loading...

نکات زیبایی

آیا بدنبال بهترین برنامه رژیم غذایی هندی برای کاهش وزن هستید؟ قوانین ساده هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درست غذا خوردن را شروع کنید. اما در هند ، این می تواند با توجه به فرهنگ غذایی و

بهترین برنامه رژیم غذایی هندی برای کاهش وزن

یاسین بازدید : 58 شنبه 10 مهر 1400 : 9:00 نظرات (0)

آیا بدنبال بهترین برنامه رژیم غذایی هندی برای کاهش وزن هستید؟ قوانین ساده هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درست غذا خوردن را شروع کنید. اما در هند ، این می تواند با توجه به فرهنگ غذایی و عادات غذایی ما یک چالش غیرقابل حل باشد. به عنوان مثال ، یک غذای معمولی هندی دارای کربوهیدرات و قند زیاد است - ما مقدار زیادی سیب زمینی ، برنج و شیرینی می خوریم. ما همچنین عاشق تنقلات خود هستیم و نمی توانیم یک روز را بدون حل کردن نامکنین و بوجیاها تصور کنیم. ما به عنوان نشانه ای از مهمان نوازی و محبت ، دوستان و خانواده خود را تحت فشار قرار می دهیم تا بیش از حد غذا بخورند و امتناع از کمک اضافی را برای رد کردن در نظر می گیریم. از همه مهمتر ، ما هرگز ورزش بدنی را ضروری نمی دانیم. جای تعجب نیست که هند با مشکل روزافزون چاقی دست و پنجه نرم می کند.

اما پاسخ این است که از غذاهای هندی به نفع ترکیبات خارجی یا رژیم های عجیب و غریب دوری کنید. متوجه خواهید شد که بهترین رژیم غذایی هندی شامل غذاهایی است که قبلاً در آشپزخانه خود دریافت کرده اید و می توانید با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود وزن خود را کاهش دهید.

غذاهای هندی با طعم های دلپذیر و ادویه های معطر ، مطمئناً در سراسر جهان محبوب است. علاوه بر طیف گسترده ای از طعم های غنی ، رژیم غذایی سنتی هندی همچنین دارای تنوع وسیعی از مواد مغذی در مقدار متعادل است.
ما عاشق dal-chawal ، roti-subzi ، idli-sambhar ، macch-bhaat هستیم. غذای هندی نه تنها متنوع است بلکه هر 10 کیلومتر نیز تغییر می کند. غذاهای هندی غنی شده با انواع مختلف دال ، زیر دریایی ، روتیس ، برنج و دسته ای بی نهایت از میوه ها ، از هر نظر رنگارنگ است.
طبق علم هندی قدیم ما ، آیورودا ، غذای هندی کامل است و برای بدن ما کافی است. وابستگی به غذاهای خارجی لازم نیست زیرا حبوبات ، حبوبات ، غلات ، میوه ها و سبزیجات ما مقدار زیادی فیبر ، چربی ، کربوهیدرات ، پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی را در اختیار ما قرار می دهند.
علیرغم این واقعیت که ما عمدتا یک کشور گیاه خوار هستیم ، غذاهای ما به اندازه کافی کافی هستند تا از نظر تغذیه ای کارآمد باشیم. اگرچه ممکن است ما در برنج و روتی خود وسواس داشته باشیم ، رژیم سنتی هندی ما از مواد سالم تشکیل شده است. با این حال ، از طرف دیگر ، چاقی و دیابت همچنان یک نگرانی مهم بهداشت عمومی برای هند است. این کشور به عنوان پایتخت دیابت در جهان شناخته می شود و ما شاهد این هستیم که مردم مشکلاتی مانند بیماری های قلبی ، افزایش وزن ، سطح کلسترول بالا را در طول سالها گزارش کرده اند. PCOS ، PCOD ، ناباروری نیز در حال افزایش است. یک مطالعه دقیق که توسط مجله پزشکی انجام شد ، The Lancet اشاره کرد که هندی ها بیشتر از کربوهیدرات ، شکر ، پروتئین و پروتئین گیاهی کمتر از آنچه برای یک نمونه جمعیت بزرگسال توصیه می شود ، با وجود دسترسی به منابع غذایی متنوع ، مصرف می کنند.
بار بیماریها و خطرات سلامتی ناشی از آن مطمئناً این سال را ایجاد می کند که آیا رژیم غذایی هندی ما در مقایسه با رژیمهای غربی واقعا سالم است؟
بنابراین ، چه چیزی واقعاً به ضریب مواد مغذی ما ، دستور العمل های مادربزرگ یا تکنیک های جدید زندگی مدرن آسیب می رساند؟ بیایید پیدا کنیم:
رژیم غذایی اصلی هند شامل روتی ، برنج ، دال ، چاتنی ، ترشی ، لوبیا و حبوبات به همراه گوشت یا مرغ یا ماهی است. اینها می توانند از منطقه ای به منطقه دیگر با افزودن چندین جزء دیگر متفاوت باشند ، اما فهرست آنها در اینجا کاری غیرممکن خواهد بود.
بیایید به ماده مغذی برخی از این غذاهای روزانه که مصرف می کنیم نگاه کنیم:
- روتی: 85 کالری در هر روتی با قطر 6 اینچ. محتوای چربی - 0.5 گرم
- Dal (urad) با tadka: 154 کالری در 150 گرم. محتوای چربی - 6 گرم
- Rajma/chana/lobhia: 153 کالری در 150 گرم. محتوای چربی - 5 گرم
- متوسط ​​سبزیجات مخلوط: 142 کالری در 150 گرم. محتوای چربی - 15 گرم (بر اساس مصرف روغن)
- متوسط ​​کاری مرغ: 300 کالری در 100 گرم. محتوای چربی - 15 تا 35 گرم (بر اساس روغن و انواع برش - بدون پوست ، بدون چربی و غیره)
- دوز ساده: 125 کالری در هر دوز متوسط. محتوای چربی - 3 گرم
- Idlis: 132 کالری برای دو نفر. محتوای چربی: 3 گرم
- برنج کشک: 190 کالری در 100 گرم. محتوای چربی: 7 گرم
- برنج نارگیل: 368 کالری در 100 گرم. محتوای چربی: 15 گرم
در حال حاضر ، به اندازه کافی واضح است که رژیم غذایی روزانه معمولاً با مقدار مناسب کربوهیدرات ، چربی ، فیبر و پروتئین متعادل است. کشک ، لوبیا ، عدس ، مرغ ، ماهی یا گوشت نه تنها اسیدهای آمینه ضروری را تامین می کنند ، بلکه منابع خوبی از چربی های سالم هستند و کالری کمی دارند. بنابراین ، به جرات می توان گفت که یک غذای معمولی هندی شامل کربوهیدرات خوب ، پروتئین طبیعی سالم و نشاسته مقاوم است که در کاهش وزن مفید است.
در حالی که ما می دانیم غذای هندی چقدر سالم است ، اما در اغلب موارد اشتباه می کنیم ، افراط در خوردن تنقلات سرخ شده هندی است. اینها معمولاً بعد از ساعت 6 بعد از ظهر مصرف می شوند و منجر به برآمدگی شکم و درصد چربی بالا می شوند. این اولین قدم برای انواع مسائل مربوط به سبک زندگی مانند دیابت ، تیروئید ، چاقی ، کدو و غیره است.

