loading...

نکات زیبایی

چه درمان های خانگی می تواند سوختگی من را درمان کند؟ شدت سوختگی یا سوختگی تعیین می کند که آیا فرد نیاز به درمان اورژانسی دارد یا خیر. همه سوختگی ها نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند و گاهی اوقات، فرد

چه درمان های خانگی می تواند سوختگی من را درمان کند؟

یاسین بازدید : 38 چهارشنبه 26 آبان 1400 : 10:35 نظرات (0)

چه درمان های خانگی می تواند سوختگی من را درمان کند؟

شدت سوختگی یا سوختگی تعیین می کند که آیا فرد نیاز به درمان اورژانسی دارد یا خیر. همه سوختگی ها نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند و گاهی اوقات، فرد می تواند سوختگی یا سوختگی را در خانه درمان کند.

در حالی که سوختگی یا سوختگی می‌تواند بسیار دردناک باشد، افراد می‌توانند با استفاده از وسایلی که از قبل در خانه هستند، در کمد مواد غذایی به تسکین درد، کاهش آسیب سوختگی و کاهش خطر عفونت سوختگی‌های درجه یک و دو کمک کنند. یا در قفسه یک فروشگاه محلی.

همچنین داروهای مختلفی وجود دارد که افراد نباید از آنها استفاده کنند. بسیاری از اینها به طور موثر عمل نمی کنند و حتی ممکن است احتمال عفونت را افزایش دهند.

پزشکان سوختگی ها را در مقیاس درجه یک تا چهارم اندازه گیری می کنند. افراد معمولاً می توانند سوختگی های درجه یک و دو را در خانه درمان کنند. با این حال، فردی که دچار سوختگی درجه سه و چهارم شده است باید در اسرع وقت به دنبال درمان پزشکی باشد.

در این مقاله توضیح می دهیم که کدام درمان های خانگی مناسب هستند و کدامیک مناسب نیستند. ما همچنین راهنمایی هایی را در مورد چگونگی تشخیص اینکه سوختگی نیاز به درمان پزشکی دارد، ارائه می دهیم.

9 درمان خانگی برای سوختگی

طیف وسیعی از درمان های خانگی برای سوختگی وجود دارد که افراد می توانند آنها را امتحان کنند.

درمان های خانگی زیر می تواند به فرد کمک کند سوختگی های درجه یک و درجه دو را به طور ایمن و موثر درمان کند.

1. اجرای سوختگی زیر آب خنک
قرار دادن آب خنک روی سوختگی درجه یک یا دو به مدت 20 دقیقه می تواند پوست را خنک کند، سوختگی را تسکین دهد و از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

این دارو دو اثر مفید دارد. درد را کاهش داده یا متوقف می کند و همچنین از بدتر شدن سوختگی و آسیب رساندن به لایه های عمیق تر پوست جلوگیری می کند.

2. محل سوختگی را پاک کنید
پس از قرار دادن محل سوختگی در زیر آب خنک، تمیز کردن کامل محل سوختگی ضروری است. افراد باید از صابون ضد باکتری ملایم استفاده کنند و از شستشوی آن خودداری کنند.

تمیز کردن آرام محل سوختگی به جلوگیری از عفونت کمک می کند. اگر عفونت در سوختگی ایجاد شود، ممکن است روند بهبودی را به خطر بیندازد. اگر سوختگی به درستی بهبود نیابد، ممکن است فرد به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشد.

3. بانداژ
اگر تاول های سوختگی باز نباشند، ممکن است نیازی به پوشاندن سوختگی های جزئی درجه یک یا دو با بانداژ نباشد.

با این حال، اگر محل سوختگی به این معنی است که احتمال پارگی وجود دارد، اگر کثیفی به راحتی وارد پوست شود، یا اگر تاول‌هایی شروع به ترشح کرده باشند، بانداژ ممکن است مانعی در برابر عفونت ایجاد کند.

مهم است که بانداژ را شل بپیچید و از گذاشتن باند چسبنده مستقیماً روی زخم خودداری کنید.

4. کرم های آنتی بیوتیک
هنگامی که سوختگی دارای تاول های باز است، ممکن است فرد بخواهد از کرم ها و پمادهای آنتی بیوتیکی استفاده کند.

کرم های آنتی بیوتیک ممکن است به جلوگیری از عفونت در زخم کمک کرده و به بهبود سریع تر سوختگی کمک کنند.

پس از استفاده از کرم آنتی بیوتیک، تاول های در معرض دید را بپوشانید تا از زخم در برابر عفونت محافظت کنید.

5. داروهای مسکن بدون نسخه
سوختگی های درجه یک و درجه دو تا زمان بهبودی باعث درد می شوند. ممکن است فردی بخواهد برای کاهش درد و تورم دارویی مصرف کند.

ایبوپروفن یک انتخاب بی خطر و موثر به عنوان مسکن است. این یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که می تواند التهاب را نیز کاهش دهد.

