهبود سوختگی
  • آلوئه ورا ممکن است به عنوان یک ملین عمل کند، اما ایمنی آن آزمایش نشده است
  • تشویق علائم اولیه مفید بودن آلوئه ورا در درمان دیابت

مردم برای قرن ها از آلوئه ورا برای رسیدگی به بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده کرده اند، اما اگرچه این درمان ها در حکمت عامیانه و فرهنگ عامه به خوبی تثبیت شده است، اکثر ادعاها مورد بررسی و مطالعه علمی قرار نگرفته اند.

استفاده از آلوئه ورا در درمان درماتیت سبورئیک یکی از مزایای ادعا شده آن برای مراقبت از مو است که مورد مطالعه قرار گرفته است.

درماتیت سبورئیک (SD) یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد بثورات صورتی مایل به قرمز و پوسته‌های پوسته‌ای زرد و سفید روی سطح پوست می‌شود که ممکن است متورم و چرب نیز باشد. SD اغلب در صورت و پوست سر ایجاد می شود. 

هنگامی که نوزادان دچار SD در پوست سر خود می شوند، به آن کلاه گهواره می گویند.

یک مطالعه نشان داد که درمان با آلوئه ورا منجر به کاهش قابل توجهی در خارش، پوسته پوسته شدن و اندازه ناحیه تحت تاثیر SD شد. 

از آنجایی که SD در برخی موارد می تواند منجر به ریزش موی موقت شود، این یکی از کاربردهای واضح آلوئه ورا برای رشد مو است.

همچنین، گمانه زنی هایی وجود دارد که از آنجایی که آلوئه ورا به داشتن پوست سر سالم کمک می کند، که برای رشد موی سالم مهم است، این بحث ها در مورد اثربخشی آلوئه ورا در مراقبت از مو را تقویت می کند.

محققان پیشنهاد کرده اند که مزایای آلوئه ورا برای مو ممکن است، حداقل تا حدی، به دلیل توانایی آن در تحریک گردش خون و بهبود رساندن اکسیژن و تغذیه به فولیکول های مو باشد.

آیا خطراتی وجود دارد؟

مصرف خارجی آلوئه ورا معمولاً عوارض جانبی نامطلوبی ندارد. با این حال، موارد زیر گزارش شده است:

  • واکنش های آلرژیک،به خصوص در کسانی که آلرژی دارندمنبع مورد اعتمادبه سیر، پیاز و لاله
  • درماتیت تماسی یا بثورات پوستی که پس از قرار دادن آلوئه ورا روی پوست ایجاد می شود
  • سمیت نوری یا تحریک پوستی مشابه آفتاب سوختگی شدید

لینک کوتاه

http://beautytips.rozblog.com/post/63

چگونه ناخن های اکریلیک را با خیال راحت در خانه از بین ببریم

هنگام از بین بردن ناخن های اکریلیک در خانه، استون بهترین نجات دهنده شماست. این ماده شیمیایی قوی مبتنی بر مایع، ناخن های اکریلیک را حل می کند و به شما کمک می کند آنها را به راحتی از بین ببرید . حتما تعجب می کنید که چگونه چنین ماده قوی می تواند روی پوست شما بی خطر باشد. استون نباید زیاد با پوست شما تماس داشته باشد، اما جدا از کمی خشکی و در برخی موارد نادر قرمزی خفیف، استفاده از آن نسبتاً بی خطر است. مطمئن شوید که اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید، و شما خوب خواهید شد. اگر می خواهید در مورد نحوه خیس کردن ناخن های اکریلیک بیشتر بدانید، این ویدیو را تماشا کنید.

چگونه می توان ناخن های اکریلیک را با استون خیسانده حذف کرد

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید با استفاده از استون ناخن های اکریلیک را به طور ماهرانه بردارید.

روش 1 - چگونه ناخن های اکریلیک را با استفاده از استون و آب گرم برداریم

روش اول شامل آغشته کردن ناخن به استون است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • استون
  • میله های نارنجی
  • ژله نفتی
  • ناخن گیر
  • آب گرم
  • موچین
  • دو کاسه

فرآیند گام به گام

  1. ناخن های خود را تا حد امکان کوتاه کنید و کوتیکول های خود را با چوب نارنجی بچرخانید.
  2. یک کاسه را با استون و یکی دیگر را با آب گرم پر کنید و کاسه حاوی استون را داخل کاسه آب گرم قرار دهید تا به آرامی گرم شود.
  3. مقدار زیادی ژل نفتی را روی پوست اطراف کوتیکول خود بمالید. این آنها را از اثرات خشن و خشک کننده استون محافظت می کند.
  4. حالا تمام طول ناخن هایتان را در کاسه حاوی استون فرو کنید و 30 تا 40 دقیقه صبر کنید.
  5. بررسی کنید که آیا ناخن های اکریلیک نرم شده اند یا خیر و باید بتوانید آنها را به آرامی با موچین بیرون بکشید. اگر احساس مقاومت کردید، خم نشوید، فقط آنها را برای مدتی بیشتر در استون خیس کنید.

روش 2 - نحوه از بین بردن ناخن های اکریلیک با استفاده از استون و فویل آلومینیوم

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • استون
  • ناخن گیر
  • بافر یا سوهان ناخن
  • توپ های پنبه ای یا پد
  • فویل های آلومینیومی
  • ژله نفتی

فرآیند گام به گام

  1. ناخن های اکریلیک را تا حد امکان کوتاه کنید
  2. روکش، لاک ناخن یا هر رنگی را سوهان بکشید تا از ایجاد آشفتگی یا پر رنگ شدن دستتان جلوگیری کنید.
  3. ژل نفتی را روی پوست اطراف کوتیکول ها بمالید. حالا پدهای پنبه را به استون آغشته کرده و روی ناخن های خود قرار دهید.
  4. یک تکه آلومینیوم را پاره کنید و روی پد یا توپ پنبه ای بپیچید تا در جای خود بماند.
  5. 25-30 دقیقه صبر کنید.
  6. فویل آلومینیومی را به آرامی بکشید و میخ اکریلیک باید با آن جدا شود. اگر احساس مقاومت کردید، آن را برای مدتی دیگر بسته بندی کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه جدا کردن اکریلیک با استفاده از این روش، این ویدیو را ببینید:

روش 3 - چگونه می توان ناخن های اکریلیک را با استون و کیسه های پلاستیکی از بین برد

اگرچه ممکن است سازگار با محیط زیست نباشد، این یک راه آسان برای از بین بردن ناخن های اکریلیک شما بدون مشکل است.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • ناخن گیر
  • استون
  • یک کیف زیپ بزرگ
  • چوب کوتیکول چوبی
  • بافر ناخن

فرآیند گام به گام

  1. ناخن های اکریلیک خود را تا حد امکان کوتاه کنید. مراقب باشید ناخن های واقعی خود را نبرید.
  2. یک کیسه زیپ‌دار بزرگ بردارید و آن را با استون پر کنید تا ناخن‌هایتان به‌طور کامل زیر آب برود.
  3. کیسه را به یک طرف کج کنید تا استون در یک گوشه جمع شود.
  4. دست خود را داخل کیسه قرار دهید و اجازه دهید ناخن هایتان به مدت 15 تا 20 دقیقه در استون خیس بخورد.
  5. بعد از 20 دقیقه، اکریلیک ها را با استفاده از یک چوب کوتیکول چوبی به آرامی خراش دهید.
  6. اگر احساس مقاومت کردید، دوباره آنها را به مدت 5 دقیقه خیس کنید و این کار را تکرار کنید.
  7. از یک بافر کف نرم برای از بین بردن بقایای باقی مانده استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید یا می‌خواهید از استفاده از محصولات خشن مانند استون اجتناب کنید، می‌توانید به جای استون از روش‌هایی استفاده کنید که از اقلام روزمره برای از بین بردن ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند. آنها را در زیر بررسی کنید.

چگونه ناخن های اکریلیک را بدون استون از بین ببریم

روش 1 - از بین بردن ناخن های اکریلیک با استفاده از لاک ناخن بدون استون

این کار کمی طول می کشد، اما اگر قصد دارید از استون اجتناب کنید، لاک ناخن معمولی شما نیز می تواند به شما در از بین بردن اکریلیک کمک کند.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • پاک کننده لاک ناخن بدون استون
  • موچین
  • کاسه
  • ناخن گیر

فرآیند گام به گام

  1. ناخن های اکریلیک را تا حد امکان کوتاه کنید.
  2. لبه ها را با انتهای نوک تیز موچین باز کنید.
  3. لاک پاک کن بدون استون را در یک کاسه بریزید.
  4. ناخن ها را به مدت 30 تا 40 دقیقه در لاک پاک کن خیس کنید.
  5. هنگامی که احساس کردید ناخن شل شده است، آن را به آرامی با موچین بیرون بکشید. اگر به راحتی بیرون نیامد، مدتی دیگر خیس کنید.

نکته سریع: لاک پاک کن معمولی بدون استون بعد از مدتی تبخیر می شود. بنابراین، هر از گاهی به افزودن لاک پاک کن ناخن ادامه دهید.

روش 2 – چگونه می توان ناخن های اکریلیک را با سوهان برقی/ناخن ناخن جدا کرد

این روش به مهارت های زیادی نیاز دارد و توسط متخصصان ترجیح داده می شود. اما دلیلی وجود ندارد که نتوانید در خانه به این روش مسلط شوید. بگذارید نشانتان دهیم چگونه.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • سوهان برقی ناخن
  • استون
  • توپ های پنبه ای
  • فویل
  • فشار دهنده کوتیکول
  • روغن کوتیکول

فرآیند گام به گام

  1. از سوهان ناخن برای سمباده زدن اکریلیک ها با دقت استفاده کنید. هنگام برداشتن لایه رویی ناخن های اکریلیک خود بسیار ملایم باشید.
  2. یک پد پنبه ای را با استون آغشته کنید و آن را دور هر ناخن بپیچید.
  3. پد پنبه را با فویل بپیچید و آن را کاملا بپوشانید.
  4. قبل از اینکه فویل را باز کنید و پنبه را بردارید، 10-15 دقیقه صبر کنید.
  5. برای از بین بردن اکریلیک اضافی روی ناخن ها از یک فشار دهنده کوتیکول استفاده کنید.
  6. دست های خود را کاملا با آب و صابون بشویید.
  7. پس از درمان از روغن کوتیکول برای مرطوب کردن ناخن ها و کوتیکول های خود استفاده کنید.

نکته سریع: سوهان ناخن برقی برای کارکردن متخصص نیاز به تمرین و دقت دارد. مطمئن شوید که برای انجام این روش به تنهایی مجهز هستید، در غیر این صورت ممکن است به ناخن های طبیعی خود آسیب بزنیید

لینک کوتاه

yun.ir/meurhd

شامپوی بدون سولفات چیست؟

یاسین بازدید : 38 شنبه 19 شهریور 1401 : 12:51 نظرات (0)

شامپو بدون سولفات همانطور که از نامش پیداست بدون استفاده از شوینده های مبتنی بر سولفات فرموله شده است.

 در عوض، پاک‌کننده‌های بدون سولفات ساخته شده‌اند تا همچنان کف کنند و کثیفی، روغن و تجمعات ناخواسته را پاک کنند.

فواید شامپوی بدون سولفات چیست؟

1) روغن های طبیعی موهای خود را حفظ کنید

شامپویی که حاوی سولفات کف می باشد و به طور موثر آلودگی و زباله را از پوست سر شما پاک می کند. 

اما اگر موهای خشکی دارید، می‌تواند روغن‌های طبیعی طبیعی یال شما را از بین ببرد

. یکی از مزایای استفاده از جایگزین های بدون سولفات این است که موهای شما بدون از بین بردن روغن های طبیعی شما تمیز می شود که موهای شما را درخشان و پوست سر را شاد و مرطوب نگه می دارد.

2) دیگر محو نمی شود

شما فقط یک سکه خرج کردید تا موهایتان را رنگ کنید.

 آخرین چیزی که می خواهید این است که یک ماه بعد محو شود. اگر دائماً موهای خود را بشویید، ممکن است متوجه شوید که رنگ شما شروع به ضعیف شدن می کند یا درخشش خود را از دست می دهد.

 بسیاری قسم می خورند که شامپوهای بدون سولفات به جلوگیری از محو شدن کمک می کنند.

با تغییر به یک شامپوی بدون سولفات، شاید بتوانید رنگ خود را برای مدت بیشتری حفظ کنید. فرمول یال شما را سرزنده و براق نگه می دارد.

3) رطوبت می تواند باقی بماند

اگر موهایتان درهم، خشک و زبر است، وقتی دست‌هایتان را از میان تارهایتان می‌کشید، از شامپوی بدون سولفات استفاده می‌کنید. 

4) تقویت موهای آسیب دیده

شستن موهایتان در صورت آسیب دیدگی و شکننده بودن می‌تواند فرآیندی دشوار باشد.

 از یک طرف، شما نمی خواهید وضعیت را بدتر کنید. از سوی دیگر، شما نمی خواهید آن را چرب و بدون نگهداری باقی بگذارید.

 با شامپوی بدون سولفات، می توانید موهای خود را به آرامی بدون آسیب بیشتر تمیز کنید. 

این شامپو بدون سولفات به گونه ای طراحی شده است که به راحتی پخش می شود و به باز شدن گره ها کمک می کند.

آیا سولفات ها برای مو و پوست سر مضر هستند؟

سولفات معمولا در بسیاری از مواد تشکیل دهنده علاوه بر سورفکتانت ها یافت می شود و به طور کلی برای پوست و پوست سر مشکل ساز نیست.

 در صورت استفاده صحیح و در مقادیر معمولی، سورفکتانت های حاوی سولفات نیز معمولاً برای استفاده مناسب هستند. 

با این حال، برخی از سورفکتانت های مبتنی بر سولفات ممکن است در تمیز کردن بسیار موثر باشند. این سولفات ها به از بین بردن چربی و کثیفی از مو و پوست سر کمک می کنند، اما اگر بیش از حد از بین بروند، می توانند مو و پوست سر شما را خشک، ناسالم و تحریک کنند. این می تواند منجر به قرمزی پوست سر و موهای شکننده شود.

شامپوهای بدون سولفات چه فوایدی دارند؟

یک شامپوی بدون سولفات ممکن است کمی متفاوت باشد.

 ایجاد کف یا کف ممکن است بیشتر طول بکشد. با این حال، این لزوماً نشان دهنده قدرت پاک کنندگی آن نیست.

 یک شامپو بدون سولفات یا یک شامپو بدون سدیم لوریل سولفات، که نوعی سولفات است، معمولاً موها و پوست سر را به همان اندازه شامپوهایی که حاوی سولفات هستند،

لینک کوتاه 

درمان خانگی برای خلاص شدن از شر شوره سر به طور طبیعی

یاسین بازدید : 26 چهارشنبه 16 شهریور 1401 : 16:34 نظرات (0)

شوره سر - پوسته های خشک و سفید پوستی که از روی یقه یا شانه های خود جدا می کنید - بی ضرر است

. اما ممکن است باعث خجالت و خارش شود. شوره سر واقعاً مربوط به موهای شما یا دفعات شستشوی آنها نیست. در عوض، این مربوط به پوست سر شماست.

سلول های پوستی که خیلی سریع رشد می کنند و می میرند مشکل هستند. دقیقاً چرا این اتفاق می افتد مشخص نیست. یک قارچ بسیار رایج به نام مالاسزیا ممکن است در ایجاد شوره سر نقش داشته باشد.

 این قارچ روی پوست سر اکثر بزرگسالان سالم زندگی می کند بدون اینکه مشکلی ایجاد کند. 

یک نظریه این است که سیستم ایمنی فرد مبتلا به شوره سر ممکن است بیش از حد به آن قارچ واکنش نشان دهد.

شوره سر ممکن است زمانی که استرس دارید یا بیمار هستید بدتر شود. زمستان های سرد و خشک می تواند شوره سر را تحریک کند یا آن را بدتر کند.

راه های مختلفی برای از بین بردن شوره سر وجود دارد، از شامپوهای دارویی و کورتیکواستروئیدها گرفته تا داروهای جایگزین مانند روغن درخت چای و جوش شیرین.

شوره سر، که با خارش و پوسته های سفید پوست روی پوست سر شما مشخص می شود، می تواند برای مقابله با آن ناراحت کننده و خجالت آور باشد. همچنین ممکن است علائم دیگری مانند لکه های چرب روی پوست سر و سوزن سوزن شدن پوست ایجاد کند.

با این حال، درمان آن آسان و نسبتاً رایج است، برخی گزارش‌ها تخمین می‌زنند که این وضعیت تا 42 درصد از نوزادان و 1 تا 3 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.1منبع مورد اعتماد).

شوره سر ممکن است ناشی از عوامل متعددی باشد، از جمله خشکی پوست، درماتیت سبورئیک، حساسیت به محصولات مو، و رشد نوع خاصی از قارچ که روی پوست سر شما زندگی می کند.2منبع مورد اعتماد).

اگرچه بسیاری از محصولات بدون نسخه (OTC) برای درمان شوره سر طراحی شده اند، درمان های طبیعی اغلب به همان اندازه موثر هستند.

اعتقاد بر این است که استرس بر بسیاری از جنبه‌های سلامت و تندرستی تأثیر می‌گذارد و بر همه چیز از شرایط مزمن گرفته تا سلامت روان تأثیر می‌گذارد.17منبع مورد اعتماد).

