loading...

نکات زیبایی

چگونه ناخن ها را تقویت کنیم: 9 ترفند تایید شده توسط متخصصان برای نکات درخشان و صاف حتی اگر ناخن‌های بی‌نقص و صافی داشته باشید – البته در عین حال، محکم نگه داشتن آن‌ها داستان کامل

چگونه ناخن ها را تقویت کنیم

یاسین بازدید : 311 شنبه 11 دی 1400 : 15:05 نظرات (0)

چگونه ناخن ها را تقویت کنیم: 9 ترفند تایید شده توسط متخصصان برای نکات درخشان و صاف

حتی اگر ناخن‌های بی‌نقص و صافی داشته باشید – البته در عین حال، محکم نگه داشتن آن‌ها داستان کاملاً متفاوتی است. مطمئناً، ناخن‌های شما ممکن است خشک یا شکننده نباشند، اما این بدان معنا نیست که شما کاملاً از قلاب خارج شده‌اید. شما فقط به این دلیل که هیچ لکه یا ناحیه‌ای نگران کننده نمی‌بینید، از روتین مراقبت روزانه پوست خود دست برنمی‌دارید؟ همین امر در مورد مراقبت از ناخن نیز صدق می کند: به هر حال بهترین حمله، دفاع خوب است.

کارشناسان موافق هستند - آنها 9 روش را برای تقویت ناخن های شما بررسی کرده اند، بنابراین شما می توانید این نکات را در بالای صفحه نگه دارید:

1. روغن کوتیکول را روزانه بمالید.
مراقبت از کوتیکول همیشه ایده خوبی است، چه ناخن های مشکل دار یا نه. این به این دلیل است که کوتیکول‌های خشک و ساییده شده در صورت درمان نشدن می‌توانند منجر به آسیب‌دیدگی بستر ناخن و عفونت شوند. آبرسانی و آبرسانی به پوست اطراف برای مراقبت از ناخن بسیار مهم است. روغن کوتیکول را به برنامه روزانه خود اضافه کنید: بسیاری از گزینه ها شامل اسیدهای چرب و ویتامین هایی هستند که ناخن ها را تغذیه می کنند و هر گونه ریزترک در پوست را پر می کنند.

در حالی که استفاده روزانه از قطره چکان برای حفظ سلامت ناخن‌ها کافی است، اما مربی ارشد Paintbox Evelyn Lim می‌گوید اگر نوک‌هایتان به‌ویژه کم‌آبی است (مثلاً به دلیل ضدعفونی بیش از حد) می‌توانید از روغن کوتیکول تا سه بار در روز استفاده کنید. روغن کوتیکول را در صبحانه، ناهار و شام بمالید. چرا که نه؟

2. مکمل کلاژن یا بیوتین مصرف کنید.
امی لین، بنیانگذار یکشنبه ها - یک برند مراقبت از ناخن که بر سلامت تمرکز دارد، توضیح می دهد: "به رژیم غذایی خود توجه کنید." ناخن های شما از پروتئین ساخته شده اند و به طور طبیعی به ویتامین های زیادی نیاز دارند. به طور خاص، ناخن‌های شما از کراتین تشکیل شده است، بنابراین مهم است که مطمئن شوید از اسیدهای آمینه سازنده کراتین پر شده‌اید. دو مورد از محبوب ترین (و به طور گسترده مورد مطالعه) بیوتین و کلاژن هستند، زیرا آنها در حمایت از سلامت ناخن موثرترین هستند.

اول: نشان داده شده است که بیوتین در چندین مطالعه انسانی از ضخامت و استحکام ناخن‌ها حمایت می‌کند.* به‌ویژه یک مطالعه نشان داد که افرادی که مکمل‌های بیوتین مصرف می‌کردند 25 درصد بستر ناخن‌های ضخیم‌تری نسبت به گروه دارونما داشتند.* از نظر کلاژن، مطالعه دیگری نشان داد: مطالعه نشان داد که وقتی بیماران به مدت 24 هفته روزانه کلاژن مصرف می‌کردند، سلامت ناخن‌هایشان از جمله سرعت رشد سریع‌تر، کاهش شکستگی و بهبود ظاهر بهتر حفظ می‌شد.

