loading...

نکات زیبایی

بررسی اجمالیروند طبیعی پیری باعث ایجاد چین و چروک در همه افراد می شود ، به خصوص در قسمت هایی از بدن ما که در معرض آفتاب قرار دارند ، مانند صورت ، گردن ، دست ها و بازوها. برای بیشتر افراد ، چین و چر

بررسی اجمالی
روند طبیعی پیری باعث ایجاد چین و چروک در همه افراد می شود ، به خصوص در قسمت هایی از بدن ما که در معرض آفتاب قرار دارند ، مانند صورت ، گردن ، دست ها و بازوها.

برای بیشتر افراد ، چین و چروک ها در سنین 40 تا 50 سالگی ایجاد می شوند زیرا پوست رطوبت و ضخامت خود را از دست می دهد. ژنتیک نیز در ایجاد چین و چروک نقش زیادی دارد. اما به نظر می رسد قرار گرفتن در معرض آفتاب ، به ویژه در افرادی که پوست روشن دارند ، بزرگترین علت آن است. چین و چروک ها ممکن است تا حدی ناشی از سیگار کشیدن و رژیم غذایی متعادل نباشد.

کرم های پوستی بدون نسخه (OTC) حاوی رتینوئیدهای مشتق شده از ویتامین A ، آنتی اکسیدان ها و پروتئینی به نام کلاژن می توانند چین و چروک های ظریف را کاهش دهند و بافت و رنگ پوست را یکنواخت کنند. بنابراین ممکن است بخواهید قبل از اقدام به درمان پزشکی ، درمان های خانگی را امتحان کنید ، برخی از آنها از نظر علمی ثابت شده اند که چین و چروک ها را بهبود می بخشند.

درمان های طبیعی برای چین و چروک پوست
آلوئه ورا
آلوئه ورا دارای خواص درمانی بی شماری است. یک مطالعه در سال 2008 نشان می دهد که مصرف مکمل آلوئه ژل روزانه به طور قابل توجهی فقط در 90 روز باعث کاهش چین و چروک می شود.

در مطالعه دیگری منبع معتبر ، دانشمندان دریافتند که استفاده از ژل آلوئه به پوست به طور قابل توجهی باعث کاهش چین و چروک و همچنین افزودن کلاژن و پوست مرطوب می شود.

ماسک موز
موز حاوی روغن و ویتامین های طبیعی است که می تواند سلامت پوست را تقویت کند.

کارشناسان استفاده از خمیر موز را روی پوست توصیه می کنند: یک چهارم موز را له کنید تا زمانی که به یک خمیر صاف تبدیل شود. یک لایه نازک از خمیر موز را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند تا آن را با آب گرم بشویید.

غذاهای عالی
از غذاهای غنی از مواد مغذی مفید برای سلامتی غالباً به عنوان "غذاهای فوق العاده" یاد می شود. بسیاری از سوپرفودها وجود دارند که به نظر می رسد از چین و چروک جلوگیری کرده و سلامت کلی را تقویت می کنند.

ScientistsTrusted Source که رژیم های غذایی مردان و زنان مسن هلندی را بررسی کرد ، دریافت که مردانی که عادات غذایی سالم دارند چروک کمتری دارند. در همان مطالعه ، زنانی که میوه بیشتری می خورند ، چین و چروک کمتری نسبت به کسانی که گوشت و غذاهای ناخواسته بیشتری مصرف می کنند ، دارند.

بسیاری از غذاهای عالی ، مانند موارد زیر ، ممکن است به کاهش چین و چروک کمک کنند:

کنگر فرنگی
آووکادو
دانههای چیا
دارچین
سفیده تخم مرغ
زنجبیل
میسو
بلغور جو دوسر
ماهی سالمون
ساردین
سیب زمینی های شیرین
گوجه فرنگیها
گردو
سفیده تخم مرغ
در حالی که سفیده ممکن است به بهبود جزئی در ظاهر پوست کمک کند ، غشای نازکی که سفید را از پوسته جدا می کند موثرتر است.

