loading...

نکات زیبایی

6 باید و نباید برای درمان آکنه نوجوانانهنگامی که غدد چربی شما بیش از حد فعال می شوند، منافذ شما می توانند مسدود شوند و باعث آکنه شوند. خوشبختانه، این استراتژی های علمی می تواند به شما در مهار جوش ها ک

6 باید و نباید برای درمان آکنه نوجوانان

یاسین بازدید : 24 دوشنبه 20 دی 1400 : 10:18 نظرات (0)

6 باید و نباید برای درمان آکنه نوجوانان
هنگامی که غدد چربی شما بیش از حد فعال می شوند، منافذ شما می توانند مسدود شوند و باعث آکنه شوند. خوشبختانه، این استراتژی های علمی می تواند به شما در مهار جوش ها کمک کند.

نوجوانان با آکنه (که به عنوان جوش، زگیل و لک نیز شناخته می شود) غریبه نیستند. به گفته محققان، در واقع، آکنه گسترده است و از هر 10 نوجوان، 8 نفر را مبتلا می کند.

اما آکنه نوجوان دقیقا چیست؟ و مهمتر از آن، چرا این اتفاق می افتد؟

پزشک متخصص پوست، می گوید: "آکنه نوجوانان یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد برجستگی در صورت، پشت و سینه می شود. آنها معمولاً به عنوان جوش های سر سفید، جوش های سرسیاه، جوش ها، جوش ها و کیست ها شناخته می شوند." با مرکز سرطان پوست اوکلاهاما در اوکلاهما سیتی.

با این حال، برای درک اینکه چرا آکنه نوجوانان رخ می دهد، ابتدا باید نحوه عملکرد پوست را بدانید. همانطور که دکتر برانتلی بیشتر اشاره می کند، غدد چربی (همچنین به عنوان غدد چربی شناخته می شوند)، یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست شما به نام سبوم می سازند.

مرتبط: 11 درمان رایج آکنه، توضیح داده شده است

به گفته انجمن شیمی آمریکا (ACS)، سبوم برای پوست مفید است و به عنوان یک روان کننده و محافظ عمل می کند.

اما سبوم همچنین می‌تواند فولیکول‌های مو را که به منافذ پوست نیز معروف است مسدود کند و پوست را چسبناک و ریزش آن دشوار کند. دکتر کارا شاه، متخصص پوست عمومی و اطفال متخصص پوست کنوود در سینسیناتی، می‌گوید این ترکیبی از سبوم، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها در منافذ مسدود شده باعث ایجاد جوش می‌شود.

عوارض عاطفی آکنه را دست کم نگیرید
در گذشته، برخی از پزشکان و والدین میزان آکنه نوجوانان را دست‌کم می‌گرفتند که چقدر می‌تواند بر دیدگاه یک جوان نسبت به زندگی، سازگاری اجتماعی و حتی عملکرد مدرسه آنها تأثیر بگذارد. به گفته کلینیک مایو، امروزه می دانیم که جوش ها نه تنها روی پوست، بلکه بر روی روان نیز زخم ایجاد می کنند.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) خاطرنشان می کند که آکنه در نوجوانان می تواند منجر به عزت نفس و اعتماد به نفس پایین، تصویر بدنی ضعیف، کناره گیری اجتماعی و حتی افسردگی، عصبانیت و اضطراب شود. برای مطالعه ای که در شماره سپتامبر تا اکتبر 2016 مجله درماتولوژی هند منتشر شد، محققان 100 فرد 15 ساله و بالاتر را در مورد اثرات روانی اجتماعی آکنه مورد بررسی قرار دادند. اگرچه این مطالعه کوچک بود و در یک بیمارستان انجام شد، شرکت‌کنندگان گزارش دادند که شدت آکنه و لکه‌های تیره به جای مانده از آکنه، بر فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها تأثیر گذاشته است. آنها همچنین گزارش دادند که محل و شدت آکنه آنها باعث شده است که احساس خجالت کنند، و نحوه لباس پوشیدن خود را بسته به محل ظاهر شدن آکنه، از جمله اثرات دیگر، تغییر دادند.

