loading...

نکات زیبایی

روغن درخت چای از برگ های درخت کوچکی استخراج می شود که بومی کشور استرالیا است و بعنوان یک داروی سنتی محسوب می شود. از روغن درخت چای در معالجه بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. علاوه

13 روش فوق العاده برای استفاده از روغن درخت چای

یاسین بازدید : 244 شنبه 26 تیر 1400 : 10:06 نظرات (0)

روغن درخت چای از برگ های درخت کوچکی استخراج می شود که بومی کشور استرالیا است و بعنوان یک داروی سنتی محسوب می شود. از روغن درخت چای در معالجه بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. علاوه بر این موارد، کاربردهای فراوان دیگری دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم. به 13 روش استفاده که خرید روغن درخت چای را الزامی میکند میپردازیم

همین حدود یک سال پیش بود که به نظر می رسید روغن نارگیل در حال منفجر شدن است. وبلاگ نویسان زیبایی و هکرهای زندگی در سراسر اینترنت در مورد استفاده های متعدد و قدرت های خارق العاده آن خسته کننده بودند.


با این حال ، این تنها محصول زیبایی طبیعی نیست که شایسته توجه است - روغن درخت چای نیز به همان اندازه مفید و طبیعی است ، و مواد بسیار قدرتمندی است. همین که یاد بگیرید چگونه می توانید از آن به روش های مختلفی استفاده کنید.

با این گفته ، محصولات طبیعی تأثیرات مختلفی بر روی افراد مختلف دارد ، به خصوص اگر پوست حساس دارید ، آن را قبل از غواصی آزمایش کنید. و مراقب باشید زیرا روغن بلغور چای در صورت بلعیده شدن یا در دوزهای زیاد مورد استفاده قرار می گیرد ، مضر است.

هنگامی که فهمیدید این کار برای شما مناسب است یا نه ، در اینجا 13 کاربرد روغن درخت چای فوق العاده و ثابت وجود دارد.


1. آن را به عنوان دهان شویه یا اسپری نفس امتحان کنید.
شستن دهان
یکی از دلایل عمده بوی بد دهان باکتری ها است. از آنجا که روغن درخت چای ضد باکتری است ، می تواند با تنها یک قطره باکتری ها را از بین ببرد.

یک یا دو قطره را در یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و میل کنید. دهان شما را به همان خوبی لیسترین تمیز می کند و نفس شما را تازه می کند.

 

2. از آن به عنوان درمان آکنه استفاده کنید.
صورت آکنه از نزدیک
تنها چیزی که برای این درمان لکه ای نیاز دارید نوک Q و یک قطره روغن است. نگران نباشید ، منطقه مشکل خود را با نوک Q خیس کنید و منتظر نتیجه باشید. اگر متوجه شدید چربی پوست شما را خشک می کند ، سعی کنید آن را با آب رقیق کنید.

3. برای پاکسازی پای ورزشکار از آن استفاده کنید.
پیاده روی زن با کفش های کتانی صورتی
پای ورزشکار می تواند باعث سوزش ، پوسته پوسته شدن ، خارش و التهاب شود ، اما می توان با کمک روغن درخت چای از این علائم جلوگیری کرد. نواحی آسیب دیده را با ترکیبی از روغن درخت چای و فندق جادوگر آغشته کنید تا نتایج امیدوار کننده ای داشته باشید.

4. از روغن درخت چای به عنوان یک محصول تمیز کننده استفاده کنید.
میز تمیز کردن
1/4 فنجان آب ، 1/2 فنجان سرکه سفید و 20-25 قطره روغن درخت چای را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. آن را خوب تکان دهید و برای تمیز کردن طبیعی تر ، روی سطوح و تاپ های ضد اسپری اسپری کنید.

5- زخم سرماخوردگی خود را سریعتر التیام دهید.
لب خشک و ترک خورده
شاتر استوک
تاول های سرماخوردگی و تب از ویروس ها نشات می گیرند. استفاده از روغن درخت چای در محل می تواند به ترمیم سریع آن کمک کند و در صورت استفاده احتیاطی ، از شعله ور شدن آنها جلوگیری می کند.


