loading...

نکات زیبایی

کاهش عادات محرک موخوره از انگشتان خود برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید. برس ها و شانه ها باعث ایجاد اصطکاک می شود که می تواند به موهای شما آسیب برساند یا تارها را ناراحت کند و باعث وز

چگونه از وز شدن مو بعد از حمام جلوگیری کنیم؟

یاسین بازدید : 255 شنبه 07 آبان 1401 : 11:38 نظرات (0)

کاهش عادات محرک موخوره

از انگشتان خود برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید. برس ها و شانه ها باعث ایجاد اصطکاک می شود که می تواند به موهای شما آسیب برساند یا تارها را ناراحت کند و باعث وز شدن بیشتر شود. هنگام استفاده از برس خشک بر روی موهای خشک، شکستگی و موخوره بیشتر می شود. برای کاهش موخوره ناشی از برس زدن، از انگشتان خود برای باز کردن گره موهای خود در زمانی که خشک هستند، استفاده کنید. 
  • در صورت لزوم، از یک شانه دندانه پهن زیر دوش استفاده کنید تا نرم کننده به درستی پخش شود و گره مو باز شود. از استفاده از شانه روی موهای خشک خودداری کنید. برس های موی گراز انتخاب خوبی برای موهای خشک هستند. 
خشک کردن با هوا را به سشوار کردن موها انتخاب کنید. خشک کردن موها در هوا می تواند به جلوگیری از موخوره کمک کند. اصطکاک و گرما از عوامل اصلی موخوره هستند، بنابراین اجتناب از سشوار کشیدن و خشک کردن با حوله می تواند به جلوگیری از وز شدن موهای شما کمک کند.
  • برای کمک به خشک شدن کوتیکول های مو، سعی کنید موهای خود را در حین خشک شدن به صورت کش یا بافته ببندید. این کار باعث می‌شود تا رشته‌ها صاف بخوابند و در حین خشک شدن از وز شدن و وز شدن آن جلوگیری شود.

  1. حوله را کنار بگذارید. هنگام خشک کردن موهای خود، سعی کنید به جای حوله از یک تی شرت یا پارچه میکروفایبر استفاده کنید. حوله های معمولی اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند که ممکن است باعث وز شود. تی‌شرت‌ها و پارچه‌های میکروفایبر ملایم‌تر هستند و به موهای شما کمک می‌کنند هنگام خشک شدن صاف شوند.
    موهای خود را کمتر بشویید. کاهش موخوره با شستن کمتر موها امکان پذیر است. شستشوی مکرر می تواند روغن های طبیعی را از موهای شما پاک کند و این ممکن است باعث وز شدن موهای شما شود. موهای نازک فقط یک روز در میان و موهای ضخیم تر فقط هر سه روز یکبار باید شامپو شوند
    • افرادی که موهای چرب دارند، یا کسانی که روزانه به دلیل فعالیت هایی مانند کار یا ورزش عرق می کنند، ممکن است نیاز به شستشوی مکرر موهای خود داشته باشند. در روزهای بدون شامپو از نرم کننده استفاده کنید تا عرق و کثیفی را از بین ببرید و حالت دادن به آن را آسان کنید.
    در طول روز دست های خود را از موهای خود دور نگه دارید. هرچه در طول روز موهای خود را بیشتر لمس کنید، اصطکاک بیشتری ایجاد می شود. این می تواند کوتیکول های موی شما را به هم بزند و باعث وز شود. سعی کنید در طول روز از دست زدن به موهای خود یا بالا و پایین انداختن موها خودداری کنید. 
کاهش درمان های شیمیایی درمان‌هایی مانند رنگ کردن، خشک‌کننده‌ها و شل‌کننده‌ها می‌توانند به طرز چشمگیری بافت موهای شما را تغییر دهند و باعث وز شدن آن‌ها به روش‌هایی شوند که قبلاً چنین نبود. برای کمک به مبارزه با موخوره، تعداد دفعاتی که در یک سال تحت درمان های شیمیایی قرار می گیرید را کاهش دهید.
  • استفاده از پودرهای روت تاچ آپ را در بین رنگ ها در نظر بگیرید و سبک هایی را بیابید که به شما امکان می دهد بافت طبیعی خود را به جای تغییر شیمیایی تغییر دهید.