برخی از تغییرات اساسی در رژیم غذایی روزمره شما می تواند به شما در جلوگیری از مشکلات کمک کند.
1. اندازه سهم خود را کنترل کنید: هر روتی اضافی در بشقاب شما 80-90 کالری اضافی اضافه می کند. به طور مشابه ، یک وعده اضافی برنج 100 کالری اضافه می کند.
2. از غذاهای سرخ کرده خودداری کنید: از آنجا که ما اغلب میان وعده های سرخ کرده را میل می کنیم ، غذاهای آب پز ، بخارپز ، پخته ، فشرده ، سرخ شده یا سرخ شده را انتخاب می کنیم. روش پخت و پز واقعاً به حفظ ضریب مغذی غذا کمک می کند.
3. کاهش مصرف نمک: به عنوان سرخپوستان ، ما تمایل داریم بعد از ساعت 8 شب شام بخوریم. سدیم آب را در بدن حفظ می کند و از این رو باعث می شود صبح احساس ناراحتی کنید. از آنجا که مصرف نمک ما در طول روز زیاد است ، مصرف نصف قاشق چای خوری را کاهش دهید.
4. کاهش قند مصنوعی: اگر می خواهید اقدامات بدن خود را تحت کنترل داشته باشید ، چسبیدن به قندهای طبیعی مانند عسل ، دارچین ، قند میوه ایده بهتری است.
5. ادویه جات: غذاهای هندی سرشار از ادویه جات ترشی جات هستند. بگذارید غذای شما با ادویه جات کامل مانند کادی پاتا ، هل و دارچین پخته شود. به جای استفاده از چربی بیشتر برای طعم دادن به غذا ، از ادویه جات ترشی جات استفاده کنید.
6. تکیه بر غلات: فقط خود را به atta rotis محدود نکنید ، می توانید انواع مختلف مانند bajra ، jowar ، makki یا dals خشک را برای تهیه روتیس خوشمزه امتحان کنید.
7. از غذاهای فوق العاده دسی استفاده کنید: اجازه ندهید محصولات اصلی شما را فریب دهد. برخی از بهترین ادویه جات سنتی- مانند زردچوبه و فلفل سیاه در حال حاضر در غرب به دلیل مزایای متعدد سلامتی خود و به درستی محبوبیت یافته اند. مطمئن شوید که این سوپرفودها را به وفور استفاده می کنید. گفته می شود که زردچوبه و فلفل سیاه که با هم مصرف می شوند ، ایمنی بدن شما را افزایش می دهد ، جذب را افزایش می دهد ، ذهن و بدن را سالم نگه می دارد.

لینک کوتاه: http://gg.gg/w3zuo

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 5,075
  • بازدید کلی : 14,360