loading...

نکات زیبایی

REM در مقابل خواب عمیق: چرخه خواب شما چگونه کار می کندخواب پیچیده است و درک آن می تواند به شما در استراحت بهتر کمک کند. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ، ما می توانیم دقیقاً میزان خوب یا بد بودن الگ

چرخه خواب شما چگونه کار می کند

یاسین بازدید : 39 دوشنبه 19 مهر 1400 : 13:41 نظرات (0)

REM در مقابل خواب عمیق: چرخه خواب شما چگونه کار می کند
خواب پیچیده است و درک آن می تواند به شما در استراحت بهتر کمک کند.

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ، ما می توانیم دقیقاً میزان خوب یا بد بودن الگوهای خواب خود را تعیین کنیم. شما ممکن است قبلاً تصور کنید که در حال پرتاب کردن یا چرخاندن یا بیدار شدن زیاد هستید ، اما فناوری های زیادی وجود دارد که به شما در یافتن اطلاعات بیشتر کمک می کند. تخت های هوشمند ، ردیاب های خواب و انواع پوشیدنی ها به ما در ردیابی خواب کمک می کنند.

هر روز صبح می توانید ضربان قلب ، تعداد تنفس و نمودارهای خواب خود را با اطلاعاتی در مورد میزان خواب سبک ، عمیق و REM شب قبل مرور کنید. اما همه این داده ها فقط در صورتی منطقی به نظر می رسند که بدانید هدف شما چیست و همه اینها به چه معناست.

در اینجا چگونگی رمزگشایی چرخه های خواب خود آورده شده است تا بتوانید از چشمان بسته خود نهایت استفاده را ببرید.

چرخه های خواب چیست؟
انسان به صورت چرخه ای می خوابد. معروف ترین آن REM است که مخفف حرکت سریع چشم است ، زیرا چشم شما در این مرحله از خواب به سرعت حرکت می کند. به طور کلی ، دانشمندان و محققان چرخه ها را به دو دسته گسترده تقسیم می کنند: خواب غیر REM و REM. من قصد دارم خواب غیر REM را به دو دسته دیگر تقسیم کنم که اغلب توسط ردیاب های خواب استفاده می شود.

خواب سبک
خواب سبک آغاز چرخه خواب شما و روش خنثی شدن بدن شما است. تنفس ، ضربان قلب و تغییرات ماهیچه ای بدن شما را برای خواب عمیق تر آماده می کند.

خواب سبک به مراحل 1 و 2 تقسیم می شود. مرحله اول صرفاً انتقال از حالت بیدار به خواب است و کمتر از 3 درصد چرخه های خواب شبانه شما را تشکیل می دهد.

مرحله 2 جایی است که خواب سبک به کار خود ادامه می دهد. به طور کامل در خواب ، فعالیت مغز شما کند می شود اما شامل انفجار فعالیت الکتریکی می شود. تحقیقات علوم اعصاب نشان می دهد که این جهش های فعالیت الکتریکی بخش مهمی از فرایند انتقال اطلاعات مغز شما از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت است. به همین دلیل است که بسیاری از دانشمندان معتقدند خواب بعد از مطالعه یا یادگیری مطالب جدید به شما کمک می کند تا اطلاعات را با سرعت بیشتری حفظ کنید.

بیشتر مردم در طول مدت طولانی در مرحله 2 بیشتر از سایر مراحل می گذرانند ، و این چیز خوبی است زیرا این بخش مهمی از سلامت مغز و پردازش احساسی است.

خواب عمیق
خواب عمیق اغلب با خواب REM اشتباه گرفته می شود ، اما این دو در واقع بسیار متفاوت هستند. خواب عمیق بخشی از چرخه خواب شما است که در آن بدن شما از روز بهبود می یابد. بدن شما هورمون های رشد مرتبط با ترمیم و بازسازی سلولی را ترشح می کند.

وقتی به اندازه کافی به خواب عمیق می رسید ، با طراوت از خواب بیدار می شوید. بدون داشتن مقدار کافی ، حتی اگر یک شب استراحت کامل داشته باشید ، احساس خستگی خواهید کرد.

به طور معمول ، در نیمه اول شب خواب عمیقی را در دستگاه های ردیاب خواب مشاهده خواهید کرد. این اتفاق در قسمت های نسبتاً طولانی رخ می دهد ، در حالی که ضربان قلب و تنفس شما به کمترین میزان خود می رسد.

این نیز مرحله ای از خواب است که در آن بیدار کردن شما بسیار سخت است. خواب عمیق در مورد استراحت جسمانی ، اگر نه مهمتر از خواب REM است ، بنابراین اگر الگوهای خواب خود را دنبال می کنید ، این مرحله را زیر نظر داشته باشید.

خواب REM
شاید معروف ترین چرخه خواب ، خواب REM جالب باشد و تقریباً یک چیز علمی تخیلی است. اکثر مردم خواب REM را حدود 90 دقیقه پس از به خواب رفتن تجربه می کنند.

خواب REM عمیق تر در بهبود مغز ، خواب و پردازش خاطرات و احساسات است. این مرحله خواب است که در آن چشمان شما به سرعت حرکت می کنند. اگر تا به حال سگ یا گربه خود را در مرحله REM گرفته اید ، چشم های تکان دهنده را تشخیص خواهید داد.

امواج مغزی شما در خواب REM به بیداری نزدیکتر از خواب عمیق است و تنفس شما نامنظم می شود و سرعت می گیرد. فشار خون و ضربان قلب نیز در خواب REM به سطح بیدار نزدیک می شود.

جای تعجب نیست که با این همه بیداری نزدیک ، این مرحله زمانی است که بیشتر رویاهای شما روی می دهد.

واقعیت جالب: در خواب REM ، ماهیچه های بازو و ساق شما به طور موقت توسط دو ماده شیمیایی در مغز فلج می شوند که مانع از انجام فیزیکی رویاهایتان و مشت زدن به صورت شریک خود به جای آن مرد بد بیگانه می شود.

چرا مهم است
مطمئناً شما می توانید همانند صدها نسل انسان قبل از ما عمل کنید و بدون هیچ ردیاب خواب به خواب بروید و به مادر طبیعت اعتماد کنید. در واقع ، من شما را تشویق می کنم که این کار را بکنید ، به خصوص اگر حجم زیادی از اطلاعات مربوط به بدن شما ذهن شما را آسوده نکند.

اگر شما به داده های خواب علاقه دارید ، درک و ارتباط احساس شما با میزان پیشرفت شما در مراحل خواب می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد محیط یا برنامه اتاق خواب شما کمک کند. در اینجا نحوه پیگیری برنامه خواب خود را بیاموزید.

توصیه بیشتر برای خواب
چهار تخت هوشمند فانتزی برای خواب بهتر در شب
چگونه اپل واچ خود را به ردیاب خواب تبدیل کنیم
بهترین ساعت زنگ دار برای سال 2020
اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است و به عنوان توصیه های بهداشتی یا پزشکی در نظر گرفته نشده است. همیشه در مورد هرگونه س questionsالی که ممکن است در مورد وضعیت پزشکی یا اهداف سلامتی داشته باشید ، با پزشک یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی واجد شرایط مشورت کنید.

لینک کوتاه: https://b2n.ir/f03931

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 164
  • بازدید ماه : 295
  • بازدید سال : 5,061
  • بازدید کلی : 14,346