loading...

نکات زیبایی

درمان های خانگی برای شفافیت پوست تغذیه سالم، مصرف آب فراوان، ترک سیگار و تمرین تکنیک های کاهش استرس می تواند به ما در دستیابی به پوستی درخشان کمک کند. همه ما آرزوی داشتن پوستی زی

چگونه می توانم یک شبه پوستی شفاف داشته باشم؟

یاسین بازدید : 243 یکشنبه 26 تیر 1401 : 14:48 نظرات (0)

درمان های خانگی برای شفافیت پوست

چگونه پوست را شفاف کنیم
تغذیه سالم، مصرف آب فراوان، ترک سیگار و تمرین تکنیک های کاهش استرس می تواند به ما در دستیابی به پوستی درخشان کمک کند.

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا را داریم و سعی می کنیم مرتباً خود را آراسته کنیم. متأسفانه، آلودگی، رژیم غذایی سرشار از قندهای فرآوری شده، آسیب های ناشی از نور خورشید و استرس اغلب همراهان همیشگی ما هستند و می توانند باعث آکنه و تیرگی پوست شوند. تغذیه سالم، مصرف آب فراوان، ترک سیگار و تمرین تکنیک های کاهش استرس می تواند به ما در دستیابی به پوستی درخشان کمک کند. با این حال، این یک فرآیند طولانی مدت است. به غیر از پوشاندن لکه ها با آرایش، هیچ عصای جادویی وجود ندارد که بتواند یک شبه پوستی شفاف به شما بدهد.

برای بهبود تدریجی رنگ پوست خود می توانید نکات زیر را امتحان کنید.

  1. استفاده از تکه های یخ روی صورت ایده فوق العاده ای برای طراوت پوست و شفاف کردن آن است. کثیفی را از صورت شما پاک می کند، غدد چربی را کوچک می کند و صورت شما را حجیم می کند.
  2. ممکن است سعی کنید با محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHAs) روبرو شوید. اینها به عنوان سرم برای شستشوی صورت حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک و/یا اسید لاکتیک موجود هستند. آنها باعث می شوند که لایه بیرونی پوست به آرامی از بین برود و پوست شفاف تری در زیر آن نمایان شود.
  3. سرم های صورت حاوی ویتامین C و لایه بردارهای صورت نیز روی پوست های کدر به خوبی عمل می کنند. همیشه قبل از استفاده از محصولات جدید یک پچ تست برای بررسی حساسیت پوست خود انجام دهید.
  4. ژل آلوئه ورا، عصاره چای سبز ، زردچوبه، ماست خواصی برای شبیه سازی بهبود پوست دارند. این را می توان یک شبه برای حداکثر اثر استفاده کرد.
  5. شستن صورت قبل از رفتن به رختخواب بسیار مهم است. منافذ را باز می کند، باکتری ها را تمیز می کند و باقی مانده های آرایش روی پوست را پاک می کند (که ممکن است باعث مسدود شدن منافذ شود). از یک شستشوی ملایم صورت که مناسب نوع پوست شما است استفاده کنید.
  6. استفاده از مرطوب کننده یکی از راه های انعطاف پذیری پوست است. حتی پوست های چرب هم نیاز به آبرسانی دارند.
  7. کرم ضد آفتاب بهترین دفاع شما در برابر آسیب های ناشی از آفتاب و لکه های ناشی از افزایش سن است . از کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا SPF 30 و بالاتر استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را مجدداً طبق دستور استفاده کنید.
  8. با تهیه ماسک صورت با بلغور جو دوسر از مواد آشپزخانه خود بهترین استفاده را ببرید. آب ولرم را با بلغور جو دوسر، ماست، عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و خمیری نرم درست کنید. یک لایه نازک از خمیر را روی پوست خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را بشویید.
  9. روغن درخت چای یکی از بهترین روغن ها برای تقویت پوست های چرب در نظر گرفته می شود. برای هیدراته نگه داشتن پوست، می توانید قبل از خواب روغن درخت چای را روی آکنه های خود بمالید . روغن دانه شاهدانه، روغن دانه کدو تنبل و روغن جوجوبا پوست را هیدراته نگه می دارند.
  10. ۸ ساعت خواب شبانه برای داشتن پوستی سالم بسیار ضروری است. بی خوابی ممکن است واقعاً درخشندگی و سلامت پوست شما را مختل کند. استفاده از یک مرطوب کننده در اتاق خواب به شما کمک می کند تا خواب خوبی داشته باشید .
  11. بیشتر جوش ها و آکنه نتیجه تغییرات هورمونی یا محصولات نامرغوب صورت است. همیشه از محصولات پوستی با کیفیت خوب استفاده کنید. به دنبال درمان به موقع آکنه باشید .
  12. بخار آب بهترین راه برای به دست آوردن حس جوانی و احیا است. سر و صورت خود را با حوله پوشانده شده روی یک کاسه آب داغ نگه دارید. بخار تمام منافذ مسدود شده را عمیقا باز می کند و پوست را تا درونی ترین لایه پاک می کند. برای بهترین نتیجه، همان روش را با ماسک صورت دنبال کنید.
  13. اگر این راه‌حل‌ها کمکی نکرد، می‌توانید برای درمان‌های تهاجمی‌تر مانند لیزر، درم ابریژن ، لایه‌برداری شیمیایی برای مدیریت اسکار و روشن‌کردن رنگدانه‌های پوست به متخصص پوست مراجعه کنید.

لینک کوتاه https://is.gd/mwcN4W

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 186
  • بازدید ماه : 317
  • بازدید سال : 5,083
  • بازدید کلی : 14,368