به طور مشابه، مروری بر 13 مطالعه که در مارس 2018 در مجله بین المللی پوست زنان منتشر شد، نشان می دهد که آکنه "تأثیر منفی قابل توجهی بر عزت نفس بیماران" دارد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما نویسندگان همچنین خاطرنشان می کنند که افراد مبتلا به آکنه در مقایسه با افراد بدون بیماری پوستی در معرض خطر بیشتری برای اقدام به خودکشی هستند.

آکنه می تواند به ویژه زمانی چالش برانگیز باشد که نوجوانان با قلدری یا ناسزا گفتن در نتیجه عیوب درک شده روی پوست خود مواجه شوند. AAD همچنین خاطرنشان می کند که "هر چه آکنه طولانی تر باشد، احتمال بیشتری دارد که بر احساسات فرد تأثیر بگذارد."

خبر خوب این است که اطلاعات عملی در مورد نحوه درمان و مدیریت آکنه نوجوانان وجود ندارد.

یک پاک کننده ملایم و آب گرم انتخاب کنید
برای جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست، یک پاک کننده ملایم مانند Cetaphil، Cerave یا Dove انتخاب کنید. دکتر برانتلی می‌گوید این به‌ویژه اگر از کرم‌های تجویزی پزشک خود استفاده می‌کنید، مهم است. با دستمال شستشو نشویید. طبق AAD از نوک انگشتان خود استفاده کنید و صورت را به آرامی بشویید.

فقط زیاده روی نکنید: شستن صورت یک بار در صبح و یک بار در شب کافی است. آکنه نوجوانان ناشی از صورت کثیف نیست. AAD هشدار می دهد که شستن بیش از حد صورت می تواند جوش ها را بدتر کند.

دمای آب نیز مهم است. جالب اینجاست که NHS شستن و شستشوی صورت را با آب گرم توصیه می کند، نه با آب سرد یا داغ، که می تواند آکنه را بدتر کند.

برای درمان آکنه شدید از داروهای بدون نسخه به تنهایی استفاده نکنید
درمانگاه مایو خاطرنشان می‌کند که جوش‌های موجود برای بهبودی، حدود چهار تا هشت هفته با دارو نیاز به زمان دارند. برای آکنه های خفیف، کرم های موضعی، ژل ها و لوسیون ها می توانند به بازکردن منافذ پوست و کاهش باکتری ها کمک کنند و در نتیجه ظاهر پوست را بهبود بخشند. اما آکنه متوسط ​​یا شدید احتمالاً به داروهای آکنه خوراکی مانند آنتی بیوتیک ها، ایزوترتینوئین یا قرص های ضد بارداری برای زنان نیاز دارد.

با متخصص پوست خود کار کنید تا داروی مناسب آکنه را با توجه به میزان آکنه ای که دارید پیدا کنید. برانتلی هشدار می‌دهد: «از داروهای آکنه خود فقط طبق دستور پزشکتان استفاده کنید. بدون مشورت با پزشک، از درمان‌های آکنه بدون نسخه در کنار نسخه‌های خود استفاده نکنید. مهم است که پوست خود را در یک تعادل سالم نگه دارید، و با درمان های آکنه، همیشه بهتر نیست.

روزانه با محصولات بدون روغن و غیر کومدوژنیک مرطوب کنید

برانتلی توصیه می‌کند: "یک لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده ملایم روزانه می‌تواند مفید باشد، به خصوص اگر از کرم‌های تجویزی خشک‌کننده پزشک خود استفاده می‌کنید." او می گوید.

AAD پیشنهاد می‌کند از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که برچسب فاقد چربی و غیرکومدون‌زا است، به این معنی که کومدون، دانه‌های سرسیاه و سرسفید ایجاد نمی‌کند که منافذ را می‌بندد. بلافاصله پس از استفاده از داروهای ضد آکنه، از مرطوب کننده استفاده کنید.

هرگز با آرایش خود نخوابید
هر شب آرایش خود را با پاکسازی ملایم پاک کنید. دکتر Yoram Harth، متخصص پوست و مدیر پزشکی MDacne در سانفرانسیسکو، هشدار می‌دهد: «خوابیدن با آرایش منافذ پوست را مسدود می‌کند و باعث جوش‌های آکنه می‌شود».

