loading...

نکات زیبایی

صورت پنیراز \"اعتیاد به پنیر\" گرفته تا اینکه آیا پنیر بز برای شما بهتر است یا خیر ، ما حقیقت پشت باورهای غلط پنیر را فاش می کنیم. پنیر منبع بزرگی از پروتئین و کلسیم است اما اغلب سرشار از چربی و نمک اش

7 واقعیت پنیر که شما را شگفت زده خواهد کرد

یاسین بازدید : 32 دوشنبه 21 تیر 1400 : 11:48 نظرات (0)


صورت پنیر
از "اعتیاد به پنیر" گرفته تا اینکه آیا پنیر بز برای شما بهتر است یا خیر ، ما حقیقت پشت باورهای غلط پنیر را فاش می کنیم.

پنیر منبع بزرگی از پروتئین و کلسیم است اما اغلب سرشار از چربی و نمک اشباع است. این بدان معناست که زیاد غذا خوردن می تواند منجر به کلسترول بالا و فشار خون شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) را افزایش دهد. در انگلیس ، اندازه استاندارد اندازه 30 گرم است (اندازه جعبه کبریت کوچک یا دومینو دو و نیم).

رژیم غذایی روزانه شما باید دارای سه وعده 30 گرم محصولات لبنی باشد و تنها پنیر این کار را نمی کند. خوب است که لذت بردن از آن معقول است نحوه کار:

1. افسانه: من باید پنیر را کاملا کنار بگذارم
واقعیت
لازم نیست پنیر را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، اما اگر کلسترول یا فشار خون دارید از پنیرهای پرچرب استفاده کنید. یک وعده 30 گرم پنیر هفت درصد کالری روزانه شما را تأمین می کند و می توانید در یک قسمت چدار نمک بیشتری نسبت به یک بسته ترد داشته باشید.

برای کاهش وسوسه ، قسمت های پنیر را کوچک نگه دارید و آنها را وزن کنید

بعضی از انواع روکوفورت ، هالومی ، فتا و پنیر مجرد شورتر از آب دریا هستند. پنیر حاوی کلسیم و پروتئین است ، بنابراین می تواند در حد متوسط ​​خوب باشد ، اما به یاد داشته باشید: ماست کم چرب ، ماهی قلع ، توفو ، عدس و لوبیا نیز منابع خوبی از کلسیم و پروتئین هستند.

برای کاهش وسوسه ، قسمت های پنیر را کوچک نگه دارید و آنها را وزن کنید. استفاده از پنیرهای کم چرب - مانند موزارلا ، فتا ، پنیر کوکتی یا پنیرهای کم چربی - چربی اشباع کمتری را تأمین می کند. جدول ما در انتهای صفحه نحوه مقایسه چربی انواع پنیرها را نشان می دهد.

جزئیات بیشتر در مورد چربی و نمک پنیرهای مختلف را در راهنمای ما درباره "خوب ، بد و زشت" پنیرها کسب کنید.
پخت و پز از ابتدا نیز کمک می کند ، زیرا غذاهای راحت اغلب حاوی پنیرهای با چربی بالاتر هستند. زمانی را متوقف کنید و بپرسید که آیا غذای شما واقعاً به پنیر احتیاج دارد؟

2. افسانه: پنیر با چربی کم زباله است
واقعیت
این یک تصور غلط رایج است که کاهش چربی برابر با کاهش طعم است. با مارک های مختلف آزمایش کنید تا مارک مورد علاقه خود را پیدا کنید.

به یاد داشته باشید: "کاهش چربی" لزوما "کم چربی" نیست ، بلکه فقط 25 درصد چربی کمتری نسبت به روغن اصلی دارد. برچسب را بررسی کنید که آیا محتوای چربی زیاد (بیش از 5/17 گرم در 100 گرم) ، متوسط ​​(3/1–17/5 گرم در 100 گرم) یا کم (3 گرم یا کمتر در 100 گرم) است.

همچنین می توانید با پنیر کم چرب طبخ و پخت کنید ، اگرچه ذوب شدن انواع کم چربی ممکن است طولانی شود. آن را رنده ریز کرده و روی حرارت ملایم ذوب کنید. بعضی اوقات این پنیرها وقتی پخته یا کباب می شوند پوستی ایجاد می کنند ، بنابراین آنها را در اواخر زمان پخت اضافه کنید.

3. افسانه: من به پنیر معتاد شده ام
واقعیت
اعداد و ارقام مربوط به پنیر تحقیقات نشان می دهد که کازئین - پروتئینی که در محصولات لبنی یافت می شود و در پنیر بسیار غلیظ است - مواد هورمونی را به نام کازومورفین ترشح می کند. این مواد افیونی می توانند از طریق هورمون ها به طور غیرمستقیم به مغز سیگنال راحتی دهند.

