loading...

نکات زیبایی

9 بهترین فواید روغن ضروری بادام تلخ درگذشته، بادام تلخ از لحاظ تاریخی در مقادیر بسیارکمی برای طعم دادن به برخی غذاهای خاص مانند شربت بادام و آمارتتی ایتالیایی استفاده می شد. اما به دلیل پتانسیل مسموم

9 بهترین فواید روغن ضروری بادام تلخ

یاسین بازدید : 231 دوشنبه 28 تیر 1400 : 13:11 نظرات (0)

9 بهترین فواید روغن ضروری بادام تلخ

درگذشته، بادام تلخ از لحاظ تاریخی در مقادیر بسیارکمی برای طعم دادن به برخی غذاهای خاص مانند شربت بادام و آمارتتی ایتالیایی استفاده می شد. اما به دلیل پتانسیل مسمومیت، امروز استفاده خوراکی از آن قطع شده است. خرید روغن بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.
از مزایای سلامتی روغن ضروری بادام تلخ می توان به خاصیت آن به عنوان ماده ضد عفونی کننده ، تب بر ، ضد باکتری ، میکروب کش ، قارچ کش ، آرام بخش ، بیهوشی ، برافروختگی ، ادرار آور ، ضد مسکر ، ضد سرطان و ضد اسپاسم اشاره کرد.

روغن ضروری بادام تلخ
پنجاه درصد روغن بدست آمده از بادام تلخ (با نام علمی amygdalus communis var. amara) حاوی سه جز basic اساسی است ، یعنی بنزالدهید ، گلیکوزید آمیگدالین و سیانید هیدروژن (همچنین به عنوان اسید هیدروسیانیک یا اسید پروسیک شناخته می شود) در حالی که پنجاه درصد دیگر حاوی مونو است. - اسیدهای چرب اشباع نشده و سایر اجزای مشابه با آنچه در بادام شیرین وجود دارد. تشخیص بادام تلخ از نوع شیرین آن از نظر شکل ظاهری بسیار دشوار است ، با این تفاوت که شکل بادام تلخ از بادام شیرین پهن تر و کوتاهتر است.

روغن بادام تلخ حاوی برخی سموم کشنده است و بنابراین باید با نهایت دقت استفاده شود. بیشتر استفاده های دارویی آن فقط به برنامه های خارجی محدود می شود و در صورت نیاز ، برنامه های داخلی نیز در دوزهای بسیار کم انجام می شوند. مقدار کمی بیش از حد می تواند کشنده باشد. این روغن را نمی توان برای سلامتی مغذی خواند.

فواید روغن ضروری روغن بادام تلخ
روغن بادام تلخ فواید مختلفی برای سلامتی دارد. در زیر برخی از اینها با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است.

رشد قارچ را مهار می کند
از زمان های بسیار قدیم ، عناصر تلخ (به عنوان مثال کینین) همیشه به عنوان تب مایع استفاده می شده است. دلیل آن ممکن است این باشد که همه عناصر تلخ حاوی ترکیبات قلیایی هستند و ماهیت آنها کم و بیش سمی است. این سمیت و تلخی به طور موثری از رشد عفونت های ناشی از باکتری ها ، پروتوزوئاها یا ویروس ها در بدن جلوگیری می کند و در نتیجه تب را کاهش می دهد. به همین دلیل ، روغن بادام تلخ در دوزهای بسیار کم نیز به عنوان تب برای تب های مزمن استفاده شده است. چنین کاربردهایی اگرچه از نظر کاهش تب مفید هستند ، اما می توانند اثرات سو ad و سمی خود را بر روی بدن بگذارند.

کرمها را می کشد
تلخی حاد و طبیعت سمی روغن بادام تلخ در از بین بردن کرم روده بسیار موثر است ، اما باز هم باید با قدرت بسیار کم تجویز شود.

از روغن بادام به عنوان روغن حامل برای رقیق سازی روغنهای اساسی استفاده کنید. 

اسپاسم را درمان می کند
همچنین گفته می شود روغن بادام تلخ دارای خواص ضد اسپاسم است. 

باکتری ها را می کشد
دو جز of روغن بادام تلخ ، هیدروژن ، سیانور و بنزالدهید ، برای زندگی حیوانات و همچنین باکتری ها ، میکروب ها ، قارچ ها و ویروس ها بسیار سمی هستند. بنابراین ، می توان از آن به عنوان یک ماده ضد باکتری ، ضد ویروس و قارچ کش استفاده کرد. می تواند در بهبود بیماری های مرتبط با عفونت های ناشی از ویروس ، میکروب و قارچ استفاده شود.


اثر آرام بخش
ترکیب سمی گلیکوزید آمیگدالین که در روغن بادام تلخ وجود دارد ، بر اعصاب تأثیر می گذارد و آنها را نسبت به هرگونه احساس ، حتی درد حساس نمی کند. این باعث بی حسی و بیهوشی می شود. با این حال ، باید فقط برای اهداف بی حسی موضعی از خارج استفاده شود. هيچ وقت نبايد بلع را برای اهداف بیهوشی انجام داد و می تواند کشنده باشد.

تصفیه موثر
روغن بادام تلخ از نظر ماهیت سمی ، قابل هضم نیست و در صورت بلع باعث حرکات مکرر شل و استفراغ می شود. بنابراین از آن به عنوان یک تصفیه کننده موثر (برافروخته) استفاده شده و می شود. تنها نکته این است که دوز مصرفی باید بسیار کم و ملایم باشد یا ممکن است اثرات سو ad زیادی داشته باشد.

ادرار را ارتقا می دهد
بدن تمایل طبیعی به حذف مواد سمی دارد که از طریق عرق ، ادرار و مواد دفع شده به داخل بدن رسیده است. به همین دلیل است که وقتی روغن بادام تلخ به مقدار خیلی کمی بلعیده می شود ، بدن تمایل دارد آن را از طریق تکرر ادرار بیرون بیندازد. این تکرر ادرار باعث کاهش وزن و آرامش بدن می شود. وقتی با اثرات بیهوشی و آرام بخشی این روغن ترکیب شود ، فشار خون را با موفقیت کاهش می دهد.

سایر مزایا

استفاده از مخلوط با غلظت بسیار کم (بسیار ملایم) با آب بر روی پوست و مو ، آنها را از عفونت میکروب ها ، حشرات و قارچ ها مصون نگه می دارد. روغن بادام تلخ ، پس از حذف اجزای سمی ، برای طعم دادن به مواد خوراکی استفاده می شود. همچنین در تعدادی از صنایع به منظور طعم دهنده سازی استفاده می شود.

احتیاط: سیانید هیدروژن سمی مهلک است و همینطور گلیکوزید آمیگدالین و بنزالدهید. بنابراین ، هم در موارد داخلی و هم در برنامه های خارجی ، باید بسیار مراقب باشید. یک اشتباه کوچک یا مصرف بیش از حد آن می تواند کشنده باشد. این دارو هرگز نباید به نوزادان ، کودکان ، افراد مسن یا افراد به شدت بیمار داده شود.

لینک منبع: دکاموند شیمی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 272
  • بازدید سال : 5,038
  • بازدید کلی : 14,323