6. از نور خورشید دوری کنید
نگه داشتن سوختگی در سایه در هوای گرم یا آفتابی می تواند به کاهش درد و خطر افزایش یا عمیق شدن سوختگی کمک کند.

اگر دوری از آفتاب امکان پذیر نیست، فرد باید لباس گشادی بپوشد که زخم را بپوشاند.

7. آلوئه ورا
آلوئه ورا یک عنصر رایج در بسیاری از کرم ها، ضد آفتاب ها و مرطوب کننده ها است. منبع مطمئن ژل آن یک داروی موضعی برای درمان سوختگی و بهبود زخم است.

گیاه آلوئه یک ضد التهاب طبیعی است که گردش خون را خوب می کند. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

8. عزیزم
یک بررسی سیستماتیک از منبع مورد اعتماد در سال 2018 نشان داد که عسل ممکن است برخی از مزایای بالینی را در زمانی که فرد آن را برای سوختگی استفاده می کند، ارائه دهد.

استفاده از عسل روی بانداژ و سپس قرار دادن آن روی محل سوختگی ممکن است به استریل کردن ناحیه و جلوگیری از عفونت کمک کند. همچنین می تواند پوست سوخته را تسکین دهد و مقداری از درد را کاهش دهد.

با این حال، بررسی توصیه کرد که شواهد دارای "کیفیت محدود" هستند.

9. روکش پلاستیکی
سرویس بهداشت ملی بریتانیا استفاده از بسته بندی پلاستیکی خانگی را به عنوان یک درمان خانگی بالقوه برای درمان سوختگی توصیه می کند. بهتر است به جای پیچاندن اندام، لایه استریل را روی محل سوختگی قرار دهید. برای سوختگی دست، یک کیسه پلاستیکی استریل و شفاف جایگزین خوبی است.

یک مطالعه در سال 2014 در مورد خطر عفونت هنگام استفاده از پوشش پلاستیکی روی سوختگی نتیجه گرفت که احتمال ایجاد عفونت بسیار کم است.

راه حل هایی که باید اجتناب کنید
مردم نکات درمان سوختگی را برای نسل‌ها منتقل کرده‌اند. با این حال، هیچ مدرکی برای حمایت از اثربخشی بسیاری از داروهای زیر وجود ندارد.

برخی از این پیشنهادات نه تنها موثر نیستند، بلکه می توانند سوختگی را بدتر کنند.

هنگامی که به دنبال تسکین سوختگی هستید از داروهای زیر اجتناب کنید.

روغن ها
بسیاری از مردم ادعا می کنند که روغن های ضروری و همچنین برخی از روغن های معمولی پخت و پز مانند روغن نارگیل و زیتون ممکن است به درمان سوختگی کمک کنند.

با این حال، روغن ها گرما را به دام می اندازند و از فرار آن از سوختگی جلوگیری می کنند. به دام انداختن گرما می تواند باعث بدتر شدن سوختگی به جای بهبودی شود.

برخی از تولید کنندگان روغن های ضروری ادعا می کنند که محصول آنها می تواند به بهبود طیف گسترده ای از مشکلات و زخم های پوستی کمک کند.

برخی تحقیقات از استفاده از اسانس ها حمایت می کنند، اما این از مطالعات در مقیاس کوچک ناشی می شود. هیچ مطالعه انسانی در مقیاس بزرگی برای بررسی ارتباط بین استفاده از روغن‌های ضروری و درمان سوختگی انجام نشده است.

کره
بسیاری از مردم فکر می کنند که مالیدن کره روی سوختگی باعث بهبود سریع تر می شود. با این حال، کره مانند روغن های دیگر عمل می کند و گرما را به دام می اندازد، که ممکن است سوختگی را بدتر کند.

هیچ مدرک علمی استفاده از کره را به عنوان درمان سوختگی تایید نمی کند.

سفیده تخم مرغ
یکی دیگر از راه‌حل‌هایی که باید از آن اجتناب کنید، پخش کردن سفیده تخم‌مرغ نپخته روی محل سوختگی برای کمک به تسکین درد است. هیچ مدرکی وجود ندارد که تخم مرغ نپخته کمک کند.

احتمال بیشتری وجود دارد که تخم مرغ باکتری بیشتری را در محل سوختگی پخش کند که ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد.

یخ
بسیاری از افراد برای کمک به سوختگی قبل از آب سرد به یخ روی می آورند و فکر می کنند که دمای سرد یخ کار موثرتری در خنک کردن پوست سوخته می کند.

با این حال، یخ می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد و باعث تحریک بیشتر پوست سوخته شود. یک فرد ممکن است پس از قرار دادن پوست خود در معرض یخ دچار سوختگی سرد شود.

خمیر دندان
برخی از افراد معتقدند استفاده از خمیر دندان در محل سوختگی می تواند کمک کند. با این حال خمیردندان استریل نیست و ممکن است باکتری ها را به گسترش در محل سوختگی تشویق کند.

لینک کوتاه: http://gg.gg/wx0sa

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 285
  • بازدید سال : 5,051
  • بازدید کلی : 14,336