loading...

نکات زیبایی

دلیلی وجود دارد که به خرید روغن آرگان نام مستعار \"طلای مایع\" داده اند. هنگامی که روغن از درختان آرگان مراکش استخراج می شود ، می توان از آن به عنوان روغن بدن ، روغن مو ، حتی به عنوان روغن پخت و پز استف

استفاده از روغن آرگان برای مو: راهنمای گام به گام شما

یاسین بازدید : 241 یکشنبه 28 شهریور 1400 : 9:31 نظرات (0)

دلیلی وجود دارد که به خرید روغن آرگان نام مستعار "طلای مایع" داده اند. هنگامی که روغن از درختان آرگان مراکش استخراج می شود ، می توان از آن به عنوان روغن بدن ، روغن مو ، حتی به عنوان روغن پخت و پز استفاده کرد. در حالی که این روغن برای قرن ها در آفریقا مورد استفاده قرار گرفته است ، دنیای غرب اخیراً علاقه خاصی به موهای روغن آرگان داشته است. روغن آرگان به خاطر فواید بسیار آن یکی از محبوب ترین روغن های جهان است. با وجودی که محبوبیت آن روز به روز افزایش می یابد، پیدا کردن نوع خالص و با کیفیت هنوز هم سخت است، و روغن آرگان یکی از گرانترین ترین روغن های طبیعی نیز می کند.
این روغن گران‌بها از میوه درخت آرگان (آرقان) تهیه می‌شود که میوه آن شباهت زیادی به فندق دارد! گرچه این میوه و گیاه ، بومی مراکش و شمال آفریقا است، اما امروزه از آرگان در سرتاسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

Giovanni Vaccaro ، مدیر هنری Glamsquad می گوید: "به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E ، روغن آرگان به آبرسانی و نرم شدن موها کمک می کند." خاصیت ارتجاعی و درخشندگی مو را بازیابی می کند ، وز شدن را به حداقل می رساند و حتی می تواند خارش و خشکی پوست سر را تسکین دهد.

علاوه بر این ، Vaccaro خاطرنشان می کند که روغن آرگان می تواند دماهای بالاتری را نسبت به سایر روغن های مو تحمل کند ، و از آن به عنوان یک محصول حالت دهنده ایده آل برای محافظت از مو در برابر آسیب حرارتی ، شکستگی و شکستگی سر استفاده می کند. او می افزاید: "می توان از آن برای محافظت از موهای شما در برابر وسایل داغ و سشوار استفاده کرد."

در زیر ، ما چهار روش برای افزودن روغن آرگان به روال مراقبت از مو را ذکر کرده ایم. فقط یکی را امتحان کنید یا همه آنها را امتحان کنید - در هر صورت ، در راه موهای سالم و براق هستید!

نحوه استفاده از روغن آرگان
1. از روغن آرگان به عنوان ماسک مو استفاده کنید.
مرحله 1: روغن آرگان را با روغن موی دیگر مخلوط کنید (اختیاری).
شما قطعاً می توانید با استفاده از روغن آرگان خالص ، ماسک موی روغن آرگان را انجام دهید ، با این حال ، Vaccaro خاطرنشان می کند که این محصول همچنین با روغن های دیگر - حتی روغن های ضروری - به خوبی ترکیب می شود. اگر به دنبال خلاقیت هستید ، روغن آرگان را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا مزایای درخشندگی را افزایش دهد یا با روغن کرچک برای تقویت رشد مو. سپس می توانید چند قطره روغنهای ضروری مانند اسطوخودوس ، نعناع یا رزماری - که همه آنها بوی فوق العاده ای دارند و با مزایای مو و پوست سر مرتبط هستند - اضافه کنید.

مرحله دوم: روغن آرگان را به موهای خود بمالید.
واکارو می گوید: هنگام استفاده از ماسک مو ، موهای خود را از روغن آرگان خالص از ریشه تا انتها اشباع کنید. مطمئن شوید که از مقدار سخاوتمندانه استفاده می کنید. موها نباید در روغن چکه کنند ، بلکه باید سخاوتمندانه پوشانده شوند.

مرحله 3: موهای خود را در یک حوله بپیچید.
در مرحله بعد ، Vaccaro پیشنهاد می کند که موها را به طور ایمن در یک حوله کوچک بپیچید تا روغن روی لباس یا وسایل شما نریزد و واقعاً به موها نفوذ کند.

