loading...

نکات زیبایی

اگرچه هیچ مدرکی نشان نمی دهد که افزایش مصرف ویتامین باعث درمان پسوریازیس می شود ، اما برخی مطالعات نشان می دهد که افزودن ویتامین ها به سایر روش های درمانی می تواند علائم را تسکین دهد. ویتامین ها و پس

اگرچه هیچ مدرکی نشان نمی دهد که افزایش مصرف ویتامین باعث درمان پسوریازیس می شود ، اما برخی مطالعات نشان می دهد که افزودن ویتامین ها به سایر روش های درمانی می تواند علائم را تسکین دهد.

ویتامین ها و پسوریازیس
بین وضعیت سلامت کلی ما و شدت شرایطی که با آن روبرو هستیم می تواند تأثیر موجی داشته باشد. یک رژیم غذایی غنی از انواع ویتامین ها یک روش ساده برای اطمینان از پایه اساسی سلامت برای مبارزه با پسوریازیس است. علاوه بر این ، بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی به یکدیگر متکی هستند تا با بازده کامل کار کنند.

مفید است که با انجام آزمایش خون توسط پزشک ، میزان دریافت ویتامین فعلی خود را ببینید. با استفاده از نتایج کار خون و برخی نکات زیر ، ببینید از چه ویتامین هایی می توانید بیشتر استفاده کنید.

ویتامین A
دو گروه اصلی با ویتامین A در ارتباط هستند: رتینوئیدها و کاروتنوئیدها.

در حالی که رتینوئیدها به دلیل مزایای مراقبت از پوست شناخته شده اند ، همچنین به صورت خوراکی یا موضعی برای پسوریازیس تجویز می شوند.

طبق یک مطالعه قدیمی از 2011Trusted Source ، مشخص شد که افراد مبتلا به پسوریازیس ویتامین A کمتری در پوست خود ، به ویژه کاروتنوئیدها ، نسبت به افراد بدون پسوریازیس دارند.

اگرچه مطالعات بیشتری برای درک رابطه پسوریازیس و ویتامین A لازم است ، اما استفاده بیشتر از ویتامین A در رژیم غذایی می تواند علائم پسوریازیس را بهبود بخشد. مواد غذایی با مقادیر بالای ویتامین A عبارتند از:

کلم پیچ
اسفناج
کدو تنبل
آووکادو
هویج
سیب زمینی های شیرین
ذرت
زرده تخم مرغ
ویتامین های گروه B
مشخص شده است که بیوتین (B-7) و B12 به بهبود علائم پسوریازیس کمک می کند.

کمبود بیوتین نادر است و ارتباط مستقیمی با بهبود پسوریازیس ندارد. همانطور که گفته شد ، مکمل های بیوتین ممکن است به ایجاد یک پایه سالم برای سلامت پوست کمک کنند. ممکن است متوجه شوید که مکمل های بیوتین ، که از رشد سلول سالم پشتیبانی می کنند ، علائم را تسکین می دهند.

ویتامین B12 یک درمان موضعی قوی برای پسوریازیس است. مطالعات نشان داده اند منبع معتبر می تواند کمبود B12 در بدن را با پسوریازیس مرتبط کند. B12 در بیشتر محصولات حیوانی یافت می شود ، اما گیاهخواران احتمالاً می توانند غذاهای گیاهی غنی شده با B12 را پیدا کنند.

ویتامین سی
استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که بدن عدم تعادل بین فعالیت رادیکال های آزاد و فعالیت آنتی اکسیدانی را داشته باشد. مشخص شده است که استرس اکسیداتیو هنگام مبارزه با پسوریازیس باعث افزایش منبع معتبر در بدن می شود. مشخص شده است که منبع معتبر ویتامین C در بدن به کنترل اکسیداسیون در بدن کمک می کند.

منبع مورد اعتماد یکی از شرکت کنندگان مبتلا به پسوریازیس شدید نشان داد که افزایش ویتامین C (در میان سایر رژیم ها) پس از 6 ماه پسوریازیس فرد را ریشه کن می کند. برای تعیین اینکه آیا ویتامین C در رژیم غذایی می تواند علائم پسوریازیس را بهبود بخشد ، تحقیقات بیشتری لازم است.

ویتامین دی
ویتامین D هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید توسط بدن ایجاد می شود و برای سلامت کلی ما حیاتی است. کمبود ویتامین D با پسوریازیس مرتبط است ، اگرچه ثابت نشده است که به طور مستقیم ارتباط دارد.

یکی از بزرگترین مزایای ویتامین D قدرت تقویت ایمنی بدن است. افراد مبتلا به پسوریازیس می توانند از سلامت سیستم ایمنی بدن خود برای بهبود پاسخ خود ایمنی خود بهره مند شوند.

اگر بدنبال افزایش ویتامین D هستید ، مصرف مکمل خوراکی ، قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر و خوردن غذاهایی مانند:

پنیر
زرده تخم مرغ
ماهی چرب
غلات غنی شده
سایر مواد مغذی که ممکن است به درمان پسوریازیس کمک کنند
چندین ماده مغذی دیگر به سلامت پوست ، بدن و مفاصل ما کمک می کنند.

