loading...

نکات زیبایی

ضد عفونی کننده ها و ضدعفونی کننده ها به دلیل بحران بهداشت جهانی COVID-19 به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند. به احتمال زیاد ، این محصولات در بالای لیست مواد غذایی مردم قرار دارند هر زمان که ب

عوارض جانبی مضر ضدعفونی کننده دست و سایر ضدعفونی کننده ها

یاسین بازدید : 42 چهارشنبه 10 شهریور 1400 : 15:49 نظرات (0)

ضد عفونی کننده ها و ضدعفونی کننده ها به دلیل بحران بهداشت جهانی COVID-19 به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند. به احتمال زیاد ، این محصولات در بالای لیست مواد غذایی مردم قرار دارند هر زمان که برای تهیه مایحتاج ضروری خود اقدام کنند. با این حال ، تا آنجا که این محصولات خانگی ما را تمیز نگه می دارند و از انتقال ویروس جلوگیری می کنند ، استفاده بیش از حد از آنها می تواند مضر باشد.
 
بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین محصولات پاک کننده و ضدعفونی کننده هایی که افراد استفاده می کنند و عوارض جانبی آن هنگام استفاده بیش از حد ، بیندازیم.
 
ضدعفونیکننده دست
هنگامی که ویروس کرونا شروع به گسترش کرد ، به مردم توصیه شد دستان خود را به درستی و مکرر بشویند تا از شر میکروب ها خلاص شوند و از انتقال ویروس جلوگیری کنند.
 
وقتی نمی توانند از صابون استفاده کنند ، ضدعفونی کننده های حاوی الکل با حداقل 60 درصد الکل به عنوان یک جایگزین عالی عمل می کنند ، به ویژه هنگام انجام کارهای ناخواسته. با این وجود ، مصرف بیش از حد الکل می تواند بر پوست و بدن اثرات سوء بگذارد.
 
سوزش پوست - استفاده بیش از حد از ضدعفونی کننده های دست ، که حاوی مواد شیمیایی مانند الکل ، کلرهگزیدین ، ​​کلروکسیلنول و تریکلوزان است ، می تواند باعث سوزش شود زیرا چربی های طبیعی پوست را از بین می برد. هنگامی که سد طبیعی رطوبت پوست مختل می شود ، مستعد ابتلا به باکتری ها می شود.
 
خشکی و شکستگی پوست - الکلهای موجود در ضدعفونی کننده دست شامل ایزوپروپیل ، اتانول و n -propanol است که می تواند باعث خشک شدن و آسیب رساندن به سلول های پوست شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، خطر ابتلا به درماتیت تماسی بیشتر است.
 
مقاومت آنتی بیوتیکی - یک ماده فعال در ضدعفونی کننده های دست به نام تریکلوزان وجود دارد که مسئول توسعه باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها است. وقتی بیش از حد از ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید ، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا مقاومت خود را در برابر آنتی بیوتیک ها افزایش می دهند و شما را در معرض خطر بیشتر عفونت ها قرار می دهد.
 
مواد ناشناخته مضر - بسیاری از ضدعفونی کننده های دست با عطرهای شیمیایی ساخته می شوند ، که برخی از تولیدکنندگان روی برچسب نشان نمی دهند. این عطرها می توانند برای افرادی که دارای پوست حساس هستند تحریک کننده بوده و باعث واکنش های آلرژیک شوند و همچنین باعث اختلال هورمونی در بدن شوند.
 
سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند - بدن انسان که در اوایل زندگی در معرض محیط تمیز قرار دارد ، می تواند سیستم دفاعی ضعیف تری در مراحل بعدی زندگی داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که سطح بالای تریکلوزان در کودکان و نوجوانان آنها را در برابر آلرژی و تب یونجه آسیب پذیر می کند.
 
اسپری های ضدعفونی کننده
COVID-19 نه تنها از طریق تماس فرد با فرد بلکه با لمس سطح یا شیئی که ویروس روی آن است و سپس لمس دهان ، بینی یا چشم ها نیز منتقل می شود.
 
اسپری های ضدعفونی کننده یکی از پاک کننده هایی است که افراد در خانه از آن استفاده می کنند. لیزول ، ادعا می کند که 99.9 درصد قارچ ها ، ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد. اگرچه به نظر می رسد کاملاً بی خطر است ، اما ضدعفونی کننده ها در صورت عدم استفاده صحیح می توانند خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشند.
 
سوزش چشم و پوست - تماس مستقیم با چشم ممکن است باعث تحریک و قرمزی شود. به همین ترتیب ، قرار گرفتن طولانی مدت یا مکرر در معرض مواد ضدعفونی کننده می تواند باعث بیماری های پوستی مانند خشک شدن مزمن پوست و درماتیت برای افرادی که دارای پوست حساس هستند شود.
 