یک محلول ضد موخوره را مخلوط کنید. اگر موهای شما مستعد وز است، سعی کنید محلولی از نرم کننده و آب ایجاد کنید تا به نوک موهای خود بمالید. حدود یک قاشق غذاخوری نرم کننده بردارید و آن را با حدود 1 فنجان آب مخلوط کنید. با انگشتان خود مقدار کمی را به انتهای موهای خود بمالید. این محلول را برای رفع سریع موخوره در دسترس داشته باشید یا آن را به بخشی از مراقبت روزانه از موی خود تبدیل کنید.
  • مطمئن شوید که این محلول را فقط به انتهای موهای خود بمالید نه ریشه.
  • همچنین می توانید مقداری از محلول را در یک بطری اسپری کوچک بریزید تا در کیف یا کیف همراه خود داشته باشید و در صورت لزوم در طول روز استفاده کنید.

از آووکادو ماسک مو درست کنید. یک آووکادو را له کنید. آن را روی موهای تمیز و مرطوب با انگشتان خود بمالید و چند اینچ از ریشه فاصله داشته باشید. بگذارید پانزده دقیقه بماند. با آب بشویید.
  • کسانی که موهای نازکی دارند باید ماسک را فقط به انتهای خود بمالند.
  • روغن های موجود در آووکادو به طور طبیعی موهای شما را می پوشاند و از آسیب و رطوبت محافظت می کند. همچنین برای جلوگیری از خشک شدن آن، رطوبت را قفل می کند.
  • همچنین می توانید از روغن زیتون برای ایجاد ماسک مو استفاده کنید. روغن زیتون را روی اجاق گاز گرم کنید تا گرم شود، اما آنقدر داغ نباشد که به آن دست بزنید. آن را در سراسر موهای مرطوب بمالید. سی دقیقه صبر کنید شامپو و حالت عادی. 
درمان با روغن جوجوبا را امتحان کنید. روغن جوجوبا یک روغن طبیعی گیاهی است که به عنوان مرطوب کننده مو فروخته می شود. برای موهای مستعد وز بسیار مفید است. این روغن را هر هفته روی موهای زیر گوش خود بمالید و روی نوک آن تمرکز کنید، جایی که احتمال آسیب بیشتر وجود دارد. استفاده از زیر گوش نیز از صاف به نظر رسیدن موهای شما جلوگیری می کند.
موهای خود را با روغن نارگیل صاف کنید. روغن نارگیل کاربردهای زیادی دارد و برای حفظ رطوبت و جلوگیری از موخوره روی موهای پرپشت می توان از آن استفاده کرد. روی موهای تمیز و مرطوب بمالید، از انتها شروع کنید و به سمت بالا بروید. موها را در وسط بالا نگه دارید، زیرا استفاده از آن در نزدیکی پوست سر باعث می شود موهای شما بسیار چرب به نظر برسد.
موهای خود را با هوای سرد از فریزر به مدت چند دقیقه منفجر کنید. موها از حالت دادن گرما و هوای گرم وز می شود. برای اینکه بعد از حالت دادن به موهایتان حالت دهید، یک دقیقه جلوی فریزر بایستید. این به کوتیکول‌های مو اجازه می‌دهد تا قبل از بیرون رفتن، جایی که ممکن است در معرض آفتاب و رطوبت قرار بگیرند، خنک شوند و به آرامی ته نشین شوند
  • همچنین می‌توانید از دکمه شات خنک روی سشوار خود در مدل تمام شده برای رسیدن به همان اثر استفاده کنید.
1
شامپوها و نرم کننده های با کیفیت را انتخاب کنید. سولفات های موجود در شامپو برای از بین بردن کثیفی و چربی عالی هستند، اما به طرز باورنکردنی موها را خشک می کنند و می توانند باعث ایجاد موخوره بیش از حد شوند. شامپوها و نرم‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که فاقد سولفات هستند تا اثر خشکی و وز کردن رشته‌های شما را کاهش دهند. 
2
از محصولات موی حاوی الکل دوری کنید. محصولات مو مانند اسپری مو می توانند موهای شما را خشک کنند. قبل از خرید هر محصول مو، الکل را در لیست مواد تشکیل دهنده بررسی کنید. اگر الکل را در لیست مواد تشکیل دهنده مشاهده کردید، محصول را نخرید.