به هر حال: در طول روز بیش از نیازتان از آرایش استفاده نکنید، NHS پیشنهاد می‌کند و بعد از استفاده از داروهای آکنه آرایش کنید.

نوع آرایشی که انتخاب می کنید نیز مهم است. برنتلی می‌گوید: «این روزها بیشتر برندهای آرایشی دوستدار آکنه هستند. کلماتی که باید به دنبال آنها باشید «غیر کومدوژنیک» و «بدون روغن» هستند. برخی از گزینه های آرایش شامل لوسیون های گوشتی برای پنهان کردن جوش ها و پودر روی یک زیرسازی بدون روغن است.

محصولات موی بدون رنگ را انتخاب کنید که ممکن است صورت شما را لمس کند
برنتلی می‌گوید: «در استفاده از محصولات مو مراقب باشید. محصولاتی که با صورت شما تماس دارند ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده و آکنه شما را شعله‌ور کنند، او هشدار می‌دهد. KidsHealth توصیه می‌کند از محصولات مراقبت از مو که به موهایتان روغن می‌افزایند اجتناب کنید. همچنین به شما کمک می‌کند. برای دور نگه داشتن موها از صورت و پیشانی و شستن موهایتان هر روز. اگر شروع به اصلاح کرده اید، مراقب باشید تا جوش های زیر پوستی ایجاد نشود. به گفته جان، در هنگام مواجهه با آکنه، تیغ برقی ممکن است بهتر از تیغ تیغ کار کند. بیمارستان همه کودکان هاپکینز.

جوش های خود را بیرون نیاورید یا از بین نبرید - انجام این کار بیشتر از اینکه خوب باشد ضرر دارد
برنتلی هشدار می‌دهد: "مهم نیست چقدر تلاش کنیم، جوش‌ها اتفاق می‌افتد. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که از ایجاد جوش‌ها یا برداشتن آکنه خودداری کنید. این می‌تواند احتمال ایجاد جای زخم را افزایش دهد، و همچنین مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آنها بهبود یابند. " و در حالی که ممکن است دوست داشته باشید جوش های خود را پنهان کنید، دست های خود را از صورت خود دور نگه دارید. این تنها راه دیگری برای پخش روغن است که می تواند منافذ شما را مسدود کند.

زمان زیادی را بدون کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید نگذرانید
قرار گرفتن در ساحل یا استخر ممکن است بهترین راه برای لذت بردن از یک روز گرم باشد. به گفته کلینیک مایو، فقط بدانید که آفتاب زیاد باعث بدتر شدن آکنه در برخی افراد می شود.

قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند به پوست شما آسیب برساند و التهاب را افزایش دهد و شما را مستعد جوش زدن کند. و اگر از داروهای آکنه استفاده می کنید، AAD هشدار می دهد که برخی از این داروها می توانند پوست شما را نسبت به اشعه UV خورشید حساس تر کنند. این می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود، بنابراین همیشه از پوست خود محافظت کنید.

طبق گفته کلینیک مایو، از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و به دنبال ضد آفتاب های فیزیکی باشید که کمتر باعث تحریک پوست می شوند. همچنین به جلوگیری از برنزه کردن کمک می کند.

سخن پایانی در مورد پیشگیری و مدیریت آکنه نوجوانان
برانتلی می‌گوید: «بیشتر نوجوانان و نوجوانان در مقطعی دچار آکنه می‌شوند. اگرچه هورمون‌ها و ژن‌ها نقش مهمی در ایجاد آکنه در نوجوانان دارند، اما اتخاذ عادات خوب مراقبت از پوست می‌تواند از شر جوش‌ها خلاص شود و از زخم‌های احساسی و فیزیکی آکنه جلوگیری کند.

در صورت لزوم، با پزشک خود برای یافتن داروی مناسب آکنه همکاری کنید. شاه توصیه می کند که در مورد درمان های احتمالی با متخصص پوست یا پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید و مطمئن شوید که قبل از شروع درمان، تمام عوارض جانبی احتمالی را درک کرده اید.

لینک کوتاه: yun.ir/w0e85

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 274
  • بازدید سال : 5,040
  • بازدید کلی : 14,325