آسیب کبدی - برخی از مواد ضدعفونی کننده حاوی اتانول آمین هستند که به عنوان تنظیم کننده pH عمل می کند تا ضدعفونی کننده را ثابت نگه دارد. این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در دوزهای زیاد می تواند به کلیه ها آسیب برساند و باعث بیماری کبدی شود.
 
شرایط تنفسی - استنشاق ذرات کوچک مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سطوح می تواند باعث سرفه شود و عملکردهای تنفسی را مختل کند.
 
اثرات سیستم عصبی مرکزی - قرار گرفتن بیش از حد یا استنشاق بیش از حد اسپری های ضدعفونی کننده می تواند باعث سردرد و سرگیجه شود. علاوه بر این ، خوردن محلول اسپری ضدعفونی کننده ممکن است باعث تهوع و استفراغ شود.
 
واکنش قلبی - برخی از مواد ضدعفونی کننده حاوی بوتان هستند ، یک ترکیب بسیار قابل اشتعال که به محصول کمک می کند تا از قوطی خارج شود. اگر فردی به طور تصادفی مقدار زیادی از محصول را مصرف یا استنشاق کند ، ممکن است عوارض جدی قلبی ایجاد کند.
 
اسپری سفید کننده
یکی دیگر از محصولات تمیز کننده ای که گفته می شود افراد را از ابتلا به COVID-19 محافظت می کند ، محلول اسپری سفید کننده است. وقتی فروشگاه ها از محصولات ضد عفونی کننده تجاری و الکل کم می شوند ، مردم اغلب به محلول های اسپری سفید کننده خانگی متوسل می شوند. با این حال ، بر هیچ کس پوشیده نیست که سفید کننده یک ماده شیمیایی خطرناک است. درک اینکه چقدر خطرناک است می تواند به حفظ خانواده در خانه از این آثار مضر کمک کند.
 
سوزش چشم و پوست - قرار گرفتن بیش از حد ، به ویژه اگر محلول غلیظ کلر باشد ، می تواند به پوست و چشم آسیب برساند. سفید کننده همچنین می تواند پوست را تحریک کرده و بسوزاند. بدتر از آن ، می تواند باعث رنگدانه شدن پوست و آسیب دائمی بافت شود. در صورت ورود به چشم ، سوزش شدید ممکن است ایجاد شود و در صورت شستن کامل شستشو منجر به آسیب دائمی بافت و بینایی شود.
 
اختلال انسداد مزمن ریوی (COPD) - COPD یک بیماری ریوی است که در اثر تحریک مجاری تنفسی ایجاد می شود. اگر حداقل یکبار در هفته با سفید کننده ها تمیز کنید ، ضدعفونی کننده ها مانند اسپری سفید کننده می توانند خطر ابتلا به COPD را تا 32 raise افزایش دهند.

آسم - قرار گرفتن مکرر در محلول سفیدکننده می تواند برای افرادی که از آسم رنج می برند ، مشکلات تنفسی ایجاد کند. سفیدکننده یک داروی آسم است و تحقیقات نشان می دهد افرادی که مرتباً در معرض سفیدکننده قرار می گیرند ، به مرور زمان به آسم مبتلا می شوند.
 
شرایط تنفسی - سفید کننده و سایر دودهای ضد عفونی کننده در تمیز کردن سطوح خوب هستند نه ریه های شما. بنابراین ، تنفس در مقادیر مضر می تواند به دستگاه تنفسی شما آسیب برساند.
 
سبکی سر - یکی از علائم تنفس مقادیر مضر سفید کننده کلر زمانی است که فرد احساس سبکی سر می کند یا مشکلات تنفسی را تجربه می کند. این نشان می دهد که این محصول حاوی مواد شیمیایی خورنده است.
 
از محصولات پاک کننده با احتیاط استفاده کنید
استفاده از محصولات نظافتی مشکلی ندارد ، اما برای نظافت خانه و محافظت از خود در برابر باکتری ها و ویروس ها مانند ویروس کرونا به آنها وابسته نباشید. درک اثرات مضر محصولاتی که استفاده می کنید بسیار مهم است و به خاطر داشته باشید که پنجره ها و درهای خود را باز کنید تا از استنشاق بیش از حد گازهای سمی جلوگیری کنید.
 
هنگام استفاده از این مواد شیمیایی از تجهیزات محافظتی مانند ماسک ، عینک و دستکش استفاده کنید و مطمئن شوید که مقدار تجویز شده را برای محلول های DIY آماده کنید.
 
استفاده نادرست از محصولات پاک کننده می تواند خطرات سلامتی را به همراه داشته باشد. اگر پس از استفاده از هر گونه ناراحتی در بدن خود احساس می کنید ، برای درمان با پزشک خود مشورت کنید. به همین ترتیب ، در صورت داشتن هرگونه مشکل سلامتی ، با مرکز پزشکی ماکاتی تماس نگیرید.

لینک کوتاه: http://gg.gg/vvxg2

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 183
  • بازدید ماه : 314
  • بازدید سال : 5,080
  • بازدید کلی : 14,365