در حالی که استرس به خودی خود باعث شوره سر نمی شود،

ممکن است علائمی مانند خشکی و خارش را بدتر کند.1منبع مورد اعتماد).

سطوح استرس بالا در دراز مدت ممکن است فعالیت سیستم ایمنی بدن شما را تغییر داده یا سرکوب کند، که ممکن است توانایی بدن شما را برای مبارزه با برخی از عفونت‌های قارچی و بیماری‌های پوستی که به شوره سر کمک می‌کنند، مختل کند.18منبع مورد اعتماد).

در واقع، در مطالعه‌ای بر روی 166 نفر مبتلا به درماتیت سبورئیک - یکی از شایع‌ترین علل شوره سر - تقریباً 28٪ گزارش کردند که استرس یک محرک برای علائم درماتیت است.19منبع مورد اعتماد).

برای کنترل سطح استرس 

، می توانید تکنیک های کاهش استرس مانند مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق یا رایحه درمانی را امتحان کنید.

سرکه سیب با انواع فواید سلامتی مرتبط بوده و اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای شوره سر استفاده می شود.

این به این دلیل است که اعتقاد بر این است که اسیدیته سرکه به تحریک ریزش سلول های مرده پوست روی پوست سر کمک می کند. همچنین گفته می شود که سرکه سیب PH پوست شما را متعادل می کند تا رشد قارچ را کاهش دهد و در نتیجه با شوره سر مبارزه کند.

با این حال، هیچ مطالعه ای این ادعاها را تایید نمی کند. بسیاری از مزایای فرضی سرکه سیب برای شوره سر بر اساس شواهد حکایتی است.

در واقع، یک مطالعه کوچک روی 22 نفر نشان داد که استفاده موضعی از سرکه سیب رقیق شده روی پوست، اگزما یا یکپارچگی سد پوستی را بهبود نمی بخشد - و حتی تحریک پوست را بدتر می کند.20منبع مورد اعتماد).

با این حال، مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که سرکه سیب و ترکیبات آن ممکن است از رشد انواع خاصی از قارچ ها جلوگیری کند.21منبع مورد اعتماد،22منبع مورد اعتماد).

اگر می خواهید سرکه سیب را امتحان کنید، چند قاشق غذاخوری به شامپوی خود اضافه کنید یا آن را با روغن های ضروری ترکیب کنید و مستقیماً روی موهای خود اسپری کنید.

اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد رابطه بین رژیم غذایی و شوره سر مورد نیاز است، برخی افراد ممکن است متوجه شوند که محدود کردن مصرف برخی غذاها التهاب را تسکین می دهد، که ممکن است به بهبود سلامت پوست سر کمک کند.

علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می دهد که اصلاحات رژیم غذایی با کنترل رشد مخمر و بهبود میکروبیوم روده از عفونت های قارچی جلوگیری می کند ، که ممکن است به درمان شوره سر کمک کند.41منبع مورد اعتماد،42منبع مورد اعتماد،43منبع مورد اعتماد).

برخی از غذاهایی که ممکن است بخواهید آنها را محدود کنید عبارتند از (44منبع مورد اعتماد):

  • کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، ماکارونی سفید، تورتیلا و کراکر
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فراوری شده
  • غذاهای سرخ شده
  • غذاها و نوشیدنی های شیرین

علاوه بر این، برخی غذاها ممکن است باعث تشدید بیماری های پوستی مانند اگزما شوند که ممکن است به شوره سر کمک کند.

در حالی که غذاهای محرک خاص از فردی به فرد دیگر متفاوت است، برخی از رایج‌ترین آنها آرد سفید، محصولات حاوی گلوتن، و گل‌های شبانه مانند بادمجان، فلفل و گوجه‌فرنگی هستند.45منبع مورد اعتماد).

اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در بدن شما دارند.

آنها نه تنها غشاهای سلولی را می سازند که سلول های شما را احاطه کرده اند، بلکه برای عملکرد قلب، سیستم ایمنی و ریه ها نیز بسیار مهم هستند.28منبع مورد اعتماد).

به علاوه، امگا 3 برای سلامت پوست حیاتی است. آنها به مدیریت تولید روغن و هیدراتاسیون کمک می کنند، به بهبود زخم کمک می کنند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند.29منبع مورد اعتماد).

کمبود اسیدهای چرب امگا 3 می تواند علائم مختلفی از جمله خشکی مو، خشکی پوست و حتی شوره سر را ایجاد کند.28منبع مورد اعتماد).

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است التهاب را کاهش دهند، که به نوبه خود ممکن است تحریک و علائم شوره سر را تسکین دهد.30منبع مورد اعتماد).

ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و ماهی خال مخالی منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همچنین می توانید مکمل روغن ماهی مصرف کنید یا مصرف سایر غذاهای غنی از امگا 3 مانند دانه کتان، دانه چیا و گردو را افزایش دهید.

آلوئه ورا نوعی ساکولنت است که اغلب به پمادهای پوستی، لوازم آرایشی و لوسیون ها اضافه می شود.

هنگامی که روی پوست استفاده می شود، ممکن است به درمان بیماری های پوستی مانند سوختگی، پسوریازیس و تبخال کمک کند.12منبع مورد اعتماد).

طبق یک بررسی، خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آلوئه ورا ممکن است از شوره سر نیز محافظت کند.13منبع مورد اعتماد).

به طور مشابه، چندین مطالعه در لوله آزمایش نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است در برابر چندین گونه قارچ موثر باشد و ممکن است به کنترل برخی عفونت های قارچی کمک کند.14منبع مورد اعتماد،15منبع مورد اعتماد).

مطالعات لوله آزمایش همچنین نشان داده است که آلوئه ورا می تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است علائم را کاهش دهد.16منبع مورد اعتماد).

لینک کوتاه

https://b2n.ir/g63139

برای کمک به اطمینان از مثبت ترین نتیجه، چندین چیز وجود دارد که پس از مصرف پرکننده لب باید از آنها اجتناب کرد.

ضربه به لب ها

ویلیامز به بیماران توصیه می کند که بلافاصله پس از درمان از هر نوع ضربه به لب ها خودداری کنند. از آنجایی که لب ها از بافت حساسی تشکیل شده اند، ضربه نسبی است. مهم است که مراقب باشید تا از آسیب به لب ها، از جمله گاز گرفتن لب ها جلوگیری کنید.

خوردن غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد

ویلیامز همچنین توصیه می‌کند که بیماران بلافاصله پس از انجام این عمل، غذای متوسط ​​را بخورند. خوردن غذای خیلی سرد یا خیلی گرم ممکن است «در صورتی که بیماران اقلام خیلی سرد یا گرم مصرف می‌کنند باعث سرمازدگی یا سوختگی لب‌ها شود». 

او خاطرنشان می‌کند که پرکننده‌های لب بلافاصله پس از عمل، احساسات لب‌ها را تغییر می‌دهند.

ویلیامز خاطرنشان می‌کند که بیماران پس از پرکننده‌ها باید غذاهای تند یا شور بخورند. لین اضافه می‌کند که «اگر لب‌های شما برای این عمل بی‌حس شده بود، بهتر است قبل از خوردن و نوشیدن صبر کنید تا بی‌حسی از بین برود».

مصرف الکل

به گفته لین، برای به حداقل رساندن احتمال کبودی، باید از مصرف الکل در 24 تا 48 ساعت اول پس از درمان خودداری کنید

. تا چند روز پس از دریافت فیلر باید از مصرف الکل خودداری کرد زیرا الکل خون را رقیق می کند و می تواند کبودی را بدتر کند

. او همچنین به شما توصیه می کند چند روز قبل از عمل به همین دلیل از مصرف الکل خودداری کنید.

با استفاده از نی

لین خاطرنشان می کند که در 24 تا 48 ساعت بلافاصله پس از عمل، بهتر است از استفاده از نی برای نوشیدن خودداری کنید. 

او توضیح می دهد: «فشار و حرکت مورد نیاز برای استفاده از نی ممکن است باعث اعوجاج پرکننده شود.

تمرین ورزشی دشوار

بهتر است بلافاصله پس از عمل از ورزش یا فعالیت شدید خودداری کنید.

 لین می‌گوید: «در 24 تا 48 ساعت اول پس از عمل، بیماران باید از فعالیت‌های شدید یا ورزش اجتناب کنند.

 این فعالیت ها می توانند ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش دهند که ممکن است تورم و کبودی را افزایش دهد.

رژ لب یا بالم لب

برای حداقل هشت ساعت پس از درمان، ویلیامز بیماران را تشویق می کند "از گذاشتن چیزهایی مانند رژ لب یا بالم لب روی لب خودداری کنند."

 این برای کمک به کاهش پتانسیل عفونت است.

لین می گوید بالم یا براق کننده را می توان به محض 24 ساعت پس از دریافت فیلر استفاده کرد، به شرطی که با ظرافت اعمال شوند تا فشار بیش از حد به فیلر تازه وارد نشود.

لب های شما ممکن است حساس باشند، بنابراین یک بالم لب ملایم ممکن است در ابتدا راحت ترین باشد. " 

خوابیدن روی صورت شما

پس از درمان، لین توصیه می کند از هر گونه فعالیتی که مستقیماً به صورت شما فشار وارد می کند، مانند خوابیدن به صورت رو به پایین در بالش خودداری کنید. 

او می‌گوید: «این کار برای جلوگیری از جابجایی پرکننده در حین ته نشین شدن است. 

ویلیامز اضافه می کند که برای ایمن بودن، تا هفت روز به خود فرصت دهید.

لین می‌گوید: «زمانی که بهبود یافتید و احساس کردید که لب‌هایتان به حالت عادی بازگشته‌اند، می‌توانید به استفاده از لب‌هایتان همانطور که معمولاً انجام می‌دهید، بازگردید.

به طور کلی، این چند روز طول می کشد."

بوسیدن

بوسیدن، مانند خوابیدن روی صورت، ممکن است در نحوه ته نشین شدن پرکننده های لب در لب های شما اختلال ایجاد کند و طبق نظر متخصصان ما باید حداقل 24 ساعت پس از درمان از آن اجتناب شود.

برای کمک به کاهش تورم، لین یخ را پیشنهاد می کند. بیست و چهار ساعت پس از دریافت پرکننده لب، احتمالاً همچنان مقداری تورم و کبودی را تجربه خواهید کرد. 

می توانید تا هفت روز یا تا زمانی که تورم را تجربه کنید، یخ را نگه دارید.

سیگار کشیدن

ویلیامز به افرادی که از پرکننده های لب استفاده می کنند توصیه می کند پس از درمان از کشیدن سیگار خودداری کنند. 

او می‌گوید: «این می‌تواند باعث انقباض عروق شود که جریان خون را باریک می‌کند و به طور کلی پس از هر روش تهاجمی باید از آن اجتناب کرد.

برای بیمارانی که سیگار می‌کشند، لین توصیه می‌کند که سیگار را حداقل یک هفته پس از درمان قطع کنند.

پرواز کردن

همچنین ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از کبودی اضافی، از سفرهای هوایی پس از درمان خودداری کنید.

 لین توصیه می‌کند تا «هفته اول پس از دریافت فیلر از پرواز خودداری کنید، زیرا تغییرات فشار در هواپیما ممکن است کبودی را بدتر کند».

سنجش نتایج نهایی

وسوسه انگیز است که ظاهر جدید خود را بلافاصله پس از عمل ارزیابی کنید، اما به دلیل تورم و کبودی، بهتر است قبل از ارزیابی موفقیت درمان خود تا یک هفته صبر کنید. 

ویلیامز می‌گوید: «همانند هر روش تهاجمی، کبودی یا تورم وجود دارد که می‌تواند چند روز طول بکشد، اما اکثر بیماران می‌توانند نتایج نهایی را پس از هفت روز درک کنند.»

لین می گوید که گاهی اوقات ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا بتوانید نتایج نهایی را بسنجید. 

ته نشین شدن کامل فیلر ممکن است تا یک ماه طول بکشد، بنابراین ممکن است دو هفته پس از عمل احساس کنید لب هایتان کمی بیش از حد پر شده است یا خیر. او می‌گوید، بسته به نوع پرکننده‌ای که استفاده شده است، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج تا یک سال دوام داشته باشد.

 پرکننده لب مبتنی بر اسید هیالورونیک حدود شش ماه تا یک سال دوام می آورد، بسته به اینکه بدن شما چقدر سریع فیلر را تجزیه می کند.

هر دو جراح خاطرنشان می کنند که اگر در هر زمان پس از درمان در مورد نتایج، حتی ظرف یک ماه پس از تزریق، نگرانی دارید، باید با تزریق کننده تماس بگیرید.

لینک کوتاه 

https://b2n.ir/t72433

انتظار چه چیزی پس از لیزر موهای زائد است

یاسین بازدید : 38 یکشنبه 13 شهریور 1401 : 11:00 نظرات (0)

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی، متخصص پوست در انتخاب لیزر مناسب و انجام درمان، نوع پوست و موی منحصر به فرد، شیوه زندگی و داروهای شما را در نظر می گیرد.

بعد از خاموش شدن لیزرها، کار شما تمام نمی شود. برای کاهش خطر عوارض جانبی و اطمینان از بهترین نتایج، باید به نواحی آسیب دیده TLC دقیق بدهید.

حتی اگر دستورات پزشک خود را به طور کامل دنبال کنید، عوارض جانبی عادی بعد از عمل عبارتند از:

  • ورم
  • سرخی
  • تغییر رنگ
  • درد خفیف

نشان می دهد که چیزی درست نیست

اگر عوارض جانبی جدی تری مانند موارد زیر را تجربه کردید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تورم قابل توجه
  • سوختگی یا تاول
  • درد شدیدی که به داروهایی که دکتر شما تجویز کرده پاسخ نمی دهد
  • اسکار یا تغییر رنگدانه
  • علائم عفونت (مانند چرک، تغییر رنگ یا قرمزی)
  • عوارض جانبی که بعد از 3 روز باقی می مانند

آن را خنک نگه دارید

لیزرها پوست شما را گرم کردند - اکنون زمان آن است که دوباره آن را خنک کنید. یک پارچه تمیز و نرم را با آب خنک به طور مکرر روی ناحیه مورد نظر بمالید.

همچنین می توانید از کیسه یخ پیچیده شده در یک حوله کاغذی برای کاهش تورم و ناراحتی استفاده کنید.

طبق دستور داروها را مصرف کنید/استفاده کنید

پزشک ممکن است برای شما یک کرم استروئیدی برای به حداقل رساندن هرگونه سوختگی تجویز کند. همچنین ممکن است از تیلنول یا یک ضدالتهاب بدون نسخه برای تسکین اثرات استفاده کنید، اما همیشه برای اطمینان با پوست خود صحبت کنید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

دور نگه داشتن پاهای تازه صاف خود از ساحل به مدت یک ماه ممکن است به نظر یک مشکل بزرگ باشد، اما این چیزی است که پزشک دستور داده است.

از آنجایی که ناحیه آسیب دیده بسیار حساس خواهد بود، از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ناحیه درمان به مدت یک ماه قبل و یک ماه بعد از عمل خودداری کنید. بعد از تمام شدن این زمان، به شدت روی ضد آفتاب بروید .

اکنون، در اینجا آنچه که *نباید* بعد از لیزر موهای زائد انجام دهید آمده است

هنگامی که بعد از عمل انجام می‌دهید، چندین چیز وجود دارد که باید تا زمانی که پوستتان بهبود می‌یابد از آنها اجتناب کنید.

در اینجا مواردی که باید به لیست انجام *نباید* خود اضافه کنید آمده است:

  • درمان دیگری را در کمتر از 4 تا 6 هفته برنامه ریزی نکنید. برای دستیابی به نتایج دلخواه ممکن است چندین درمان لازم باشد، اما پوست شما به زمان نیاز دارد تا در این مدت بهبود یابد.
  • موم یا موچین نکنید. کشیدن و چنگ زدن به پوست می تواند باعث تحریک بیشتر چیزها شود.
  • برنزه نکن پراکندگی زیر نور خورشید (یا در یک تخت برنزه کننده) می تواند خطر سوختگی های جدی یا هایپرپیگمانتاسیون دائمی را افزایش دهد . 1 ماه صبر کنید تا روال خرگوش های ساحلی خود را از سر بگیرید.

  • از لوسیون برنزه کننده استفاده نکنید. با عرض پوزش، هیچ برنزه تقلبی نیز وجود ندارد - حداقل برای یک هفته. لوسیون های برنزه کننده معمولاً حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند باعث جوش، سوختگی یا برآمدگی شوند.
  • محصولات معطر، میوه ای یا معطر را روی این ناحیه قرار ندهید. بهتر است تا یک هفته بعد از عمل از مصرف هرگونه عطر، مواد شوینده یا عطر خودداری کنید. از آنجایی که منطقه بسیار حساس خواهد بود، مواد شیمیایی خشن ممکن است واکنشی را تحریک کنند.

  • از دئودورانت استفاده نکنید (اگر لیزر موهای زائد را در حفره های بازو انجام داده اید). فقط حدود 7 روز وانمود کنید که 1800 است.
  • از اسکراب بدن استفاده نکنید. حدود یک هفته بعد از اسکراب های لایه بردار خشن خودداری کنید

  • دوش یا حمام فوق العاده داغ نگیرید . حداقل 48 ساعت صبر کنید قبل از اینکه دوباره به یک دوش آب گرم* برگردید ، اگر این مورد شماست. از سونا و اتاق بخار نیز صرف نظر کنید.
  • به استخر یا جکوزی نروید. حداقل یک هفته از کلر یا مواد شیمیایی خشن دوری کنید.

