loading...

نکات زیبایی

ویتامین B: برای چه مفید است؟هشت ویتامین B تقریباً برای هر فرایندی در بدن ضروری است. آنها به تبدیل غذا به انرژی کمک می کنند و بر سلامت سیستم عصبی ، متابولیسم ، اندام ها ، ماهیچه ها ، پوست و مو تأثیر می

ویتامین B: راز شما برای سلامت پوست

یاسین بازدید : 29 سه شنبه 16 شهریور 1400 : 12:05 نظرات (0)

ویتامین B: برای چه مفید است؟
هشت ویتامین B تقریباً برای هر فرایندی در بدن ضروری است. آنها به تبدیل غذا به انرژی کمک می کنند و بر سلامت سیستم عصبی ، متابولیسم ، اندام ها ، ماهیچه ها ، پوست و مو تأثیر می گذارند. آنها همچنین برای رشد ، توسعه و عملکرد کلی سلول ها ضروری هستند. به همین دلیل ، آنها مزایای جدی برای سلامت پوست ارائه می دهند ، زیرا پوست ما دائما در حال بازسازی است. هرچه پوست شما سالم تر باشد ، سریعتر تجدید می شود.

با این حال ، ما یک مخزن ذخیره سازی نسبتاً کوچک برای ویتامین B داریم ، به این معنی که ما باید هر روز آن را دوباره پر کنیم. از آنجا که هر ویتامین B به طور متفاوتی بر سلامت پوست تأثیر می گذارد ، بهتر است بدانید کدام غذاها چه ویتامین هایی را تأمین می کنند و نقش هر ویتامین در بدن چیست.

اگر کمبود داشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟
کمبود ویتامین B می تواند پوست شما را خراب کرده و باعث آکنه ، بثورات ، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست ، ترک خوردن لب ها و چین و چروک شود. همچنین می تواند پوست شما را در برابر نور خورشید ، محصولات مراقبت شخصی و سایر عوامل احتمالی حساس تر کند و بر این اساس می تواند منجر به قرمزی و سوزش شود.

هشت ویتامین ، یک B-Complex: دستور العمل شما برای درخشندگی پوست
ویتامین های B بی شمار فواید سلامتی پوست را ارائه می دهند ، اما دو مورد از مهمترین آنها تجدید سلول و تسکین استرس است (و چه کسی در مدیریت استرس به کمک نیاز ندارد؟). همانطور که در زیر مشاهده خواهید کرد ، مزایا با هر یک از هشت قسمت موجود در مجموعه کمی متفاوت است.

از آنجا که آنها محلول در آب هستند و نه محلول در چربی ، ویتامین های B هنگامی که به صورت خوراکی به عنوان مکمل مصرف می شوند م --ثرتر هستند-راهی آسان برای دریافت مقدار روزانه از هر هشت در یک دوز-یا از طریق منابع غذایی.

B1 (تیامین)
چه می کند: تیامین اولین ویتامین B بود که کشف شد. این به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می کند ، به بهبود زخم کمک می کند و برای عملکردهای مناسب عصبی ضروری است. گاهی اوقات "ویتامین ضد استرس" نامیده می شود ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سیستم عصبی را تسکین می دهد و از وقوع جوش های ناشی از استرس جلوگیری می کند.

کجا می توانید آن را پیدا کنید: غلات کامل و غلات غلات/غلات غنی شده ، جوانه گندم ، حبوبات ، تخمه آفتابگردان ، صدف ، گوشت خوک

B2 (ریبوفلاوین)
چه کاری انجام می دهد: B2 به گردش سلول و نگهداری کلاژن کمک می کند ، که از یکپارچگی ساختاری پوست شما محافظت می کند ، التهاب را کاهش می دهد و روند بهبود زخم را سرعت می بخشد. همچنین به ترشح مخاط در پوست کمک می کند ، بنابراین از خشکی که منجر به تولید روغن (و در نتیجه آکنه) می شود جلوگیری می کند و جذب روی را افزایش می دهد ، یکی دیگر از مواد معدنی مهم برای سلامت پوست.

کجا می توانید آن را پیدا کنید: محصولات لبنی ، قارچ ، جگر گاو ، اسفناج ، بادام ، جلبک دریایی

B3 (نیاسین)
چه می کند: B3 یک نیروگاه تقویت کننده پوست ، انواع بیماری ها و تحریکات پوستی ، از جمله درماتیت ، آکنه ، روزاسه ، اگزما ، پوست خشک و آسیب دیده از آفتاب و هیپرپیگمانتاسیون را درمان می کند. همچنین یک ماده قوی ضد پیری است و به همین دلیل ، در محصولات مراقبت از پوست که خطوط و چین و چروک های ظریف را هدف قرار می دهد ، برجسته است.

