loading...

نکات زیبایی

بادام در اصل در خاورمیانه پرورش داده می شد. اما امروزه، کالیفرنیا بزرگترین تولیدکننده بادام در جهان است. مغز بادام بسته به نوع درخت خود، ممکن است شیرین یا تلخ باشد. بادام شیرین از نوعی درخت

بادام در اصل در خاورمیانه پرورش داده می شد. اما امروزه، کالیفرنیا بزرگترین تولیدکننده بادام در جهان است. مغز بادام بسته به نوع درخت خود، ممکن است شیرین یا تلخ باشد. بادام شیرین از نوعی درخت بادام با گلهای سفید رنگ حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی نیست. خرید روغن بادام شیرین از دانه خشک آن استخراج می شود که حدودا 50 درصد این دانه حاوی روغن است.

چگونه از روغن بادام برای پوست استفاده کنیم و همه مزایای درخشان را بدست آوریم

شیر بادام جایگزین لبنیاتی مد روز است که همه ما آن را به غذاهای صبحگاهی خود اضافه کرده ایم ، اما آیا می دانید روغن بادام نه تنها برای پوست شما بلکه برای سلامت کلی شما نیز مفید است؟ ظاهراً ما به بازی دیر رسیدیم - به گفته دکتر زیبایی و جراح چشم ، مریم زمانی ، فرهنگهای قدیمی از روغن بادام به عنوان دارویی برای درمان خشکی پوست و همچنین اسکارهای هیپرتروفیک (کلمه بزرگ سفید و برجسته) و پوست عمومی استفاده می کردند. تجدید قوا ما چگونه از این موضوع مطلع شدیم و از کجا می توانیم آن را بخریم؟

ما از دکتر کوین مون ، بنیانگذار و مدیر علمی اصلی VENN ، دکتر رز اینگلتون از درماتولوژی اینگلتون ، و دکتر ماری هایاگ ، متخصص پوست متخصص پوست و بنیانگذار زیبایی شناسی خیابان 5 برای مشاوره مشورت کردیم.

روغن بادام چیست؟
مزایای آن به پوست ختم نمی شود. زمانی می افزاید که برخی از فواید جدی روغن بادام وجود دارد که در داخل اتفاق می افتد. این حاوی خواص ضد التهابی و تقویت کننده ایمنی است که هر دو برای فصول سرد بسیار مفید هستند ، و همچنین مزایای قلبی عروقی که به بهبود کلسترول بدن شما کمک می کند. 1 بله ، ما نیز بسیار تحت تاثیر قرار گرفته ایم.

اما فقط برای خوردن نیست. مون توضیح می دهد: روغن بادام سرشار از ویتامین D ، ویتامین E (توکوفرول) و مواد معدنی مختلف است که به تسکین پوست در برابر سوزش ، محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و بازگرداندن سد رطوبت پوست کمک می کند. درست است ، به طرز باورنکردنی کافی ، روغن بادام حتی بیشتر است. مزایایی که برای پوست شما به ارمغان می آورد همه چیزهایی است که در یک محصول طبیعی رویای آن را داشته اید. هربار که روغن بادام را به پوست خود می زنید ، می دانید که کمی به خلاص شدن از شر تحریکات و علائم کششی نزدیک شده و به آب رسانی و درخشش زیبا سلام می کنید.


فواید روغن بادام برای پوست
کاهش تحریک پوست: روغن بادام می تواند برای آرامش پوست شما در مواقع ضروری استفاده شود. چه با خارش و تورم روبرو باشید و چه چیزی مانند بیماری پسوریازیس یا اگزما ، روغن بادام می تواند قبل از یافتن راه حل دائمی ، سوزش را به عنوان یک راه حل سریع تسکین دهد. رطوبت ، از بین بردن هرگونه تحریکی که ممکن است پوست شما تجربه کند.
التهاب را آرام می کند: هایاگ می گوید: "برای بیماران مبتلا به آکنه ، جایگزینی برای ترکیبات سخت تر است ، زیرا نه تنها چربی اضافی را بر روی صورت حل می کند ، بلکه التهاب را نیز کاهش می دهد."

پسوریازیس چیست؟
یک بیماری مزمن پوستی که در آن سلول های پوست بسیار سریعتر از حالت معمول تکثیر می شوند. این امر منجر به ایجاد لکه های قرمز و ضخیمی می شود که به آنها "پلاک" می گویند و با بافت پوست خشن و سفید پوشیده شده اند که به "فلس" معروف است.