قلمرو کلنگی: آیا می توانم بعد از لیزر موهای زائد اصلاح کنم؟

آیا هنوز پس از لیزر موهای زائد با کلش مواجه می شوید؟ آن طبیعی است. طبق گفته AADA، اولین روش لیزر موهای زائد شما حدود 10 تا 25 درصد از موهای شما را در ناحیه درمان از بین می برد.

اگرچه موچین و اپیلاسیون ممنوع است، اما شما می توانید پس از حدود یک هفته پس از لیزر ، با دقت اصلاح کنید. ابتدا صبر کنید تا تورم، ناراحتی یا تغییر رنگ از بین برود.

هرگز پوست را اصلاح نکنید اگر:

  • ملتهب
  • قرمز یا بی رنگ
  • دردناک یا تحریک شده
بعد از لیزر از چه مراقبت های پوستی می توانم استفاده کنم؟

زرادخانه مراقبت از پوست شما ممکن است نیاز به تعمیرات اساسی موقت داشته باشد، زیرا منتظر بهبودی پوست خود هستید. حداقل برای یک هفته پس از عمل، به یاد داشته باشید:

  • از آب ولرم استفاده کنید. حتی اگر عاشق دوش گرفتن آنقدر گرم هستید که باعث می‌شود شریک زندگی‌تان جیغ بکشد، فعلاً باید از چیزهای ولرم‌تری استفاده کنید. آب داغ می تواند منطقه را تحریک کند.
  • از همه چیز بدون عطر استفاده کنید. به دنبال لوسیون های مرطوب کننده، ملایم و پاک کننده های طراحی شده برای پوست های حساس باشید . و به یاد داشته باشید که از اسکراب های خشن و لایه بردارها صرف نظر کنید. در صورت شک، صد در صد آلوئه ورا باید این کار را انجام دهد.
  • کرم اصلاح را کنار بگذارید. به خاطر داشته باشید: به هر حال برای جلوگیری از مشکلات، نباید حداقل یک هفته اصلاح کنید. همین امر در مورد کرم های رفع موهای زائد نیز صدق می کند.

لینک کوتاه 

چند روش برای کاهش پیری زودرس پوست

یاسین بازدید : 44 شنبه 12 شهریور 1401 : 10:01 نظرات (0)

با افزایش سن افراد، طبیعی است که پوست نازک تر، خشک تر و افزایش چین و چروک و سایر علائم پیری را تجربه کنند.

 با این حال، انتخاب های محیطی و سبک زندگی شما گاهی می تواند باعث پیری زودرس پوست شما شود. برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، متخصصان پوست دارای گواهی هیئت مدیره توصیه می کنند این نکات ساده را دنبال کنید.


چند روش برای کاهش پیری زودرس پوست

خورشید نقش مهمی در پیری زودرس پوست ما دارد. سایر کارهایی که ما انجام می دهیم نیز می توانند پوست ما را سریعتر از آنچه به طور طبیعی انجام می دهد پیر شوند. 

برای کمک به بیماران خود از پیری زودرس پوست، متخصصان پوست نکات زیر را به بیماران خود ارائه می دهند.

هر روز از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. چه گذراندن یک روز در ساحل یا دویدن، محافظت در برابر آفتاب ضروری است

. شما می توانید با جستجوی سایه، پوشاندن لباس های محافظ در برابر آفتاب - مانند پیراهن سبک و آستین بلند، شلوار، کلاه لبه پهن و عینک آفتابی با محافظ UV - و استفاده از کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع، از پوست خود محافظت کنید. SPF 30 (یا بالاتر) و مقاوم در برابر آب.

 شما باید هر روز ضد آفتاب را برای تمام پوست هایی که با لباس پوشانده نشده است استفاده کنید. برای محافظت مؤثرتر، به دنبال لباس هایی باشید که دارای برچسب فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UPF) هستند.

به جای برنزه شدن از خود برنزه کننده استفاده کنید. هر بار که برنزه می شوید، پوست خود را زودتر از موعد پیر می کنید. اگر از نور خورشید، تخت برنزه کردن یا سایر تجهیزات برنزه کردن داخل خانه برنزه شوید، این امر صادق است. همه اشعه های مضر UV منتشر می کنند که سرعت پیری پوست شما را تسریع می کند.

اگر سیگار می کشید، آن را متوقف کنید.

 سیگار کشیدن سرعت پیری پوست را بسیار افزایش می دهد. باعث ایجاد چین و چروک و رنگی کدر و کدر می شود.

از حالت های تکراری صورت خودداری کنید. هنگامی که حالت چهره را ایجاد می کنید، ماهیچه های زیرین را منقبض می کنید. اگر چندین سال یکسان عضلات را منقبض کنید، این خطوط دائمی می شوند. استفاده از عینک آفتابی می‌تواند به کاهش خطوط ناشی از چشم دوزی کمک کند.

از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. یافته های چند مطالعه نشان می دهد که خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه ممکن است به جلوگیری از آسیب هایی که منجر به پیری زودرس پوست می شود کمک کند. یافته های مطالعات تحقیقاتی همچنین نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی قند یا سایر کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند پیری را تسریع کند.

کمتر الکل بنوشید. الکل روی پوست خشن است. پوست را کم آب می کند و به مرور به پوست آسیب می رساند. این می تواند ما را پیرتر نشان دهد.

بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. یافته های چند مطالعه نشان می دهد که ورزش متوسط ​​می تواند گردش خون را بهبود بخشد و سیستم ایمنی را تقویت کند. این به نوبه خود ممکن است ظاهری جوان تر به پوست بدهد.

پوست خود را به آرامی تمیز کنید. تمیز کردن پوست می تواند پوست شما را تحریک کند. تحریک پوست باعث تسریع پیری پوست می شود. شستشوی ملایم به حذف آلودگی، آرایش و سایر مواد بدون تحریک پوست شما کمک می کند.

صورت خود را دو بار در روز و پس از تعریق شدید بشویید. تعریق، به خصوص هنگام استفاده از کلاه یا کلاه ایمنی، پوست را تحریک می کند، بنابراین می خواهید پوست خود را پس از تعریق در اسرع وقت بشویید.

هر روز یک مرطوب کننده صورت بزنید. مرطوب کننده آب را در پوست ما حبس می کند و ظاهری جوان تر به آن می بخشد.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست را که باعث سوزش یا سوزش می شوند را متوقف کنید . وقتی پوست شما می سوزد یا می سوزد، به این معنی است که پوست شما تحریک شده است. تحریک پوست می تواند آن را پیرتر نشان دهد.

توجه: برخی از محصولات ضد پیری که توسط متخصص پوست تجویز می شوند ممکن است دچار سوختگی یا سوزش شوند. 

هنگام استفاده از یک محصول ضد پیری تجویزی، ممکن است مشکلی ایجاد شود. فقط حتما به متخصص پوست خود اطلاع دهید.

هیچ وقت برای سود بردن دیر نیست

حتی افرادی که علائم پیری زودرس پوست را دارند نیز می توانند از ایجاد تغییرات در سبک زندگی سود ببرند

. با محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، به آن فرصتی می دهید تا بخشی از آسیب را ترمیم کند. سیگاری هایی که سیگار را ترک می کنند اغلب متوجه می شوند که پوستشان سالم تر به نظر می رسد

اگر علائم پیری پوست شما را آزار می دهد، ممکن است بخواهید به متخصص پوست مراجعه کنید . درمان‌های جدید و روش‌های کم‌تهاجمی برای صاف کردن چین و چروک‌ها، سفت‌کردن پوست، و بهبود چهره، به بسیاری از افراد پوستی جوان‌تر می‌دهد.

لینک کوتاه

https://b2n.ir/g69887

چند تمرین موثر صورت برای بلند کردن طبیعی ابروهای شما

یاسین بازدید : 44 یکشنبه 06 شهریور 1401 : 12:00 نظرات (0)

آیا می خواهید بدون هزینه گزافی در خانه لیفت ابرو انجام دهید؟ اگر بله، پس مطمئن باشید که به نقطه درستی آمده اید.

این پست تمام رازهایی را که شما برای دانستن آن در تمام این مدت مُردید آشکار می کند. پس به خواندن ادامه دهید تا کشف کنید.

در این مقاله

لیفت ابرو با تمرینات صورت!

امروز این تمرینات هیجان انگیز لیفت ابرو را امتحان کنید! انجام همه آنها بسیار ساده است و نیازی به کمک زیادی ندارید.

  1. انگشتان میانی هر دو دست را زیر هر ابرو قرار دهید. این به آرامش ابروهای شما کمک می کند.
  2. دوم، مطمئن شوید که کف دست‌هایتان روی صورتتان قرار دارند.
  3. پس از انجام این کار، ابروهای خود را ابتدا به سمت بالا و سپس به سمت بیرون بیاورید زیرا چشمان شما باز می مانند.
  4. حالا تا 5 ثانیه بعد در آن حالت ثابت بمانید.
  5. پس از این کار، ابروهای خود را به سمت پایین در برابر انگشتان خود فشار دهید. مطمئن شوید که هر دو چشمتان باز هستند.
  6. دوباره حدود 5 ثانیه نگه دارید.
  7. برای به حداکثر رساندن نتایج، سه بار تکرار کنید

  1. حالا تا جایی که می توانید به پایین نگاه کنید تا چشمانتان کاملا بسته شوند. شما باید یک کشش خفیف را احساس کنید.
  2. هنگامی که احساس کردید، 5 ثانیه در آن وضعیت بمانید.
  3. حالا چشمان خود را بسته نگه دارید و سعی کنید تا جایی که می توانید به سمت بالا نگاه کنید. شما باید دوباره یک کشش خفیف را احساس کنید.
  4. دوباره 5 ثانیه نگه دارید و بگذارید آرام شود.
  5. این تمرین را 6 بار تکرار کنید.
  6. سر خود را صاف نگه دارید و به جلو نگاه کنید.
  7. اکنون سر خود را تا جایی که می توانید بی حرکت نگه دارید و سپس برای چند ثانیه آینده به سمت بالا نگاه کنید.
  8. همانطور که به سمت پایین نگاه می کنید همین کار را تکرار کنید.
  9. این تمرین را در مجموع حدود 6 بار ادامه دهید.
  10. وقتی نگاه کردن به بالا و پایین را تمام کردید، سعی کنید به چپ و راست نگاه کنید.

  1. همانطور که خود را در آن وضعیت نگه می دارید، سعی کنید ابروهای خود را به سمت پایین بیاورید. آنها باید به چشمان شما نزدیکتر باشند.
  2. حالا هر دو چشم خود را باز کنید و هر دو ابرو را تا جایی که می توانید بالا بیاورید.
  3. این تمرین را حداقل 6 بار ادامه دهید.

  1. تا جایی که می توانید چشمان خود را محکم ببندید.
  2. حالا هر دو ابروی خود را تا حد امکان بالا ببرید.
  3. چند ثانیه نگه دارید و مطمئن شوید که چشمان خود را باز نکنید.
  4. این تمرین را 10 تا 15 بار تکرار کنید.
  5. این کار را سه بار در روز انجام دهید تا نتیجه را به حداکثر برسانید

لینک کوتاه

https://b2n.ir/b50789

چگونه مدیتیشن به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید

یاسین بازدید : 28 یکشنبه 30 مرداد 1401 : 16:16 نظرات (0)

چگونه مدیتیشن شما را جوان تر می کند

 «استرس تأثیری واقعی بر بدن ما وارد می‌کند که به نوبه خود می‌تواند ما را پیرتر از آنچه هستیم نشان دهد.» هیچ اشکالی ندارد که بخواهیم جوانتر به نظر برسیم، اما اغلب اوقات ما به دنبال جوانی هستیم در حالی که باید به دنبال سلامتی باشیم.

بنابراین چگونه مدیتیشن به مبارزه با استرس کمک می کند . همه اینها به کورتیزول مربوط می شود، که اغلب به دلیل ارتباط آن با پاسخ استرس، "هورمون استرس" نامیده می شود

. به گفته فلچر، کورتیزول اثرات منفی زیادی روی بدن ما دارد، مانند افزایش وزن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست. 

فلچر می گوید: زمانی که در حال جنگ یا فرار هستید، کورتیزول به داخل پوست شما نفوذ می کند

بنابراین اگر مورد حمله یک شکارچی قرار گرفتید، چندان خوش طعم نخواهید بود. "وقتی تمرین مدیتیشن را شروع می کنید و کورتیزول خود را کاهش می دهید و بدن خود را با مواد شیمیایی سعادت پر می کنید، درخشش جوانی را به شما باز می گرداند. ببینید، دلیلی وجود دارد که معلم یوگا شما بسیار جوان به نظر می رسد!"

اما به غیر از ظاهر، فلچر می گوید مدیتیشن ما را در زیر پوست نیز جوان تر نگه می دارد

. او به مطالعه ای در سال 2000 اشاره می کند که در آن بیمارستان عمومی ماساچوست با دانشکده پزشکی هاروارد برای بررسی توده مغز، به ویژه نواحی قشر تخصصی مغز که چیزهایی مانند شناخت را کنترل می کنند، همکاری کرد. این مناطق به مرور زمان نازک می شوند و از حدود 30 سالگی شروع می شود. 

فلچر می گوید: «آنها دریافتند که میانگین ضخامت مراقبه کنندگان بین 40 تا 50 سال با ضخامت متوسط ​​مغز افراد بین بیست تا سی سال قابل مقایسه است. یک تمرین منظم مدیتیشن شواهدی از جوان نگه داشتن مغز تا 20 سال در مقایسه با مغز افراد غیر مدیتیشن نشان داد.

بنابراین مدیتیشن نه تنها به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید، بلکه از درون و بیرون نیز احساس جوانی خواهید داشت. 

چگونه مدیتیشن باعث می شود عمیق تر بخوابید

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، 40.6 میلیون آمریکایی در خواب شبانه مشکل دارند و فلچر می گوید که او یکی از آنها بوده است. یعنی تا زمانی که او شروع به مراقبه کرد.

او می‌گوید: « من تا اولین روز مدیتیشن به مدت 18 ماه در طول شب نخوابیدم

دلیل اینکه بسیاری از مردم مشکل خواب دارند این است که

ما عمدتا از خواب خود به عنوان زمانی برای تسکین استرس استفاده می کنیم و این بدان معناست که خواب ما آنطور که می تواند آرام باشد."

با مدیتیشن در طول روز، به بدن خود اجازه می‌دهید از این زمان برای کاهش استرس استفاده کند تا بتوان از زمان خواب خود برای همین استفاده کرد.

به ادامه بروید

فلچر می گوید، علاوه بر این، مدیتیشن شما را به حالت چهارم هوشیاری نیز می فرستد.

در سال‌های اخیر، دانشمندان دریافته‌اند که حالت‌هایی از هوشیاری خارج از بیداری، خواب و رویا وجود دارد و مدیتیشن وسیله‌ای برای دستیابی به حالت چهارم است که استراحت عمیقی را در طول روز به بدن شما بدون خماری بعد از خواب می‌دهد.....

لینک کوتاه

رام کردن موهای وز ممکن است سخت باشد، اما غیرممکن نیست.

موخوره ناشی از خشکی موهایی است که رطوبت ندارند. از قضا، هوای مرطوب و مرطوب باعث بدتر شدن موهای وز می شود.

این به این دلیل است که موهای خشک سعی می کنند رطوبت هوا را جذب کنند و باعث می شود که کوتیکول یا لایه بیرونی هر مو به جای صاف دراز کشیدن متورم شود. کوتیکول شامل فلس های همپوشانی است که جدا شده و در هوای مرطوب بالا می آیند. این باعث می شود موها وز به نظر برسند.

هر چیزی که مو را خشک کند می تواند موخوره را بدتر کند. این شامل شامپوهایی است که قلیایی هستند و محصولاتی مانند ژل های حالت دهنده که حاوی الکل هستند. ابزارهای حالت دهنده ای که از گرما استفاده می کنند نیز می توانند مو را خشک کرده و موخوره را ایجاد کنند.

اگر می‌خواهید ظاهری صاف‌تر به قفل‌هایتان داشته باشید، درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌تواند رطوبت را بازیابی کند و به کاهش موخوره کمک کند. مزیت اضافه شده این است که افزایش رطوبت نیز می تواند به بهبود سلامت مو کمک کند.

1. سرکه سیب

موهای سالم سطح pH اسیدی دارند که بین 4.5 تا 5.5 متغیر است. وقتی تعادل pH مو در این محدوده باشد، کوتیکول ها بسته و صاف می مانند. وقتی مو خیلی قلیایی می شود، کوتیکول ها باز می شوند و ظاهری وز می کنند.

سرکه سیب یک آلفا هیدروکسی اسید است که کمی اسیدی است. به همین دلیل، شواهد حکایتی نشان می دهد که وقتی به صورت موضعی استفاده شود، ممکن است برای رام کردن موهای وز مفید باشد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

سرکه سیب همچنین می تواند به از بین بردن باقی مانده محصول کمک کند، که می تواند موها را درخشان تر نشان دهد. به عنوان یک امتیاز اضافی، سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. ممکن است به کاهش شوره سر کمک کند ، اما هیچ مطالعه ای هنوز این را تایید نکرده است.