اسیدهای چرب امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 ضمن بهبود سیستم ایمنی ، التهاب را در بدن کاهش می دهد. این باعث می شود آنها یک کاندید عالی مکمل برای افراد مبتلا به پسوریازیس باشند. این ماده غذایی به راحتی در کپسول های روغن ماهی موجود است ، اما همچنین می تواند در موارد زیر یافت شود:

روغن های گیاهی
آجیل و دانه ها
سویا

گلوکزآمین و کندرویتین
یکی از علائم پسوریازیس آرتروز پسوریازیس است. گلوکزآمین و کندرویتین به عنوان خاصیت ارتجاعی غضروف ، تشکیل ، ترمیم و مهار تجزیه غضروف در بدن شناخته شده اند. مصرف مکمل با این مواد مغذی ممکن است به کاهش برخی از علائم آرتروز مرتبط با پسوریازیس کمک کند.

متیل سولفونیل متان (MSM)
منابع اولیه نشان داده اند که MSM می تواند به مقابله با التهاب و درد مفاصل کمک کند. این علائم معمولاً با پسوریازیس همراه است. اگرچه تحقیقات بیشتری برای تأیید ارتباط بین MSM و علائم پسوریازیس مورد نیاز است ، اما MSM به عنوان یک ترکیب حاوی گوگرد بی خطر در نظر گرفته می شود که به صورت مکمل یافت می شود.
عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی
چندین ملاحظه وجود دارد که باید قبل از انجام هرگونه تغییر در رژیم غذایی یا تغذیه ای انجام دهید.

قبل از استفاده یا مصرف هرگونه ویتامین ، با پزشک مشورت کنید ، به خصوص اگر باردار هستید ، شیردهی یا می خواهید باردار شوید.

اگرچه مصرف مکمل های ویتامین برای سلامت کلی شما و علائم پسوریازیس مفید است ، اما جایگزینی برای درمانی نیست که از پزشک دریافت می کنید.
آنچه می خورید چگونه می تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد
حفظ دوزهای سالم ویتامین در بدن می تواند برای سلامت کلی پوست بسیار مفید باشد. پوست ما توسط ویتامین هایی که رشد سلول سالم ، گردش سلول و خواص ضد التهابی را تقویت می کنند ، حفظ می شود.

مکمل ها می توانند راهی عالی برای پر کردن هرگونه خلا in در رژیم غذایی ما در صورت خرید از تولید کنندگان معتبر و استفاده صحیح از آن باشند. همانطور که گفته شد ، توصیه می شود قبل از استفاده از مکمل ها ، رژیم خود را بهبود ببخشید.

ویتامین ها و مواد مغذی در شکل طبیعی خود بسیار قوی هستند ، جایی که آنها با صدها ماده مغذی غیر ضروری مفید همراه هستند که ممکن است در مکمل های شما وجود نداشته باشد.

اگر کمبود مواد مغذی دارید ، صحبت با یک متخصص تغذیه را در نظر بگیرید تا دریابید چگونه می توانید رژیم متعادل تری را در زندگی روزمره خود بگنجانید.
درمان مرسوم پسوریازیس
اگرچه پسوریازیس هیچ درمانی ندارد ، اما علائم آن به طور کلی تحت نظارت یک متخصص پوست با درمان های زیر کنترل می شود:

نور درمانی. برخی از مبتلایان به پسوریازیس با قرار گرفتن در معرض تابش کوتاه نور طبیعی و مصنوعی مستقیماً بر روی ناحیه آسیب دیده ، مزایای آن را می بینند.
درمان موضعی. استفاده از پمادها ، کرم ها ، ژل ها و لوسیون های با نسخه درمانی در ناحیه آسیب دیده می تواند به تسکین و بهبود علائم کمک کند.
داروهای تزریقی. برای موارد پسوریازیس خفیف تا شدید ، عکس های استروئیدی و داروهای خوراکی تجویز شده برای کاهش علائم یافت شده است
اگر فکر می کنید پسوریازیس دارید چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید
اگر مشاهده کردید که پوست شما دچار چرخه های پوستی ، قرمزی ، ترک خوردگی ، خارش و درد است ، قبل از تغییر رژیم یا مصرف مکمل ها ، در اسرع وقت قرار ملاقات با پزشک مراقبت های اولیه یا متخصص پوست را تعیین کنید.

مزایای تغییر رژیم غذایی ممکن است ماه ها طول بکشد تا نشانه هایی از بهبود را نشان دهد. پزشک می تواند به شما در یافتن تسکین فوری یا کوتاه مدت کمک کند.

بردن
در حالی که هیچ درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد ، اما روشهای زیادی برای راحت تر و کنترل کردن زندگی با پسوریازیس وجود دارد.

یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ، هم برای سلامت پوست و هم برای سلامت کلی مفید است. مکمل ها نیز ممکن است کمک کنند ، اما ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

ایجاد یک سیستم ایمنی قوی ، کاهش قرار گرفتن در معرض عوامل محرک التهابی و ایجاد پایه ای برای سلامتی پوست روش های عالی برای اطمینان از بدتر نشدن علائم پسوریازیس است.

لینک کوتاه: 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 4,819
  • بازدید کلی : 14,104