loading...

نکات زیبایی

مراقبت از مو اغلب می تواند چالش برانگیز باشد ، به ویژه اگر زمان شما محدود باشد ، اما سالم نگه داشتن موها و شیک بودن آنها می تواند به شما در اعتماد به نفس و جذابیت بیشتر کمک کند. ایجاد روال مراقبت از

شروع یک روال مراقبت از مو

یاسین بازدید : 43 چهارشنبه 24 شهریور 1400 : 14:22 نظرات (0)

مراقبت از مو اغلب می تواند چالش برانگیز باشد ، به ویژه اگر زمان شما محدود باشد ، اما سالم نگه داشتن موها و شیک بودن آنها می تواند به شما در اعتماد به نفس و جذابیت بیشتر کمک کند. ایجاد روال مراقبت از مو آسان است و شامل حفظ سلامت موها و استفاده از محصولات مفید بر روی موهای شما می شود. خوشبختانه موهای شما همیشه نیازی به توجه هر روز ندارند و بسیاری از کارهای روتین مراقبت از مو را می توان فقط یک یا دو بار در هفته انجام داد.

نوع موهای خود را بشناسید. هر فردی موهای متفاوتی دارد و اغلب نیاز به مراقبت و مراقبت های مختلف دارد. بیاموزید که چه نوع مویی دارید تا بتوانید بهترین رژیم مراقبت مو را ایجاد کنید. چند روز با موهای طبیعی و بدون استفاده از هیچ گونه مویی بروید و گرایش موهای خود را مشاهده کنید. ممکن است متوجه شوید موهای شما عبارتند از:
روغنی
خشک
طبیعی
موج دار
سر راست
فرفری
ضخیم
خوب
پس از تشخیص نوع موهای خود ، همیشه موهای خود را مطابق با آن رفتار کنید. موهای شما به احتمال زیاد متفاوت از موهای یک دوست به محصولات و مراقبت های خاصی واکنش نشان می دهند.

از شستن موها با آب داغ خودداری کنید. آب داغ در واقع می تواند موهای شما را از روغن های محافظتی که به عنوان نرم کننده طبیعی استفاده می کنند ، محو کند. با شستن موها با آب ولرم ، از از دست دادن هرگونه درخشش طبیعی مو جلوگیری کرده و از کدر شدن موها جلوگیری خواهید کرد. 

وقتی موهایتان خیس است از شانه استفاده کنید. بعد از بیرون آمدن از حمام ، کشیدن برس بر روی موهای شما وسوسه انگیز است زیرا این یک راه سریع برای از بین بردن گره ها است. با این حال ، یک شانه دندان پهن بهترین راه برای از بین بردن هر گونه گره بعد از دوش گرفتن است. یک برس اغلب موهای شما را محکم می کند و می کشد و باعث می شود موها بشکند و آسیب ببیند ، بنابراین از شانه استفاده کنید و در انتهای موهای خود شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید. 

بگذارید موهای شما در هوا خشک شود. سشوار یک روش سریع برای خشک کردن موهای شما است ، اما گرمای سشوار می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به خشک شدن موهای آسیب دیده شود. در صورت امکان اجازه دهید موهای شما خشک شود ، اما اگر نیاز دارید از سشوار استفاده کنید به مویی که اجازه می دهد تا محیط خنک تری داشته باشد بچسبانید. 

موهای خود را مرتب کوتاه کنید. موها مستعد شکافتن انتها هستند و اگر مدت زمان طولانی بدون کوتاه کردن موهای خود بروید ، ممکن است آسیب دیده و ناسالم به نظر برسد. سعی کنید موهای خود را هر 3 ماه یا بیشتر کوتاه کنید ، و اگر واقعاً مستعد شکستگی انتهای مو هستید ، موهای خود را هر 6 هفته کوتاه کنید.
اگر مراجعه مکرر به سالن دردسر زیادی دارد یا گران است ، خودتان موهای خود را کوتاه کنید. روی موهای خود قیچی کنید و از آینه ای استفاده کنید که به شما اجازه می دهد پشت سر خود را ببینید. راحت تر می توانید موهای خود را هنگام خیس یا صاف کوتاه کنید تا بتوانید انتهای آنها را یکدست کنید.
اگر موهای شما فر است ، بهتر است موهایتان را خشک کرده یا کمی خیس کنید. موهای فر در موهای خیس بسیار طولانی تر به نظر می رسند ، بنابراین ممکن است کوتاهتر از آنچه انتظار داشتید خشک شوند.