برای استفاده از سرکه سیب برای موهای خود:

  1. 1/3 فنجان سرکه سیب ارگانیک را با 1 لیتر آب گرم مخلوط کنید.
  2. به مقدار لازم روی موهایتان بریزید. می‌توانید بقیه را برای استفاده بعدی ذخیره کنید یا از همه آن‌ها بر اساس ضخامت و طول موهایتان استفاده کنید.
  3. بگذارید مخلوط به مدت ۱ تا ۳ دقیقه روی موهایتان بماند.
  4. با آب خنک بشویید.
  5. هوا خشک.
  6. یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

سرکه سیب می تواند بوی قوی داشته باشد، اما بوی آن باید با آبکشی از بین برود.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است . روغن نارگیل وقتی روی موها بمالید به راحتی جذب می شود ومی تواند کمک کندمنبع مورد اعتمادرطوبت را به موها اضافه کنید و از دست دادن پروتئین را کاهش دهید.

برای افزایش رطوبت و کاهش موخوره، از مقدار کمی روغن نارگیل به عنوان پیش شستشو یا پس از شستشو استفاده کنید. برای استفاده:

  1. مقدار کمی روغن نارگیل ارگانیک را در کف دست خود قرار دهید. آن را به آرامی روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید.
  2. بگذارید 15 دقیقه بماند.
  3. موهای خود را با شامپو بشویید تا روغن نارگیل از بین برود.

همچنین می‌توانید پس از شامپو کردن، مقدار کمی روغن نارگیل را روی موهایتان بگذارید یا آن را به عنوان ماسک در طول شب روی موهایتان بگذارید.

اگر از روغن نارگیل به عنوان یک درمان شبانه استفاده می کنید، از یک روبالشی قدیمی یا حوله نرم زیر سر خود استفاده کنید تا از لکه های روغن جلوگیری کنید.

3. روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از عوامل مرطوب کننده مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E است.

بسیاری از مصرف کنندگان روغن آرگان بر این باورند که این روغن دارای مزایای محافظتی برای مو در برابر گرما است، مانند مواردی که توسط محصولات حالت دهنده یا نور خورشید ایجاد می شود. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

برای استفاده از روغن آرگان برای کاهش موخوره:

  1. چند قطره را قبل از حالت دادن به موهای مرطوب بمالید.
  2. اطمینان حاصل کنید که روغن به طور یکنواخت در سراسر موهایتان، از پوست سر تا نوک سر، پخش می شود. می توانید از یک شانه یا برس برای پراکندگی آن از ریشه تا نوک استفاده کنید، یا آن را با انگشتان خود در موهای خود شانه کنید.
  3. مراقب باشید فقط از مقدار کمی روغن استفاده کنید. اگر زیاده روی کنید، ممکن است موهایتان چرب یا چرب به نظر برسد.

همچنین می‌توانید از روغن آرگان برای موهای خشک بین درمان‌های حالت دهنده استفاده کنید.

4. آووکادو

آووکادو فقط یک نان تست مد روز نیست. این ابرمیوه مملو از مواد مغذی است که برخی از آنها مانند ویتامین A و E ممکن است به تقویت موهای شما کمک کند .

همچنین مملو از رطوبت است که می تواند به هیدراته کردن موهای شما و رفع موخوره کمک کند.

سعی کنید این ماسک مو آووکادو را در خانه درست کنید:

  1. یک آووکادوی رسیده و متوسط ​​را له کنید.
  2. با 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک قوام یکدست و ماسک مانند به دست آورید. نباید آبریزش کند.
  3. ماسک را آزادانه روی پوست سر و موهای خود بمالید.
  4. موهای خود را با کلاه یا حوله پلاستیکی بپوشانید. بگذارید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند.
  5. به طور کامل شامپو بزنید تا ماسک پاک شود.

از این ماسک مو یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

5. تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از چربی های اشباع شده، بیوتین و ویتامین ها است. شواهد زیادی وجود ندارد که تخم مرغ را به کاهش موخوره مرتبط کند، اما برخی افراد معتقدند که ماسک تخم مرغ می تواند موها را سالم تر، درخشان تر و بدون وز کند.

اگر به تخم مرغ حساسیت دارید از این درمان استفاده نکنید .

برای تهیه ماسک تخم مرغ برای مو:

  1. دو عدد تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کند.
  2. مخلوط تخم مرغ را روی موها و پوست سر خود بمالید.
  3. موهای خود را با کلاه پلاستیکی بپوشانید.
  4. بگذارید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند.
  5. به طور کامل شامپو بزنید.

می توانید این درمان را با ترکیب یک تخم مرغ با روغن نارگیل یا روغن آرگان تغییر دهید. به همین ترتیب هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

محصولاتی که ممکن است کمک کند

محصولاتی که انتخاب می‌کنید می‌توانند موخوره را ایجاد یا از بین ببرند. همیشه به دنبال محصولات مراقبت از مو باشید که حاوی مواد مفید هستند و از محصولاتی که حاوی الکل یا پاک کننده های خشن مانند سدیم لوریل سولفات هستند اجتناب کنید.

در زیر برخی از محصولاتی که ممکن است بتوانند وز مو را کاهش دهند آورده شده است.

سرم مو

سرم مو، موها را پوشش می دهد و درخشندگی و محافظت در برابر رطوبت را فراهم می کند. سرم مو آسیب را التیام نمی بخشد، اما می تواند به محافظت از مو در برابر عناصر کمک کند و به حفظ رطوبت آن کمک کند.

هنگام انتخاب یک سرم، به دنبال یک سرم مرطوب کننده باشید، 

نرم کننده ترک در

نرم‌کننده‌های ترک‌دار بعد از شامپو استفاده می‌شوند و به همان روشی که از هر نرم‌کننده استفاده می‌کنید استفاده می‌شوند. تفاوت این است که به جای آبکشی این حالت، آن را روی موهای خود بگذارید.

نرم کننده ترک می تواند به افزایش نرمی و رطوبت مو کمک کند و آن را بدون وز نگه دارد.

شما می خواهید نرم کننده ای بخرید که به طور خاص فرموله شده باشد تا در آن باقی بماندمواد خوب روغن کنترل موخوره .

ماسک مو

ماسک‌های مو می‌توانند مقادیر زیادی از مواد مفید را برای مو فراهم کنند که ممکن است به تغذیه، مرطوب و بدون وز کردن مو کمک کند.

لینک کوتاه 

https://is.gd/lnnebc

چند دلیل برای اینکه پوست سر شما خیلی خارش دارد

یاسین بازدید : 44 یکشنبه 02 مرداد 1401 : 9:32 نظرات (0)

. شوره سر

ظاهر و احساس : شما پوسته های سفید و خارش در سرتاسر سر دارید.

علت آن چیست : شوره سر سه علت اصلی دارد: پوست سر چرب (نه خشک)، تجمع پوست مرده یا محصولات حالت دهنده، یا قارچ مخمر مانندی به نام مالاسزیا .

. واکنش آلرژیک

ظاهر و احساس آن : کل پوست سر شما احساس خارش و خشکی یا بیش از حد چرب می کند. به گفته دکتر گرین، زمانی که مقدار زیادی محصول در آن قرار می دهید، موهای شما اغلب تحریک می شود و این می تواند باعث خراشیدگی شما شود.

. شپش

ظاهر و احساس آن : شپش باعث ایجاد احساس خارش در سرتاسر سر شما می شود. دکتر رادنی می‌گوید، ممکن است تخم‌های انگل‌ها را نیز در امتداد ساقه موی خود ببینید (آن‌ها می‌توانند مانند دانه‌های برنج به نظر برسند).

چه چیزی باعث آن می شود :

شما از تماس با فردی که آن را دارد، یا به دلیل به اشتراک گذاشتن چیزهایی که استفاده کرده است،

مانند کلاه، شانه یا برس، به شپش سر مبتلا می شوید. دکتر گرین به بیماران خود توصیه می کند که مراقب شپشی باشند که فرزندان یا خواهر و برادرشان ممکن است از مدرسه یا اردوگاه تابستانی به خانه بیاورند.

نحوه تسکین : شامپو پرمترین معمولاً برای درمان شپش استفاده می شود. دکتر رادنی می‌گوید در حالی که می‌توانید آن را به‌صورت OTC پیدا کنید، ممکن است به نسخه‌ای نیاز داشته باشید، به‌ویژه اگر موردی جدی دارید.

 گال

ظاهر و احساس آن: به گفته دکتر رادنی، باعث خارش بسیار شدید و آزاردهنده می شود.

علت آن : گال توسط کنه های ریز ایجاد می شود که در پوست سر شما سوراخ می شود. این خیلی شایع نیست،

اما افرادی که به این عارضه مبتلا می شوند معمولاً با فرد دیگری که گال دارد تماس نزدیک داشته اند. 

کرم حلقوی پوست سر

ظاهر و احساس آن : شوره سر یا پوسته پوسته شدن، اگرچه می تواند یک لکه گرد با حاشیه های برجسته باشد.

چه چیزی باعث آن می شود :  عفونت قارچی مسری در اثر تماس مستقیم با فرد آلوده ایجاد می شود. 

دکتر گرین می افزاید که یک دوست پشمالو نیز ممکن است مقصر باشد: "افرادی که بچه گربه و چیزهایی از این قبیل دارند بیشتر احتمال دارد از حیوانات خانگی خود قارچ بگیرند." "من می دانم که این دیوانه است، اما آیا پوست حیوان خانگی شما سالم است؟

این احتمال وجود دارد که اگر حیوان خانگی شما نیز در حال خاراندن است، ممکن است یک عفونت قارچی داشته باشد که شما می توانستید آن را تشخیص دهید.

چگونه تسکین پیدا کنیم : برای موارد خفیف تر، شامپوی ضد قارچ ممکن است این کار را انجام دهد.

لینک کوتاه

https://is.gd/P4mW1j

چگونه می توانم یک شبه پوستی شفاف داشته باشم؟

یاسین بازدید : 243 یکشنبه 26 تیر 1401 : 14:48 نظرات (0)

درمان های خانگی برای شفافیت پوست

چگونه پوست را شفاف کنیم
تغذیه سالم، مصرف آب فراوان، ترک سیگار و تمرین تکنیک های کاهش استرس می تواند به ما در دستیابی به پوستی درخشان کمک کند.

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا را داریم و سعی می کنیم مرتباً خود را آراسته کنیم. متأسفانه، آلودگی، رژیم غذایی سرشار از قندهای فرآوری شده، آسیب های ناشی از نور خورشید و استرس اغلب همراهان همیشگی ما هستند و می توانند باعث آکنه و تیرگی پوست شوند. تغذیه سالم، مصرف آب فراوان، ترک سیگار و تمرین تکنیک های کاهش استرس می تواند به ما در دستیابی به پوستی درخشان کمک کند. با این حال، این یک فرآیند طولانی مدت است. به غیر از پوشاندن لکه ها با آرایش، هیچ عصای جادویی وجود ندارد که بتواند یک شبه پوستی شفاف به شما بدهد.

برای بهبود تدریجی رنگ پوست خود می توانید نکات زیر را امتحان کنید.

  1. استفاده از تکه های یخ روی صورت ایده فوق العاده ای برای طراوت پوست و شفاف کردن آن است. کثیفی را از صورت شما پاک می کند، غدد چربی را کوچک می کند و صورت شما را حجیم می کند.
  2. ممکن است سعی کنید با محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHAs) روبرو شوید. اینها به عنوان سرم برای شستشوی صورت حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک و/یا اسید لاکتیک موجود هستند. آنها باعث می شوند که لایه بیرونی پوست به آرامی از بین برود و پوست شفاف تری در زیر آن نمایان شود.
  3. سرم های صورت حاوی ویتامین C و لایه بردارهای صورت نیز روی پوست های کدر به خوبی عمل می کنند. همیشه قبل از استفاده از محصولات جدید یک پچ تست برای بررسی حساسیت پوست خود انجام دهید.
  4. ژل آلوئه ورا، عصاره چای سبز ، زردچوبه، ماست خواصی برای شبیه سازی بهبود پوست دارند. این را می توان یک شبه برای حداکثر اثر استفاده کرد.
  5. شستن صورت قبل از رفتن به رختخواب بسیار مهم است. منافذ را باز می کند، باکتری ها را تمیز می کند و باقی مانده های آرایش روی پوست را پاک می کند (که ممکن است باعث مسدود شدن منافذ شود). از یک شستشوی ملایم صورت که مناسب نوع پوست شما است استفاده کنید.
  6. استفاده از مرطوب کننده یکی از راه های انعطاف پذیری پوست است. حتی پوست های چرب هم نیاز به آبرسانی دارند.
  7. کرم ضد آفتاب بهترین دفاع شما در برابر آسیب های ناشی از آفتاب و لکه های ناشی از افزایش سن است . از کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا SPF 30 و بالاتر استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را مجدداً طبق دستور استفاده کنید.
  8. با تهیه ماسک صورت با بلغور جو دوسر از مواد آشپزخانه خود بهترین استفاده را ببرید. آب ولرم را با بلغور جو دوسر، ماست، عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و خمیری نرم درست کنید. یک لایه نازک از خمیر را روی پوست خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را بشویید.
  9. روغن درخت چای یکی از بهترین روغن ها برای تقویت پوست های چرب در نظر گرفته می شود. برای هیدراته نگه داشتن پوست، می توانید قبل از خواب روغن درخت چای را روی آکنه های خود بمالید . روغن دانه شاهدانه، روغن دانه کدو تنبل و روغن جوجوبا پوست را هیدراته نگه می دارند.
  10. ۸ ساعت خواب شبانه برای داشتن پوستی سالم بسیار ضروری است. بی خوابی ممکن است واقعاً درخشندگی و سلامت پوست شما را مختل کند. استفاده از یک مرطوب کننده در اتاق خواب به شما کمک می کند تا خواب خوبی داشته باشید .
  11. بیشتر جوش ها و آکنه نتیجه تغییرات هورمونی یا محصولات نامرغوب صورت است. همیشه از محصولات پوستی با کیفیت خوب استفاده کنید. به دنبال درمان به موقع آکنه باشید .
  12. بخار آب بهترین راه برای به دست آوردن حس جوانی و احیا است. سر و صورت خود را با حوله پوشانده شده روی یک کاسه آب داغ نگه دارید. بخار تمام منافذ مسدود شده را عمیقا باز می کند و پوست را تا درونی ترین لایه پاک می کند. برای بهترین نتیجه، همان روش را با ماسک صورت دنبال کنید.
  13. اگر این راه‌حل‌ها کمکی نکرد، می‌توانید برای درمان‌های تهاجمی‌تر مانند لیزر، درم ابریژن ، لایه‌برداری شیمیایی برای مدیریت اسکار و روشن‌کردن رنگدانه‌های پوست به متخصص پوست مراجعه کنید.

لینک کوتاه https://is.gd/mwcN4W

آیا تغییرات رژیم غذایی می تواند به آکنه کمک کند؟

یاسین بازدید : 49 یکشنبه 12 تیر 1401 : 8:57 نظرات (0)

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما رژیم غذایی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. برخی شواهد نشان می دهد که فرد می تواند با مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا 3، محصولات لبنی کمتر و غذاهای کمتر با شاخص گلیسمی بالا، بروز آکنه را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند.

آکنه که سالانه به 50 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا می شود، شایع ترین بیماری پوستی در این کشور است. اغلب در دوران بلوغ شروع می شود و به ویژه در سنین 12 تا 24 سالگی شایع است.

آکنه می تواند باعث پوست چرب و انواع مختلفی از ضایعات از جمله جوش شود. علائم از خفیف تا شدید متفاوت است و می تواند بر کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد.

در حالی که در حال حاضر هیچ درمانی برای آکنه وجود ندارد، طیف وسیعی از درمان های موثر شامل داروهای تجویزی و ژل ها و کرم های بدون نسخه است. تغییرات سبک زندگی همچنین می تواند به کاهش علائم و جلوگیری از جوش زدن کمک کند.

برخی افراد معتقدند که رژیم غذایی نقش مهمی دارد. نتایج یکنظرسنجی 2016منبع مورد اعتمادنشان داد که 71 درصد از شرکت کنندگان فکر می کردند که غذاهای سرخ شده یا چرب باعث آکنه می شوند. برخی دیگر فکر می کردند که شکلات، لبنیات و نوشابه های نوشابه عامل این امر هستند.

در جامعه پزشکی، بحث های گسترده ای در مورد تأثیر رژیم غذایی وجود دارد. در حالی که بسیاری از کارشناسان زمانی فکر می کردند که رژیم غذایی نقشی در ایجاد آکنه ندارد، نتایج برخی از مطالعات اخیر خلاف این را نشان می دهد.

در این مقاله، اثرات رژیم غذایی بر روی پوست را بررسی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که کدام غذاها ممکن است باعث تحریک یا کاهش آکنه شوند. ما همچنین نکات کلی برای درمان آکنه را شرح می دهیم.

رژیم غذایی چه تاثیری روی پوست دارد؟
.

آکنه زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست با سلول های مرده پوست، باکتری ها یا هر دو مسدود شود. این گرفتگی همچنین زمانی رخ می دهد که بدن بیش از حد سبوم تولید می کند، روغنی که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

منافذ مسدود شده می تواند منجر به التهاب و ایجاد جوش و انواع دیگر ضایعات شود.