3. کوتیکول های خود را به عقب فشار دهید.
همانطور که گفته شد، مراقبت از کوتیکول بسیار مهم است. اما فراتر از روغن، لیم اشاره می کند که فشار دادن منظم کوتیکول ها به عقب می تواند از رشد بیش از حد آنها جلوگیری کند. او می‌گوید: «وقتی [کوتیکول] ضخیم می‌شود و بیش از حد روی ناخن رشد می‌کند، عقب راندن آن سخت است. شما هرگز نمی‌خواهید به آن نقطه برسید». هنگامی که این اتفاق می افتد، کوتیکول های شما مستعد ترک خوردن و عفونت هستند. آخ.

شما لازم نیست در مورد آن خیلی دقیق باشید. یک نکته عالی این است که هر چند روز یکبار پس از بیرون آمدن از حمام آنها را به آرامی به عقب فشار دهید، زیرا ناخن ها در اثر اسپری نرم می شوند. ناگفته نماند، عقب راندن کوتیکول ها به ماندگاری بیشتر لاک شما کمک می کند - فقط در صورتی که تصمیم گرفته باشید برای مانی در خانه بروید.

4. متعهد به نگهداری ماهانه باشید.
که ما را به نکته بعدی می رساند: تعمیر و نگهداری ماهانه. چه مانیکور DIY را انتخاب کنید یا به سالن سفر کنید، تنظیم منظم برای قوی نگه داشتن این نکات کلیدی است. ناخن‌های شما می‌توانند چیزهای زیادی در مورد سلامت کلی شما به شما بگویند، بنابراین از آن زمان برای چک‌این‌های منظم نیز استفاده کنید. لین می‌گوید: «وقتی لاک ناخن‌تان را درمی‌آورید، قبل از اینکه لاک بزنید یا ناخن‌هایتان را درمان کنید، رنگ ناخن و استحکام صفحه ناخن‌تان را بررسی کنید.

اگر ناخن برهنه بیشتر مورد توجه شماست، لیم همچنان بهداشت صحیح ناخن را توصیه می کند - یعنی قیچی، تمیز کردن و سوهان کشیدن آنها. او می گوید: "ناخن خود را بردارید و لبه های آزاد را بالا بیاورید تا ببینید آیا گیرهایی وجود دارد یا خیر، و می توانید آنها را صاف کنید. این یک راه عالی برای حفظ ناخن های شما است."

5. روی محصولات پولیش تمیز سرمایه گذاری کنید.
البته مطمئن شوید پولیش هایی که استفاده می کنید (شامل کت های پایه، رنگ ها و روکش های رویی) به جای مواد شیمیایی مضر مانند فرمالدئید، کافور و تولوئن، حاوی مواد مغذی و حالت دهنده هستند.

لیم می‌گوید: «اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان را قوی نگه دارید، نمی‌خواهید از پاک‌کننده‌های 100 درصد استون استفاده کنید.» در عوض، سعی کنید گزینه‌هایی را پیدا کنید که حاوی مواد مرطوب‌کننده برای ناخن‌های طبیعی هستند، مانند پاک‌کننده‌های مبتنی بر سویا - این مواد می‌توانند به طور موثر لاک را حل کنند و به طور همزمان ناخن را تقویت کنند، و معمولاً با سایر ویتامین‌ها و مواد آبرسان پمپ می‌شوند.

6. به ناخن طبیعی بچسبید.
ژل‌ها، دیپ‌ها و اکریلیک‌ها ممکن است لاکی را ارائه دهند که شما دوست دارید، اما در واقع می‌توانند روی صفحه ناخن شما بسیار خشن باشند. یونیس مونتس هاماگوچی، متخصص مانیکور ارگانیک، به ما گفت: «نه تنها ناخن‌های آکریلیک و پودر غوطه‌ور پر از مواد بالقوه آسیب‌رسان به ناخن‌ها هستند، بلکه فرآیند و فرسایش آن‌ها می‌تواند به بستر ناخن‌های شما بسیار آسیب برساند و اگر به درستی انجام نشود می‌تواند منجر به عفونت شود.» . برای سالم و قوی نگه داشتن نکات خود، ممکن است بخواهید از ناخن های مصنوعی چشم پوشی کنید و به ظاهری بدون ناخن یا پوششی از لاک تمیز بچسبید.

