loading...

نکات زیبایی

چرا موها پس از سفید یا خاکستری شدن نمی توانند به رنگ اصلی خود بازگردندموهای شما از بین می رود ملانین ، ماده سازنده رنگدانه که سلولهای ملانوسیت تولید می کند ، خاکستری یا سفید می شود. اینها رنگ طبیع

سفید شدن مو

یاسین بازدید : 24 یکشنبه 09 خرداد 1400 : 9:17 نظرات (0)

چرا موها پس از سفید یا خاکستری شدن نمی توانند به رنگ اصلی خود بازگردند
موهای شما از بین می رود ملانین ، ماده سازنده رنگدانه که سلولهای ملانوسیت تولید می کند ، خاکستری یا سفید می شود. اینها رنگ طبیعی و موی شما را تشکیل می دهند. هرچه ملانین کمتری داشته باشید ، رنگ موهای شما روشن تر است. موهای خاکستری حداقل ملانین دارند ، در حالی که سفید هیچ.

با افزایش سن ، طبیعی است که ملانین در موهای خود از بین برود. در حقیقت ، تخمین زده می شود که احتمال خاکستری شدن موهای شما هر دهه پس از رسیدن به 30 سالگی تا 20 درصد افزایش می یابد. برخی از افراد به دلیل سلامتی و ژنتیک کمی زودتر خاکستری می بینند.

هنگامی که رنگ خاکستری یا سفید شروع به رنگ موی طبیعی خود می کنید ، اطلاعات غلط زیادی وجود دارد.

در حالی که برخی از کمبود مواد مغذی و شرایط سلامتی ممکن است موهای خاکستری زودرس ایجاد کند ، اما اگر خاکستری های شما ژنتیکی باشد یا به دلیل پیری طبیعی باشد ، بازگرداندن رنگ طبیعی طبیعی مو غیرممکن است.

اگر می خواهید به جلوگیری از سفیدی مو کمک کنید ، ممکن است تغییرات در تغذیه م workثر باشد ، اما فقط در صورتی که کمبود علت اصلی باشد. در اینجا ، ما برخی از افسانه های رایج در مورد درمان موهای سفید را شکستیم و روش های دیگری را که می توانید در عوض برای مدیریت رنگ مو انتخاب کنید ، بررسی می کنیم.

چرا اگر علت آن ژنتیکی است ، نمی توانید به طور دائمی رنگ مو خود را تغییر دهید
در هسته آن ، مو به طور طبیعی سفید است. ملانین مسئول رنگ مویی است که شما متولد شده اید و اساس آن ژنتیک است. فولیکول های موی شما حاوی سلولهایی است که ملانین برای ایجاد رنگدانه هایی که با پروتئین کراتین ترکیب می شوند استفاده می کند.

ریزش ملانین در مو بخصوص بعد از 30 سالگی به طور طبیعی اتفاق می افتد. البته میزان دقیق ریزش رنگ مو تا حد زیادی توسط ژن های شما تعیین می شود. اگر والدین شما خاکستری زودرس را تجربه کرده اند ، احتمال این وجود دارد که شما نیز همان را ببینید.

علیرغم ادعاهایی که به صورت آنلاین و بازاریابان محصول ارائه شده است ، در صورت ایجاد ژنتیکی ، نمی توان موهای سفید را معکوس کرد.

هنگامی که فولیکول های موی شما ملانین را از دست دادند ، نمی توانند به تنهایی آن را تولید کنند. همانطور که تولید ملانین کند می شود ، موهای شما خاکستری می شود و پس از آنکه تولید ملانین کاملاً متوقف شد ، سفید می شود.

در صورت امکان درمان موهای سفید
موهای خاکستری زودرس (قبل از 20 و 30 سالگی) معمولاً ارثی است. با این حال ، ممکن است برخی از کمبودهای تغذیه ای و شرایط پزشکی زمینه ای در آن نقش داشته باشد. در مورد احتمالات زیر با پزشک صحبت کنید.

کمبودهای تغذیه ای
اگر رژیم متعادلی دارید ، احتمال اینکه موهای خاکستری شما با کمبودهای تغذیه ای ارتباط نداشته باشد ، وجود دارد.

اگر رژیم شما فاقد مواد مغذی خاصی باشد ، به خوبی می تواند بر تولید ملانین در فولیکول های مو تأثیر بگذارد. ویتامین B-12 متداول ترین عامل مقصر است ، همچنین کمبود فولات ، مس و آهن خطر شما را افزایش می دهد.

مکمل های غذایی ممکن است به این کمبودها کمک کنند و شما ممکن است ببینید که رنگ طبیعی موهای شما پس از چند هفته شروع به رشد می کند. هنوز هم ، قبل از خرید هرگونه مکمل باید با پزشک خود مشورت کنید. آنها آزمایش خون را انجام می دهند تا ببینند آیا واقعاً به آنها نیاز دارید یا خیر.

مصرف مکمل برای درمان موهای سفید کار نمی کند مگر اینکه با کمبود تشخیص داده شده در هر یک از این مواد مغذی مواجه شوید.

شرایط سلامتی زمینه ای
سفیدی مو زودرس همچنین می تواند با برخی از شرایط سلامتی مرتبط باشد ، از جمله:

ویتیلیگو
بیماری تیرویید
آلوپسی آره آتا
نوسانات هورمونی نیز می تواند در سفیدی موها نقش داشته باشد. از نظر تئوری ، مدیریت چنین شرایط پزشکی می تواند به مرور زمان به بازگرداندن ملانین و رنگ طبیعی مو کمک کند.