در دوران بلوغ، بدن بیشتر هورمونی به نام فاکتور رشد شبه انسولین ۱ (IGF-1) تولید می کند. مقداریمطالعاتمنبع مورد اعتمادنشان می دهد که IGF-1 ممکن است تولید سبوم را افزایش دهد و علائم آکنه را بدتر کند.

برخی غذاها همچنین می توانند سطح IGF-1 را افزایش دهند. اجتناب از این غذاها ممکن است به بهبود علائم آکنه و جلوگیری از جوش کمک کند.

غذاهایی که باید اجتناب کرد

  • محصولات لبنی
  • نان، به خصوص نان سفید و شیرینی
  • غلات صبحانه شیرین شده، مانند غلات حاوی ذرت، برنج پف کرده و سبوس فلکس
  • غلات فوری، مانند بلغور جو دوسر و بلغور
  • برخی از میوه ها و سبزیجات، از جمله خربزه، آناناس، کدو تنبل و سیب زمینی
  • پاستاهای غنی شده، مانند ماکارونی بر پایه برنج
  • برنج سفید دانه کوتاه
  • غذاهای میان وعده، مانند چوب شور، کیک برنجی، و ذرت بو داده

نمونه هایی از محصولات لبنی شامل شیر، پنیر، بستنی و ماست است. برخی از افراد مبتلا به آکنه ممکن است از اجتناب از این غذاها سود ببرند.

با این حال، آکادمی پوست آمریکا (AAD) پیشنهاد می کند که اجتناب از غذاهای با GI بالا ممکن است مفیدتر از اجتناب از محصولات لبنی باشد.

خوردن شکلات شیرین نشده حاوی 100 درصد کاکائو نیز ممکن است علائم را در مردان جوان با سابقه آکنه بدتر کند.

در حال حاضر، به نظر می رسد شواهد کمی وجود دارد که غذاهای چرب باعث آکنه می شوند. فعالیت بیش از حد غدد چربی باعث چرب شدن پوست می شود نه چربی و روغن موجود در غذا.

کدام غذاها ممکن است به بهبود آکنه کمک کنند؟
.

این تحقیق در مورد شناسایی غذاهایی که ممکن است با آکنه یا آکنه مبارزه کند یا از آن جلوگیری کند، واضح تر است.

با این حال، در حالی که تحقیقات بیشتری لازم است، رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3ممکن است التهاب را کاهش دهدمنبع مورد اعتمادو علائم آکنه را بهبود می بخشد.

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از:

  • ماهی هایی مانند ماهی خال مخالی، سالمون و ساردین
  • تخم مرغ مرتع شده
  • سویا و محصولات سویا مانند توفو
  • اسفناج و کلم پیچ
  • لوبیا
  • گوشت گاو تغذیه شده با علف
  • آجیل، مانند گردو و بادام
  • دانه کتان
  • دانه های خردل
  • برنج وحشی

اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است،شواهد محدودمنبع مورد اعتمادنشان می دهد که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها و فیبر رژیمی نیز ممکن است با آکنه مبارزه کنند.

صندوق ورودی خود را برای دریافت نکات مراقبتی، تحقیقات و به روز رسانی های درمانی در مورد بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه و موارد دیگر باز کنید.

تنظیم یک رژیم غذایی ضد آکنه

با وجود ابهامات زیاد در مورد اثرات رژیم غذایی بر روی آکنه، تشخیص اینکه کدام غذاها را امتحان کنید و از کدام غذاها اجتناب کنید می تواند سخت باشد.

همچنین، برخی از استراتژی‌ها ممکن است برای برخی افراد موثر باشند اما برای برخی دیگر نه.

داشتن دفترچه خاطرات غذایی می تواند به فرد کمک کند تا غذاهایی را که باعث ایجاد یا بدتر شدن آکنه می شوند، شناسایی کند. هر وعده غذایی و میان وعده را ثبت کنید و نوع و شدت علائم آکنه را که هر روز ایجاد می شود ثبت کنید.

فرد باید این کار را برای چند هفته یا بیشتر انجام دهد و دفترچه خاطرات خود را به یک قرار ملاقات با پزشک یا متخصص پوست بیاورد.

پزشک می تواند به یافتن پیوندهایی بین زمان بروز جوش ها و درج در دفترچه غذایی کمک کند. آنها همچنین می توانند در مورد تغییرات رژیم غذایی توصیه کنند.

هنگام تغییر رژیم غذایی، مهم است که صبور باشید. با توجه به AAD، ممکن است تا 12 هفته طول بکشد تا تغییر رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر روی پوست داشته باشد.

نکات کلی 

انواع داروهای بدون نسخه و نسخه ای موجود است.

پزشک می تواند در مورد یک دوره درمانی مناسب که به شدت علائم بستگی دارد توصیه کند. برای آکنه شدید، پزشک ممکن است فردی را به یک متخصص پوست ارجاع دهد.

نکات کلی برای مدیریت آکنه عبارتند از:

  • شستن پوست و صورت دو بار در روز و بعد از تعریق یا ورزش
  • شستن مرتب موها به خصوص موهای چرب با شامپو
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست ملایم و بدون چربی و لوازم آرایشی
  • اجتناب از برداشتن، خاراندن یا دست زدن به جوش ها
  • اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب

طبق AAD، فرد باید رابطه بین استرس و آکنه را نیز در نظر بگیرد . استرس باعث می شود بدن هورمونی به نام آندروژن بیشتر تولید کند که غدد چربی پوست را تحریک می کند. سپس روغن بیشتری تولید می کنند و این می تواند باعث آکنه شود.

آکنه همچنین می تواند عزت نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به افسردگی ، به ویژه در نوجوانان و بزرگسالان شود. AAD توصیه می کند که آکنه را جدی بگیرید و بر اهمیت مدیریت استرس و مراقبت از علائم افسردگی تاکید کنید.

چشم انداز

برخی شواهد نشان می‌دهند که عوامل غذایی می‌توانند بر آکنه تأثیر بگذارند، اگرچه تحقیقات قطعی مورد نیاز است.

برخی از افراد مبتلا به آکنه ممکن است از ایجاد تغییرات زیر در رژیم غذایی سود ببرند:

  • مصرف بیشتر غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و گیاهان
  • اجتناب از محصولات لبنی و غذاهای با GI و GL بالا

پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای یک راه عالی برای ترکیب این تغییرات است. همچنین، یک دفترچه خاطرات غذایی می تواند به فرد کمک کند تا هر غذایی که باعث تحریک یا بدتر شدن آکنه می شود را شناسایی کند.

لینک کوتاه  

https://is.gd/PqPYG9

آیا قهوه به دندان‌های شما آسیب می‌زند؟

یاسین بازدید : 42 شنبه 11 تیر 1401 : 10:57 نظرات (0)

دنیا طرفدار قهوه است. این داروی معتادکننده کافئین، مردم را هر روز صبح آماده می‌کند. اگر چه، آیا تا به حال در مورد آسیب هایی که به دندان های شما وارد می کند فکر کرده اید؟ اگر عاشق قهوه صبحگاهی هستید، ممکن است لازم باشد میزان مصرف خود را کاهش دهید! این جمله ای نیست که مردم بخواهند بشنوند، اما باید از تأثیر قهوه بر سلامت دهان خود آگاه باشید.

نوشیدن هر روز یک فنجان قهوه فواید کلی دارد، اما برای دندان شما داستان متفاوتی است. متأسفانه برای دوستداران قهوه، می تواند به طرق مختلف به لبخند شما آسیب برساند.

تصویری که تغییر رنگ دندان ها و نتایج پس از درمان را نشان می دهد

تغییر رنگ

فرقی نمی‌کند قهوه سیاه بنوشید، قهوه حاوی مواد نگهدارنده مانند شکر یا قهوه شیری، دندان‌های شما دچار تغییر رنگ می‌شوند و به معاینه و تمیز کردن دندان‌پزشک نیاز دارید. قهوه حاوی موادی به نام تانن است، نوعی پلی فنول که معمولا در چای و همچنین شراب یافت می شود. تانن ها محرک ترکیبات رنگی هستند که به دندان شما می چسبند. این ترکیبات روی دندان‌ها باقی می‌مانند و باعث می‌شوند باقیمانده‌های زرد ظاهر شوند و سایه شما تیره شود.

اسیدی

با مقدار pH متعادل ۷، قهوه با سرعت ۴ یا ۵ pH کمتر از این مقدار می‌افتد. این بیشتر به سمت اسیدی است. هر نوشیدنی با pH 4 یا 5 باعث ضعیف شدن مینای دندان و غیر معدنی شدن آن می شود. اسید حفره ها را تغذیه می کند، سوراخی در دندان شما. بنابراین، هر چه بیشتر قهوه مصرف کنید، اسیدهای مضر بیشتری در داخل دهان تولید می کنید.

بوی بد دهان

قهوه قوی است و بعد از نوشیدن آن می تواند بوی قوی در دهان باقی بگذارد. کافئین دهان را خشک می کند و سطح تولید بزاق را کاهش می دهد. این می تواند منجر به بوی بد دهان شود زیرا کمبود بزاق برای تمیز نگه داشتن دهان از باکتری های مضر وجود دارد. فقط قهوه نیست که بوی بد دهان را ایجاد می کند. غذاهای دیگری نیز با بوی بد مرتبط هستند.

فشردن دندان ها

قهوه همچنین می تواند بر عادات خواب شما تأثیر بگذارد. اثرات کافئین همچنین می تواند باعث به هم فشرده شدن دندان های شما شود. این می تواند برای دندان های شما مضر باشد زیرا ممکن است باعث شود هنگام خواب دندان های خود را به هم فشار دهید. ماهیچه های فک بیش از حد کار می کنند و خسته می شوند. هنگامی که از خواب بیدار می شوید، احساس سفتی ماهیچه های صورت به عنوان یک پیامد به علاوه ساییدگی و پارگی روی دندان ها را دارید.

سایش و پارگی روی دندان ها

قهوه - خوب یا بد؟

از منظر سلامت دهان و دندان، قهوه برای دندان مضر است. در نهایت، این بستگی به تعداد واحدهایی دارد که از کافئین دریافتی خود به صورت روزانه مصرف می کنید. اگر هفته ای یک فنجان قهوه مصرف کنید، احتمالاً دهان شما از تغییر رنگ و فرسایش مینای دندان در امان است. این بستگی به قوی بودن سایر جنبه های روتین دهانی شما ندارد. اگر می خواهید به طور منظم قهوه مصرف کنید، مطمئن شوید که سایر بخش های روتین دهان خود را به درستی انجام می دهید، مانند مسواک زدن با فلوراید، نخ دندان کشیدن، خوردن یک رژیم غذایی غنی از کلسیم و تمیز نگه داشتن دهان خود 

لینک کوتاه  https://is.gd/BgRwKU

نکات کلی برای همه انواع مو

یاسین بازدید : 33 چهارشنبه 08 تیر 1401 : 15:50 نظرات (0)

1. ماساژ با روغن

برای تامین مواد مغذی و هیدراتاسیون موهایتان هفته ای یکبار روغن کردن موهایتان ضروری است  شما حتی می توانید از روغن های ضروری برای رفع نگرانی های خاص موهای خود استفاده کنید.

نحوه ماساژ:

  • یک اسانس را با روغن حامل دلخواه خود مخلوط کنید.
  • آن را گرم کنید و به پوست سر خود بمالید.
  • به آرامی روغن را به مدت 5 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند.
  • با استفاده از شامپو و آب ولرم بشویید.

2. موهای خود را کوتاه کنید

نه، کوتاه کردن موهایتان باعث رشد سریعتر آن نمی شود! کاری که می تواند برای شما انجام دهد این است که موهایتان را سالم تر، نرم تر و بدون نوک دوشاخه نشان دهد. هر 2 تا 3 ماه یکبار کوتاه کردن آن توصیه می شود.

3. از بستن بیش از حد موها خودداری کنید

بستن موها می تواند باعث شکستگی و حتی در نهایت ریزش مو شود. این به این دلیل اتفاق می افتد که ریشه ها به طور مداوم کشیده می شوند که در نهایت باعث شکستن آنها می شود.

4. وقتی بیرون می روید کلاه بپوشید

آفتاب به پوست شما آسیب می رساند، اما همچنین می تواند موهای شما را کم آب کند و به آن آسیب برساند! جدای از آن، ممکن است آلودگی و کثیفی روی پوست سر شما جمع شود و باعث کثیف شدن آن شود. این ممکن است باعث شود موهای خود را بیش از حد بشویید، که ممکن است در طولانی مدت مضر باشد.

5. موهای خود را با آب خنک یا ولرم بشویید

آب داغ تمایل دارد روغن های ضروری و رطوبت را از پوست سر پاک کند. برای آبکشی موهایتان از آب خنک یا ولرم استفاده کنید.

6. از استفاده از محصولاتی که گرمای بیش از حد تولید می کنند خودداری کنید

محصولاتی که گرما تولید می کنند می توانند به موهای شما آسیب برسانند و در نهایت باعث شکستن موها و ظاهری خشک، کدر و وز شوند. هر زمان که از چنین محصولی استفاده می کنید، برای کاهش آسیب از محافظ حرارتی استفاده کنید.

بسته بندی

حفظ یک برنامه روتین مراقبت از مو بر اساس نوع مو برای حفظ تغذیه، نرمی و سلامت آن مهم است. این کار همچنین از شکستگی و ریزش مو جلوگیری می کند . تعداد دفعاتی که موهایتان را می شویید با عواملی مانند سبک زندگی، میزان چرب بودن موهایتان و دفعات دور ماندن موهایتان تعیین می شود.

بدون توجه به نوع پوست سر و مو، حداقل یک بار در هفته موهای خود را با روغن ماساژ دهید. این به تغذیه فولیکول های شما کمک می کند و موهای شما را تقویت می کند. اگر شرایط پوست سر را تجربه می کنید که نیاز به استفاده از شامپوهای دارویی دارد، از رژیم توصیه شده توسط پزشک پیروی کنید.

لینک کوتاه   https://is.gd/X5SbLY

4 مزیت برتر روغن ماکادمیا برای سلامتی

یاسین بازدید : 35 یکشنبه 01 اسفند 1400 : 10:04 نظرات (0)

یکی از محبوب ترین روغن های جهان است و یک منبع غنی برای سلامتی بدن محسوب می شود. به دلیل خاصیتهای شگفت انگیز قیمت روغن ماکادمیا ، امروزه هم بصورت خوراکی و پخت و پز، و هم برای پوست و مو و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. در ادامه، با خواص و کاربردهای بی نظیر آن آشنا می شوید.

4 مزیت برتر روغن ماکادمیا برای سلامتی

شما در خواربارفروشی ایستاده اید و به هشت ردیف قفسه خیره شده اید و سعی می کنید تصمیم بگیرید کدام بطری روغن پخت و پز را بخرید.

روغن ماکادمیا.

آجیل ماکادمیا خوشمزه است و همانطور که مشخص است، فواید بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آجیل ماکادمیا به روغن آن منتقل می شود. جای تعجب نیست که آنها سالم ترین آجیل هستند.

از نقش آن در حمایت از سلامت پوست و قلب گرفته تا راه‌های دیگری که می‌توانید از این روغن شگفت‌انگیز استفاده کنید، در اینجا دلیلی است که باید در آشپزخانه شما (و شاید کابینت حمام) باشد.


اگر تا به حال از هاوایی دیدن کرده باشید، احتمالا جعبه شکلات قهوه ای رنگ با نوشته طلایی را برداشته اید.

چه کسی می دانست که آجیل ماکادمیا با پوشش شکلاتی تقریباً یک غذای فوق العاده است، درست است؟

آجیل ماکادمیا در استرالیا منشا گرفت، اما در سال 1881 به هاوایی پیوند زد (با تشکر از شما، ویلیام پورویس). مدتی طول کشید تا درختان به اندازه کافی سالم پرورش داده شود تا بتوان آجیل را برای برداشت تجاری محصولی قابل دوام تولید کرد. اما صنعت تجاری در نهایت در سال 1934 شروع به کار کرد. امروزه، 90 درصد آجیل ماکادمیا از هاوایی [*] می آید.

اطلاعات تغذیه ای
روغن آجیل ماکادمیا اساساً به اندازه آجیل کامل سالم است، منهای مقدار کمی فیبر و پروتئین. اما تمام چربی های سالم تقریباً در روغن آنها فشرده می شوند.

در اینجا یک عکس فوری از مشخصات کالری یک اونس (28 گرم) آجیل ماکادمیا بو داده کامل [*] آمده است:

بله، آنها مقداری کالری دارند اما کاملاً ارزشش را دارند زیرا سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مهمی مانند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و منگنز هستند [*].

مهمترین فواید روغن ماکادمیا
1. چربی های با کیفیت را فراهم می کند
آجیل ها سرشار از چربی های سالم هستند - به خصوص آجیل ماکادمیا.

این چیزی است که آنها را از سایر غذاها متمایز می کند. آنها از تقریبا 60٪ چربی تک غیراشباع تشکیل شده اند.

نشان داده شده است که چربی های تک غیراشباع دارای تعدادی فواید سلامتی هستند، از جمله [*]:

از کاهش وزن پشتیبانی می کند
تحقیقات نشان داده است که چربی رژیم غذایی می تواند از کاهش اشتها و کاهش دریافت کالری حمایت کند [*]. این بدان معناست که افراد با مصرف چربی بیشتر تمایل کمتری به پرخوری کالری داشتند.

با سطوح بالای چربی، افزودن روغن ماکادمیا به آشپزی (یا قهوه صبحگاهی) ممکن است شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و احتمال پرخوری را کاهش دهد.