کجا می توانید آن را پیدا کنید: بوقلمون ، مرغ ، محصولات لبنی ، جگر ، قارچ ، ماهی ، نخود فرنگی ، نان و غلات غنی شده

B5 (اسید پانتوتنیک)
چه کار می کند: مرطوب کننده ، B5 رطوبت را در پوست حفظ می کند ، که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و به ظاهری کامل تر و هیدراته کمک می کند. از آنجا که پوست هیدراته نیز انعطاف پذیرتر است ، B5 می تواند از آکنه جلوگیری کرده و علائم پیری را نیز کاهش دهد.

کجا پیدا کنید: قارچ ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین ، حبوبات ، مرغ ، بوقلمون ، کلم بروکلی

B6 (پیریدوکسین)
چه کاری انجام می دهد: یکی دیگر از عوامل م stressثر بر استرس ، B6 به تنظیم خلق و خو و کمک به بدن در تولید سروتونین ("هورمون شادی") ، ملاتونین (هورمون خواب) و نوراپی نفرین (هورمون استرس) کمک می کند. هم استرس و هم خواب ناکافی باعث افزایش التهاب در بدن ، کاهش بازسازی سلولی و کمک به خشکی می شود - همه عواملی که منجر به ایجاد جوش و پیری زودرس می شود.

کجا می توانید آن را پیدا کنید: ماهی تن ، بوقلمون ، گوشت گاو ، مرغ ، سیب زمینی ، تخمه آفتابگردان ، اسفناج ، موز

B7 (بیوتین)
چه کاری انجام می دهد: B7 برای متابولیسم اسیدهای چرب مورد نیاز است و از سلول ها در برابر آسیب و از دست دادن آب محافظت می کند و به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می کند. برخی از علائم کمبود ، شکنندگی ، خشکی مو ، ناخن های شکننده و پوست خشک و پوسته پوسته است. موارد شدید منجر به قرمز شدن و پوسته پوسته شدن پوست می شود.

B7 همچنین با التهاب مبارزه می کند و از آکنه ، عفونت های قارچی و بثورات محافظت می کند.

کجا می توانید آن را پیدا کنید: بادام ، سیب زمینی شیرین ، تخم مرغ ، پیاز ، غلات کامل ، گوجه فرنگی ، ساردین ، ​​کلم بروکلی. در حالی که اغلب در بسیاری از محصولات مراقبت از مو و پوست گنجانده شده است ، اما هنگام خوردن مفیدتر است.

B9 (اسید فولیک)
چه کاری انجام می دهد: B9 مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند تا گردش سلول را تقویت کرده و با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه کند. معمولا به عنوان ویتامین قبل از تولد توصیه می شود زیرا از نقایص مادرزادی جلوگیری می کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که وقتی به صورت موضعی همراه با کراتین استفاده می شود ، با علائم آسیب و پیری ناشی از آفتاب مبارزه می کند و منجر به استحکام ظاهری پوست می شود.

کجا می توان آن را پیدا کرد: سبزیجات تیره ، برگ دار ، مارچوبه ، کلم بروکلی ، مرکبات ، لوبیا و حبوبات ، بامیه ، آجیل و دانه ها ، چغندر

B12 (کوبالامین)
چه کاری انجام می دهد: B12 برای تولید مثل سلول ها ضروری است و می تواند به طور موضعی برای پوست مفید باشد زیرا التهاب ، خشکی و آکنه را کاهش می دهد. گاهی اوقات برای درمان بیماریهایی مانند پسوریازیس و اگزما استفاده می شود.

کجا می توان آن را پیدا کرد: فقط در محصولات حیوانی یافت می شود ، اگرچه گیاهخواران می توانند غذاهای غنی شده را انتخاب کنند. منابع شامل تخم مرغ ، لبنیات ، ماهی و گوشت است.

راه خود را برای داشتن پوستی بهتر بخورید
گاهی ساده ترین راه حل ها بهترین راه حل ها هستند. پیروی از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز برگ ، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل-استراتژی ای که مدت هاست به عنوان بهترین راه برای رسیدن به سلامتی مطرح شده است-همچنین روشی م effectiveثر برای سالم به نظر رسیدن و درخشش از درون است. رژیم غذایی خود را ارزیابی کنید تا ببینید در کجا ممکن است به بهبود نیاز داشته باشید و اگر می خواهید در ایجاد یک برنامه شخصی کمک بگیرید ، با یک متخصص تغذیه صحبت کنید.

برای بهبود تغذیه یا ارزیابی رژیم غذایی خود کمک می خواهید؟ همین امروز با یکی از متخصصان تغذیه ثبت شده در مرکز پزشکی Tri-City تماس بگیرید!

لینک کوتاه: https://b2n.ir/g21732

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 271
  • بازدید سال : 5,037
  • بازدید کلی : 14,322