loading...

نکات زیبایی

چه عواملی باعث تقسیم انتها می شود؟انتهای شکاف زمانی اتفاق می افتد که انتهای موهای شما خشک ، شکننده و فرسوده شود. ممکن است شبیه انتهای طناب حل نشده باشند. قرار گرفتن در معرض شرایط شدید آب و هوایی و تک

موخوره چیست؟

یاسین بازدید : 315 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 : 12:14 نظرات (0)

چه عواملی باعث تقسیم انتها می شود؟
انتهای شکاف زمانی اتفاق می افتد که انتهای موهای شما خشک ، شکننده و فرسوده شود. ممکن است شبیه انتهای طناب حل نشده باشند.

قرار گرفتن در معرض شرایط شدید آب و هوایی و تکنیک های مراقبت از مو مانند سشوار زدن ، صاف کردن و پیچش یا حلقه زنی ممکن است باعث شکاف انتهایی شود. آنها همچنین توسط محصولات شیمیایی مو ایجاد می شوند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد روزانه از محصولات مو استفاده می کنند ، بندهای شکاف رایج است. تقریباً همه در مقطعی با تقسیم بندی مقابله می کنند.

چگونه می توان از تقسیم پایان خلاص شد
انتهای تقسیم را نمی توان تعمیر کرد. تنها راه مطمئن برای خلاص شدن از شر آنها قطع آنهاست.

آخرین روند خلاص شدن از شر تقسیم شدن ، فرایندی به نام ولاتراپیا است که به آن برش شمع نیز گفته می شود. این فرآیند پس از آنکه سوپرمدل آلساندرا آمبروسیو تصویری از اینستاگرام منتشر کرد که آرایشگر وی شمع موهای خود را در دست داشت ، مشهور شد.

برش شمع مستلزم چرخاندن بخشی از موهای شما و سوزاندن آن تا نیمه با یک شمع روشن است. تصور می شود که سوختن انتهای تقسیم شده شما می تواند یک مهر و موم برای کمک به محافظت مجدد از انتهای شکاف ایجاد کند. هنوز هم ، برخی از متخصصان مراقبت از مو نگران هستند که ممکن است باعث شکاف انتهایی شده و به فولیکول های مو آسیب برساند.

اگر می خواهید برش شمع را امتحان کنید ، از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید. انجام این روش به تنهایی ممکن است منجر به سوختگی مو یا پوست شود.

ماسک های مو اغلب به عنوان درمان اسپلیت انتها به بازار عرضه می شوند. اگرچه آنها موها را مرطوب می کنند و ممکن است به پنهان شدن قسمتهای شکاف یا جلوگیری از جلوگیری از آنها کمک کنند ، اما باعث از بین رفتن آنها نمی شوند.

بین شستشو ، خشک کردن و حالت دادن ، یک زن متوسط ​​240 ساعت در سال را سپری می کند ، یعنی 10 روز کامل ، روی موهای خود کار می کند. و با این وجود ، با وجود تمام این مدت زمان آماده سازی ، بسیاری از ما هنوز با واقعیت آزار دهنده پایان تقسیم مواجه هستیم.

انتهای تقسیم شده فقط تحریک کننده نیستند ، بلکه علامت بزرگی از موهای شما هستند که نشان می دهد مشکلی وجود دارد و شما باید سریع مسائل را برطرف کنید. انواع مختلفی از تقسیم بندی وجود دارد ، اما امروز ما چهار مورد متداول را تقسیم خواهیم کرد: تقسیم دوتایی ، تقسیم جزئی ، تقسیم درخت و تقسیم چنگال.

تقسیم دوتایی متداول ترین و مسلماً قابل تشخیص ترین شکاف است. این موارد زمانی ایجاد می شوند که کوتیکول مو فرسوده یا آسیب دیده باشد و سلولهای قشر مغز را در معرض آن قرار دهد. از آنجا که سلولهای قشر ضعیف تر از کوتیکول هستند ، موهای کشیده تمایل دارند از سویه جدا شوند.

بسیاری از اوقات این فشار از اصطکاک ناشی می شود ، بنابراین اگر می بینید که تقسیم دو برابر شده است ، شما می توانید بیش از حد با حالت دادن و مسواک زدن موهای خود ، آسیب سریع به کوتیکول موهای خود وارد کنید. از آنجا که مو در تنظیمات مختلفی می تواند اصطکاک را تجربه کند ، بنابراین ممکن است در اثر پرتاب و چرخش در خواب به مو آسیب برساند. اگر می دانید هنگام خواب زیاد جابجا می شوید ، سرمایه گذاری روی روبالشتی های ابریشمی را در نظر بگیرید. آنها با موهای شما ملایم تر هستند و اگرچه هیچ صدمه موجود را برطرف نمی کنند ، اما از فشار بیشتر جلوگیری می کنند.