سلامت قلب را ارتقا می دهد
چربی های تک غیراشباع با محتوای بالای اسید اولئیک به کاهش کلسترول و کاهش تری گلیسیرید (چربی در خون) کمک می کنند. این به تعادل مجدد نسبت اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 کمک می کند و ممکن است از کاهش خطر بیماری قلبی حمایت کند [*].

حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد
مطالعه ای که بر روی 162 مرد و زن سالم انجام شد که رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده را جایگزین چربی های تک غیراشباع کردند، نشان داد که آنها حساسیت به انسولین را بدون تأثیر بر میزان ترشح انسولین بهبود بخشیده اند [*].

آنتی اکسیدان را فراهم می کند
روغن ماکادمیا دارای ویتامین E است که نه تنها یک ماده مغذی ضروری برای سلامت چشم است [*]، بلکه یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند [*].

در زیر برچسب تغذیه روغن ماکادمیا با فشار سرد FBOMB آمده است. فقط با روغن آجیل ماکادمیا و ویتامین E ساخته شده است، می توانید ببینید که چگونه روغن ماکادمیا می تواند منبع عالی این آنتی اکسیدان ها باشد.

این روغن همچنین حاوی توکوترینول است. طبق تحقیقات، این آنتی اکسیدان ها ممکن است از کاهش خطر برخی سرطان ها حمایت کنند [*].

2. ظاهر پوست را بهبود می بخشد
همه ما می توانیم قبول کنیم که داشتن پوست عالی به عنوان یکی از عوارض جانبی تغذیه سالم یک امتیاز بزرگ است.

روغن آجیل ماکادمیا علاوه بر داشتن سطوح بالای اسید اولئیک که برای سلامت قلب مهم است، دارای اسید پالمیتولئیک نیز می باشد. این یک اسید چرب امگا 7 است.

تحقیقات نشان داده است که اسید پالمیتولئیک ممکن است از سلامت و آبرسانی پوست حمایت کند. و هنگام مصرف [*] خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

همچنین می توانید آن را روی پوست خود قرار دهید تا آن را آبرسانی کنید. برد - برد!

3. مرطوب کننده و حالت عمیق مو
اسید پالمیتولئیک فقط برای پوست شما مفید نیست.

برای موهای شما نیز عالی است. روغن را مستقیماً روی موها و پوست سر خود بمالید تا موهایتان مرطوب شود و در عین حال شوره سر را کاهش دهید و درخشندگی بیشتری داشته باشید.

دیگر نیازی به خرید محصولات گران قیمت نرم کننده عمیق ندارید.

4. طعم را در حین پخت افزایش می دهد
آجیل ماکادمیا را چشیده اید؟ طعم کره ای، آجیلی و غیر واقعی است.

بنابراین واضح است که یکی از بزرگترین مزایای پخت و پز با روغن ماکادمیا طعم آن است!

با طعمی غنی که خود را به مارینادها و سس‌ها می‌رساند، سرد شده و روی یک سالاد سرد و ترد ریخته می‌شود.

نقطه دود روغن ماکادمیا 407 درجه فارنهایت است که تقریباً دو برابر نقطه دود روغن زیتون در 207 درجه فارنهایت [*] است.

این بدان معناست که روغن پخت و پز عالی است و به این راحتی نمی سوزد. این روغن زمانی که با آن کبابی یا تفت می دهید عالی است.

عوارض جانبی روغن ماکادمیا
عوارض جانبی کمی از این روغن وجود دارد، اگر وجود داشته باشد، و آنهایی که وجود دارند معمولاً توسط افرادی که کمی بیش از حد زیاده روی می کنند تجربه می کنند. اگر خود را به چند قاشق غذاخوری در روز محدود کنید، نباید هیچ مشکلی را تجربه کنید.

یبوست
واکنش آلرژیک
افزایش وزن: در حالی که سرشار از چربی های سالم است، مازاد کالری همیشه منجر به افزایش وزن می شود.
اگر در مورد مصرف روغن ماکادمیا نگران هستید، با پزشک یا پزشک خود مشورت کنید.

روغن ماکادمیا را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید
روغن ماکادمیا (مانند آجیل) تقریباً یک غذای فوق العاده است و پختن با آن آسان است.

مملو از چربی های با کیفیت، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است و حداقل طعم شگفت انگیزی دارد.

لینک منبع: دکاموند شیمی

6 باید و نباید برای درمان آکنه نوجوانان

یاسین بازدید : 25 دوشنبه 20 دی 1400 : 10:18 نظرات (0)

6 باید و نباید برای درمان آکنه نوجوانان
هنگامی که غدد چربی شما بیش از حد فعال می شوند، منافذ شما می توانند مسدود شوند و باعث آکنه شوند. خوشبختانه، این استراتژی های علمی می تواند به شما در مهار جوش ها کمک کند.

نوجوانان با آکنه (که به عنوان جوش، زگیل و لک نیز شناخته می شود) غریبه نیستند. به گفته محققان، در واقع، آکنه گسترده است و از هر 10 نوجوان، 8 نفر را مبتلا می کند.

اما آکنه نوجوان دقیقا چیست؟ و مهمتر از آن، چرا این اتفاق می افتد؟

پزشک متخصص پوست، می گوید: "آکنه نوجوانان یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد برجستگی در صورت، پشت و سینه می شود. آنها معمولاً به عنوان جوش های سر سفید، جوش های سرسیاه، جوش ها، جوش ها و کیست ها شناخته می شوند." با مرکز سرطان پوست اوکلاهاما در اوکلاهما سیتی.

با این حال، برای درک اینکه چرا آکنه نوجوانان رخ می دهد، ابتدا باید نحوه عملکرد پوست را بدانید. همانطور که دکتر برانتلی بیشتر اشاره می کند، غدد چربی (همچنین به عنوان غدد چربی شناخته می شوند)، یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست شما به نام سبوم می سازند.

مرتبط: 11 درمان رایج آکنه، توضیح داده شده است

به گفته انجمن شیمی آمریکا (ACS)، سبوم برای پوست مفید است و به عنوان یک روان کننده و محافظ عمل می کند.

اما سبوم همچنین می‌تواند فولیکول‌های مو را که به منافذ پوست نیز معروف است مسدود کند و پوست را چسبناک و ریزش آن دشوار کند. دکتر کارا شاه، متخصص پوست عمومی و اطفال متخصص پوست کنوود در سینسیناتی، می‌گوید این ترکیبی از سبوم، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها در منافذ مسدود شده باعث ایجاد جوش می‌شود.

عوارض عاطفی آکنه را دست کم نگیرید
در گذشته، برخی از پزشکان و والدین میزان آکنه نوجوانان را دست‌کم می‌گرفتند که چقدر می‌تواند بر دیدگاه یک جوان نسبت به زندگی، سازگاری اجتماعی و حتی عملکرد مدرسه آنها تأثیر بگذارد. به گفته کلینیک مایو، امروزه می دانیم که جوش ها نه تنها روی پوست، بلکه بر روی روان نیز زخم ایجاد می کنند.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) خاطرنشان می کند که آکنه در نوجوانان می تواند منجر به عزت نفس و اعتماد به نفس پایین، تصویر بدنی ضعیف، کناره گیری اجتماعی و حتی افسردگی، عصبانیت و اضطراب شود. برای مطالعه ای که در شماره سپتامبر تا اکتبر 2016 مجله درماتولوژی هند منتشر شد، محققان 100 فرد 15 ساله و بالاتر را در مورد اثرات روانی اجتماعی آکنه مورد بررسی قرار دادند. اگرچه این مطالعه کوچک بود و در یک بیمارستان انجام شد، شرکت‌کنندگان گزارش دادند که شدت آکنه و لکه‌های تیره به جای مانده از آکنه، بر فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها تأثیر گذاشته است. آنها همچنین گزارش دادند که محل و شدت آکنه آنها باعث شده است که احساس خجالت کنند، و نحوه لباس پوشیدن خود را بسته به محل ظاهر شدن آکنه، از جمله اثرات دیگر، تغییر دادند.

به طور مشابه، مروری بر 13 مطالعه که در مارس 2018 در مجله بین المللی پوست زنان منتشر شد، نشان می دهد که آکنه "تأثیر منفی قابل توجهی بر عزت نفس بیماران" دارد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما نویسندگان همچنین خاطرنشان می کنند که افراد مبتلا به آکنه در مقایسه با افراد بدون بیماری پوستی در معرض خطر بیشتری برای اقدام به خودکشی هستند.

آکنه می تواند به ویژه زمانی چالش برانگیز باشد که نوجوانان با قلدری یا ناسزا گفتن در نتیجه عیوب درک شده روی پوست خود مواجه شوند. AAD همچنین خاطرنشان می کند که "هر چه آکنه طولانی تر باشد، احتمال بیشتری دارد که بر احساسات فرد تأثیر بگذارد."

خبر خوب این است که اطلاعات عملی در مورد نحوه درمان و مدیریت آکنه نوجوانان وجود ندارد.

یک پاک کننده ملایم و آب گرم انتخاب کنید
برای جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست، یک پاک کننده ملایم مانند Cetaphil، Cerave یا Dove انتخاب کنید. دکتر برانتلی می‌گوید این به‌ویژه اگر از کرم‌های تجویزی پزشک خود استفاده می‌کنید، مهم است. با دستمال شستشو نشویید. طبق AAD از نوک انگشتان خود استفاده کنید و صورت را به آرامی بشویید.

فقط زیاده روی نکنید: شستن صورت یک بار در صبح و یک بار در شب کافی است. آکنه نوجوانان ناشی از صورت کثیف نیست. AAD هشدار می دهد که شستن بیش از حد صورت می تواند جوش ها را بدتر کند.

دمای آب نیز مهم است. جالب اینجاست که NHS شستن و شستشوی صورت را با آب گرم توصیه می کند، نه با آب سرد یا داغ، که می تواند آکنه را بدتر کند.

برای درمان آکنه شدید از داروهای بدون نسخه به تنهایی استفاده نکنید
درمانگاه مایو خاطرنشان می‌کند که جوش‌های موجود برای بهبودی، حدود چهار تا هشت هفته با دارو نیاز به زمان دارند. برای آکنه های خفیف، کرم های موضعی، ژل ها و لوسیون ها می توانند به بازکردن منافذ پوست و کاهش باکتری ها کمک کنند و در نتیجه ظاهر پوست را بهبود بخشند. اما آکنه متوسط ​​یا شدید احتمالاً به داروهای آکنه خوراکی مانند آنتی بیوتیک ها، ایزوترتینوئین یا قرص های ضد بارداری برای زنان نیاز دارد.

با متخصص پوست خود کار کنید تا داروی مناسب آکنه را با توجه به میزان آکنه ای که دارید پیدا کنید. برانتلی هشدار می‌دهد: «از داروهای آکنه خود فقط طبق دستور پزشکتان استفاده کنید. بدون مشورت با پزشک، از درمان‌های آکنه بدون نسخه در کنار نسخه‌های خود استفاده نکنید. مهم است که پوست خود را در یک تعادل سالم نگه دارید، و با درمان های آکنه، همیشه بهتر نیست.

روزانه با محصولات بدون روغن و غیر کومدوژنیک مرطوب کنید

برانتلی توصیه می‌کند: "یک لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده ملایم روزانه می‌تواند مفید باشد، به خصوص اگر از کرم‌های تجویزی خشک‌کننده پزشک خود استفاده می‌کنید." او می گوید.

AAD پیشنهاد می‌کند از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که برچسب فاقد چربی و غیرکومدون‌زا است، به این معنی که کومدون، دانه‌های سرسیاه و سرسفید ایجاد نمی‌کند که منافذ را می‌بندد. بلافاصله پس از استفاده از داروهای ضد آکنه، از مرطوب کننده استفاده کنید.

هرگز با آرایش خود نخوابید
هر شب آرایش خود را با پاکسازی ملایم پاک کنید. دکتر Yoram Harth، متخصص پوست و مدیر پزشکی MDacne در سانفرانسیسکو، هشدار می‌دهد: «خوابیدن با آرایش منافذ پوست را مسدود می‌کند و باعث جوش‌های آکنه می‌شود».

به هر حال: در طول روز بیش از نیازتان از آرایش استفاده نکنید، NHS پیشنهاد می‌کند و بعد از استفاده از داروهای آکنه آرایش کنید.

نوع آرایشی که انتخاب می کنید نیز مهم است. برنتلی می‌گوید: «این روزها بیشتر برندهای آرایشی دوستدار آکنه هستند. کلماتی که باید به دنبال آنها باشید «غیر کومدوژنیک» و «بدون روغن» هستند. برخی از گزینه های آرایش شامل لوسیون های گوشتی برای پنهان کردن جوش ها و پودر روی یک زیرسازی بدون روغن است.

محصولات موی بدون رنگ را انتخاب کنید که ممکن است صورت شما را لمس کند
برنتلی می‌گوید: «در استفاده از محصولات مو مراقب باشید. محصولاتی که با صورت شما تماس دارند ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده و آکنه شما را شعله‌ور کنند، او هشدار می‌دهد. KidsHealth توصیه می‌کند از محصولات مراقبت از مو که به موهایتان روغن می‌افزایند اجتناب کنید. همچنین به شما کمک می‌کند. برای دور نگه داشتن موها از صورت و پیشانی و شستن موهایتان هر روز. اگر شروع به اصلاح کرده اید، مراقب باشید تا جوش های زیر پوستی ایجاد نشود. به گفته جان، در هنگام مواجهه با آکنه، تیغ برقی ممکن است بهتر از تیغ تیغ کار کند. بیمارستان همه کودکان هاپکینز.

جوش های خود را بیرون نیاورید یا از بین نبرید - انجام این کار بیشتر از اینکه خوب باشد ضرر دارد
برنتلی هشدار می‌دهد: "مهم نیست چقدر تلاش کنیم، جوش‌ها اتفاق می‌افتد. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که از ایجاد جوش‌ها یا برداشتن آکنه خودداری کنید. این می‌تواند احتمال ایجاد جای زخم را افزایش دهد، و همچنین مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آنها بهبود یابند. " و در حالی که ممکن است دوست داشته باشید جوش های خود را پنهان کنید، دست های خود را از صورت خود دور نگه دارید. این تنها راه دیگری برای پخش روغن است که می تواند منافذ شما را مسدود کند.

زمان زیادی را بدون کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید نگذرانید
قرار گرفتن در ساحل یا استخر ممکن است بهترین راه برای لذت بردن از یک روز گرم باشد. به گفته کلینیک مایو، فقط بدانید که آفتاب زیاد باعث بدتر شدن آکنه در برخی افراد می شود.

قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند به پوست شما آسیب برساند و التهاب را افزایش دهد و شما را مستعد جوش زدن کند. و اگر از داروهای آکنه استفاده می کنید، AAD هشدار می دهد که برخی از این داروها می توانند پوست شما را نسبت به اشعه UV خورشید حساس تر کنند. این می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود، بنابراین همیشه از پوست خود محافظت کنید.

طبق گفته کلینیک مایو، از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و به دنبال ضد آفتاب های فیزیکی باشید که کمتر باعث تحریک پوست می شوند. همچنین به جلوگیری از برنزه کردن کمک می کند.

سخن پایانی در مورد پیشگیری و مدیریت آکنه نوجوانان
برانتلی می‌گوید: «بیشتر نوجوانان و نوجوانان در مقطعی دچار آکنه می‌شوند. اگرچه هورمون‌ها و ژن‌ها نقش مهمی در ایجاد آکنه در نوجوانان دارند، اما اتخاذ عادات خوب مراقبت از پوست می‌تواند از شر جوش‌ها خلاص شود و از زخم‌های احساسی و فیزیکی آکنه جلوگیری کند.

در صورت لزوم، با پزشک خود برای یافتن داروی مناسب آکنه همکاری کنید. شاه توصیه می کند که در مورد درمان های احتمالی با متخصص پوست یا پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید و مطمئن شوید که قبل از شروع درمان، تمام عوارض جانبی احتمالی را درک کرده اید.

لینک کوتاه: yun.ir/w0e85

چگونه ناخن ها را تقویت کنیم

یاسین بازدید : 312 شنبه 11 دی 1400 : 15:05 نظرات (0)

چگونه ناخن ها را تقویت کنیم: 9 ترفند تایید شده توسط متخصصان برای نکات درخشان و صاف

حتی اگر ناخن‌های بی‌نقص و صافی داشته باشید – البته در عین حال، محکم نگه داشتن آن‌ها داستان کاملاً متفاوتی است. مطمئناً، ناخن‌های شما ممکن است خشک یا شکننده نباشند، اما این بدان معنا نیست که شما کاملاً از قلاب خارج شده‌اید. شما فقط به این دلیل که هیچ لکه یا ناحیه‌ای نگران کننده نمی‌بینید، از روتین مراقبت روزانه پوست خود دست برنمی‌دارید؟ همین امر در مورد مراقبت از ناخن نیز صدق می کند: به هر حال بهترین حمله، دفاع خوب است.