جوانسازی پوست: زمانی پیشنهاد کرد که روغن بادام می تواند برای احیای و جوانسازی پوست شما زمانی که کمی خسته یا خسته به نظر می رسد استفاده شود. روغن بادام حاوی خاصیت نرم کنندگی است که در مواقعی که پوست شما به بهترین شکل ظاهر نمی شود مفید است
رنگ پوست یکنواخت: می تواند رنگ پوست شما را یکدست کرده و رنگ پوست را در طول زمان بهبود بخشد و نسخه جدید و بهبود یافته پوست شما را آشکار کند. اگر به دنبال روش هومیوپاتی تری برای بهبود ظاهر کلی پوست خود هستید ، روغن بادام را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید.

محافظت در برابر آفتاب: بر اساس مطالعه ای که در مجله Dermatology Cosmetic Dermatology ثبت شده است ، روغن بادام می تواند از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کرده و همچنین هرگونه صدمه ای را که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به پوست شما وارد شده است ، برطرف کند. آسیب و پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور قابل توجهی کاهش یافته است ، این نشان می دهد که نه تنها از پوست شما محافظت می کند بلکه روند پیری را نیز کند می کند. این بدان معنا نیست که شما باید SPF را به طور کامل حذف کنید ، اما مخلوط کردن کمی روغن می تواند مزایای محافظت در برابر آفتاب را افزایش داده و درخشندگی را نیز به شما برساند.


اینگلتون خاطرنشان می کند: آنتی اکسیدان ها را نیز ارائه می دهد: این نیز نوعی دیگر از محافظ محیط است: "روغن بادام دارای غلظت بالایی از ویتامین E ، فسفر منیزیم و مس است و بنابراین یک آنتی اکسیدان غنی است."


علائم کشش را کاهش می دهد: اگرچه تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا ثابت شود روغن بادام درمانی برای علائم کشش است (درمان یک کلمه پیچیده است) ، یک مطالعه که شامل مجموعه ای از زنان است نشان می دهد که می توان از آن برای جلوگیری از گسترش علائم کشش استفاده کرد. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، روغن بادام خاصیت نرم کنندگی فوق العاده ای دارد ، بنابراین وقتی روی مناطقی استفاده می شود که علائم کشش معمولاً روی بدن شما ایجاد می شود ، باعث نرم شدن آن پوست شده و اجازه می دهد بدون تشدید آن کشیده شود. علائم پوست نرم شده می تواند کشش را بیشتر از پوست درمان نشده تحمل کند - ما قطعاً این یکی را امتحان می کنیم.

آبرسانی به پوست: استفاده از روغن بادام بر روی پوست شما راهی عالی برای قفل رطوبت و درخشندگی پوست در طول روز است. روغن های صورت پوست را خنک ترین حالت پوست خود می کنند و روغن بادام نیز از این قاعده مستثنی نیست. [ترجمه گوگل] نه تنها پوست شما هیدراته می شود ، بلکه به طور کلی رنگ بهتر و یکدست خواهد داشت
عوارض جانبی روغن بادام
اینگلتون تاکید کرد: در صورت داشتن حساسیت به آجیل از روغن بادام خودداری کنید. قرار دادن آن روی پوست تقریباً به اندازه خوردن آن بد است.

نحوه استفاده از آن
روغن بادام شیرین به تنهایی برای فروش در دسترس است و برخی افراد از آن استفاده می کنند. مون توضیح داد: "از آنجا که روغن بادام میزان جذب پوست بسیار کند دارد ، خوب است که از روغن بادام به عنوان یک ماده مستقل مستقیم روی پوست استفاده کنید."

برای پوست و موی شما خوب است ، و اگر به دنبال یک محصول ساده تا آنجا که می توانید هستید ، باید به آنجا بروید. با این حال ، روغن بادام را می توان در هر محصولی که نیاز به یک جزء مرطوب کننده دارد ترکیب کرد. مون می گوید: "از آنجا که روغن بادام غنی از مواد مغذی است که به محافظت و آرامش پوست کمک می کند ، اغلب در فرمولاسیون مراقبت از پوست نوزاد استفاده می شود."

لینک منبع: دکاموند شیمی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 261
  • بازدید سال : 5,027
  • بازدید کلی : 14,312