در یک مطالعه منبع معتبر ، استفاده از کرم ساخته شده با غشای تخم مرغ منجر به کاهش قابل توجهی در عمق چین و چروک و افزایش تولید کلاژن شد که باعث صاف شدن و کشش پوست می شود.

افرادی که به تخمک حساسیت دارند باید از آنها برای درمان چین و چروک خود خودداری کنند.

روغن ضروری
استفاده از مقدار کمی روغن ضروری مخلوط با روغن حامل بر روی چین و چروک ها می تواند به کاهش آنها کمک کند. اغلب روغنهای اساسی در ترکیبات خاصی استفاده می شوند که باعث بهبود پوست می شوند بدون اینکه باعث تحریک شوند ، به شرطی که با روغن حامل رقیق شوند.

برخی از روغنهای اساسی که می توانند به بهبود چین و چروک در هنگام استفاده در ترکیبات مختلف با یک حامل کمک کنند عبارتند از:

آرگان
دانه هویج
کلاری حکیم
کندر
شمعدانی
دانه انگور
مارماهی
جوجوبا
اسطوخودوس
نرولی
انار
گل سرخ
رزماری
چوب صندل
یلانگ-یلانگ
برخی از افراد به روغنهای اساسی که بسیار غلیظ هستند حساس هستند. قبل از استفاده از یک روغن اساسی ، یک تست پچ انجام دهید:

مقدار کمی را به داخل مچ دست خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید. در صورت بروز قرمزی ، سوزش یا سوزش از استفاده از آن خودداری کنید.

همیشه هنگام استفاده از روغنهای اساسی از روغن حامل استفاده کنید.

ماساژ
بسیاری از افراد برای جلوگیری و کاهش بروز چین و چروک به ماساژ روی می آورند. محققان دریافته اند که استفاده از دستگاه دستی ماساژ صورت با افزایش پروتئین هایی که پوست را صاف نگه می دارد می تواند از بروز چین و چروک جلوگیری کند.

متخصصان می گویند ماساژ روزانه صورت به مدت سه تا پنج دقیقه با انگشتان صورت می تواند همان تأثیرات را روی پوست بگذارد. همچنین می تواند استرس را کاهش دهد ، که می تواند منجر به چین و چروک نیز شود.

بسیاری از اسپا ها و سالن های ماساژ درمان های ماساژ صورت را ارائه می دهند. در خانه می توانید با فشار محکم انگشتان خود به دو طرف صورت خود و حرکت دادن آنها در ضربات دایره ای ، خود را ماساژ دهید.

روغن زیتون
تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن زیتون ممکن است از پوست در برابر چین و چروک بیشتر محافظت کند. روغن زیتون و محصولات جانبی آن ، مانند ساقه و برگ ، حاوی ترکیباتی هستند که می توانند سطح کلاژن پوست را افزایش دهند.

در مطالعه 2001 منبع معتبر ، افرادی که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون مصرف می کردند نسبت به افرادی که رژیم غذایی بالاتری از گوشت ، لبنیات و کره داشتند ، در معرض چین و چروک هستند.

محققان همچنین دریافتند که سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و گوجه فرنگی و حبوبات ، مانند عدس و لوبیا ، ممکن است دارای اثر محافظتی مشابهی در برابر چین و چروک باشند.

همه این غذاها می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند ، بنابراین مصرف آن برای اکثر افراد بی خطر است. اما اگر حساسیت غذایی دارید ، محتاط باشید و برچسب ها را بخوانید.

ویتامین C موضعی
ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به ایجاد کلاژن در پوست کمک می کند. این ماده را می توان به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند گل محمدی ، فلفل چیلی ، گواوا و کلم پیچ یافت.

استفاده از ژل موضعی حاوی ویتامین C می تواند به بهبود چین و چروک و سایر علائم آسیب خورشید بر روی پوست کمک کند.

در یک مطالعه کوچک معتبر در سال 2008 ، 10 نفر یک ژل ویتامین C را به یک طرف صورت خود و یک ژل را که حاوی هیچ ماده اضافی دیگری برای طرف دیگر آن نبود ، استفاده کردند.