  • همه الکل ها موهای شما را خشک نمی کنند. الکل های چرب لوریل الکل، ستیل الکل، میریستیل الکل، استئاریل الکل، ستئاریل الکل و بهنیل الکل، خشک کننده نخواهند بود. 
استفاده از استایلرهای حرارتی را محدود کنید. ابزارهایی که موهای شما را در معرض گرما قرار می دهند، مانند سشوار، صاف کننده و بیگودی، می توانند آسیب هایی ایجاد کنند که ممکن است به موخوره کمک کنند. استفاده از این محصولات اغلب می تواند باعث آسیب دائمی شود، بنابراین بهتر است آنها را برای موارد خاص ذخیره کنید.
  • اگر می خواهید موهای خود را با سشوار خشک کنید، برای کاهش میزان حرارت مستقیم روی موهای خود، روی یک دیفیوزر سرمایه گذاری کنید. 
  • هنگام استفاده از سشوار استاندارد، صبر کنید تا موها 90 درصد در هوا خشک شوند، سپس از سشوار برای خشک کردن 10 درصد آخر موهای خود استفاده کنید. این به کاهش آسیب های ناشی از گرما کمک می کند.
  • هنگام استفاده از حالت دهنده های حرارتی، ممکن است بخواهید از یک اسپری مخصوص برای محافظت از کوتیکول های مو در برابر گرما و حفظ رطوبت استفاده کنید. محصولات زیادی وجود دارند که لایه ای محافظ به کوتیکول های موی شما اضافه می کنند تا به راحتی در اثر حرارت مستقیم آسیب نبینند. 
  1. بین شستشوها از شامپوی خشک استفاده کنید. شامپوی معمولی موهای شما را خشک می کند و اصطکاک ناشی از شستن موها نیز می تواند به موخوره کمک کند. سعی کنید در بین شستشوها از شامپوی خشک استفاده کنید تا به از بین بردن چربی نزدیک پوست سر کمک کند. این کار با کاهش نیاز شما به شستشوی مداوم، موخوره را کنترل می کند. 
    • حتماً به شامپو خشک خود نگاه کنید تا ببینید آیا از الکل غیر چرب استفاده می کند یا خیر. الکل های با زنجیره کوتاه در واقع می توانند مشکل را در طول زمان بدتر کنند.
    • اگر به طور مکرر از شامپوی خشک استفاده می‌کنید، می‌تواند بر روی موهایتان تجمعاتی ایجاد کند که آن‌ها را خشک کرده و وز می‌کند. با استفاده از شامپوی شفاف کننده یک بار در ماه با این مشکل مقابله کنید.
    بلافاصله پس از دوش گرفتن از محصولات حالت دهنده استفاده کنید. استفاده از محصولات حالت دهنده بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام می تواند به حفظ رطوبت کمک کند. فقط مطمئن شوید که ابتدا موهای خود را فشار دهید وگرنه محصولات جذب نمی شوند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی پلیمرها و سیلیکون هستند که به مبارزه با رطوبت کمک می کند.
    • برای موهای ظریف و موج دار، سعی کنید از موس استفاده کنید. به این اندازه موهای شما را سنگین نمی کند. برای موهای ضخیم تر، ژل ها و کرم ها را امتحان کنید، که می توانند در برابر فرهای ضخیم تر مقاومت کنند. 
    • هنگام استفاده از محصولات بر روی موهای وز، مطمئن شوید که محصول را به سمت انتهای موهای خود متمرکز کنید. محصول را تا نیمه کار کنید تا به موها برسد. انتهای آن سریعتر خشک می شود و استفاده از محصول روی پوست سر فقط موهای شما را چرب نشان می دهد.
    لینک کوتاه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 132
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 5,029
  • بازدید کلی : 14,314