loading...

نکات زیبایی

درمان های جایگزین که با شواهد علمی برای بهبود علائم اگزما پشتیبانی می شوند شماره 1: هیپنوتیزم اگرچه این بیماری در لبه درمان‌های رایج و جایگزین زندگی می‌کند، اما شواهدی وجود دارد که برا

7 درمان طبیعی و جایگزین برای اگزما

یاسین بازدید : 65 دوشنبه 25 مهر 1401 : 12:17 نظرات (0)

درمان های جایگزین که با شواهد علمی برای بهبود علائم اگزما پشتیبانی می شوند

شماره 1: هیپنوتیزم

اگرچه این بیماری در لبه درمان‌های رایج و جایگزین زندگی می‌کند، اما شواهدی وجود دارد که برای اگزما مفید است. اگرچه ممکن است گران و وقت گیر باشد، اما کاملا بی خطر به نظر می رسد و همچنین می تواند به کاهش استرس و اجزای رفتاری این بیماری پوستی کمک کند.

شماره 2: طب سوزنی

طب سوزنی ممکن است به کاهش خارش در افراد مبتلا به اگزما کمک کند.

ممکن است از طریق تعدیل درد عصبی و خارش کار کند، اما اثرات جهانی نیز بر بدن دارد، استرس را کاهش می دهد و حس خوب بودن را بهبود می بخشد. همچنین بسیار امن است، اما می تواند گران باشد زیرا اغلب تحت پوشش بیمه نیست.

شماره 3: گیاهان سنتی چینی

یک منطقه بسیار دشوار برای مطالعه، زیرا گیاهان دارویی برای تشدید اگزما به خودی خود داده نمی شوند، بلکه برای عدم تعادل اساسی در بدن که منجر به اگزما می شود، تجویز می شود. تعدادی مقاله کوچک وجود دارد که اثرات مثبتی را نشان می دهد و ممکن است چیزی در این مورد وجود داشته باشد.

 با این حال، دانستن اینکه کدام ترکیب خاص ممکن است موثر باشد دشوار است و نتیجه هر بیمار ممکن است به مهارت پزشک مربوط باشد. همچنین نگرانی هایی در مورد آلودگی فلزات سنگین برخی گیاهان دارویی وارداتی وجود دارد و حتی گیاهان خالص دارای عوارض جانبی بسیار واقعی هستند که باید در نظر گرفته شود.

شماره 4: درمان های طبیعی

روغن نارگیل برای مرطوب کردن اگزما
روغن نارگیل یک مرطوب کننده محبوب برای افراد مبتلا به اگزما است و ممکن است خواص ضد باکتریایی نیز داشته باشد

بسیاری از گیاهان و مواد طبیعی در این دسته قرار می‌گیرند، و تشخیص اینکه چه چیزی واقعا موثر است را بسیار دشوار می‌کند، اما زوجی وجود دارند که می‌توانند به اگزما و خشکی پوست کمک کنند.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده محبوب برای تسکین علائم اگزما و از بین بردن خشکی است. همچنین ممکن است خواص ضد باکتریایی داشته باشد. بسیاری از لوسیون ها و سایر محصولات مراقبت از پوست می توانند حاوی روغن نارگیل نیز باشند.

روغن دانه آفتابگردان که به صورت موضعی استفاده می شود به نظر می رسد خواص بسیار مطلوبی از نظر خارش پوست، کاهش بثورات، از بین بردن تاول ها و بهبود عملکرد سد پوستی و سیستم ایمنی دارد. روغن آفتابگردان همچنین ممکن است در صابون ها و پمادهای مخصوص پوست های حساس استفاده شود. 

یک مقاله اخیر نشان می دهد که روغن گل گاوزبان و روغن گل مغربی اکنون شواهد کافی دارند که به طور قانع کننده ای برای درمان اگزما مفید نیستند. آزمایشات بالینی نشان می دهد که این روغن ها از سلامتی بیماران اگزما حمایت نمی کنند.

شماره 5: رژیم های غذایی

برخی از بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی احساس می کنند که رژیم غذایی راز اگزما است و بسیاری از ما آرزو می کنیم که ای کاش آنقدر ساده بود.

حقیقت این است که انواع مختلفی از رژیم های غذایی برای اگزما توصیه می شود، از جمله: بدون لبنیات، بدون گلوتن، کم حساسیت، بدون قند، بدون رنگ، بدون غذاهای مخمر، غذاهای قلیایی، و بسیاری دیگر.