مرحله 4: اجازه دهید ماسک مو جادویی خود را نشان دهد.
هنگامی که روغن روی موها مالیده شد و موها در حوله محکم شدند ، اجازه دهید ماسک مو به مدت 15 تا 30 دقیقه در موها بماند. برای درمان فشرده ، ماسک مو را یک شب نگه دارید.

مرحله 5: شامپو و حالت معمول را انجام دهید.
واکارو می گوید: "هنگامی که از خواب بیدار می شوید ، موهای خود را مانند حالت معمول شامپو کنید و حالت دهید. احساس خواهید کرد که بافت شما چقدر ابریشمی و نرم است."

2. از روغن آرگان به عنوان درمان پوست سر استفاده کنید.
مرحله 1: روغن آرگان را در کف دست خود بمالید.
Vaccaro می گوید: "روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است ، بنابراین برای درمان پوست سر عالی است." اگر پوست سر شما ملتهب و مستعد خارش است ، آرگان می تواند یک راه حل عالی باشد. " این که از شوره ، ریزش مو یا خشکی پوست سر رنج می برید ، این درمان مو راهی آسان برای بهبود سلامت کلی پوست سر است. هنگام انجام درمان پوست سر با روغن آرگان ، ابتدا با چند قطره روغن به کف دست خود بمالید.

مرحله 2: روغن را به پوست سر خود ماساژ دهید.
سپس موها را به چهار قسمت مساوی جدا کرده و روغن را در ناحیه سر هر قسمت کاملاً ماساژ دهید. بر خلاف روش ماسک مو ، شما فقط باید روی استفاده از روغن روی پوست سر تمرکز کنید. مدت زمان زیادی را به ماساژ روغن اختصاص دهید ، در حالت ایده آل پنج تا 10 دقیقه. این امر گردش خون را تحریک کرده و به تنظیم تولید چربی در پوست سر کمک می کند.

مرحله 3: با شامپو بشویید.
بعد از ماساژ روغن روی پوست سر ، اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید. اگر پوست سر شما تحریک شده است ، این درمان را هفتگی تکرار کنید و سپس با بهبود سلامت پوست سر ، این کار را کمتر انجام دهید.

3. از روغن آرگان به عنوان نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید.
مرحله 1: موهای خود را خیس کنید.
موهای خود را طبق معمول بشویید و سپس موهای خیس خود را با حوله خشک کنید. هنگامی که روغن آرگان بر روی موهای مرطوب استفاده می شود ، می توانید قبل از سشوار کشیدن و حالت دادن ، از مزایای جدا شدن و محافظت از حرارت این روغن استفاده کنید.

مرحله 2: روغن آرگان را روی موها بمالید.
چند قطره روغن آرگان را بین کف دست خود بمالید و سپس دست ها و انگشتان خود را کاملاً با موهای مرطوب شانه کنید تا از آن به عنوان نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید. واکارو می گوید: "آن را در حالت دلخواه خود قرار دهید." مطمئن شوید که روی انتهای موهای خود تمرکز کنید زیرا خواص محافظتی روغن آرگان می تواند در جلوگیری از شکستگی انتها مفید باشد.

4. از روغن آرگان به عنوان روغن مو استفاده کنید.
بعد از خشک شدن موها ، هنوز فرصت های زیادی برای استفاده از روغن آرگان وجود دارد. روغن آرگان وقتی روی موهای خشک و حالت دار استفاده می شود ، بهتر می تواند با وز شدن مبارزه کند و فاکتور درخشندگی آن بیشتر خواهد بود. همچنین از محافظت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد برخوردار خواهید شد.

برای مالیدن روغن آرگان به موهای خشک ، چند قطره را در کف دست خود قرار دهید و موها را با انگشتان خود شانه کنید. موها باید براق و براق به نظر برسند ، اما چرب نیستند. هنگام ایجاد یک updo ، با خیال راحت از روغن آرگان به عنوان یک محصول یک ظاهر طراحی کننده برای رام کردن موهای مزاحم پرواز کنید.

Vaccaro می گوید: "به طور کلی ، روغن آرگان برای موهای ضخیم و متوسط تا ضخیم عالی است." "همچنین برای موهای وز شده عالی است." با این حال ، اگر موهای نازک و نازکی دارید ، واکارو توصیه می کند از مقدار بسیار کمی استفاده کنید یا از روغن آرگان به طور کامل اجتناب کنید ، زیرا این نوع موها ممکن است بیش از حد چرب شده و با روغن وزن شوند.

لینک منبع: دکاموند شیمی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 298
  • بازدید سال : 5,064
  • بازدید کلی : 14,349