loading...

نکات زیبایی

چگونه از ایجاد جوش های سر سیاه روی پوست خود جلوگیری کنیم برای جلوگیری از جوش های سر سیاه، Suozzi رتینوئیدهای موضعی یا خوراکی، از جمله داروهای تجویزی مانند ترتینوئین یا رتین-A را توصیه م

بهترین و بدترین راه برای از بین بردن جوش های سر سیاه

یاسین بازدید : 255 سه شنبه 03 آبان 1401 : 15:01 نظرات (0)

چگونه از ایجاد جوش های سر سیاه روی پوست خود جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از جوش های سر سیاه، Suozzi رتینوئیدهای موضعی یا خوراکی، از جمله داروهای تجویزی مانند ترتینوئین یا رتین-A را توصیه می کند

. او می‌گوید: «اخیراً یک رتینوئید قوی به نام آداپالن یا دیفرین، بدون نسخه برای درمان آکنه کومدونال در دسترس قرار گرفت.

 در موارد شدیدتر آکنه کومدونال، بیماران ممکن است به درمان با رتینوئیدهای خوراکی مانند ایزوترتینوئین یا آکوتان نیاز داشته باشند. ساعدی می‌افزاید که لایه‌بردارهای شیمیایی نیز می‌توانند مؤثر باشند، اما او طرفدار اسکراب‌ها نیست زیرا می‌توانند باعث تحریک شوند.

مطالب مرتبط: پوست حساس؟ 5 اشتباه رایج در زیبایی که باید از آنها اجتناب کنید

بهترین راه برای از بین بردن جوش های سر سیاه

اگر قبلاً جوش‌های سرسیاه دارید، چند روش تأیید شده توسط متخصصین پوست برای خلاص شدن از شر آنها وجود دارد - و تعدادی از آنها نیز پیشگیرانه هستند.

از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید

ساعدی می‌گوید یکی از مواد اولیه برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه، اسید سالیسیلیک است، یک اسید بتا هیدروکسی که گردش سلولی را افزایش می‌دهد و منافذ را باز می‌کند. Suozzi اضافه می کند که درمان آکنه می تواند به خشک کردن ضایعات فعال آکنه کمک کند زیرا یک تحریک کننده شیمیایی خفیف است.

تعداد زیادی از تحقیقات نشان می دهد که اسید سالیسیلیک به درمان آکنه کمک می کند.

 این شامل یک مطالعه کوچک دوسوکور و کنترل شده است که نشان داد استفاده از شستشوی اسید سالیسیلیک 2 درصد به مدت دو هفته منجر به کاهش ضایعات آکنه در 30 نفر شد.

ساعدی دو محصول مقرون‌به‌صرفه اما مؤثر داروخانه‌ای با اسید سالیسیلیک را توصیه می‌کند: شستشوی آکنه بدون روغن گریپ فروت صورتی نوتروژنا (7.97 دلار، Amazon.com ) و ژل پاک‌کننده آکنه نوتروژنا (8.29 دلار، Amazon.com ).

اگر می‌خواهید کمی پول بیشتر برای محصولی قدرتمندتر و چندوظیفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید، Suozzi Skinceuticals Blemish + Age Defense (92 دلار، Dermstore.com ) ترکیبی از اسید دیئوئیک 2 درصد با فرمولاسیون آلفا و بتا هیدروکسی اسید بهینه را توصیه می‌کند. نه تنها به آکنه کمک می کند، زیرا سبوم را کاهش می دهد، بلکه دارای خواص ضد پیری است. علاوه بر این، او از طرفداران پدهای DCL Multi Action Penta Peel (65 دلار، Dermstore.com )، یک لایه بردار بسیار غلیظ یا لایه بردار شیمیایی است.

یک رتینوئید را به برنامه خود اضافه کنید

رتینوئیدها، که با نسخه (مانند Retin-A) و بدون نسخه (Differin) در دسترس هستند، روشی قابل اعتماد برای از بین بردن جوش های سر سیاه پوست هستند. Suozzi توضیح می دهد: "رتینوئیدها با تقویت گردش پوست و کاهش "چسبندگی" سلول های پوست برای جلوگیری از انسداد استخوان فولیکولی عمل می کنند.

او خاطرنشان می‌کند که وقتی درمان با رتینوئید را شروع می‌کنید، کومدون‌ها ممکن است بدتر شوند زیرا گردش سلولی در برابر دهانه مسدود شده افزایش می‌یابد و باعث اتساع بیشتر می‌شود. او می‌گوید: «با این حال، با ادامه درمان، اوستیای مسدود شده شروع به بهبود می‌کنند و با افزایش گردش پوست، احتمال مسدود شدن آن‌ها در آینده کمتر است.