و اگر ژل، دیپ یا اکریلیک دارید، آن‌ها را جدا نکنید (تکرار می‌کنیم) آن‌ها را جدا نکنید، زیرا این کار فقط می‌تواند به ناخن‌های شما آسیب بیشتری وارد کند – در واقع می‌توانید تکه‌هایی از صفحه ناخن را جدا کنید. لهستانیها. فکر به تنهایی باعث درد سر انگشتانم می شود. در عوض، از این راهنمای گام به گام برای از بین بردن ناخن های مصنوعی خود استفاده کنید.

7. فایلی را انتخاب کنید که دارای عدد ریز بالا باشد.
آیا می دانستید که هر سوهان ناخن دارای یک عدد شن همراه است؟ این معمولاً یک عدد کوچک است که روی بسته بندی یا روی خود پرونده مهر می زند و نشان می دهد که تخته چقدر در برابر ناخن های شما درشت است. هرچه عدد گریت بیشتر باشد، فایل نرم تر است.

از نظر حفظ ناخن‌های قوی، باید سوهان‌هایی را انتخاب کنید که عدد شن بالاتری دارد (معروف به سوهان نرم‌تر). لیم می گوید: «شما چیزی می خواهید که کمی درشت تر از یک بافر معمولی باشد. در اینجا نیازی به خاراندن صفحه ناخن نیست. لیم می گوید اگر نمی توانید شماره ریزه خاصی را در پرونده خود پیدا کنید، فقط می توانید انگشت خود را بردارید و آن را روی تخته بکشید: "نباید اصطکاک زیادی احساس کنید."

8. از تقویت کننده ناخن استفاده کنید.
در حالی که این نکات در مورد چگونگی تقویت طبیعی ناخن های خود به صفر می رسد، گاهی اوقات شما نیاز به کمک کمی دارید. قابل درک! تقویت‌کننده ناخن در دسترس می‌تواند معجزه کند—فقط مطمئن شوید که یکی را انتخاب می‌کنید که فرمالدئید نداشته باشد (این همان چیزی است که تقویت‌کننده‌های ناخن سنتی از آن ساخته می‌شوند، زیرا باعث سفت شدن لاک می‌شود). خبر خوب این است که گزینه های طبیعی زیادی در بازار وجود دارد (معمولاً به عنوان سرم ناخن یا پوشش پایه تبلیغ می شود) که شامل مواد گیاهی مانند ویتامین E، روغن زیتون، سیر و درخت چای است.

9. از ناخن های خود در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و UV محافظت کنید.
اگر نمی‌دانستید: ناخن‌های شما نیز ممکن است آسیب‌های ناشی از نور خورشید را تجربه کنند و آن‌ها را زرد، شکننده یا فرورفته کند. برای محافظت از نکات شما، کارشناسان یک پولیش فیلتر UV را توصیه می کنند که قادر به جذب پرتوها باشد (همچنین می توانید روی یک سایه مات رنگ کنید تا به طور فیزیکی جلوی نور خورشید را بگیرید).

در زمینه مواد شیمیایی، مهم است که مراقب هر گونه مواد خشن که به ناخن های شما نفوذ می کند، باشید. مطمئناً ممکن است لاک پاک کن استون خود را عوض کرده باشید، اما به روش های دیگری فکر کنید که ناخن هایتان روزانه در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرند. به عنوان مثال، اگر در آشپزخانه خود صابون ظرفشویی سنتی دارید، شاید هنگام تمیز کردن از دستکش استفاده کنید تا ناخن ها خشک نشوند. (و حتی برخی از صابون‌های ظرفشویی با متمایل به طبیعی می‌توانند دارای مواد خشک‌کننده مانند سرکه یا لیمو باشند.) لین می‌گوید: «ممکن است یک قدم کوچک باشد، اما با گذشت زمان متوجه تفاوت در سلامتی و ظاهر ناخن‌هایتان خواهید شد.» .

لینک کوتاه: https://is.gd/9ctCqU

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 270
  • بازدید سال : 5,036
  • بازدید کلی : 14,321