با این حال ، یک بررسی توسط سازمان ایمنی غذایی اروپا س questionال کرد که آیا کازومورفین ها می توانند از طریق روده به جریان خون یا مغز منتقل شوند.

اگر پنیر زیادی بخورید ، ممکن است به عطر و طعم شور یا عادت به داشتن آن در ساعت مشخصی از روز عادت کنید ، بنابراین از الگوهای غذایی خود آگاه باشید و به تدریج میزان مصرف خود را کاهش دهید.

4. افسانه: من برای محکم نگه داشتن استخوان های خود به پنیر احتیاج دارم
واقعیت
پنیر منبع خوبی از کلسیم است: یک قسمت 30 گرم چدار بیش از یک چهارم نیاز روزانه یک بزرگسال را تأمین می کند. با این حال ، سایر محصولات لبنی مانند ماست و شیر نیز به همان اندازه برای استخوان ها مفید و چربی و نمک بسیار کمتری هستند.

همچنین پنیر حاوی مقدار کمی ویتامین D ، ویتامین محلول در چربی است که به ما در جذب کلسیم از غذا کمک می کند. محصولات لبنی کم چرب مانند شیر نیمه چرب به اندازه پنیر پرچرب ویتامین D ندارند ، اما تخم مرغ ، ماهی روغنی و غلات غنی شده (به شرط کم بودن قند) به هر حال منابع بهتری هستند.

5. افسانه: پنیر بز برای من بهتر از پنیر گاو است
واقعیت
پنیر بز بز حاوی حدود 26 گرم چربی در هر 100 گرم ، مشابه بری و ادام ، و تقریباً به اندازه کمبرت نمک است. پنیر بز یک محصول "پرچرب" محسوب می شود - موزارلا و ریکوتا چربی کمتری دارند ، همچنین فتا که به طور سنتی از شیر گوسفند یا گوسفند و شیر بز ساخته می شود ، چربی کمتری دارند. (برای مقایسه میزان چربی انواع پنیرها به جدول ما در انتهای این صفحه مراجعه کنید).

از پنیر بز به عنوان پنیرهای نرم تهیه شده از شیر گاو برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز استفاده می شود. در واقع محتوای لاکتوز مشابه سایر پنیرهای نیمه نرم مانند بری یا فتا است ، اما از نظر لاکتوز کمتر از پنیرهای مرطوب مانند ریکوتا و پنیر کوجت است.

6. افسانه: پنیر با اسپاگتی بولونزی حساب نمی شود
واقعیت
پنیر رنده شده روی اسپاگتی بولونزی کالری اضافی ، چربی اشباع و نمک اضافه می کند. یک مشت چدار سخاوتمندانه می تواند به راحتی 50 گرم وزن داشته باشد و 230 کیلوکالری (بیش از 10 درصد نیاز روزانه شما) اضافه کند. دو قاشق غذاخوری چدار رنده شده حدود 20 گرم است.

از استفاده از دستان خود برای گرفتن یک آبپاش بزرگ خودداری کنید ، زیرا ممکن است مقدار زیادی به آن اضافه کنید. برای داشتن آن عطر و طعم پنیر خوشمزه در حالی که از کالری اضافی پرهیز می کنید ، از یک وعده کوچکتر از یک چدار نارنج یا بالغ استفاده کنید.

دستورالعمل ماکارونی اسپاگتی بولونزی را دریافت کنید.
7. افسانه: پنیر رنده شده بهتر از برش خورده است
واقعیت
این درست است که بیشتر افراد هنگام رنده کردن پنیر کمتر استفاده می کنند. یک قطعه پنیر از قبل برش خورده معمولاً 20-30 گرم وزن دارد و اکثر مردم از برشهای زیادی در ساندویچ استفاده می کنند.

اما حتی اگر پنیر را در سس ، توست یا سیب زمینی ژاکت رنده کنید ، باز هم باید اندازه سهم خود را تماشا کنید ، زیرا داشتن بیش از حد آن آسان است.

وقتی پنیر رنده شد ، برابر کردن آن با یک قسمت سالم از جعبه کبریت دشوار است. دفعه بعد آنرا بسنجید تا حدس بزنید چقدر خوب است. یکی دیگر از عادت های معمول ، خوردن یک دستگیره پنیر است که برای رنده کردن بسیار کوچک است. اگر وزن این دستگیره 5 گرم باشد و هفته ای یک بار غذا بخورید ، سالانه یک روز کالری اضافی مصرف خواهید کرد.

لینک کوتاه: https://is.gd/R3p9Ts

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 297
  • بازدید سال : 5,063
  • بازدید کلی : 14,348