6. با آن بوی ماسک بزنید.
داخل سطل آشغال
این که آیا یک سطل زباله بدبو در آشپزخانه شما است یا یک قفسه کفش در کمد شما ، روغن درخت چای می تواند کمک کند. رایحه قوی آن قدرتمند و ماندگار است ، بنابراین مخلوط کردن آن با آب و پاشیدن آن مانند خوشبو کننده هوا معجزه می کند.

همچنین می توانید برای خوشبو کننده هوا بر پایه پودر چند قطره به جوش شیرین اضافه کنید.


7. یک دئودورانت DIY درست کنید.
خوشبو کننده
عرق خودش بو نمی دهد. این عرق و باکتری های روی پوست شما هستند که بوی بدن را از بین می برند. همانطور که مطمئناً تاکنون فهمیده اید ، روغن درخت چای می تواند باکتری ها را از بین ببرد و با این کار بویایی را پنهان کند. برای تست کردن از این دستورالعمل DIY استفاده کنید.

8. با آن یک ضدعفونی کننده دست بسازید.
ضدعفونی کننده دست
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از رایحه قوی ضدعفونی کننده های دست معمولاً متنفر هستند ، آن را برای عطر و طعم DIY که از روغن درخت چای استفاده می کند ، عوض کنید. بوی آن شبیه نعناع فلفلی یا اکالیپتوس است و شناخته شده است که باعث از بین رفتن باکتری ها و قارچ ها می شود.


9. از آن به عنوان مالش بخار استفاده کنید.
دختر بیمار در حال پاک کردن بینی خود است
روغنهای اساسی به ویژه از اواخر سال به لطف پخش کننده ها محبوب شده اند. بیشتر افراد از آنها برای رایحه های آرامش بخش خود استفاده می کنند ، اما برخی از آنها در واقع می توانند برای سهولت تنفس استفاده شوند.

هنگامی که بینی شما گرفتگی دارد ، کافی است کمی از روغن درخت چای را که بسیار معطر است ، بخورید یا چند قطره را در روغن نارگیل مخلوط کنید و برای تسکین مختصر از آن به عنوان مالش بخار موقت استفاده کنید.

10. یک ماده دافع اشکال ایجاد کنید
اسپری حشرهکش
روغن درخت چای معمولاً برای از بین بردن بدون درد کنه ها استفاده می شود ، اما همچنین جایگزینی عالی برای دفع اشکال است. این پشه ها را در تابستان دور نگه می دارد و می تواند برای دور نگه داشتن کک و مک از حیوانات خانگی و تختخواب آنها استفاده شود. کافی است معجون DIY را به هوای اطراف خود بپاشید.

11. به همین ترتیب ، آن را روی گزش اشکال قرار دهید.
نیش اشکال
مخلوط کردن یک یا دو قطره با لوسیون یا یک روغن روغن نارگیل و قرار دادن مستقیم آن روی گزش ، منطقه را تسکین می دهد و به کاهش اندازه لقمه کمک می کند.

12. استفاده به عنوان داروی گلودرد است.
گلو درد غرغره
برای تسکین گلو درد ، چند قطره روغن درخت چای را با آب گرم غرغره کنید. این ماده باید هر باکتری را از بین ببرد و حتی می تواند به درمان ویروس مشترک سرماخوردگی که ممکن است با آن مبارزه کنید ، کمک کند.


13. آن را به شامپوی خود اضافه کنید.
شامپو
مراقب باشید با چه چیزهایی می شوید.
روغن درخت چای راهی عالی برای از بین بردن مشکلات شوره سر است. تنها کافی است چند قطره به شامپوی معمولی شما اضافه شود.

همچنین می تواند به شپش کمک کند یا به a اضافه شود
شامپو سگ
، هم. دقیقاً مانند آنچه که با خودتان انجام می دهید ، اطمینان حاصل کنید که روغن درخت چای را قبل از دست روی سگ خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تحریک نمی شود.

لینک منبع: دکاموند شیمی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 266
  • بازدید سال : 5,032
  • بازدید کلی : 14,317