از بهم زدن مداوم موهای خود اجتناب کنید. از آنجا که موهای شما از قبل روغن های طبیعی دارد ، و دستان شما نیز ، لمس مداوم موها یا بیرون آوردن آنها از صورت می تواند آن چربی ها را در موهای شما افزایش داده و آنها را چرب نشان دهد. برای جلوگیری از این امر ، بهترین گزینه این است که یک مدل موی کوتاه داشته باشید که قابل کنترل باشد و در طول روز شما را آزار ندهد.

محافظت بیشتر از موهای شما
از استفاده از رنگ ها خودداری کنید. رنگ مو دارای مواد شیمیایی زیادی است که می تواند به موهای شما آسیب برساند ، و اگر بیش از حد انجام شود ، ترمیم این آسیب تقریبا غیرممکن است. در صورت تمایل ، به رنگ طبیعی موهای خود پایبند باشید ، اما اگر باید رنگ کنید ، این کار را به ندرت انجام دهید و در 3 سایه رنگ طبیعی خود بمانید.

موهای خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید. به طرز شگفت انگیزی ، آفتاب می تواند به موهای شما آسیب برساند ، همانطور که به پوست شما آسیب می رساند. آفتاب زیاد می تواند موهای شما را خشک کند ، به خصوص اگر موهای شما رنگ آمیزی شده است ، بنابراین هر زمان که برای مدت طولانی در بیرون هستید ، سعی کنید موهای خود را با کلاه بپوشانید یا از اسپری مو با محافظت از SPF استفاده کنید.

از موهای محکم زخم خودداری کنید. هنگامی که در حال فرار هستید موهای خود را به صورت دم اسبی یا بافتنی به عقب پرتاب می کنید ، اما مراقب باشید که موهای خود را خیلی محکم نکشید زیرا این می تواند باعث آسیب و شکستن آنها شود. اشکالی ندارد که این مدل ها را با موهای خود انجام دهید ، اما همیشه موهای خود را در شب آزاد بگذارید و سعی کنید هر روز از انجام آنها خودداری کنید.
از داروهای طبیعی برای موهای خود استفاده کنید. بسیاری از محصولات مختلف مو را می توانید برای بهبود کیفیت موهای خود خریداری کنید ، اما برخی از بهترین چیزها برای موهای شما مواد طبیعی هستند که در آشپزخانه یافت می شوند:
روغن زیتون: روغن زیتون گرم به مرطوب کردن موهای خشک کمک می کند. آن را روی موهای خود بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند ، سپس با شامپو بشویید و آبکشی کنید.
چای: چای دم کرده و شیرین نشده می تواند به موهای شما درخشندگی ببخشد و رنگ طبیعی شما را نیز تقویت کند. موهای خود را با یک چای متناسب با رنگ طبیعی خود (چای سیاه برای سبزه ها ، چای بابونه برای موهای بلوند) بعد از شستن شامپو زیر دوش آبکشی کنید. 


روغن نارگیل: این به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند. روغن نارگیل گرم شده را برداشته و روی موها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید.
عسل: عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کند. قسمت مساوی عسل و شامپو را مخلوط کرده و آبکشی کنید.

