loading...

نکات زیبایی

روغن ماکادمیا یکی از محبوب ترین روغن های جهان است و یک منبع غنی برای سلامتی بدن محسوب می شود. به دلیل خاصیتهای شگفت انگیز فروش عمده روغن ماکادمیا ، امروزه هم بصورت خوراکی و پخت و پز، و هم بر

روغن ماکادمیا یکی از محبوب ترین روغن های جهان است و یک منبع غنی برای سلامتی بدن محسوب می شود. به دلیل خاصیتهای شگفت انگیز فروش عمده روغن ماکادمیا ، امروزه هم بصورت خوراکی و پخت و پز، و هم برای پوست و مو و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. در ادامه، با خواص و کاربردهای بی نظیر آن آشنا می شوید.

روغن ماکادمیا روغن حامل نهایی برای محصولات مراقبت از پوست است، به همین دلیل است که آن را در بسیاری از محصولات Mukti Organics پیدا خواهید کرد.

مهم نیست که چه سن و چه نوع پوستی دارید، روغن ها یک غذای فوق العاده برای پوست هستند. وقتی جوان هستید، پوست شما درخشندگی دارد و به دلیل فراوانی روغن‌های طبیعی، به خوبی چاق می‌شود. با افزایش سن، گردش سلولی شما کاهش می یابد و همچنین توانایی پوست شما برای تولید چربی کاهش می یابد.

استفاده موضعی از روغن ها یکی از اجزای ضروری مراقبت از پوست است که سن را به چالش می کشد. روغن ها به عنوان یک حامل برای سایر مواد اصلی عمل می کنند و همچنین عملکرد سد چربی را بهبود می بخشند که پوست را مرطوب و هیدراته نگه می دارد.

اما همه روغن ها یکسان ایجاد نمی شوند. آنها دارای رتبه بندی های مختلفی در مقیاس کودوژنیک هستند، که معیاری است از میزان احتمال مسدود شدن منافذ پوست توسط روغن ها.

امتیاز کومدوژنیک 0 - این روغن منافذ را مسدود نمی کند.
رتبه بندی کومدوژنیک 1 - روغن احتمال کمی دارد که منافذ را مسدود کند.
امتیاز کومدوژنیک 2 - برای اکثر افراد، روغن منافذ را مسدود نمی کند.
رتبه بندی کومدوژنیک 3 – برخی از افراد با استفاده از این روغن خوب خواهند بود، اما بسیاری از افراد به دلیل مسدود شدن منافذ، جوش یا آکنه ایجاد می کنند.
رتبه بندی کومدوژنیک 4 – اکثر افراد بسته به نوع پوست، با این روغن دچار شکستگی می شوند.
امتیاز کمدوژنیک 5 - عملا تضمین شده است که شما را از پا در می آورد. افراد بسیار کمی می توانند این روغن ها را روی پوست تحمل کنند.
برخی افراد قسم می‌خورند که چیزی جز روغن نارگیل روی پوست خود استفاده نمی‌کنند و من باید بپرسم در آنجا چه خبر است، زیرا روغن نارگیل به شدت کودوژنیک است (4 تا 5 در مقیاس). این منافذ شما را می بندد و اگر تمام چیزی است که استفاده می کنید، در نهایت شما را از بین می برد. اگر نه، پس شما خوش شانس هستید. این روغنی است که برای استفاده روزانه در بقیه بدن مناسب است، و به عنوان یک نرم کننده اضافه در فرمولاسیون صورت، اما به عنوان تنها شکل آبرسانی برای صورت، از طرف من یک نه است.

یکی از روغن های مورد علاقه ما ماکادمیا است که یک روغن فوق العاده است که از گوشت آجیل استخراج می شود. در مقیاس کودوژنیک 2 تا 3 است، بنابراین اکثر مردم متوجه می شوند که پوست آنها ماکادمیا را به خوبی تحمل می کند. ماکاها نه تنها برای خوردن خوشمزه هستند، بلکه پوست ما با خوشحالی خواص مفید این روغن را جذب می کند.

درخت ماکادمیا یک گونه بومی استرالیا است و بیش از 60000 سال قدمت دارد. اعتقاد بر این است که ابتدا در جنگل های بارانی شمال NSW شروع به رشد کرد و در حال حاضر بیش از شش میلیون درخت ماکادمیا در استرالیا رشد می کند که بسیاری از آنها به منظور پاسخگویی به تقاضای بالای روغن ماکادمیا در محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی کاشته شده اند.

10 مزیت ماکادمیا برای مراقبت از پوست
به غیر از روغن جوجوبا (که در واقع یک استر مومی شکل در مقایسه با روغن در نظر گرفته می شود) نزدیک ترین تطابق با سبوم طبیعی پوست است.
این روغن ضد حساسیت و غیر کومدون زا است.
این روغن حاوی اسکوالن و اسید اولئیک است که به بازسازی سلولی کمک می کند و این روغن را به ویژه برای پوست های خشک یا ترک خورده مفید می کند زیرا نرم و مرطوب کننده است.
حاوی اسید لینولئیک امگا 6 است که برای متعادل کردن تولید سبوم در پوست های چرب مفید است و یک سد محافظ طبیعی ایجاد می کند.
پوسته ای که در آن قرار می گیرد و به روغن اضافه می شود سرشار از ویتامین E است که به طور طبیعی وجود دارد.
روغن های استخراج شده از ماکادمیا حاوی امگا 7 یا اسید پالمیتولئیک هستند که برای بهبود زخم، زخم، خراش و سوختگی مفید است.
حاوی فیتواسترول است که به رفع خارش و قرمزی کمک می کند.
این روغن بسیار نرم کننده و در عین حال سبک و نافذ است که برای پوست های خشک و بالغی که تولید سبوم طبیعی کمتری دارند عالی است.
روغن استخراج شده از ماکادمیا دارای خاصیت پخش پذیری، روان کنندگی و نفوذ عالی است که اثر پس از آن صاف و غیر چرب می دهد.
این روغن همچنین اثر ضد آفتاب خفیفی دارد.
وقتی آن را می خورید، این روغن تعادل کامل نسبت امگا 3:6 (اسیدهای چرب ضروری که بدن ما تولید نمی کند) دارد. امگا 3 یک ضد التهاب معروف است و امگا 6 یک ضد التهاب است و برای هر بیماری التهابی مانند آرتریت و بیماری های قلبی عروقی مفید است.

جدا از همه چیزهایی که به پوست شما می دهد، ترکیب روغن استخراج شده از ماکادمیا سرشار از ترکیبات فیتوشیمیایی مانند توکوفرول ها، اسکوالن و توکوترینول ها است که از روغن در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. در حالی که بسیاری از روغن ها به سرعت فاسد می شوند، روغن ماکادمیا پس از برداشت برای یک دوره دو ساله پایدار در نظر گرفته می شود.

لینک منبع: https://b2n.ir/g25243

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 279
  • بازدید سال : 5,045
  • بازدید کلی : 14,330