تقسیم جزئی بسیار شبیه به تقسیم دوتایی است ، نشانه اولیه این است که تقسیم دوتایی به زودی انجام می شود و با شکاف کوتاه در انتهای مو مشخص می شود. برخلاف شکاف مضاعف که معمولاً در اثر سایش مداوم ایجاد می شود ، تقسیم جزئی نشانه خشک شدن و آسیب دیدگی موهای شما و نیاز به TLC جدی است. اما خبرهای خوبی هم هست! تقسیم جزئی به این معنی است که شما هنوز کمی وقت برای ترمیم مو دارید که قبل از اینکه مسئله بزرگتر شود. برای اصلاح تقسیمات جزئی ، قرار گرفتن در معرض گرما را کاهش می دهد و اگر تصمیم دارید سبک خود را گرم کنید ، حتما از مرخصی در نرم کننده و محافظ گرما استفاده کنید. در حال حاضر بسیاری از سالن ها درمان های اصلاح تقسیم شده را ارائه می دهند که محصولی را به کار می گیرد که موها را به هم متصل می کند و می تواند تا دو ماه دوام بیاورد.

برای جلوگیری از شکافتن جزئی ، حالت مو را برای موهای خود محدود کنید و حداقل هفته ای یک بار ماسک مو بزنید تا تغذیه و آبرسانی به قفل های شما تأمین شود.

شکاف درخت نشانه این است که موهای شما قابل ترمیم است و شما باید موهای خود را سریع مرتب کنید. شکاف درختان نشان دهنده گسترده ترین آسیب های مو است و تعداد شکاف ها مستقیماً به میزان آسیب سلول های قشر مغز مربوط می شود. وقتی یک تار مو با شکاف درخت مشاهده می کنید که مانند درختی با شاخه ها به نظر می رسد ، به این معنی است که موهای شما کاملاً بد شکل است. شکاف درختان حتی ممکن است شدیدتر شود. موهای بسیار خشک و آسیب دیده حتی می توانند به شش یا هفت قسمت تقسیم شوند ، شکاف ها از شکاف جدا می شوند!

شکاف درختان به ندرت فقط یک اتفاق منفرد است. اگر یک شکاف درخت پیدا کنید ، احتمال این وجود دارد که چندین شکاف مضاعف و جزئی نیز ببینید. اگر چنین باشد ، وقت آن است که اصلاحیه بعدی خود را رزرو کنید. حداقل شش اینچ هر شش تا هشت هفته برش را در نظر بگیرید تا موهای شما به شکل نوک بالا باشد و از شکافتن درخت مخوف جلوگیری کنید.

نسخه پیشرفته تری از شکاف مضاعف اما کاملاً به اندازه شکاف درخت آسیب ندیده ، شکاف چنگال شبیه یک چنگال سه شاخه است. این تقسیم ها نشانه این است که موهای شما به شدت کم شده و به دلیل کمبود آبرسانی حتی بیشتر شکسته می شود.

هر تار مویی که جهت و تقسیم بیشتری داشته باشد ، بی نظم و وزتر به نظر می رسد. اگرچه اینها بدون تراشیدن واقعاً برطرف نمی شوند ، اما ممکن است موهای وز موی شما ایجاد شود که به دلیل تقسیم شدن ماسک های مو ، نرم کننده های عمیق و تهویه مطبوع است.

هر چند در پایان روز ، بهترین راه حل هر نوع تقسیم اسپلیت ، همگام شدن با تریم های معمول است. ممکن است وسوسه انگیز باشد که از موی سر خود صرف نظر کنید ، مخصوصاً اگر می خواهید موهای خود را رشد دهید ، اما ثابت شده است که مرتب کردن مرتب موهای شما در واقع به قدرتمندتر و سریعتر شدن آن کمک می کند. حتی اگر هر بار چند اینچ کوتاه می شوید ، نگه داشتن موهای شما بدون شکاف باعث جلوگیری از شکستگی می شود ، بنابراین اگر موهای شما رشد سریعتری ندارند ، سالم تر می شود و در انتهای آن مستعد پاره شدن نیست.

لینک کوتاه: https://is.gd/tv5Ut5

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 292
  • بازدید سال : 5,058
  • بازدید کلی : 14,343