رتینوئید نه تنها به بهبود آکنه کمک می کند، بلکه برای ضد پیری و بازسازی پوست نیز عالی است. مطالعه ای  که در مارس 2016 در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شد، نشان داد که تنها در چهار هفته استفاده از رتینول (یک رتینوئید با غلظت پایین)، آزمودنی ها افزایش تولید کلاژن و ضخامت اپیدرم را تجربه کردند و در 12 هفته کاهش قابل توجهی در صورت مشاهده کردند. چین و چروک.» ساعدی پیشنهاد می‌کند ابتدا یک محصول OTC مانند Differin (12.88 دلار، Amazon.com ) را امتحان کنید، اما اگر کمکی نکرد، "پس برای دریافت نسخه قوی به پزشک مراجعه کنید."

مطالب مرتبط: تازه با رتینول آشنا شده اید؟ راهنمای کامل مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست

آلفا هیدروکسی اسیدها را در نظر بگیرید

ساعدی می گوید که اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک نیز مفید هستند، اما او معتقد است که اسید سالیسیلیک برای باز کردن منافذ پوست بهتر است. سرم شب بازکننده گلیکولیک Framboos Drunk Elephant TLC (90 دلار، Sephora.com ) و Sunday Riley Good Genes Glycolic Acid Treatment (48 دلار ، SundayRiley.com ) دو AHA با رتبه بالا در وب هستند.

یک درمان در مطب را انتخاب کنید

متخصص پوست می تواند به خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه پوست شما کمک کند. Suozzi خاطرنشان می کند: "درمان هایی در مطب وجود دارد که می توانند به کاهش ظاهر منافذ کمک کنند." اینها شامل لایه برداری غیر سایشی (معروف به لیزر درمانی) مانند لیزر Fraxel یا لیزر Clear + Brilliant یا میکرونیدلینگ است.

 به گفته متخصصان پوست، قیمت ها متفاوت است و می تواند از چند صد دلار تا 1500 دلار یا بیشتر متغیر باشد. در حالی که برخی از افراد از نتایج یک درمان راضی هستند، برخی دیگر ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه به جلسات متعدد نیاز داشته باشند.

مطالب مرتبط: آنچه باید در مورد لیزر درمانی لیزری بدانید

بدترین راه برای از بین بردن جوش های سر سیاه

استفاده از اسکراب های خشن

این می تواند وسوسه انگیز باشد که با کمک یک اسکراب لایه بردار ، تمام پوست مرده خود را در یک لذت فوری از بین ببرید . 

در حالی که لایه بردارهای شیمیایی (مانند AHA ها) می توانند مفید باشند، ساعدی پیشنهاد می کند از لایه برداری بیش از حد با اسکراب گرانول خودداری کنید، همانطور که ممکن است در دوران نوجوانی به شما آموزش داده شده باشد، زمانی که گرانول ها را به صورت دستی روی پوست خود می مالید تا زمانی که قرمز شود. 

او اشاره می‌کند: «اسکراب‌های خشن می‌توانند روغن‌های طبیعی شما را از بین ببرند و روغن بیشتری تولید کنند. متخصصان پوست به طور کلی توصیه می‌کنند بسته به محصولی که استفاده می‌کنید و نوع پوستتان، تا سه بار در هفته لایه‌برداری کنید.

انجام استخراج دستی

Suozzi توصیه می کند که با میل به بیرون زدن هر گونه جوش مبارزه کنید.

 او می گوید: «اگر جوش های سرسیاه خود را فشار دهید، می توانید باعث پارگی فولیکول و ایجاد یک ضایعه التهابی یا کیست شوید. به عبارت دیگر، شما می توانید جوش سر سیاه خود را به یک بیماری پوستی بسیار جدی تر تبدیل کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه جوش سر سیاه به سطح پوست شما نزدیک تر باشد، فشار دادن آن بی خطرتر است.

روی آوردن به دستگاه های مکش

Suozzi می‌گوید: فناوری که نوید مکیدن سبوم منافذ پوست را می‌دهد ممکن است جذاب به نظر برسد، اما این محصولات ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشند ضرر داشته باشند. Suozzi توضیح می دهد: "این مکش می تواند برای پوست ظریف صورت مضر باشد و می تواند باعث ایجاد تلانژکتازی یا "رگ های خونی شکسته" شود، به خصوص روی بینی و اطراف آن.

مرتبط: 10 چیزی که پوست شما سعی می کند به شما بگوید - و چگونه به آن پاسخ دهید

راهکاری برای پیشگیری و درمان جوش های سر سیاه

در حالی که ممکن است تقریباً غیرممکن باشد که در مقابل تلاش برای استخراج آن جوش سرسیاه با دو انگشت خود مقاومت کنید، اما تمام تلاش خود را بکنید تا آن را به حال خود رها کنید.

Suozzi می گوید: «بهترین درمان پیشگیری است. از چند ماده موثر کمک بگیرید - به عنوان مثال رتینوئیدها، مواد مضاعف که نه تنها به درمان بیماری پوستی کمک می کنند، بلکه از ایجاد جوش های سر سیاه جدید نیز جلوگیری می کنند. یا برای درمان حرفه ای با متخصص پوست خود قرار ملاقات بگذارید.

لینک کوتاه

https://is.gd/4Y8UmT

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 282
  • بازدید سال : 5,048
  • بازدید کلی : 14,333