کارشناسان موافق هستند - آنها 9 روش را برای تقویت ناخن های شما بررسی کرده اند، بنابراین شما می توانید این نکات را در بالای صفحه نگه دارید:

1. روغن کوتیکول را روزانه بمالید.
مراقبت از کوتیکول همیشه ایده خوبی است، چه ناخن های مشکل دار یا نه. این به این دلیل است که کوتیکول‌های خشک و ساییده شده در صورت درمان نشدن می‌توانند منجر به آسیب‌دیدگی بستر ناخن و عفونت شوند. آبرسانی و آبرسانی به پوست اطراف برای مراقبت از ناخن بسیار مهم است. روغن کوتیکول را به برنامه روزانه خود اضافه کنید: بسیاری از گزینه ها شامل اسیدهای چرب و ویتامین هایی هستند که ناخن ها را تغذیه می کنند و هر گونه ریزترک در پوست را پر می کنند.

در حالی که استفاده روزانه از قطره چکان برای حفظ سلامت ناخن‌ها کافی است، اما مربی ارشد Paintbox Evelyn Lim می‌گوید اگر نوک‌هایتان به‌ویژه کم‌آبی است (مثلاً به دلیل ضدعفونی بیش از حد) می‌توانید از روغن کوتیکول تا سه بار در روز استفاده کنید. روغن کوتیکول را در صبحانه، ناهار و شام بمالید. چرا که نه؟

2. مکمل کلاژن یا بیوتین مصرف کنید.
امی لین، بنیانگذار یکشنبه ها - یک برند مراقبت از ناخن که بر سلامت تمرکز دارد، توضیح می دهد: "به رژیم غذایی خود توجه کنید." ناخن های شما از پروتئین ساخته شده اند و به طور طبیعی به ویتامین های زیادی نیاز دارند. به طور خاص، ناخن‌های شما از کراتین تشکیل شده است، بنابراین مهم است که مطمئن شوید از اسیدهای آمینه سازنده کراتین پر شده‌اید. دو مورد از محبوب ترین (و به طور گسترده مورد مطالعه) بیوتین و کلاژن هستند، زیرا آنها در حمایت از سلامت ناخن موثرترین هستند.

اول: نشان داده شده است که بیوتین در چندین مطالعه انسانی از ضخامت و استحکام ناخن‌ها حمایت می‌کند.* به‌ویژه یک مطالعه نشان داد که افرادی که مکمل‌های بیوتین مصرف می‌کردند 25 درصد بستر ناخن‌های ضخیم‌تری نسبت به گروه دارونما داشتند.* از نظر کلاژن، مطالعه دیگری نشان داد: مطالعه نشان داد که وقتی بیماران به مدت 24 هفته روزانه کلاژن مصرف می‌کردند، سلامت ناخن‌هایشان از جمله سرعت رشد سریع‌تر، کاهش شکستگی و بهبود ظاهر بهتر حفظ می‌شد.

3. کوتیکول های خود را به عقب فشار دهید.
همانطور که گفته شد، مراقبت از کوتیکول بسیار مهم است. اما فراتر از روغن، لیم اشاره می کند که فشار دادن منظم کوتیکول ها به عقب می تواند از رشد بیش از حد آنها جلوگیری کند. او می‌گوید: «وقتی [کوتیکول] ضخیم می‌شود و بیش از حد روی ناخن رشد می‌کند، عقب راندن آن سخت است. شما هرگز نمی‌خواهید به آن نقطه برسید». هنگامی که این اتفاق می افتد، کوتیکول های شما مستعد ترک خوردن و عفونت هستند. آخ.

شما لازم نیست در مورد آن خیلی دقیق باشید. یک نکته عالی این است که هر چند روز یکبار پس از بیرون آمدن از حمام آنها را به آرامی به عقب فشار دهید، زیرا ناخن ها در اثر اسپری نرم می شوند. ناگفته نماند، عقب راندن کوتیکول ها به ماندگاری بیشتر لاک شما کمک می کند - فقط در صورتی که تصمیم گرفته باشید برای مانی در خانه بروید.

4. متعهد به نگهداری ماهانه باشید.
که ما را به نکته بعدی می رساند: تعمیر و نگهداری ماهانه. چه مانیکور DIY را انتخاب کنید یا به سالن سفر کنید، تنظیم منظم برای قوی نگه داشتن این نکات کلیدی است. ناخن‌های شما می‌توانند چیزهای زیادی در مورد سلامت کلی شما به شما بگویند، بنابراین از آن زمان برای چک‌این‌های منظم نیز استفاده کنید. لین می‌گوید: «وقتی لاک ناخن‌تان را درمی‌آورید، قبل از اینکه لاک بزنید یا ناخن‌هایتان را درمان کنید، رنگ ناخن و استحکام صفحه ناخن‌تان را بررسی کنید.

اگر ناخن برهنه بیشتر مورد توجه شماست، لیم همچنان بهداشت صحیح ناخن را توصیه می کند - یعنی قیچی، تمیز کردن و سوهان کشیدن آنها. او می گوید: "ناخن خود را بردارید و لبه های آزاد را بالا بیاورید تا ببینید آیا گیرهایی وجود دارد یا خیر، و می توانید آنها را صاف کنید. این یک راه عالی برای حفظ ناخن های شما است."

5. روی محصولات پولیش تمیز سرمایه گذاری کنید.
البته مطمئن شوید پولیش هایی که استفاده می کنید (شامل کت های پایه، رنگ ها و روکش های رویی) به جای مواد شیمیایی مضر مانند فرمالدئید، کافور و تولوئن، حاوی مواد مغذی و حالت دهنده هستند.

لیم می‌گوید: «اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان را قوی نگه دارید، نمی‌خواهید از پاک‌کننده‌های 100 درصد استون استفاده کنید.» در عوض، سعی کنید گزینه‌هایی را پیدا کنید که حاوی مواد مرطوب‌کننده برای ناخن‌های طبیعی هستند، مانند پاک‌کننده‌های مبتنی بر سویا - این مواد می‌توانند به طور موثر لاک را حل کنند و به طور همزمان ناخن را تقویت کنند، و معمولاً با سایر ویتامین‌ها و مواد آبرسان پمپ می‌شوند.

6. به ناخن طبیعی بچسبید.
ژل‌ها، دیپ‌ها و اکریلیک‌ها ممکن است لاکی را ارائه دهند که شما دوست دارید، اما در واقع می‌توانند روی صفحه ناخن شما بسیار خشن باشند. یونیس مونتس هاماگوچی، متخصص مانیکور ارگانیک، به ما گفت: «نه تنها ناخن‌های آکریلیک و پودر غوطه‌ور پر از مواد بالقوه آسیب‌رسان به ناخن‌ها هستند، بلکه فرآیند و فرسایش آن‌ها می‌تواند به بستر ناخن‌های شما بسیار آسیب برساند و اگر به درستی انجام نشود می‌تواند منجر به عفونت شود.» . برای سالم و قوی نگه داشتن نکات خود، ممکن است بخواهید از ناخن های مصنوعی چشم پوشی کنید و به ظاهری بدون ناخن یا پوششی از لاک تمیز بچسبید.

و اگر ژل، دیپ یا اکریلیک دارید، آن‌ها را جدا نکنید (تکرار می‌کنیم) آن‌ها را جدا نکنید، زیرا این کار فقط می‌تواند به ناخن‌های شما آسیب بیشتری وارد کند – در واقع می‌توانید تکه‌هایی از صفحه ناخن را جدا کنید. لهستانیها. فکر به تنهایی باعث درد سر انگشتانم می شود. در عوض، از این راهنمای گام به گام برای از بین بردن ناخن های مصنوعی خود استفاده کنید.

7. فایلی را انتخاب کنید که دارای عدد ریز بالا باشد.
آیا می دانستید که هر سوهان ناخن دارای یک عدد شن همراه است؟ این معمولاً یک عدد کوچک است که روی بسته بندی یا روی خود پرونده مهر می زند و نشان می دهد که تخته چقدر در برابر ناخن های شما درشت است. هرچه عدد گریت بیشتر باشد، فایل نرم تر است.

از نظر حفظ ناخن‌های قوی، باید سوهان‌هایی را انتخاب کنید که عدد شن بالاتری دارد (معروف به سوهان نرم‌تر). لیم می گوید: «شما چیزی می خواهید که کمی درشت تر از یک بافر معمولی باشد. در اینجا نیازی به خاراندن صفحه ناخن نیست. لیم می گوید اگر نمی توانید شماره ریزه خاصی را در پرونده خود پیدا کنید، فقط می توانید انگشت خود را بردارید و آن را روی تخته بکشید: "نباید اصطکاک زیادی احساس کنید."

8. از تقویت کننده ناخن استفاده کنید.
در حالی که این نکات در مورد چگونگی تقویت طبیعی ناخن های خود به صفر می رسد، گاهی اوقات شما نیاز به کمک کمی دارید. قابل درک! تقویت‌کننده ناخن در دسترس می‌تواند معجزه کند—فقط مطمئن شوید که یکی را انتخاب می‌کنید که فرمالدئید نداشته باشد (این همان چیزی است که تقویت‌کننده‌های ناخن سنتی از آن ساخته می‌شوند، زیرا باعث سفت شدن لاک می‌شود). خبر خوب این است که گزینه های طبیعی زیادی در بازار وجود دارد (معمولاً به عنوان سرم ناخن یا پوشش پایه تبلیغ می شود) که شامل مواد گیاهی مانند ویتامین E، روغن زیتون، سیر و درخت چای است.

9. از ناخن های خود در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و UV محافظت کنید.
اگر نمی‌دانستید: ناخن‌های شما نیز ممکن است آسیب‌های ناشی از نور خورشید را تجربه کنند و آن‌ها را زرد، شکننده یا فرورفته کند. برای محافظت از نکات شما، کارشناسان یک پولیش فیلتر UV را توصیه می کنند که قادر به جذب پرتوها باشد (همچنین می توانید روی یک سایه مات رنگ کنید تا به طور فیزیکی جلوی نور خورشید را بگیرید).

در زمینه مواد شیمیایی، مهم است که مراقب هر گونه مواد خشن که به ناخن های شما نفوذ می کند، باشید. مطمئناً ممکن است لاک پاک کن استون خود را عوض کرده باشید، اما به روش های دیگری فکر کنید که ناخن هایتان روزانه در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرند. به عنوان مثال، اگر در آشپزخانه خود صابون ظرفشویی سنتی دارید، شاید هنگام تمیز کردن از دستکش استفاده کنید تا ناخن ها خشک نشوند. (و حتی برخی از صابون‌های ظرفشویی با متمایل به طبیعی می‌توانند دارای مواد خشک‌کننده مانند سرکه یا لیمو باشند.) لین می‌گوید: «ممکن است یک قدم کوچک باشد، اما با گذشت زمان متوجه تفاوت در سلامتی و ظاهر ناخن‌هایتان خواهید شد.» .

لینک کوتاه: https://is.gd/9ctCqU

چه درمان های خانگی می تواند سوختگی من را درمان کند؟

یاسین بازدید : 39 چهارشنبه 26 آبان 1400 : 10:35 نظرات (0)

چه درمان های خانگی می تواند سوختگی من را درمان کند؟

شدت سوختگی یا سوختگی تعیین می کند که آیا فرد نیاز به درمان اورژانسی دارد یا خیر. همه سوختگی ها نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند و گاهی اوقات، فرد می تواند سوختگی یا سوختگی را در خانه درمان کند.

در حالی که سوختگی یا سوختگی می‌تواند بسیار دردناک باشد، افراد می‌توانند با استفاده از وسایلی که از قبل در خانه هستند، در کمد مواد غذایی به تسکین درد، کاهش آسیب سوختگی و کاهش خطر عفونت سوختگی‌های درجه یک و دو کمک کنند. یا در قفسه یک فروشگاه محلی.

همچنین داروهای مختلفی وجود دارد که افراد نباید از آنها استفاده کنند. بسیاری از اینها به طور موثر عمل نمی کنند و حتی ممکن است احتمال عفونت را افزایش دهند.

پزشکان سوختگی ها را در مقیاس درجه یک تا چهارم اندازه گیری می کنند. افراد معمولاً می توانند سوختگی های درجه یک و دو را در خانه درمان کنند. با این حال، فردی که دچار سوختگی درجه سه و چهارم شده است باید در اسرع وقت به دنبال درمان پزشکی باشد.

در این مقاله توضیح می دهیم که کدام درمان های خانگی مناسب هستند و کدامیک مناسب نیستند. ما همچنین راهنمایی هایی را در مورد چگونگی تشخیص اینکه سوختگی نیاز به درمان پزشکی دارد، ارائه می دهیم.

9 درمان خانگی برای سوختگی

طیف وسیعی از درمان های خانگی برای سوختگی وجود دارد که افراد می توانند آنها را امتحان کنند.

درمان های خانگی زیر می تواند به فرد کمک کند سوختگی های درجه یک و درجه دو را به طور ایمن و موثر درمان کند.

1. اجرای سوختگی زیر آب خنک
قرار دادن آب خنک روی سوختگی درجه یک یا دو به مدت 20 دقیقه می تواند پوست را خنک کند، سوختگی را تسکین دهد و از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

این دارو دو اثر مفید دارد. درد را کاهش داده یا متوقف می کند و همچنین از بدتر شدن سوختگی و آسیب رساندن به لایه های عمیق تر پوست جلوگیری می کند.

2. محل سوختگی را پاک کنید
پس از قرار دادن محل سوختگی در زیر آب خنک، تمیز کردن کامل محل سوختگی ضروری است. افراد باید از صابون ضد باکتری ملایم استفاده کنند و از شستشوی آن خودداری کنند.

تمیز کردن آرام محل سوختگی به جلوگیری از عفونت کمک می کند. اگر عفونت در سوختگی ایجاد شود، ممکن است روند بهبودی را به خطر بیندازد. اگر سوختگی به درستی بهبود نیابد، ممکن است فرد به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشد.

3. بانداژ
اگر تاول های سوختگی باز نباشند، ممکن است نیازی به پوشاندن سوختگی های جزئی درجه یک یا دو با بانداژ نباشد.

با این حال، اگر محل سوختگی به این معنی است که احتمال پارگی وجود دارد، اگر کثیفی به راحتی وارد پوست شود، یا اگر تاول‌هایی شروع به ترشح کرده باشند، بانداژ ممکن است مانعی در برابر عفونت ایجاد کند.

مهم است که بانداژ را شل بپیچید و از گذاشتن باند چسبنده مستقیماً روی زخم خودداری کنید.

4. کرم های آنتی بیوتیک
هنگامی که سوختگی دارای تاول های باز است، ممکن است فرد بخواهد از کرم ها و پمادهای آنتی بیوتیکی استفاده کند.

کرم های آنتی بیوتیک ممکن است به جلوگیری از عفونت در زخم کمک کرده و به بهبود سریع تر سوختگی کمک کنند.

پس از استفاده از کرم آنتی بیوتیک، تاول های در معرض دید را بپوشانید تا از زخم در برابر عفونت محافظت کنید.

5. داروهای مسکن بدون نسخه
سوختگی های درجه یک و درجه دو تا زمان بهبودی باعث درد می شوند. ممکن است فردی بخواهد برای کاهش درد و تورم دارویی مصرف کند.

ایبوپروفن یک انتخاب بی خطر و موثر به عنوان مسکن است. این یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که می تواند التهاب را نیز کاهش دهد.

6. از نور خورشید دوری کنید
نگه داشتن سوختگی در سایه در هوای گرم یا آفتابی می تواند به کاهش درد و خطر افزایش یا عمیق شدن سوختگی کمک کند.

اگر دوری از آفتاب امکان پذیر نیست، فرد باید لباس گشادی بپوشد که زخم را بپوشاند.

7. آلوئه ورا
آلوئه ورا یک عنصر رایج در بسیاری از کرم ها، ضد آفتاب ها و مرطوب کننده ها است. منبع مطمئن ژل آن یک داروی موضعی برای درمان سوختگی و بهبود زخم است.

گیاه آلوئه یک ضد التهاب طبیعی است که گردش خون را خوب می کند. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

8. عزیزم
یک بررسی سیستماتیک از منبع مورد اعتماد در سال 2018 نشان داد که عسل ممکن است برخی از مزایای بالینی را در زمانی که فرد آن را برای سوختگی استفاده می کند، ارائه دهد.

استفاده از عسل روی بانداژ و سپس قرار دادن آن روی محل سوختگی ممکن است به استریل کردن ناحیه و جلوگیری از عفونت کمک کند. همچنین می تواند پوست سوخته را تسکین دهد و مقداری از درد را کاهش دهد.

با این حال، بررسی توصیه کرد که شواهد دارای "کیفیت محدود" هستند.

9. روکش پلاستیکی
سرویس بهداشت ملی بریتانیا استفاده از بسته بندی پلاستیکی خانگی را به عنوان یک درمان خانگی بالقوه برای درمان سوختگی توصیه می کند. بهتر است به جای پیچاندن اندام، لایه استریل را روی محل سوختگی قرار دهید. برای سوختگی دست، یک کیسه پلاستیکی استریل و شفاف جایگزین خوبی است.

یک مطالعه در سال 2014 در مورد خطر عفونت هنگام استفاده از پوشش پلاستیکی روی سوختگی نتیجه گرفت که احتمال ایجاد عفونت بسیار کم است.

راه حل هایی که باید اجتناب کنید
مردم نکات درمان سوختگی را برای نسل‌ها منتقل کرده‌اند. با این حال، هیچ مدرکی برای حمایت از اثربخشی بسیاری از داروهای زیر وجود ندارد.

برخی از این پیشنهادات نه تنها موثر نیستند، بلکه می توانند سوختگی را بدتر کنند.

هنگامی که به دنبال تسکین سوختگی هستید از داروهای زیر اجتناب کنید.