همچنین در صورت امکان باید از آلرژی غذایی اجتناب شود. اما جدای از پرهیز از غذاهایی که فرد واقعاً به آنها حساسیت دارد، به نظر می رسد رژیم های غذایی در دنیای واقعی تأثیر کمتری نسبت به آنچه در اینترنت به نظر می رسد دارند.

با این حال، شکی وجود ندارد که برخی از غذاها، به ویژه در برخی افراد، التهاب زا هستند، و بنابراین بدون گلوتن و لبنیات ممکن است در برخی تفاوت ایجاد کند.

هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد محدود کردن رژیم غذایی به جلوگیری از عود اگزما کمک می کند

اجتناب از غذاهای فرآوری شده نیز به طور کلی ایده خوبی است،

حتی اگر به اگزما کمک زیادی نکند. خوردن غذاهای طبیعی، ارگانیک و متعادل یک برد-برد است، بنابراین به جای اینکه مخالف آن بحث کنید، بهتر است آن را تشویق کنید! به طور خاص، بسیاری از مردم بر این باورند که روغن زیتون، سرکه سیب، عسل مانوکا، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها مکمل های رژیم غذایی عالی برای کاهش اگزما هستند. استفاده از آلوئه ورا روی پوست شما همچنین می تواند آنتی اکسیدان های موجود در سیستم شما را تقویت کند.

با این حال، زمانی که به بیمار اطمینان داده شود که رژیم غذایی راه حل است و - علیرغم بهترین تلاش آنها - به نظر می رسد که اگزما با آن موافق نیست، همیشه ناامید کننده است.

شماره 6: پروبیوتیک ها

معرفی باکتری های سالم در بدن منطقی است، زیرا باکتری های مختل شده به وضوح هم در پوست تحریک شده و هم در روده بیماران مبتلا به اگزما وجود دارد. با این حال، وقتی در دنیای واقعی مطالعه می‌شود، به این سادگی عمل نمی‌کند: به نظر می‌رسد وقتی به مادران باردار داده می‌شود به پیشگیری از اگزما کمک می‌کند، اما به عنوان راهی برای درمان اگزما در موارد کودکان یا به‌عنوان درمان درماتیت آتوپیک، آن را درمان می‌کند. اثر محدودی دارد

شماره 7: ویتامین ها

تعدادی ویتامین وجود دارد که ممکن است به درمان اگزما کمک کند. مکمل ویتامین D، اگرچه هنوز کمی بحث برانگیز است، اما به سرعت در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است زیرا مطالعات نشان می‌دهند هم مکمل ویتامین D می‌تواند به اگزما کمک کند و هم اینکه اگزمای شدیدتر با سطوح پایین‌تر ویتامین D مرتبط است. چ

ایمن و ارزان است، به نظر منطقی می‌رسد. برای اکثر بیماران

ویتامین B12 موضعی مورد مطالعه قرار گرفته است و شواهد قانع کننده ای در مورد مفید بودن آن وجود دارد. با این حال، تا لحظه نگارش این مقاله هیچ محصول تجاری وجود ندارد، و بنابراین برای استفاده باید آن را ترکیب کرد که می تواند گران باشد.

درمان‌های جایگزین، امکانات بسیار زیادی را در بر می‌گیرد که می‌تواند برای بیمار و ارائه‌دهنده به طور یکسان طاقت‌فرسا باشد. 

و حتی بیشتر از موارد ذکر شده در این مقاله درمان اگزما وجود دارد، مانند حمام بلغور جو دوسر کلوئیدی، روغن درخت چای در آب حمام، حمام سفید کننده و پوشش مرطوب. اغلب، این درمان‌های طبیعی و جایگزین می‌توانند مکمل داروهای بدون نسخه یا داروهای تجویزی باشند، اگرچه توجه به عوارض جانبی مهم است. 

یافتن یک متخصص پوست که تجربه اگزما را داشته باشد، قابل اعتماد است، و مایل به اعتراف در زمانی که چیزی کار نمی کند، برای موفقیت بسیار مهم است، چه از داروهای جایگزین یا متعارف استفاده شود.

لینک کوتاه 

yun.ir/59ozv8

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 296
  • بازدید سال : 5,062
  • بازدید کلی : 14,347