مراقب بقیه بدن خود باشید. این یکی از موارد بدیهی است ، اما برای داشتن موهای سالم ، باید بدن سالمی داشته باشید ، به این معنی که به درستی غذا بخورید و مواد مغذی مناسب را مصرف کنید. از آنجا که مو قسمت دیگری از بدن شما است ، برای حفظ قدرت و رشد به مواد مغذی خاصی نیاز دارد. برخی از مواد مغذی برای بهبود موهای شما عبارتند از: [12]
اسیدهای چرب ضروری: روغن دانه کتان ، ماهی آزاد ، ماهی تن ، گردو و بادام
ویتامین B6: موز ، سیب زمینی و اسفناج
پروتئین: ماهی ، مرغ ، تخم مرغ و محصولات سویا
اسید فولیک: میوه ها و سبزیجات تازه ، به ویژه مرکبات و گوجه فرنگی ، و غلات کامل ، لوبیا و عدس
استرس و سیگار کشیدن همچنین می تواند موهای شما را با کدر و مستعد شکستگی آسیب برساند ، بنابراین در صورت امکان از این موارد اجتناب کنید.

مراقبت از موهای خود با محصولات
شامپوی مناسب را انتخاب کنید. شامپوها در انواع مختلفی برای انواع مختلف مو ساخته می شوند و می توانند از ارزان تا بسیار گران قیمت باشند. در حالی که شما باید از انتخاب شامپوهای واقعا ارزان خودداری کنید ، شامپوهای سالن ممکن است هیچ فایده اضافی برای موهای شما نداشته باشند. بیشتر بر انتخاب شامپو برای نوع موهای خود تمرکز کنید (شامپو برای موهای آسیب دیده خشک یا موهای چرب).


موهای خود را حالت دهید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما حالت دادن به موها مهم است زیرا موهای شما را مرطوب می کند و به بازیابی چربی های طبیعی مورد نیاز شما کمک می کند. از استفاده از نرم کننده روی ریشه خودداری کنید زیرا این می تواند موهای چرب اضافی ایجاد کند.
نرم کننده ای را انتخاب کنید که مناسب نوع موهای شما نیز باشد. اگر موهای خشک دارید ، ممکن است به یک نرم کننده مرطوب کننده احتیاج داشته باشید ، یا اگر موهای چرب دارید ممکن است از یک نرم کننده سبک استفاده کنید.

قبل از استفاده از ابزارهای حالت دهنده ، از سرم حرارتی استفاده کنید. ممکن است نتوانید برای همیشه از استفاده از ابزارهای حالت دهی اجتناب کنید ، اما هنگام استفاده از گرما می توانید موهای خود را تا حد ممکن سالم نگه دارید. قبل از سشوار کشیدن ، فر کردن یا صاف کردن موها ، همیشه از سرم یا اسپری حرارتی استفاده کنید. اینها مارک های مختلفی دارند و می توان آنها را در هر خواربار فروشی یا داروخانه ای یافت.


از حجم دهنده استفاده کنید. آنچه اغلب در سبک است موهای ضخیم با بدن زیاد است ، اما متأسفانه همه از این نوع مو برخوردار نیستند. حجم دهنده ها بسیار عالی هستند زیرا به شما کمک می کنند ظاهر خود را به دست آورید حتی اگر موهای شما بسیار نازک باشد. موهای خود را بچرخانید و چند اسپری روی ریشه و بقیه موهای خود اسپری کنید. سپس با خشک کردن مو یا تقویت موهای خود با دست حجم دهید.


شامپوی معمولی را با شامپوی خشک جایگزین کنید. اگر می خواهید بهترین سلامت را برای موهای خود حفظ کنید ، خوب است از شستن بیش از حد موهای خود اجتناب کنید. اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنید موهای شما خیلی کثیف به نظر می رسد. شامپوهای خشک بسیار عالی هستند زیرا محصولی آسان هستند که هرگونه کثیفی یا چربی را در موهای شما می پوشاند و باعث شادابی آنها می شود. شامپوی خشک را در ریشه های خود اسپری کنید ، آن را به طور یکنواخت در موهای خود با انگشتان خود پخش کنید و سپس برس را روی موهای خود بکشید تا طبیعی ترین ظاهر شود.

لینک کوتاه: yun.ir/qn9sc5

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 259
  • بازدید سال : 5,025
  • بازدید کلی : 14,310