همه افراد در این مطالعه چروک و علائم آسیب خورشید در کنار صورت خود را که با ژل ویتامین C درمان شده بودند ، نشان دادند. ژل ویتامین C باعث آبرسانی به پوست ، افزایش تولید کلاژن و کاهش التهاب می شود.

مواد معدنی
مانند ویتامین ها ، مواد معدنی نیز ریز مغذی هایی هستند که در غذاهایی که می خورید و بدن به مقدار کمی به آنها نیاز دارد ، یافت می شود. در پوست ، مواد معدنی به فیلتر شدن نور خورشید کمک می کنند ، باعث بهبودی و جلوگیری از آسیب می شوند.

روی و سلنیوم دو ماده معدنی هستند که از اهمیت ویژه ای برای سلامت پوست برخوردار هستند. استفاده از کرم موضعی حاوی روی و سلنیوم می تواند مقداری از اشعه ماورا بنفش را مسدود کند و به محافظت از پوست در برابر آسیب آفتاب که باعث ایجاد چین و چروک می شود ، کمک می کند.

مکمل های غذایی حاوی سلنیوم ممکن است همان اثرات محافظتی را داشته باشند. با این حال ، اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید ، به احتمال زیاد روی و سلنیوم کافی دریافت می کنید.

روی را می توان در:

صدف خوراکی
لوبیا
بادام ها
بلغور جو دوسر
نخود فرنگی
پنیر
غذاهای حاوی مقادیر بیشتری سلنیوم عبارتند از:

دانه های آفتابگردان
ماست
اسفناج
بلغور جو دوسر
موز
دریافت بیش از حد روی و سلنیوم می تواند به سلامتی شما آسیب برساند ، بنابراین قبل از افزودن مکمل به رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنید.

پروبیوتیک و ماست
تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم پروبیوتیک ها ، مانند آنهایی که در ماست یافت می شوند یا به عنوان مکمل فروخته می شوند ، ممکن است ظاهر چین و چروک ها را کاهش داده و سلامت کلی پوست را تقویت کند.

در یک مطالعه حیوانی منبع معتمد ، موش های مسنی که با ماست پروبیوتیک تغذیه شدند نسبت به موش هایی که این گونه نبودند پوست و خز سالم تری پیدا کردند. در مطالعات انسانی ، محققان متوجه شده اند که استفاده از پروبیوتیک روی پوست به تقویت آن در برابر عوامل استرس زا مانند نور خورشید کمک می کند.

روبالشتی های ابریشمی یا اکسید مس
پیشگیری و کاهش ظاهر چین و چروک ممکن است به راحتی انتخاب خواب با روبالشی مناسب باشد. ابریشم حاوی پروتئین است و ضد آلرژی است ، بنابراین روی پوست آسان است. یک بالش اکسید مس می تواند خطوط ریز پوست را کاهش دهد.

درمان پزشکی
اگر به ظاهر پوست خود نگران هستید ، ممکن است بخواهید برای درمان بیشتر به پزشکی که در شرایط پوست (متخصص پوست) متخصص است مراجعه کنید.

متخصص پوست از نظر بصری پوست شما را معاینه می کند. آنها احتمالاً از شما س aboutالاتی در مورد سلامتی و عادات زندگی شما می پرسند ، از جمله اینکه آیا زمان زیادی را در آفتاب می گذرانید یا سیگار می کشید.

برخی از روش های درمانی که ممکن است متخصص پوست برای چین و چروک توصیه کند عبارتند از:

نسخه رتینوئیدهای موضعی ویتامین A
تجویز آنتی اکسیدان های موضعی و کلاژن
کرم های چروک دار OTC
سطح پوست با لیزر
درمان های منبع نور و فرکانس رادیویی
لایه برداری شیمیایی
میکرودرمابراژن
بوتاکس
پرکننده های نرم (پوستی)
روش های سفت کننده پوست ، مانند فوق درمانی
جراحی لیفت صورت

لینک کوتاه: yun.ir/06y6o6

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 68
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 190
  • بازدید ماه : 321
  • بازدید سال : 5,087
  • بازدید کلی : 14,372