افسانه های ترمیم رنگ مو
سفیدی مو یک روند طبیعی است که تحت تأثیر پیری ، عوامل ژنتیکی ، کمبودهای تغذیه ای و شرایط پزشکی است. هنوز هم ، وب سایت هایی وجود دارند که همچنان به بازاریابی از داروهای طبیعی و بازاریابی از محصولاتی می پردازند که نویدبخش کمک به بازگرداندن رنگ طبیعی موهای شما هستند.

مکمل های موی خاکستری
با توجه به نقش برخی مواد مغذی در تولید کلی ملانین ، برخی از تولید کنندگان مکمل های موی خاکستری را تبلیغ می کنند. از جمله ترکیبات معروف می توان به بیوتین ، روی و سلنیوم و همچنین ویتامین های B-12 و D-3 اشاره کرد.

با این حال ، همین قانون در اینجا اعمال می شود: تا زمانی که کمبود تغذیه ای تشخیص داده نشوید ، این مکمل ها کمبود تولید ملانین را که به موهای خاکستری شما کمک می کند برعکس نمی کنند.

ماسک مو
انواع دستورالعمل های ماسک مو خانگی وجود دارد که می توان موهای خاکستری را تیره کرد. ترکیبات رایج شامل روغن نارگیل ، آب لیمو و روغنهای اساسی است - همه اینها با هدف کاهش التهاب و تقویت آنتی اکسیدان ها در پوست سر شما هستند.

در حالی که پس از آن ممکن است موهای شما نرم و براق به نظر برسد ، اما احتمال افزایش ماسک های مو در تولید ملانین بسیار کم است.

موهای سفید با پوست سیب زمینی را از بین ببرید
با این وجود افسانه دیگری که در گردش است استفاده از پوست سیب زمینی در موهای شما برای از بین بردن خاکستری است. ایده این است که نشاسته های طبیعی موجود در پوست سیب زمینی می توانند به مرور زمان به تدریج ریشه های شما کمک کنند.

این روش نه تنها از پشتوانه علمی برخوردار نیست ، بلکه به محض قطع استفاده از سیب زمینی در موها ، هر نتیجه ای از بین می رود.

چگونه می توان شروع موهای خاکستری را کند کرد
تا زمانی که دچار کمبود اساسی تغذیه یا بیماری نباشید ، به هیچ وجه روش مشخصی وجود ندارد که بتوانید از سفید شدن مو جلوگیری کنید. با این حال ، ممکن است برخی از روش های درمانی وجود داشته باشد که می توانید برای کاهش سرعت شروع کمک کنید:

مدیریت استرس ، زیرا هورمونهای استرس می توانند تولید ملانین را در پیازهای مو قطع کنند
ترک سیگار ، که ممکن است دشوار باشد ، اما پزشک می تواند یک طرح ترک برای شما ارائه دهد
حفظ وزن
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آلودگی را کاهش می دهد
با پوشیدن کلاه و روسری از موهای خود در برابر آفتاب محافظت کنید
اگر موهای خاکستری خود را دوست ندارید چه کاری می توانید انجام دهید
اگر ریزش ملانین در موهای شما به دلیل ژنتیک است ، راهی برای معکوس کردن آنها وجود ندارد.

اگر نمی خواهید موهای شما خاکستری شود ، می توانید با آرایشگر در مورد گزینه ها ، از جمله رنگ های دائمی و نیمه دائمی صحبت کنید. اگر می خواهید چند رنگ خاکستری را ماسک بزنید ، ممکن است پودرها و کرم های لمسی ریشه نیز کار کنند.

اگر می خواهید از آسیب احتمالی مو ناشی از محصولات تجاری جلوگیری کنید ، رنگ های طبیعی مو گزینه های دیگری هستند که باید در نظر بگیرید. احتمالات شامل حنا و انگور فرنگی هندی است.

در طرف تلنگر ، شما می توانید موهای سفید خود را به لطف محصولات مراقبت از مو خاکستری در آغوش بگیرید. اینها نه تنها باعث افزایش رنگ مو می شوند بلکه از زرد و شکننده شدن موهای خاکستری شما نیز جلوگیری می کنند.
بردن
احتمال خاکستری زودرس بستگی به نحوه تولید ملانین در فولیکول های مو دارد. گاهی اوقات ، استرس ، کمبودهای تغذیه ای و سایر عوامل سبک زندگی می توانند تولید ملانین را متوقف کنند. هنگامی که این مسائل برعکس شد ، ممکن است ملانین ترمیم شود.

در اکثر موارد ، سنی که شما شروع به دیدن خاکستری ها می کنید - و میزان آنها - توسط ژن های شما کنترل می شود. موهای سفید که به طور ژنتیکی هدایت می شوند قابل برگشت نیستند.

با این حال ، محصولات و رنگهای موی زیادی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید ، چه اینکه رنگ خاکستری خود را بپوشانید و چه در عوض از آنها استفاده کنید.

لینک کوتاه: yun.ir/ls7wla

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 152
  • بازدید ماه : 283
  • بازدید سال : 5,049
  • بازدید کلی : 14,334