روغن ها
بسیاری از مردم ادعا می کنند که روغن های ضروری و همچنین برخی از روغن های معمولی پخت و پز مانند روغن نارگیل و زیتون ممکن است به درمان سوختگی کمک کنند.

با این حال، روغن ها گرما را به دام می اندازند و از فرار آن از سوختگی جلوگیری می کنند. به دام انداختن گرما می تواند باعث بدتر شدن سوختگی به جای بهبودی شود.

برخی از تولید کنندگان روغن های ضروری ادعا می کنند که محصول آنها می تواند به بهبود طیف گسترده ای از مشکلات و زخم های پوستی کمک کند.

برخی تحقیقات از استفاده از اسانس ها حمایت می کنند، اما این از مطالعات در مقیاس کوچک ناشی می شود. هیچ مطالعه انسانی در مقیاس بزرگی برای بررسی ارتباط بین استفاده از روغن‌های ضروری و درمان سوختگی انجام نشده است.

کره
بسیاری از مردم فکر می کنند که مالیدن کره روی سوختگی باعث بهبود سریع تر می شود. با این حال، کره مانند روغن های دیگر عمل می کند و گرما را به دام می اندازد، که ممکن است سوختگی را بدتر کند.

هیچ مدرک علمی استفاده از کره را به عنوان درمان سوختگی تایید نمی کند.

سفیده تخم مرغ
یکی دیگر از راه‌حل‌هایی که باید از آن اجتناب کنید، پخش کردن سفیده تخم‌مرغ نپخته روی محل سوختگی برای کمک به تسکین درد است. هیچ مدرکی وجود ندارد که تخم مرغ نپخته کمک کند.

احتمال بیشتری وجود دارد که تخم مرغ باکتری بیشتری را در محل سوختگی پخش کند که ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد.

یخ
بسیاری از افراد برای کمک به سوختگی قبل از آب سرد به یخ روی می آورند و فکر می کنند که دمای سرد یخ کار موثرتری در خنک کردن پوست سوخته می کند.

با این حال، یخ می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد و باعث تحریک بیشتر پوست سوخته شود. یک فرد ممکن است پس از قرار دادن پوست خود در معرض یخ دچار سوختگی سرد شود.

خمیر دندان
برخی از افراد معتقدند استفاده از خمیر دندان در محل سوختگی می تواند کمک کند. با این حال خمیردندان استریل نیست و ممکن است باکتری ها را به گسترش در محل سوختگی تشویق کند.

لینک کوتاه: http://gg.gg/wx0sa

روغن ماکادمیا یکی از محبوب ترین روغن های جهان است و یک منبع غنی برای سلامتی بدن محسوب می شود. به دلیل خاصیتهای شگفت انگیز فروش عمده روغن ماکادمیا ، امروزه هم بصورت خوراکی و پخت و پز، و هم برای پوست و مو و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. در ادامه، با خواص و کاربردهای بی نظیر آن آشنا می شوید.

روغن ماکادمیا روغن حامل نهایی برای محصولات مراقبت از پوست است، به همین دلیل است که آن را در بسیاری از محصولات Mukti Organics پیدا خواهید کرد.

مهم نیست که چه سن و چه نوع پوستی دارید، روغن ها یک غذای فوق العاده برای پوست هستند. وقتی جوان هستید، پوست شما درخشندگی دارد و به دلیل فراوانی روغن‌های طبیعی، به خوبی چاق می‌شود. با افزایش سن، گردش سلولی شما کاهش می یابد و همچنین توانایی پوست شما برای تولید چربی کاهش می یابد.

استفاده موضعی از روغن ها یکی از اجزای ضروری مراقبت از پوست است که سن را به چالش می کشد. روغن ها به عنوان یک حامل برای سایر مواد اصلی عمل می کنند و همچنین عملکرد سد چربی را بهبود می بخشند که پوست را مرطوب و هیدراته نگه می دارد.

اما همه روغن ها یکسان ایجاد نمی شوند. آنها دارای رتبه بندی های مختلفی در مقیاس کودوژنیک هستند، که معیاری است از میزان احتمال مسدود شدن منافذ پوست توسط روغن ها.

امتیاز کومدوژنیک 0 - این روغن منافذ را مسدود نمی کند.
رتبه بندی کومدوژنیک 1 - روغن احتمال کمی دارد که منافذ را مسدود کند.
امتیاز کومدوژنیک 2 - برای اکثر افراد، روغن منافذ را مسدود نمی کند.
رتبه بندی کومدوژنیک 3 – برخی از افراد با استفاده از این روغن خوب خواهند بود، اما بسیاری از افراد به دلیل مسدود شدن منافذ، جوش یا آکنه ایجاد می کنند.
رتبه بندی کومدوژنیک 4 – اکثر افراد بسته به نوع پوست، با این روغن دچار شکستگی می شوند.
امتیاز کمدوژنیک 5 - عملا تضمین شده است که شما را از پا در می آورد. افراد بسیار کمی می توانند این روغن ها را روی پوست تحمل کنند.
برخی افراد قسم می‌خورند که چیزی جز روغن نارگیل روی پوست خود استفاده نمی‌کنند و من باید بپرسم در آنجا چه خبر است، زیرا روغن نارگیل به شدت کودوژنیک است (4 تا 5 در مقیاس). این منافذ شما را می بندد و اگر تمام چیزی است که استفاده می کنید، در نهایت شما را از بین می برد. اگر نه، پس شما خوش شانس هستید. این روغنی است که برای استفاده روزانه در بقیه بدن مناسب است، و به عنوان یک نرم کننده اضافه در فرمولاسیون صورت، اما به عنوان تنها شکل آبرسانی برای صورت، از طرف من یک نه است.

یکی از روغن های مورد علاقه ما ماکادمیا است که یک روغن فوق العاده است که از گوشت آجیل استخراج می شود. در مقیاس کودوژنیک 2 تا 3 است، بنابراین اکثر مردم متوجه می شوند که پوست آنها ماکادمیا را به خوبی تحمل می کند. ماکاها نه تنها برای خوردن خوشمزه هستند، بلکه پوست ما با خوشحالی خواص مفید این روغن را جذب می کند.

درخت ماکادمیا یک گونه بومی استرالیا است و بیش از 60000 سال قدمت دارد. اعتقاد بر این است که ابتدا در جنگل های بارانی شمال NSW شروع به رشد کرد و در حال حاضر بیش از شش میلیون درخت ماکادمیا در استرالیا رشد می کند که بسیاری از آنها به منظور پاسخگویی به تقاضای بالای روغن ماکادمیا در محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی کاشته شده اند.

10 مزیت ماکادمیا برای مراقبت از پوست
به غیر از روغن جوجوبا (که در واقع یک استر مومی شکل در مقایسه با روغن در نظر گرفته می شود) نزدیک ترین تطابق با سبوم طبیعی پوست است.
این روغن ضد حساسیت و غیر کومدون زا است.
این روغن حاوی اسکوالن و اسید اولئیک است که به بازسازی سلولی کمک می کند و این روغن را به ویژه برای پوست های خشک یا ترک خورده مفید می کند زیرا نرم و مرطوب کننده است.
حاوی اسید لینولئیک امگا 6 است که برای متعادل کردن تولید سبوم در پوست های چرب مفید است و یک سد محافظ طبیعی ایجاد می کند.
پوسته ای که در آن قرار می گیرد و به روغن اضافه می شود سرشار از ویتامین E است که به طور طبیعی وجود دارد.
روغن های استخراج شده از ماکادمیا حاوی امگا 7 یا اسید پالمیتولئیک هستند که برای بهبود زخم، زخم، خراش و سوختگی مفید است.
حاوی فیتواسترول است که به رفع خارش و قرمزی کمک می کند.
این روغن بسیار نرم کننده و در عین حال سبک و نافذ است که برای پوست های خشک و بالغی که تولید سبوم طبیعی کمتری دارند عالی است.
روغن استخراج شده از ماکادمیا دارای خاصیت پخش پذیری، روان کنندگی و نفوذ عالی است که اثر پس از آن صاف و غیر چرب می دهد.
این روغن همچنین اثر ضد آفتاب خفیفی دارد.
وقتی آن را می خورید، این روغن تعادل کامل نسبت امگا 3:6 (اسیدهای چرب ضروری که بدن ما تولید نمی کند) دارد. امگا 3 یک ضد التهاب معروف است و امگا 6 یک ضد التهاب است و برای هر بیماری التهابی مانند آرتریت و بیماری های قلبی عروقی مفید است.

جدا از همه چیزهایی که به پوست شما می دهد، ترکیب روغن استخراج شده از ماکادمیا سرشار از ترکیبات فیتوشیمیایی مانند توکوفرول ها، اسکوالن و توکوترینول ها است که از روغن در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. در حالی که بسیاری از روغن ها به سرعت فاسد می شوند، روغن ماکادمیا پس از برداشت برای یک دوره دو ساله پایدار در نظر گرفته می شود.

لینک منبع: https://b2n.ir/g25243

چگونه بدون آرایش پوستی زیبا و درخشان داشته باشیم؟

یاسین بازدید : 47 سه شنبه 04 آبان 1400 : 9:16 نظرات (0)

چگونه بدون آرایش پوستی زیبا و درخشان داشته باشیم؟
با این ترفندهای حرفه ای زیبایی چهره برهنه خود را نشان دهید.

پس از بیش از یک سال کار در خانه و استفاده از ماسک صورت، ما عادت کرده‌ایم که کیف‌های آرایشی‌مان را کمی سرد کنیم. بسیاری از ما که قبلاً هر روز یک صورت کامل می پوشیدیم، اکنون با خوشحالی بیشتر وقت خود را سپری می کنیم، حتی زمانی که به زندگی اداری و معاشرت های حضوری برمی گردیم - و نه فقط به این دلیل که آسان تر است. زمان بیشتری که در خارج از منزل سپری می‌شود (و کمتر در هوای ساختمان اداری که باعث خشکی استخوان و درخشندگی می‌شود) می‌تواند تأثیر مثبتی بر پوست داشته باشد، و تعداد زیادی فرمول مراقبت از پوست جدید وجود دارد که به ما کمک می‌کند با آرایش کمتر احساس زیبایی داشته باشیم. در اینجا چیزی است که باید در مورد نشان دادن بهترین چهره خود بدانید.

مطمئن شوید که پوستتان رطوبت دارد.
درخشش روشن از درون برای پوستی که دارای یک سد رطوبتی سالم است، سخن زیبایی است. این خارجی‌ترین لایه‌های پوست است که مسئول نگهداری در آب و تغذیه و دفع محرک‌های موجود در هوا هستند تا به پوست نفوذ نکنند و خرابی ایجاد نکنند. Renée Rouleau، متخصص چهره مشهور مستقر در آستین می گوید: "اگر صورت شما خشک، قرمز یا پوسته پوسته است، به این معنی است که یک سد رطوبتی آسیب دیده دارید." وقتی این اتفاق می‌افتد، پوست شما ترک‌های ریز و نامرئی ایجاد می‌کند که به رطوبت اجازه می‌دهد از آن خارج شود و نور به آن نفوذ کند، به این معنی که نور دیگر از سطح پوست برای ایجاد آن درخشندگی طبیعی منعکس نمی‌شود.»

خوشبختانه، مراقبت از پوست مناسب می تواند مانع رطوبت آسیب دیده و همچنین درخشندگی شما را بازگرداند. ابتدا استفاده از رتینوئیدها و هر چیزی که دارای لایه بردار است را متوقف کنید تا زمانی که خشکی یا سوزش برطرف شود. یک مرطوب کننده روزانه با اسید هیالورونیک را به رژیم خود وارد کنید، که تا 1000 برابر وزن خود آب را برای حداکثر آبرسانی نگه می دارد - همچنین پوست را حجیم می کند تا صاف به نظر برسد و شبنم خوب و لطیفی به شما بدهد. در شب، روی یک کرم صورت حاوی سرامیدها، یکی از اجزای اصلی سد رطوبت، بمالید تا به بازسازی آنها در پوست شما کمک کند.

یک روشن کننده را در نظر بگیرید.
دلیلی وجود دارد که بسیاری از متخصصان پوست استفاده روزانه از سرم ویتامین C را برای همه رنگ های پوست توصیه می کنند: این آنتی اکسیدان قوی یکی از بهترین مواد برای تقویت درخشندگی، صاف کردن رنگ پوست و محو شدن لکه های رنگدانه است. به دنبال فرمولی باشید که حاوی اسید ال اسکوربیک یا تتراهگزیل دسیل آسکوربات (اشکال پایدارتر ویتامین C) در یک بطری پمپ (برای حفظ بهترین قدرت این ماده) باشد.

برای روشن شدن فوری، رولو توصیه می‌کند که روی یک سرم روشن‌کننده یا مرطوب‌کننده با ذرات مرواریدی ترکیب کنید، که ظاهری سالم به همراه اثری تار ایجاد می‌کند که باعث می‌شود رنگ پوست یکدست‌تر به نظر برسد.

برجسته و صاف.
مراقبت از پوست روزانه شما می تواند به عنوان هایلایتر دو برابر شود، و ممکن است متوجه شوید که حتی بهتر از لوازم آرایشی عمل می کند. آرایشگر مشهور مونیکا بلاندر که دوست دارد از مومیایی کردن، مرهم یا روغن صورت برای این حرکت استفاده کند، می گوید: «من همیشه یک هایلایت شبنم دار را به جای درخشان ترجیح می دهم، زیرا بسیار طبیعی تر به نظر می رسد. او می‌گوید: «کمی روی نقاط بلند گونه‌های خود ضربه بزنید - رطوبت نور را جذب می‌کند تا درخشندگی زیبایی به شما بدهد.

و پرایمر آرایش را در نظر بگیرید: این پرایمر به تنهایی پوشیده می شود، منافذ را پر می کند تا پوست صاف تر به نظر برسد. فرمول‌های امروزی بسیار سبک‌تر از پرایمرهای قدیمی سیلیکونی هستند که به صورت شما احساس لزج می‌دادند و اکثراً حاوی مواد مغذی مراقبت از پوست همراه با ذرات روشن‌کننده و محو کننده هستند تا شما را درخشان‌تر کنند.

ابزار خود را خنک کنید.
اگر صورت شما قرمز یا لکه‌دار می‌شود یا سیاهی زیر چشم دارید، قرار دادن چند چیز در یخچال می‌تواند معجزه کند. بلاندر چند قاشق را به عنوان یک راه حل سریع برای چشم های خسته در یخچال خود نگه می دارد. او می گوید: پشت یک قاشق سرد شده را زیر هر چشم قرار دهید و به آرامی آن را به جلو و عقب تکان دهید تا پوست را برای چند دقیقه ماساژ دهید. «فلز سرد به منقبض شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند تا قرمزی را کاهش دهد و سیاهی‌های دور چشم را کمتر به چشم بیاورد – به‌علاوه، پف‌کردگی را کاهش می‌دهد.»

رولو به همین دلیل کل رژیم مراقبت از پوست خود را در یخچال نگهداری می کند. او می‌گوید: «پاکسازی، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده با محصولات با دمای سرد به انقباض مویرگ‌ها برای کاهش قرمزی و تحریک کمک می‌کند.

صورت خود را ماساژ دهید.
چند دقیقه ورز دادن ملایم صورت گردش خون را افزایش می‌دهد و به تخلیه مایع اضافی کمک می‌کند، که می‌تواند پوست را سفت‌تر، سفت‌تر و گلگون‌تر نشان دهد. او می‌گوید: قبل از شروع، «روغن یا سرم صورت» را لمس کنید. "پوست شما نیاز به لغزش دارد تا به آن فشار نیاورید." بلاندر توضیح می‌دهد که می‌توانید از یک ابزار غلتکی صورت یا دو دست خود استفاده کنید، «اما همیشه به سمت بالا ماساژ دهید، نه به سمت پایین به سمت زمین، تا به ایجاد جلوه‌ای بلندتر کمک کنید». "و از اعمال فشار متوسط ​​نترسید - به اندازه ای که خون حرکت کند اما نه آنقدر که پوست را بکشید و بکشید." هر زمان که نیاز به اصلاح پوست دارید، تکنیک او را امتحان کنید:

با استفاده از کناره های انگشتان اشاره، از هر طرف بینی خود شروع کنید و انگشتان خود را در امتداد استخوان های مداری (کاسه چشم) صاف کنید تا به شقیقه های خود برسید. 5 تا 10 بار تکرار کنید.
انگشت اشاره و میانی خود را در کنار هم نگه دارید، ص

با استفاده از کناره های انگشتان اشاره، از هر طرف بینی خود شروع کنید و انگشتان خود را در امتداد استخوان های مداری (کاسه چشم) صاف کنید تا به شقیقه های خود برسید. 5 تا 10 بار تکرار کنید.
انگشت اشاره و میانی خود را در کنار هم نگه دارید، فشار دهید و در امتداد هر گونه به سمت بالا حرکت دهید، دوباره به سمت شقیقه های خود حرکت کنید. 5 تا 10 بار تکرار کنید.
با همین انگشتان، در امتداد خط فک، از چانه به عقب تا زیر گوش ماساژ دهید. 5 تا 10 بار تکرار کنید.
با استفاده از همان انگشتان، پیشانی خود را به آرامی از ابرو تا خط مو ورز دهید. 5 تا 10 بار تکرار کنید.

لینک کوتاه:http://gg.gg/wbjuf

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 306
  • بازدید سال : 5,072
  • بازدید کلی : 14,357